Emt kapeudesta mutta semmoset net oli Kaikki suihkut oli puhtaat tosin egr ei ole ollut ainakaan sotkemassa niitä, minulla vaan sisäsiistipera8x kirjoitti:vähän on kalpean näkönen tuo suutin, vai hämääkä kuva vaan? mulla ollut aina noesta ihan mustana.
S124 E300TD -93 om606 käyntiääni (video) normaali ?
Re: S124 E300TD -93 om606 käyntiääni (video) normaali ?
100 D Cityliner -89
S124 E300TD -93
S124 E300TD -93
Re: S124 E300TD -93 om606 käyntiääni (video) normaali ?
Jönsi kirjoitti:Emt kapeudesta mutta semmoset net oli Kaikki suihkut oli puhtaat tosin egr ei ole ollut ainakaan sotkemassa niitä, minulla vaan sisäsiistipera8x kirjoitti:vähän on kalpean näkönen tuo suutin, vai hämääkä kuva vaan? mulla ollut aina noesta ihan mustana.
EGR:n toiminnalla ei ole merkitystä suuttimen toimintaan. Suutin tekee dieselmoottorissa omaa työtään ja kunnossaolevan moottorin suuttimet / suutinkärjet ovat puhtaat, niinkuin sinunkin moottorissa olevat. Karstoittuneet kielii huonosta palamisprosessista.
Mikä on nyt tilanne moottorin käynnin suhteen ?
+358 18B8FE99
Re: S124 E300TD -93 om606 käyntiääni (video) normaali ?
Ei se isompi paine pumppua särje mutta käynti ääni on terävämpi vai sitten selvä ero muihin kun avautumis paine on noinkin korkea.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: S124 E300TD -93 om606 käyntiääni (video) normaali ?
Vähän muut velvoitteet puskee päälle niin huomenna kasaus ja sitten näemmä.
100 D Cityliner -89
S124 E300TD -93
S124 E300TD -93
Re: S124 E300TD -93 om606 käyntiääni (video) normaali ?
Se tässä hiukan hämmästyttääkin, kun tyhjäkäynnillä käyntihäiriö ja tuhannen kierroksen paikkeilla käy normaalisti. Suuttimen avautumispaine noin 150 bar ei pitäisi mainittua ilmiötä aiheuttaa. Olisiko sittenkin suutinkärki saanut siipeensä tavalla tai toisella, eli kärki jumittaa alakierroksilla.atlas kirjoitti:Ei se isompi paine pumppua särje mutta käynti ääni on terävämpi vai sitten selvä ero muihin kun avautumis paine on noinkin korkea.
+358 18B8FE99
Re: S124 E300TD -93 om606 käyntiääni (video) normaali ?
Yhteen tsekki V-10 laitoin uudet suutin kärjet ja mikä möi ne venäljältä ei osannut tarkkaan sanoa oliko niiden avautumis paine kuin entisillä 190baria ja toinen arvo oli 230baria..no 230 laitoin kun on ruuvattavat siis voi säätää kunhan on mittarit ja pumppu.
Tein sen korin oikaisu tunkista joka oli jäänyt pois jo käytöstä...löpöä sisään ja teki sopivat päät että sai penkkiin ja painemittarihan siinä olikin valmiiksi.
Tyhjäkäynnillä ääni oli epätasainen koska kaikki ei varmaan antanut tyhjiksellä haluttua painetta ja kierroksilla kävi taas tasaisesti mutta terävämmin.
lopuksi piti kaikki pudottaa silti sinne 190bariin kun oliko siinä tehossakin jo eroa eli elemantit pumpussa ei olleet enää uutta vastaavia...säädön jälkeen pelasi sitten ihan hyvin..mitä nyt tatran kone voi käydä
Tein sen korin oikaisu tunkista joka oli jäänyt pois jo käytöstä...löpöä sisään ja teki sopivat päät että sai penkkiin ja painemittarihan siinä olikin valmiiksi.
