Minkäs ihmeen takia esim. tuossa 300SE:ssä menee pakoputki kahdella putkella peräpöntölle asti ja 300E:ssä taas kaksoisputki loppuu keskipöntölle?
Kuinkas tuollainen vaikuttaa koneen käyntiin ja pakoääniin? Että onko tuosta "tuplaputkituksesta" tuonne peräpäähän asti mitään iloa?
Ja onko tuossa W124 M103:sen etuputkessa tuollaiset pallukat riippumatta siitä onko auto katti vai ei?
Taitaa olla pallukat oli katti tai ei. Johtunee varmaan vaan siitä alustan muodosta peräpäässä tuo yhden putken ratkaisu. Pönttöhän on matala ja erilainen rakenteeltaan kuin SE:ssä...varmaan juuri siksi että jää helman alle piiloon ja taka-akselin ylitys on varmaan helpompi toteuttaa yhdellä kuin kahdella putkella.
2000 W208 Mercedes Benz 320 CLK "Berliininmunkki"
1989 Porsche 944 turbo (GTS rep.)
ex: 1991 W201 Mercedes Benz 190E 1.8
ex: 1995 W202 Mercedes Benz C36 AMG
ex: 1988 W124 Mercedes Benz 300CEa
----------------------------------------------