Emt kapeudesta mutta semmoset net olipera8x kirjoitti:vähän on kalpean näkönen tuo suutin, vai hämääkä kuva vaan? mulla ollut aina noesta ihan mustana.


Emt kapeudesta mutta semmoset net olipera8x kirjoitti:vähän on kalpean näkönen tuo suutin, vai hämääkä kuva vaan? mulla ollut aina noesta ihan mustana.
Jönsi kirjoitti:Emt kapeudesta mutta semmoset net olipera8x kirjoitti:vähän on kalpean näkönen tuo suutin, vai hämääkä kuva vaan? mulla ollut aina noesta ihan mustana.Kaikki suihkut oli puhtaat tosin egr ei ole ollut ainakaan sotkemassa niitä, minulla vaan sisäsiisti
Se tässä hiukan hämmästyttääkin, kun tyhjäkäynnillä käyntihäiriö ja tuhannen kierroksen paikkeilla käy normaalisti. Suuttimen avautumispaine noin 150 bar ei pitäisi mainittua ilmiötä aiheuttaa. Olisiko sittenkin suutinkärki saanut siipeensä tavalla tai toisella, eli kärki jumittaa alakierroksilla.atlas kirjoitti:Ei se isompi paine pumppua särje mutta käynti ääni on terävämpi vai sitten selvä ero muihin kun avautumis paine on noinkin korkea.
atlas kirjoitti:Yhteen tsekki V-10 laitoin uudet suutin kärjet ja mikä möi ne venäljältä ei osannut tarkkaan sanoa oliko niiden avautumis paine kuin entisillä 190baria ja toinen arvo oli 230baria..no 230 laitoin kun on ruuvattavat siis voi säätää kunhan on mittarit ja pumppu.
Tein sen korin oikaisu tunkista joka oli jäänyt pois jo käytöstä...löpöä sisään ja teki sopivat päät että sai penkkiin ja painemittarihan siinä olikin valmiiksi.
Tyhjäkäynnillä ääni oli epätasainen koska kaikki ei varmaan antanut tyhjiksellä haluttua painetta ja kierroksilla kävi taas tasaisesti mutta terävämmin.
lopuksi piti kaikki pudottaa silti sinne 190bariin kun oliko siinä tehossakin jo eroa eli elemantit pumpussa ei olleet enää uutta vastaavia...säädön jälkeen pelasi sitten ihan hyvin..mitä nyt tatran kone voi käydä
Juu joku vissiimmästi nakannu testaamatta tuon suuttimen tuonne, kärjessä liian paksu prikka, kärki oli sopiva eikä muuta vikaa, kummiski kärki vaihdettiin ja laitettiin oikee kokonen prikka.Jari Ke kirjoitti:Käsittääkseni kylmäkäynnistys kärsii jos paljonajetun pumpun suuttimista kiristää huomattavasti avautumispaineita mutta miten äänimaailman käy jos tyhjäkäynnillä yksittäisessä ruutassa on huomattavati korkeampi avautumispaine vs. muut? Voiko pisarakoko jäädä isommaksi syystä tai kolmannesta? Periaatteessa kait ei ja vain määrä voi muttua ja olla eri mutta tutkittiinko tarkemmin oliko tässä ruutassa muutakin vikaa kuin vain tuo avautumispaine? Itsestään kait avautumispaineen ei pitäisi nousta ainakaan noin radikaalisti? Oliko kärki ollenkaan sellainen joka kuuluu tuossa mosassa olla vai oliko kokonaan johonkin toiseen moottoriin kuuluva?
Pitikö uutta kärkeä "shimmata" eli oliko siinäkin alkuun aivan liian korkea avautumispaine?
No sittenpähän tuo selviää kun paikalleen laitat et oliko vika siinä.
6.5 kgm on tyypillinen asteikko momenttiavaimessa, voi katsoa myös Nm asteikosta vastaava momentti.Jönsi kirjoitti:Olihan suuttimen kiristys miten se kirjotetaan 6,5kg/m ?
Jönsi kirjoitti:Nyt on kasattu, alkoi taas melkein heti kun sai startattua sama läpätys kuulumaan. Tarkemmin kun tutkittiin avattiin suutinputkia kovemmalla kaasulla (koko talli dieselissä ennekui tajus laittaa rätin päälle) ja tyhjäkäynnilla ja vaihtelevilla kierroksilla niin kuuluu se läpyttely myös kun käy 5 pytyllä ja aivan sama mistä sen putken löysäsi. Taitaa olla nostajaremontti edessä ??