Tyhjäkäynnillä ääni oli epätasainen koska kaikki ei varmaan antanut tyhjiksellä haluttua painetta ja kierroksilla kävi taas tasaisesti mutta terävämmin.
lopuksi piti kaikki pudottaa silti sinne 190bariin kun oliko siinä tehossakin jo eroa eli elemantit pumpussa ei olleet enää uutta vastaavia...säädön jälkeen pelasi sitten ihan hyvin..mitä nyt tatran kone voi käydä
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: S124 E300TD -93 om606 käyntiääni (video) normaali ?
Eli hyvä että vaihdettiin myös se kärki siihen kyseiseen suuttimeen, huomenna nähdään.
100 D Cityliner -89
S124 E300TD -93
S124 E300TD -93
Re: S124 E300TD -93 om606 käyntiääni (video) normaali ?
atlas kirjoitti:Yhteen tsekki V-10 laitoin uudet suutin kärjet ja mikä möi ne venäljältä ei osannut tarkkaan sanoa oliko niiden avautumis paine kuin entisillä 190baria ja toinen arvo oli 230baria..no 230 laitoin kun on ruuvattavat siis voi säätää kunhan on mittarit ja pumppu.
Tein sen korin oikaisu tunkista joka oli jäänyt pois jo käytöstä...löpöä sisään ja teki sopivat päät että sai penkkiin ja painemittarihan siinä olikin valmiiksi.
Tyhjäkäynnillä ääni oli epätasainen koska kaikki ei varmaan antanut tyhjiksellä haluttua painetta ja kierroksilla kävi taas tasaisesti mutta terävämmin.
lopuksi piti kaikki pudottaa silti sinne 190bariin kun oliko siinä tehossakin jo eroa eli elemantit pumpussa ei olleet enää uutta vastaavia...säädön jälkeen pelasi sitten ihan hyvin..mitä nyt tatran kone voi käydä
Tarkoitin aikaisemmalla viestillä lähinnäkin sitä, että Boschin rivipumppu antaa 300 bar:n paineen tyhjäkäynnilläkin kunhan elementit ovat kunnossa. Tällä perusteella 150 bar:n suuttimen avautumispaine ylittyy reippaasti. Terävämpi ääni toki tulee korkeammalla avautumispaineella, mutta tämän videon perusteella ei ole mainitunlaisesta äänestä kysymys.
+358 18B8FE99
Re: S124 E300TD -93 om606 käyntiääni (video) normaali ?
Käsittääkseni kylmäkäynnistys kärsii jos paljonajetun pumpun suuttimista kiristää huomattavasti avautumispaineita mutta miten äänimaailman käy jos tyhjäkäynnillä yksittäisessä ruutassa on huomattavati korkeampi avautumispaine vs. muut? Voiko pisarakoko jäädä isommaksi syystä tai kolmannesta? Periaatteessa kait ei ja vain määrä voi muttua ja olla eri mutta tutkittiinko tarkemmin oliko tässä ruutassa muutakin vikaa kuin vain tuo avautumispaine? Itsestään kait avautumispaineen ei pitäisi nousta ainakaan noin radikaalisti? Oliko kärki ollenkaan sellainen joka kuuluu tuossa mosassa olla vai oliko kokonaan johonkin toiseen moottoriin kuuluva?
Pitikö uutta kärkeä "shimmata" eli oliko siinäkin alkuun aivan liian korkea avautumispaine?
No sittenpähän tuo selviää kun paikalleen laitat et oliko vika siinä.
Pitikö uutta kärkeä "shimmata" eli oliko siinäkin alkuun aivan liian korkea avautumispaine?
No sittenpähän tuo selviää kun paikalleen laitat et oliko vika siinä.
Re: S124 E300TD -93 om606 käyntiääni (video) normaali ?
Juu joku vissiimmästi nakannu testaamatta tuon suuttimen tuonne, kärjessä liian paksu prikka, kärki oli sopiva eikä muuta vikaa, kummiski kärki vaihdettiin ja laitettiin oikee kokonen prikka.Jari Ke kirjoitti:Käsittääkseni kylmäkäynnistys kärsii jos paljonajetun pumpun suuttimista kiristää huomattavasti avautumispaineita mutta miten äänimaailman käy jos tyhjäkäynnillä yksittäisessä ruutassa on huomattavati korkeampi avautumispaine vs. muut? Voiko pisarakoko jäädä isommaksi syystä tai kolmannesta? Periaatteessa kait ei ja vain määrä voi muttua ja olla eri mutta tutkittiinko tarkemmin oliko tässä ruutassa muutakin vikaa kuin vain tuo avautumispaine? Itsestään kait avautumispaineen ei pitäisi nousta ainakaan noin radikaalisti? Oliko kärki ollenkaan sellainen joka kuuluu tuossa mosassa olla vai oliko kokonaan johonkin toiseen moottoriin kuuluva?
