Mersun jouset
Mersun jouset
Laitoin tässä pari viikkoa sitten c-mersuun vahvistetut jouset. Ostin ne motonetista ja niissä oli 10 prosentin vahvistus. En saanut niitä alle ennenkuin otin alatukivarren sisäpäästä irti ja laskin tunkilla ales. Sitten tuli sopiva tila ja sain vedettyä jousen pois. Oli alin kierros mennyt poikki, vaikken sitä ollut huomannut. Putsasin tukivarren ja pistin uuden jousen paikoilleen. Tunkilla taas ylös ja taistelin pultin paikoilleen. Se vei tunnin ennenkuin pultti oli läpi. Toinen puoli oli helpompi mutta se pultti teetti saman työn sielläkin puolella. Nyt pari viikkoa ajaneena olen täysin tyytyväinen ajo-ominaisuuksiin, vaikka perän nousu johti valojen säätöön. Kelpaa ajella. Auto on C-mersu ja farmari -01 vm. Siis W202.
C-180 2001 2.0l bensa farkku.
E 270 CDI 2002 Ensimmäinen diesel-auto.
E 270 CDI 2002 Ensimmäinen diesel-auto.
Re: Mersun jouset
Sedanissa ja farkussa iän myötä tuleva ongelma toi laskeutuminen..uudemmissakin.
Toi on hyvä juttu jos siihen saa vahvempaa jousta..itse laitoin väli kumeja 3kpl per/jousi...vähän auttoi.
Mersun puristimella ois mennyt nätisti tai korjaamolla jossa sellaiset niin aika nopeasti.
Toi on hyvä juttu jos siihen saa vahvempaa jousta..itse laitoin väli kumeja 3kpl per/jousi...vähän auttoi.
Mersun puristimella ois mennyt nätisti tai korjaamolla jossa sellaiset niin aika nopeasti.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: Mersun jouset
Totta on, että ne olis menny paremmin korjaamolla. Sain vain vinkin että noin olisi helppo nakki. Ei ollut vaikeaa muutoin kuin niiden pulttien kanssa. Mutta kannatti. On hyvä ajaa nyt.
C-180 2001 2.0l bensa farkku.
E 270 CDI 2002 Ensimmäinen diesel-auto.
E 270 CDI 2002 Ensimmäinen diesel-auto.
Re: Mersun jouset
Siinä kyllä näkee miten liian alhaalla löysillä jousilla ajettavuus huononee...varmaan parani paljon.
Muutenkin noi C-mallit on laitanaa perä alhaalla mitä uutena.
Voin kuvitella millainen on ajaa teini madalluksilla.
Muutenkin noi C-mallit on laitanaa perä alhaalla mitä uutena.
Voin kuvitella millainen on ajaa teini madalluksilla.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: Mersun jouset
Itsellä kans takajouset uupuneet taakan alla ja googlen kautta maallikko sai selville osanumerot ja vähän listausta mitkä jouset ja kumet yms. hyvä taulukko keskustelussa alla! (toivotaan että linkki toimii)
Pitää toki tietää auton mallin koodikieltä.
http://www.c-klasse-forum.de/wbb3/index ... eadID=9303" onclick="window.open(this.href);return false;
Ettei teini linttoja liikenteeseen eksyis!:D
Pitää toki tietää auton mallin koodikieltä.
http://www.c-klasse-forum.de/wbb3/index ... eadID=9303" onclick="window.open(this.href);return false;
Ettei teini linttoja liikenteeseen eksyis!:D
Re: Mersun jouset
Noin ne takajouset vaihdetaan, ilman puristinta. Sen alatukivarrenkin saa helposti kohdalleen, kun nostaa pyörillä varustetulla tunkilla, ja sillä pitkällä varrella vääntelee ja samalla tunkkaa. Parikymmentä minuuttia per puoli. 203:sessa oli pakoputki sen pultin tiellä, niin meni vähän kauemmin kuskinpuolella. Niitä jousen päälle tulevia kumeja saa neljää tai viittä eri paksuutta, ohuimman ja paksuimman ero lopullisessa korkeudessa on noin 20mm.
S124 300TE
W124 300D
W124 300D
Re: Mersun jouset
Mitenkähän lie, voiko e270cdi eleg.-00, omilla iskareilla, laittaa esim. 1 kierros pidemmät jouset, kukaties 2 kierrosta pidemmät? Ilman että joutuu vaihtamaan iskarit. Vai joutuuko jo 1 kierros pidempien jälkeen vaihtamaan iskarit pidempiin. Olisko kellään kokemuksia?Ihan vaan että sais joustoa/pehmeyttä alustaan. Pelkät kumithan ei joustoa lisää.
Mistähän mahdollisesti, autoon sopivia, pidempiä jousia sais?
Mistähän mahdollisesti, autoon sopivia, pidempiä jousia sais?
Re: Mersun jouset
Meinaatko nostaa perää todalla korkealle 2kierrosta tekee noin 6cm korkeutta lisääUnique387 kirjoitti:Mitenkähän lie, voiko e270cdi eleg.-00, omilla iskareilla, laittaa esim. 1 kierros pidemmät jouset, kukaties 2 kierrosta pidemmät? Ilman että joutuu vaihtamaan iskarit. Vai joutuuko jo 1 kierros pidempien jälkeen vaihtamaan iskarit pidempiin. Olisko kellään kokemuksia?Ihan vaan että sais joustoa/pehmeyttä alustaan. Pelkät kumithan ei joustoa lisää.
Mistähän mahdollisesti, autoon sopivia, pidempiä jousia sais?
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin 
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan

Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Re: Mersun jouset
En, vaan joka nurkkaa. Kysymys edelleen sama.arska10 kirjoitti:Meinaatko nostaa perää todalla korkealle 2kierrosta tekee noin 6cm korkeutta lisääUnique387 kirjoitti:Mitenkähän lie, voiko e270cdi eleg.-00, omilla iskareilla, laittaa esim. 1 kierros pidemmät jouset, kukaties 2 kierrosta pidemmät? Ilman että joutuu vaihtamaan iskarit. Vai joutuuko jo 1 kierros pidempien jälkeen vaihtamaan iskarit pidempiin. Olisko kellään kokemuksia?Ihan vaan että sais joustoa/pehmeyttä alustaan. Pelkät kumithan ei joustoa lisää.
Mistähän mahdollisesti, autoon sopivia, pidempiä jousia sais?
Re: Mersun jouset
Kyllä nuo iskarit toimii vaikka nostaisi tuon verran
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin 
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan

Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Re: Mersun jouset
ok. Mistähän sais jousia?
Re: Mersun jouset
Koita kysyä vaikka kl-varaosista tai merteilistä josko niillä olisi
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin 
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan

Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan