Kyseessä W124 -87 200D, johon pitäisi laittaa uutta perää.
Paikallisen "vehon" miehellä olisi 250:n perä mutta epäili josko 200D:ssä ei vääntö piisaisi käytössä välityksien muuttuessa. Miten mahtaa noiden välitysten kanssa olla kun kyseessä on 4-vaihteinen 200D?
W124: perän vaihto, välitykset ?
Aivan oikein, eli se "vehon miehen" puheista?Leka kirjoitti:Itseasiassa 250 D:ssä, jossa on vakiona 5-vaihteinen vaihteisto on kyseisen vuoden 4-vaihteista 200 D:tä lyhyempi perävälitys. (200 D -> 3,42, 250 D -> 3,64)
Olihan tuota 250 D:tä -85 vuonna samallakin 3,42 perävälityksellä.

Automaatin kanssa 250D:ssä oli 3,07:1 -välitys.
200D:ssäkin on välityksiä laidasta laitaan, tihein 3,91:1 matalin tuo 3,42, riippuen nimenomaan vaihteistotyypistä ja välityksistä.
Katsokaapa tuolta niin valkenee.
http://www.tp.spt.fi/~anolhalm/mersu/pera.htm
ja toinen
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=5655
Eli peränvälitys riippuu myös siit onko manuaali vaiko automaatti, sedan, coupe vaiko farkku ja liekö taksimalleihinkin ollut jotain kaupunkivälityksiä. Lisäksi esim. sveitsiin ja amerikkaan on tehty omia viritelmiä. Onkohan amerikassa perävälityksetkin isompia?
Mulla on 200Dn perä tällä hetkellä mallia 3.91. Mukava kaupungissa mutta maantiellä kaipaan ylivaihdetta. Kummallisen arka muuten mersu oli tuon 5-vaihteisen lootan kanssa..tai sitten vääntö ei riitä.
Eiköhän pumpun ropeloinnilla saa helpoimmin ja halvimmin lisäytyä..
http://www.tp.spt.fi/~anolhalm/mersu/pera.htm
ja toinen
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=5655
Eli peränvälitys riippuu myös siit onko manuaali vaiko automaatti, sedan, coupe vaiko farkku ja liekö taksimalleihinkin ollut jotain kaupunkivälityksiä. Lisäksi esim. sveitsiin ja amerikkaan on tehty omia viritelmiä. Onkohan amerikassa perävälityksetkin isompia?
Mulla on 200Dn perä tällä hetkellä mallia 3.91. Mukava kaupungissa mutta maantiellä kaipaan ylivaihdetta. Kummallisen arka muuten mersu oli tuon 5-vaihteisen lootan kanssa..tai sitten vääntö ei riitä.
Eiköhän pumpun ropeloinnilla saa helpoimmin ja halvimmin lisäytyä..