ostoaikeessa C 320 CDI avantgarde

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
HS
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 48
Liittynyt: La 23.10.2004 19:01
Paikkakunta: Tampere

ostoaikeessa C 320 CDI avantgarde

Viesti Kirjoittaja HS »

Olen hankkimassa C 320CDI STW avantgarde -06. En löytänyt mistään vastausta suoranaisesti, että onko avantgardessa madallettu alusta esim. classiciin verrattuna? Mitäs olette mieltä 320CDI koneesta? onko pirteä? :roll:

Kiitos vastauksista jo etukäteen! :lol:
Nyt kattellaan uutta pirssiä Saksan maalta...

Exät:
- MB C 320 CDI STW Avantgarde Sport Edition -06
- MB E 200 CDI -00 W210
- MB W124 200D -85 "IKILIIKKUJA"
- BMW E30 316 1.8 -87
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13777
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: ostoaikeessa C 320 CDI avantgarde

Viesti Kirjoittaja DBFI »

hs kirjoitti:Olen hankkimassa C 320CDI STW avantgarde -06. En löytänyt mistään vastausta suoranaisesti, että onko avantgardessa madallettu alusta esim. classiciin verrattuna? Mitäs olette mieltä 320CDI koneesta? onko pirteä? :roll:

Kiitos vastauksista jo etukäteen! :lol:
W/S204:ssa alustan korkeus on sama eri malliversioilla (Classic, Elegance, Avantgarde) ja niin näyttäisi olevan myös 203:lla. Jos ei ole vanhaa esitettä käsillä niin EPC:stä voi tarkistaa, siellä ei ole Avantgarde optiolla mitäään vaihtoehtoisia jousia (korotettu alusta 482 ja sporttivarustus 486 löytyvät).
Avatar
tempera
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1248
Liittynyt: Pe 28.08.2009 07:45
Paikkakunta: Kymenlaakso

Re: ostoaikeessa C 320 CDI avantgarde

Viesti Kirjoittaja tempera »

hs kirjoitti:Olen hankkimassa C 320CDI STW avantgarde -06. En löytänyt mistään vastausta suoranaisesti, että onko avantgardessa madallettu alusta esim. classiciin verrattuna? Mitäs olette mieltä 320CDI koneesta? onko pirteä? :roll:

Kiitos vastauksista jo etukäteen! :lol:
Mulla on vanhempi malli tosta mallista turbolla ja pirteä on koska heppoja on 197. E320cdi sedan. Onhan toi tyylikäs auto ja aika arvokaskin noin nuoreksi. Siitä pirteydestä vielä niin valoista lähdettäessä moni Bemaripoju on saanut pitkän nenän kun ei ole pysynytkään rinnalla. Tää on mun mielestä aika matala mutta pitää olla tarkkana missä ajelee ettei keula ota maahan.
MB E 320 CDI Avantgard
Cevrolet Lumina 1995
MB 250 D 1994
Nappisilmä Lada 1980
Yahama sport 1970
Pappatunturi 1968
Ranskalainen kiilahihnavetoinen mopo 1965
Merkki oli Mobylette=yksi murheenkryyni.
Avatar
viheik
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 231
Liittynyt: Su 20.08.2006 22:05
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja viheik »

Olen mittaillut alustan korkeuksia c-mallista classic,elegance ja avantgarde niin en ole huomannut mitään eroa alustan korkeuksissa. Toivottavasti auto on varustettu automaattilaatikolla. Nimittäin manuaalissa on vääntöä melkein 100nm vähemmän.
E220cdi -16 AMG Sedan 2020 ->
Ex.C220cdi -05 Avantgarde Sport Sedan 2008 -> sukupolvenvaihdoksella siirtyi pojalle. Poistunut.
Ex.W639 111. 2009 Poistunut
Ex.W447 116. 2018 Poistunut
W447 116. 2017
Avatar
tempera
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1248
Liittynyt: Pe 28.08.2009 07:45
Paikkakunta: Kymenlaakso