Pitikö uutta kärkeä "shimmata" eli oliko siinäkin alkuun aivan liian korkea avautumispaine?
No sittenpähän tuo selviää kun paikalleen laitat et oliko vika siinä.
100 D Cityliner -89
S124 E300TD -93
S124 E300TD -93
Re: S124 E300TD -93 om606 käyntiääni (video) normaali ?
Olihan suuttimen kiristys miten se kirjotetaan 6,5kg/m ?
100 D Cityliner -89
S124 E300TD -93
S124 E300TD -93
Re: S124 E300TD -93 om606 käyntiääni (video) normaali ?
6.5 kgm on tyypillinen asteikko momenttiavaimessa, voi katsoa myös Nm asteikosta vastaava momentti.Jönsi kirjoitti:Olihan suuttimen kiristys miten se kirjotetaan 6,5kg/m ?
+358 18B8FE99
Re: S124 E300TD -93 om606 käyntiääni (video) normaali ?
Nyt on kasattu, alkoi taas melkein heti kun sai startattua sama läpätys kuulumaan. Tarkemmin kun tutkittiin avattiin suutinputkia kovemmalla kaasulla (koko talli dieselissä ennekui tajus laittaa rätin päälle) ja tyhjäkäynnilla ja vaihtelevilla kierroksilla niin kuuluu se läpyttely myös kun käy 5 pytyllä ja aivan sama mistä sen putken löysäsi. Taitaa olla nostajaremontti edessä ??
Käyntiääni nyt https://www.youtube.com/watch?v=8mIpQrB ... e=youtu.be" onclick="window.open(this.href);return false;
Käyntiääni nyt https://www.youtube.com/watch?v=8mIpQrB ... e=youtu.be" onclick="window.open(this.href);return false;
100 D Cityliner -89
S124 E300TD -93
S124 E300TD -93
Re: S124 E300TD -93 om606 käyntiääni (video) normaali ?
Hetkinen... Nyt en ihan pysyny mukana. Siis eikö se ääni tulekkaan kakkossylinteristä?
Re: S124 E300TD -93 om606 käyntiääni (video) normaali ?
Jos tulee niin kun antaa kaasua ja aukoo polttoaineputkea niin kyllä kuuluu läpyttely ettei se nyt johtunut siittä suuttimesta.
Edit: niin siltä se tuntui tyhjäkäynnillä aikasemmin kun 2 pytyn putken löysäsi niin lakkasi, olisikohan ollut liian nopea analyysi.
Edit: niin siltä se tuntui tyhjäkäynnillä aikasemmin kun 2 pytyn putken löysäsi niin lakkasi, olisikohan ollut liian nopea analyysi.
100 D Cityliner -89
S124 E300TD -93
S124 E300TD -93
Re: S124 E300TD -93 om606 käyntiääni (video) normaali ?
Jönsi kirjoitti:Nyt on kasattu, alkoi taas melkein heti kun sai startattua sama läpätys kuulumaan. Tarkemmin kun tutkittiin avattiin suutinputkia kovemmalla kaasulla (koko talli dieselissä ennekui tajus laittaa rätin päälle) ja tyhjäkäynnilla ja vaihtelevilla kierroksilla niin kuuluu se läpyttely myös kun käy 5 pytyllä ja aivan sama mistä sen putken löysäsi. Taitaa olla nostajaremontti edessä ??
Käyntiääni nyt https://www.youtube.com/watch?v=8mIpQrB ... e=youtu.be" onclick="window.open(this.href);return false;
Nostajista ei tule tuo ääni.
Vaihtoehdot edelleenkin ruiskutusennakko pielessä tai pumpussa vikaa. Tarkista ennakko, jos kunnossa sitten ruistuspumppu pajalle.
Viimeksi muokannut J.Kulmala, Ke 07.01.2015 13:40. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
+358 18B8FE99
Re: S124 E300TD -93 om606 käyntiääni (video) normaali ?
Aiheuttaako nuo kyseiset onkelmat vahinko jos kovin ajelee ??
Täytyy vkloppuna uudestaan ottaa käsittelyyn, pumpun kylesä se suojaropun alla oli nii mustana öljystä että täytyy hommata jokin millä huuhdella kirkkaalla öljyllä että näkee merkin
Täytyy vkloppuna uudestaan ottaa käsittelyyn, pumpun kylesä se suojaropun alla oli nii mustana öljystä että täytyy hommata jokin millä huuhdella kirkkaalla öljyllä että näkee merkin
100 D Cityliner -89
S124 E300TD -93
S124 E300TD -93
Re: S124 E300TD -93 om606 käyntiääni (video) normaali ?
Jönsi kirjoitti:Aiheuttaako nuo kyseiset onkelmat vahinko jos kovin ajelee ??
Täytyy vkloppuna uudestaan ottaa käsittelyyn, pumpun kylesä se suojaropun alla oli nii mustana öljystä että täytyy hommata jokin millä huuhdella kirkkaalla öljyllä että näkee merkin
Eihän tuo hyvää tee kunkkumoottorillekaan, mutta jos auto olisi omassa käytössäni niin ajaisin siitä huolimatta maltilla.
+358 18B8FE99
Re: S124 E300TD -93 om606 käyntiääni (video) normaali ?
Luettuani yhden jutun täältä olin jo vetämässä lippua salkoon:
VIKA SELVITETTY !!!
Päädyin sitten sellaiseen vaihtoehtoon, että käytin suuttimet ja ruiskutuspumpun testerissä.... Ja hyvä niin. Epäilyjä oli puristuspaineiden karkaamisesta, suutinongelmasta, ruiskutuspumpusta tms.
Suuttimissa ei ollut vikaa vaan ruiskutuspumppu oli 6 !!! astetta myöhäsellä.
Ei ihme kun autoa ravisti ja kävi huonosti, savuttikin. Kovaäänisesti kone kalkatti myös.
Nyt pumppu säädetty ja kone kehräilee kuin kissa .
Ajettavuus parani ja automaattilaatikkokin alkoi vaihtamaan huomattavasti nätimmin säädön jälkeen.
Ei muuta kun iloisin mielin leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä!
Kaikki kyseiset ongelmat, koneen ravistelu, huono käynti, savutus, ja kalkatus sopivat minun auton onkelmaan, mutta kun aloimma tutkiin oman pumpun ajoitusta niin näyttäisi olevan 15-16 jykk (laitoin 11mm poranterän jossa lovi päässä reikään ja hissun kampiakselilta viimeinen kiristys niin liikkui vielä 1 asteen eli tuohon 15-16jykk) ja tehtaallahan se oli 15 jykk ja suositus 13 jykk ??
Sekään ei vissimästi mahdotonta että merkki ei olisi kohdalla pumpussa, eli jos randomilla 3-4 aikasemmalle JA olisi valmiiksi oikein eli olisi sitten esim. 11-12 jykk minkälaisia oireita siittä syntyisi? Ja päinvastoin jos paranisi niin no problem
Tai sitten seuraavaksi nuiden paineventtiileiden kimppuun. Hyvän topicin niistä löysin: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=37774" onclick="window.open(this.href);return false;
Eli ei aivan ydinfysiikkaa, mutta puhtautta.
Että semmoinen pikku stoori tälläkertaa
VIKA SELVITETTY !!!
Päädyin sitten sellaiseen vaihtoehtoon, että käytin suuttimet ja ruiskutuspumpun testerissä.... Ja hyvä niin. Epäilyjä oli puristuspaineiden karkaamisesta, suutinongelmasta, ruiskutuspumpusta tms.
Suuttimissa ei ollut vikaa vaan ruiskutuspumppu oli 6 !!! astetta myöhäsellä.
Ei ihme kun autoa ravisti ja kävi huonosti, savuttikin. Kovaäänisesti kone kalkatti myös.
Nyt pumppu säädetty ja kone kehräilee kuin kissa .
Ajettavuus parani ja automaattilaatikkokin alkoi vaihtamaan huomattavasti nätimmin säädön jälkeen.
Ei muuta kun iloisin mielin leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä!
Kaikki kyseiset ongelmat, koneen ravistelu, huono käynti, savutus, ja kalkatus sopivat minun auton onkelmaan, mutta kun aloimma tutkiin oman pumpun ajoitusta niin näyttäisi olevan 15-16 jykk (laitoin 11mm poranterän jossa lovi päässä reikään ja hissun kampiakselilta viimeinen kiristys niin liikkui vielä 1 asteen eli tuohon 15-16jykk) ja tehtaallahan se oli 15 jykk ja suositus 13 jykk ??
Sekään ei vissimästi mahdotonta että merkki ei olisi kohdalla pumpussa, eli jos randomilla 3-4 aikasemmalle JA olisi valmiiksi oikein eli olisi sitten esim. 11-12 jykk minkälaisia oireita siittä syntyisi? Ja päinvastoin jos paranisi niin no problem
Tai sitten seuraavaksi nuiden paineventtiileiden kimppuun. Hyvän topicin niistä löysin: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=37774" onclick="window.open(this.href);return false;
Eli ei aivan ydinfysiikkaa, mutta puhtautta.
Että semmoinen pikku stoori tälläkertaa
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
100 D Cityliner -89
S124 E300TD -93
S124 E300TD -93
Re: S124 E300TD -93 om606 käyntiääni (video) normaali ?
Eli kuntoon tuli.
Viimeksi muokannut J.Kulmala, Pe 09.01.2015 09:47. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
+358 18B8FE99
Re: S124 E300TD -93 om606 käyntiääni (video) normaali ?
Hehaaah hatunnoston arvoinen paikka
Nooh huomenna katellaan niitä paineventtiilejä jos niistä ei tunnu mitään löytyvän niin sitten sitten sitten ei oikeen enään tunnu siltä että sitä kokeilisi sitä ennakkoa Tai muutenkaan että mitä tekisi vielä jos tarkempaan syyniin ottaisi sen polttoputkien löysäyksen että olisko se jokin tietty ....
Nooh huomenna katellaan niitä paineventtiilejä jos niistä ei tunnu mitään löytyvän niin sitten sitten sitten ei oikeen enään tunnu siltä että sitä kokeilisi sitä ennakkoa Tai muutenkaan että mitä tekisi vielä jos tarkempaan syyniin ottaisi sen polttoputkien löysäyksen että olisko se jokin tietty ....
100 D Cityliner -89
S124 E300TD -93
S124 E300TD -93
Re: S124 E300TD -93 om606 käyntiääni (video) normaali ?
Jönsi kirjoitti:Hehaaah hatunnoston arvoinen paikka
Nooh huomenna katellaan niitä paineventtiilejä jos niistä ei tunnu mitään löytyvän niin sitten sitten sitten ei oikeen enään tunnu siltä että sitä kokeilisi sitä ennakkoa Tai muutenkaan että mitä tekisi vielä jos tarkempaan syyniin ottaisi sen polttoputkien löysäyksen että olisko se jokin tietty ....
Nyt kyllä putosin kärryiltä !
+358 18B8FE99
Re: S124 E300TD -93 om606 käyntiääni (video) normaali ?
niin minäkin.
oliko se vika nyt sitten ruiskuennakossa? vai missä? vai selviskö se vielä?
oliko se vika nyt sitten ruiskuennakossa? vai missä? vai selviskö se vielä?
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Re: S124 E300TD -93 om606 käyntiääni (video) normaali ?
Minäkin jo pistelin kaljoja kylmään Kulmalalle mutta ei tuosta nyt ota selvää.
Re: S124 E300TD -93 om606 käyntiääni (video) normaali ?
" Suuttimissa ei ollut vikaa vaan ruiskutuspumppu oli 6 !!! astetta myöhäsellä " Näin kertoi hän.
