W124: perän vaihto, välitykset ?

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
esakukko
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 8
Liittynyt: Ti 17.08.2004 13:41
Paikkakunta: Sievi (Oulun läänin eteläosa)

W124: perän vaihto, välitykset ?

Viesti Kirjoittaja esakukko »

Kyseessä W124 -87 200D, johon pitäisi laittaa uutta perää.

Paikallisen "vehon" miehellä olisi 250:n perä mutta epäili josko 200D:ssä ei vääntö piisaisi käytössä välityksien muuttuessa. Miten mahtaa noiden välitysten kanssa olla kun kyseessä on 4-vaihteinen 200D?
Avatar
Mikko K
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 1561
Liittynyt: Ma 27.10.2003 18:10
Paikkakunta: Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja Mikko K »

Saattaa se välitys mennä pitkäksi Kun laitat siihen pienen ahtimen niin sit se kyllä jäksaa mennä :idea:
TURBO INTERCOOLER DIESEL POWER
Avatar
Leka
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1403
Liittynyt: Ma 18.08.2003 21:26
Paikkakunta: Hki

Viesti Kirjoittaja Leka »

Itseasiassa 250 D:ssä, jossa on vakiona 5-vaihteinen vaihteisto on kyseisen vuoden 4-vaihteista 200 D:tä lyhyempi perävälitys. (200 D -> 3,42, 250 D -> 3,64)
Olihan tuota 250 D:tä -85 vuonna samallakin 3,42 perävälityksellä.
Avatar
raul
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 2966
Liittynyt: Ma 09.06.2003 13:22
Paikkakunta: Etelä

Viesti Kirjoittaja raul »

Leka kirjoitti:Itseasiassa 250 D:ssä, jossa on vakiona 5-vaihteinen vaihteisto on kyseisen vuoden 4-vaihteista 200 D:tä lyhyempi perävälitys. (200 D -> 3,42, 250 D -> 3,64)
Olihan tuota 250 D:tä -85 vuonna samallakin 3,42 perävälityksellä.
Aivan oikein, eli se "vehon miehen" puheista? :lol:
Automaatin kanssa 250D:ssä oli 3,07:1 -välitys.
200D:ssäkin on välityksiä laidasta laitaan, tihein 3,91:1 matalin tuo 3,42, riippuen nimenomaan vaihteistotyypistä ja välityksistä.
Avatar
PKivireki
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 466
Liittynyt: Su 04.01.2004 00:06
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja PKivireki »

Katsokaapa tuolta niin valkenee.

http://www.tp.spt.fi/~anolhalm/mersu/pera.htm

ja toinen

http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=5655


Eli peränvälitys riippuu myös siit onko manuaali vaiko automaatti, sedan, coupe vaiko farkku ja liekö taksimalleihinkin ollut jotain kaupunkivälityksiä. Lisäksi esim. sveitsiin ja amerikkaan on tehty omia viritelmiä. Onkohan amerikassa perävälityksetkin isompia?

Mulla on 200Dn perä tällä hetkellä mallia 3.91. Mukava kaupungissa mutta maantiellä kaipaan ylivaihdetta. Kummallisen arka muuten mersu oli tuon 5-vaihteisen lootan kanssa..tai sitten vääntö ei riitä.

Eiköhän pumpun ropeloinnilla saa helpoimmin ja halvimmin lisäytyä..
Avatar
lai
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 239
Liittynyt: Ke 27.08.2003 08:25
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja lai »

onko joku tallentanut noi linkkien kuvat kun linkit eivät toimi enää?
w124 200D
Alfa Romeo 164 TS/91
MF 165/69
Mazda B2200 87
Avatar
PKivireki
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 466
Liittynyt: Su 04.01.2004 00:06
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja PKivireki »

On! :D Tai siis tulostin. Skannaan välittömästi kun muistan ja kerkiän. Harmi ettei mulla ole kotisivuja joiden kautta niit voi pistää kiertoon, mutta pankaanpa spostiosoitteita jos jotainn kiinnostaa..
Vastaa Viestiin