Viesti Kirjoittaja tempera »

viheik kirjoitti:Olen mittaillut alustan korkeuksia c-mallista classic,elegance ja avantgarde niin en ole huomannut mitään eroa alustan korkeuksissa. Toivottavasti auto on varustettu automaattilaatikolla. Nimittäin manuaalissa on vääntöä melkein 100nm vähemmän.
Eikös noin isolla koneella ole automaatti jo vakiona. Vielä TipTronic.
Vielä cdi kone lämpiää talvella aika hitaasti muuten on ihan kelpo kone.
Silloin tällöin muistaa luukuttaa noet ulos.
Viimeksi muokannut tempera, Pe 07.05.2010 08:41. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
MB E 320 CDI Avantgard
Cevrolet Lumina 1995
MB 250 D 1994
Nappisilmä Lada 1980
Yahama sport 1970
Pappatunturi 1968
Ranskalainen kiilahihnavetoinen mopo 1965
Merkki oli Mobylette=yksi murheenkryyni.
Avatar
Tomp
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1140
Liittynyt: To 15.10.2009 12:55
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Tomp »

tempera kirjoitti:Vielä cdi kone lämpiää talvella aika hitaasti muuten on ihan kelpo kone.
Tuossa -06 on kyllä jo sähkövastukset lämppärissä. Eli vaikka onkin kylmä kone, puhaltaa sisälle lämmintä ilmaa, koska ilma tulee sähkövastuksien läpi. Vaikka onkin talvi niin ei siellä palella tarvitse.

Kyllähän tolla koneella kuljettaa jo melko lailla mukavasti. Jaksaa vaikka oliskin auto täynnä tavaraa, ja voi myös vetää kärryäkin ainakin voiman puolesta. Kulutuskin on suht pieni.
Avatar
masaf1
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1944
Liittynyt: La 29.11.2003 19:13
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja masaf1 »

Kyllä menee nyt taas puurot ja vellit sekaisin. Tempera kertoo nyt kokemuksiaan 5-vaihteisella automaatilla ja rivi-6:lla varustetusta W210 320cdi:stä, mikä on täysin eri auto.

Tuossa -06:ssa c320cdi:ssä on 7G-tronic automaattiloota. On se ollu 6-pykäläisenä manuaalinakin saatavissa, mutta kukaan sitä tuskin on sillä halunnu, ainakaan en ole ikinä nähny myynnissä ja jos näkisin niin halveksisin että kuka helvetin idiootti on halunnu 7G:n sijasta 6-vaihteisen manuaalin. 7G-tronicilla tuo W203 c320cdi on todellakin ihan eri peli ku W210 320cdi (mikä itsellänikin on). Enempi vääntöä, enempi tehoa, kiihtyvyys ja ohituskiihtyvyys täysin eri planeetalta. Muutenkin W203 on noin 6 kertaa sporttisemman oloinen ku W210 ja enempi ajajan auto tuntumaltaan.
HS
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 48
Liittynyt: La 23.10.2004 19:01
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja HS »

Nyt auto tuli hommattua! :roll:

Kiitos teille kaikille hyvistä vastauksista! :)
Nyt kattellaan uutta pirssiä Saksan maalta...

Exät:
- MB C 320 CDI STW Avantgarde Sport Edition -06
- MB E 200 CDI -00 W210
- MB W124 200D -85 "IKILIIKKUJA"
- BMW E30 316 1.8 -87
simppa80
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3003
Liittynyt: Su 27.04.2008 20:24
Paikkakunta: Pohjois Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja simppa80 »

Tomp kirjoitti:
tempera kirjoitti:Vielä cdi kone lämpiää talvella aika hitaasti muuten on ihan kelpo kone.
Tuossa -06 on kyllä jo sähkövastukset lämppärissä.
Onko näin myös W203:ssa? W211 olen kuullut olevan mutta en W203:ssa?


JA ONNEA UUDELLE AUTOLLE!
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
Avatar
Tomp
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1140
Liittynyt: To 15.10.2009 12:55
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Tomp »

Niin uskoisi, onhan auto Mersu ja -06. Ei kyllä täyttä varmuutta, näin kyllä vahvasti epäilen.
Bahnfahrer
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 13
Liittynyt: Ke 17.02.2010 12:01
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Bahnfahrer »

On siinä sähkövastukset. Onnittelut ensinnäkin upeasta autosta. Ajelin tollasella -07 farkku Avantgardella n.90tkm ja muistelen lämmöllä sitä..

C-mallin Avantgarde ei ole matalampi ,kun taas E on.

Vääntöä on yhtä paljon ,kuin AMG:n V8:ssa,mutta alempaa.
Takarenkaita kuluu. Kannattaa pitää siellä kunnon paineet.
Avatar
masaf1
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1944
Liittynyt: La 29.11.2003 19:13
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja masaf1 »

Joo ihan rohkeesti yli 3 bar jos haluat ettei uusita kesärenkaita joka vuosi, kun ei tossa mitään yksinhuoltajarenkaitakaan kuitenkaan käytetä.
Avatar
maku
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 223
Liittynyt: Pe 04.04.2008 10:31
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja maku »

Kyllä niissä alustankorkeuskissa on eroa.
Avangarde on matalin.
LOTUS elise motorsport
W209 CLK 30CDI AMG -ex


Kuva Kuva
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13777
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Viesti Kirjoittaja DBFI »

maku kirjoitti:Kyllä niissä alustankorkeuskissa on eroa.
Avangarde on matalin.
C-korisessako? No siinä sitten varmaan matalimmat rengaspaineet kun kaikki jousituksen osat on samoja esim. Elegancen kanssa. Onko referenssiä tuolle tiedolle?
Avatar
maku
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 223
Liittynyt: Pe 04.04.2008 10:31
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja maku »

DBFI kirjoitti:
maku kirjoitti:Kyllä niissä alustankorkeuskissa on eroa.
Avantgarde on matalin.
C-korisessako? No siinä sitten varmaan matalimmat rengaspaineet kun kaikki jousituksen osat on samoja esim. Elegancen kanssa. Onko referenssiä tuolle tiedolle?
Kaikkiin c korisen alustasarjoihin on ilmoitettu eri madallusmäärät eri varustepaketeille. Olisko sitten turhaan, en tiedä. Johtuiskohan eri jousikumeista kun luulen et rengaspaineet on samat. Mut voihan avantgardessa olla kilo vähemmän ku se on coolimpaa ja saa paremman kiihdytyspidon.
LOTUS elise motorsport
W209 CLK 30CDI AMG -ex


Kuva Kuva
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13777
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Viesti Kirjoittaja DBFI »

maku kirjoitti: Kaikkiin c korisen alustasarjoihin on ilmoitettu eri madallusmäärät eri varustepaketeille. Olisko sitten turhaan, en tiedä. Johtuiskohan eri jousikumeista kun luulen et rengaspaineet on samat. Mut voihan avantgardessa olla kilo vähemmän ku se on coolimpaa ja saa paremman kiihdytyspidon.
Tämä taitaa vaikuttaa inttämiseltä mutta kun tuo auton korkeus kuului alkuperäiseen kysymykseen ja yritän samalla itse oppia niin perään vielä viittaatko EPC:n tietoihin vai johonkin muuhun lähteeseen (jos muu niin laitatko linkin)?

Jos EPC:stä katsotaan 202.020 mallin jousituksen osia (katsoin etupäätä) ja jos jätetään huomiotta US-mallit (494), Sport paketti (949), korkean maavaran alusta (482) ja sports jousitus (486) niin kaikki muut jousituksen osat on kaikissa malleissa samoja paitsi itse jousi.

Jousia on kyllä useita erilaisia varustuksen mukaan kuten sanoit, automaattivaihteistot ja muut painavat osat vaikuttavat jousen valintaan, jopa joku Audio 50 antaa "pisteitä" ja varustepisteiden mukaan valitaan jousi muutamasta vaihtoehdosta mutta 954 tai 955 ei kyllä minun silmääni osu.

Eli jos katsotaan Classic/Elegance/Avantgarde eroja niin mistä ne sitten voisivat tulla?
Avatar
-hardcore-
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 40
Liittynyt: Su 07.12.2014 20:55
Paikkakunta: etelässä

Re: ostoaikeessa C 320 CDI avantgarde

Viesti Kirjoittaja -hardcore- »

En tiedä mutta c320cdi w203 6-manuaalissa on tehoja vakiona mulla ainakin samat kun automaatissa :) ja nyt 2ahdoilla ym ym joku saksalainen laittanu tehtaalla varmaan väärän ohjelman ja moottorin. Tarkotus ei ole vittuilla. Mutta näin mun papereissa luki ja nyt tietty on muutama sata nm enemmän.
IHMISET ON TYHMIÄ
Vastaa Viestiin