No ruiskutuspumppu ei ole 6 astetta myöhäsellä vaan ruiskutusennakko on jos on. En tiedä ja ymmärrä kertojan ajatusta.
No ruiskutuspumppu ei ole 6 astetta myöhäsellä vaan ruiskutusennakko on jos on. En tiedä ja ymmärrä kertojan ajatusta.
+358 18B8FE99
Re: S124 E300TD -93 om606 käyntiääni (video) normaali ?
Eihän tuosta tiiä juoko se kaliaa vaiko konjakkia,saatikka sitte kilijua,jännityksellä ootellaanJari Ke kirjoitti:Minäkin jo pistelin kaljoja kylmään Kulmalalle mutta ei tuosta nyt ota selvää.
Star
Re: S124 E300TD -93 om606 käyntiääni (video) normaali ?
Jönsi kirjoitti:Luettuani yhden jutun täältä olin jo vetämässä lippua salkoon:
VIKA SELVITETTY !!!
Päädyin sitten sellaiseen vaihtoehtoon, että käytin suuttimet ja ruiskutuspumpun testerissä.... Ja hyvä niin. Epäilyjä oli puristuspaineiden karkaamisesta, suutinongelmasta, ruiskutuspumpusta tms.
Suuttimissa ei ollut vikaa vaan ruiskutuspumppu oli 6 !!! astetta myöhäsellä.
Ei ihme kun autoa ravisti ja kävi huonosti, savuttikin. Kovaäänisesti kone kalkatti myös.
Nyt pumppu säädetty ja kone kehräilee kuin kissa .
Ajettavuus parani ja automaattilaatikkokin alkoi vaihtamaan huomattavasti nätimmin säädön jälkeen.
Ei muuta kun iloisin mielin leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä!
Kaikki kyseiset ongelmat, koneen ravistelu, huono käynti, savutus, ja kalkatus sopivat minun auton onkelmaan, mutta kun aloimma tutkiin oman pumpun ajoitusta niin näyttäisi olevan 15-16 jykk (laitoin 11mm poranterän jossa lovi päässä reikään ja hissun kampiakselilta viimeinen kiristys niin liikkui vielä 1 asteen eli tuohon 15-16jykk) ja tehtaallahan se oli 15 jykk ja suositus 13 jykk ??
Sekään ei vissimästi mahdotonta että merkki ei olisi kohdalla pumpussa, eli jos randomilla 3-4 aikasemmalle JA olisi valmiiksi oikein eli olisi sitten esim. 11-12 jykk minkälaisia oireita siittä syntyisi? Ja päinvastoin jos paranisi niin no problem
Tai sitten seuraavaksi nuiden paineventtiileiden kimppuun. Hyvän topicin niistä löysin: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=37774" onclick="window.open(this.href);return false;
Eli ei aivan ydinfysiikkaa, mutta puhtautta.
Että semmoinen pikku stoori tälläkertaa
oiskohan tuo alku "lainaus" jäänyt vaan laatikko pois, jönsin juttu alkaa tuosta kaikki kyseiset jne
Re: S124 E300TD -93 om606 käyntiääni (video) normaali ?
Sori sori tsoorii joo.. on lainaus tuo ...
SITTEN tämä on omasta autostani .. Kaikki kyseiset ongelmat, koneen ravistelu, huono käynti, savutus, ja kalkatus sopivat minun auton onkelmaan, mutta kun aloimma tutkiin oman pumpun ajoitusta niin näyttäisi olevan 15-16 jykk (laitoin 11mm poranterän jossa lovi päässä reikään ja hissun kampiakselilta viimeinen kiristys niin liikkui vielä 1 asteen eli tuohon 15-16jykk) ja tehtaallahan se oli 15 jykk ja suositus 13 jykk ??
Sekään ei vissimästi mahdotonta että merkki ei olisi kohdalla pumpussa, eli jos randomilla 3-4 aikasemmalle JA olisi valmiiksi oikein eli olisi sitten esim. 11-12 jykk minkälaisia oireita siittä syntyisi? Ja päinvastoin jos paranisi niin no problem
Paineventtiili tuossa kuvassa tuolla prikan alla ?