Käyntiääni nyt https://www.youtube.com/watch?v=8mIpQrB ... e=youtu.be" onclick="window.open(this.href);return false;
Jönsi kirjoitti:Aiheuttaako nuo kyseiset onkelmat vahinko jos kovin ajelee ??
Täytyy vkloppuna uudestaan ottaa käsittelyyn, pumpun kylesä se suojaropun alla oli nii mustana öljystä että täytyy hommata jokin millä huuhdella kirkkaalla öljyllä että näkee merkin
Jönsi kirjoitti:Hehaaahhatunnoston arvoinen paikka
![]()
Nooh huomenna katellaan niitä paineventtiilejä jos niistä ei tunnu mitään löytyvän niin sitten sitten sitten ei oikeen enään tunnu siltä että sitä kokeilisi sitä ennakkoaTai muutenkaan että mitä tekisi vielä jos tarkempaan syyniin ottaisi sen polttoputkien löysäyksen että olisko se jokin tietty ....
Eihän tuosta tiiä juoko se kaliaa vaiko konjakkia,saatikka sitte kilijua,jännityksellä ootellaanJari Ke kirjoitti:Minäkin jo pistelin kaljoja kylmään Kulmalalle mutta ei tuosta nyt ota selvää.
Jönsi kirjoitti:Luettuani yhden jutun täältä olin jo vetämässä lippua salkoon:
VIKA SELVITETTY !!!![]()
Päädyin sitten sellaiseen vaihtoehtoon, että käytin suuttimet ja ruiskutuspumpun testerissä.... Ja hyvä niin. Epäilyjä oli puristuspaineiden karkaamisesta, suutinongelmasta, ruiskutuspumpusta tms.
Suuttimissa ei ollut vikaa vaan ruiskutuspumppu oli 6 !!! astetta myöhäsellä.
Ei ihme kun autoa ravisti ja kävi huonosti, savuttikin. Kovaäänisesti kone kalkatti myös.
Nyt pumppu säädetty ja kone kehräilee kuin kissa .
Ajettavuus parani ja automaattilaatikkokin alkoi vaihtamaan huomattavasti nätimmin säädön jälkeen.
Ei muuta kun iloisin mielin leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä!
Kaikki kyseiset ongelmat, koneen ravistelu, huono käynti, savutus, ja kalkatus sopivat minun auton onkelmaan, mutta kun aloimma tutkiin oman pumpun ajoitusta niin näyttäisi olevan 15-16 jykk (laitoin 11mm poranterän jossa lovi päässä reikään ja hissun kampiakselilta viimeinen kiristys niin liikkui vielä 1 asteen eli tuohon 15-16jykk) ja tehtaallahan se oli 15 jykk ja suositus 13 jykk ??
Sekään ei vissimästi mahdotonta että merkki ei olisi kohdalla pumpussa, eli jos randomilla 3-4 aikasemmalle JA olisi valmiiksi oikein eli olisi sitten esim. 11-12 jykk minkälaisia oireita siittä syntyisi? Ja päinvastoin jos paranisi niin no problem![]()
Tai sitten seuraavaksi nuiden paineventtiileiden kimppuun. Hyvän topicin niistä löysin: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=37774" onclick="window.open(this.href);return false;
Eli ei aivan ydinfysiikkaa, mutta puhtautta.
Että semmoinen pikku stoori tälläkertaa
kuusikulma kirjoitti:VIKA SELVITETTY !!!![]()
Päädyin sitten sellaiseen vaihtoehtoon, että käytin suuttimet ja ruiskutuspumpun testerissä.... Ja hyvä niin. Epäilyjä oli puristuspaineiden karkaamisesta, suutinongelmasta, ruiskutuspumpusta tms.
Suuttimissa ei ollut vikaa vaan ruiskutuspumppu oli 6 !!! astetta myöhäsellä.
Ei ihme kun autoa ravisti ja kävi huonosti, savuttikin. Kovaäänisesti kone kalkatti myös.
Nyt pumppu säädetty ja kone kehräilee kuin kissa .
Ajettavuus parani ja automaattilaatikkokin alkoi vaihtamaan huomattavasti nätimmin säädön jälkeen.
Ei muuta kun iloisin mielin leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä!