Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Muuten jos auto on "uusi tuttavuus"(mikä sitten liekin) niin kannattaa tarkastaa/uusia suodatin. Monesti vuosikausiakin vaihtamatta (itsellä kai 10v.).
Tolla napilla ei tosiaan ole mitään merkitystä, jos siellä autossa ei ole sitä aktiivihiilisuodatinta. Yleensä ne on hiivattu pois, jos on ollut joskus. On sen verran kalliita.
pistetään samaan ketjuun, kun nyt kerta tuli mieleen tuo asia.
onkos w140 koppasissa sisäilmasuodatin? ja jos on, niin mistä siihen pääsee käsiks? vähän laiskasti tuuppaa ilmaa sisään, niin aattelin, jos siellä sellanen on ollut vuodetsa 96 asti, niin saattaapi olla tukossa.
Tarkoititko sisäilman suodatinta vaiko erillistä aktiivihiilisuodatinta mikä oli tämän threadin topikki? Varustuksesta riippuen (optiokoodilla 306) se erillinen aktiivihiilisuodatinkin löytyy. Jos tarkoitit tavallista suodatinta niin sellainen kai sentään kaikissa mersuissa on, ainakin 140:ssä ja sen jälkeen.
pera8x kirjoitti:pistetään samaan ketjuun, kun nyt kerta tuli mieleen tuo asia.
onkos w140 koppasissa sisäilmasuodatin? ja jos on, niin mistä siihen pääsee käsiks? vähän laiskasti tuuppaa ilmaa sisään, niin aattelin, jos siellä sellanen on ollut vuodetsa 96 asti, niin saattaapi olla tukossa.
Kun sisäilman suodattimista nyt oli kyse niin kysynpäs tietäjiltä vielä että kun itsellä on hanskalokeron takana normi suodatin ja siinä jalkatilan yläpuolella aktiivihiilisuodatin (kai se noin päin oli).
Jos aktiivihiilisuodatin EI ole päällä niin se suodattaa tietysti sen normaali suodattimen läpi. Mutta kun aktiivihiilisuodatin laitetaan "päälle" niin suodattaako se SEKÄ aktiivihiilen ETTÄ normisuodattimen läpi vai pelkästään aktiivihiilisuodattimen läpi ?
Miksi tuo aktiivihiilisuodatin pitää olla eri katjkaisijalla, miksi sitä ei voi käyttää jatkuvasti?
Perheessä:
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
Unique387 kirjoitti:Kun sisäilman suodattimista nyt oli kyse niin kysynpäs tietäjiltä vielä että kun itsellä on hanskalokeron takana normi suodatin ja siinä jalkatilan yläpuolella aktiivihiilisuodatin (kai se noin päin oli).
Jos aktiivihiilisuodatin EI ole päällä niin se suodattaa tietysti sen normaali suodattimen läpi. Mutta kun aktiivihiilisuodatin laitetaan "päälle" niin suodattaako se SEKÄ aktiivihiilen ETTÄ normisuodattimen läpi vai pelkästään aktiivihiilisuodattimen läpi ?
Esim. Liikennevaloissa seistessä savuttavan auton takana seistessä on hyvä laittaa kierto aktiivihiilisuodattimen kautta.
Ei tule hajut sisälle. W220 kaavio näyttää että kaikki sisälle tuleva ilma kulkee sisilmasuodattimen kautta.
Saksasta saa aktiivihiilisuodattimet kohtuu hintaa.
Unique387 kirjoitti: Mutta kun aktiivihiilisuodatin laitetaan "päälle" niin suodattaako se SEKÄ aktiivihiilen ETTÄ normisuodattimen läpi vai pelkästään aktiivihiilisuodattimen läpi ?
Kyllä se normisuodatin on aina käytössä. Näissä autoissa joissa on erillinen aktiivihiilisuodatin kytkimellä, menee ilma sitten kummankin suodattimen läpi kun nappi painetaan.
Uudemmissa malleissa on pitkälti luovuttu erillisestä aktiivihiilisuodattimesta ja normisuodattimessa "aktiivihiilipinnoite".
Unique387 kirjoitti: Mutta kun aktiivihiilisuodatin laitetaan "päälle" niin suodattaako se SEKÄ aktiivihiilen ETTÄ normisuodattimen läpi vai pelkästään aktiivihiilisuodattimen läpi ?
Kyllä se normisuodatin on aina käytössä. Näissä autoissa joissa on erillinen aktiivihiilisuodatin kytkimellä, menee ilma sitten kummankin suodattimen läpi kun nappi painetaan.
Uudemmissa malleissa on pitkälti luovuttu erillisestä aktiivihiilisuodattimesta ja normisuodattimessa "aktiivihiilipinnoite".
Jep. Selvis. Muistelisin vielä joskus ohjekirjasta lukeneeni että kun laittaa aktiivihiilisuodattimen(kin) päälle niin puhallin samalla lisää yhden pykälän puhallusta. Vastus tietysti vähän kasvaa kun joutuu puhaltamaan kaksien suodattimien läpi.
noroljan kirjoitti:Tolla napilla ei tosiaan ole mitään merkitystä, jos siellä autossa ei ole sitä aktiivihiilisuodatinta. Yleensä ne on hiivattu pois, jos on ollut joskus. On sen verran kalliita.
Ja ovat ihan turhaa poistetut.
99% auton normaalikäytössä ko. suodatin ei ole käytössä joten ei se miksikään menekkään.
Ilma tulee jokatapauksessa ensin normaali raitisilmasuodattimen kautta.