Edit: Itse menin nuista teän kalja hommista sekasin ja ymmärsin väärinpäin ja niin edelleen ja ei täällä aina ajatus kulje ja kylläkai tuosta minun viestistä huomaa että onkelmat jatkuu kun sen vain lukee loppuun
kuusikulma kirjoitti:VIKA SELVITETTY !!!
Päädyin sitten sellaiseen vaihtoehtoon, että käytin suuttimet ja ruiskutuspumpun testerissä.... Ja hyvä niin. Epäilyjä oli puristuspaineiden karkaamisesta, suutinongelmasta, ruiskutuspumpusta tms.
Suuttimissa ei ollut vikaa vaan ruiskutuspumppu oli 6 !!! astetta myöhäsellä.
Ei ihme kun autoa ravisti ja kävi huonosti, savuttikin. Kovaäänisesti kone kalkatti myös.
Nyt pumppu säädetty ja kone kehräilee kuin kissa .
Ajettavuus parani ja automaattilaatikkokin alkoi vaihtamaan huomattavasti nätimmin säädön jälkeen.
Ei muuta kun iloisin mielin leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä!
SITTEN tämä on omasta autostani .. Kaikki kyseiset ongelmat, koneen ravistelu, huono käynti, savutus, ja kalkatus sopivat minun auton onkelmaan, mutta kun aloimma tutkiin oman pumpun ajoitusta niin näyttäisi olevan 15-16 jykk (laitoin 11mm poranterän jossa lovi päässä reikään ja hissun kampiakselilta viimeinen kiristys niin liikkui vielä 1 asteen eli tuohon 15-16jykk) ja tehtaallahan se oli 15 jykk ja suositus 13 jykk ??
Sekään ei vissimästi mahdotonta että merkki ei olisi kohdalla pumpussa, eli jos randomilla 3-4 aikasemmalle JA olisi valmiiksi oikein eli olisi sitten esim. 11-12 jykk minkälaisia oireita siittä syntyisi? Ja päinvastoin jos paranisi niin no problem
Paineventtiili tuossa kuvassa tuolla prikan alla ?
Edit: Itse menin nuista teän kalja hommista sekasin ja ymmärsin väärinpäin ja niin edelleen ja ei täällä aina ajatus kulje ja kylläkai tuosta minun viestistä huomaa että onkelmat jatkuu kun sen vain lukee loppuun
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
100 D Cityliner -89
S124 E300TD -93
S124 E300TD -93
Re: S124 E300TD -93 om606 käyntiääni (video) normaali ?
Ei noille paineventtiileille kannatta ilman testauslaitteita tehdä mitään, kun eivät vuoda ulospäin. Paineventtiileillä säädetään ruistutksen loppuminen ja ettei jälkiruiskutusta tule.
Sinun kannattaisi tarkistaa ykkössylinterin männän yläkuolokohta ja verrata sitten nokka-akselien ja kampiakselin merkit ovat kohdallaan. Ruiskutusennakon voit sitten säätää JYKK 13 asteeseen. Se on siinä sitten. Jos alakierroksien flotkotus ei lopu, on kansi repäistävä pois ja varmistaa ettei jonkin sylinteriryhmän kiertokanki ole väärä. Eli saanut nesteiskusta laakin ja kanki mutkalle.
Sinun kannattaisi tarkistaa ykkössylinterin männän yläkuolokohta ja verrata sitten nokka-akselien ja kampiakselin merkit ovat kohdallaan. Ruiskutusennakon voit sitten säätää JYKK 13 asteeseen. Se on siinä sitten. Jos alakierroksien flotkotus ei lopu, on kansi repäistävä pois ja varmistaa ettei jonkin sylinteriryhmän kiertokanki ole väärä. Eli saanut nesteiskusta laakin ja kanki mutkalle.
+358 18B8FE99
Re: S124 E300TD -93 om606 käyntiääni (video) normaali ?
Jees .. mites tämä 1. sylinterin yläkuolokohdan tsekkaus tapahtuu Niin ja kone vähän hytisee niin että hytässä tuntuu, voisi tieten olla moottorityynyt loppu..
100 D Cityliner -89
S124 E300TD -93
S124 E300TD -93