Airmatic-kokemuksia omistajilta?
Airmatic-kokemuksia omistajilta?
Itseäni varoiteltiin aikanaan airmatic-ilmajousituksen mukanaan tuomista ikävyyksistä. En uskonut, ja ostin -08 E-sedanin ilmajousilla pari vuotta sitten. Kokemukset tällä hetkellä vielä vahvasti positiivisen puolella. Kuitenkin, pieni harmaa pilvi tässä onnessa on mukana, sillä ensimmäisenä talvena syttyi kerran "Malfunction"- autonkuva jossa nuoli ylös. Tuli kesä, no problem. Nyt sama häiriöilmoitus ilmaantuu aina silloin tällöin. Toiminnassa ei huomaa mitään vikaa, ja auto ei "vajoa" pitemmässäkään seisonnassa. Epäilen häiriön tulevan siitä, että kompressori käy liian pitkään. Vuotoja ei tuntuisi olevan, koska auto ei "vajoa" pitkässäkään parkissa.
Missä tuo kompura näissä autoissa sijaitsee? Onko siellä jonkunlainen imusuodatin ja kuivaaja? Ovatko ne vaihdettavissa?
Epäilen, että talviolot aiheuttaa sen, että joku paikka ennen tai jälkeen kompuran jäätyy, ja ilman kulku vaikeutuu?
Olisi kiva kuulla kokemuksia Airmaic-autoilijoilta, jotka ovat näillä ajelleet useampia vuosia.
Missä tuo kompura näissä autoissa sijaitsee? Onko siellä jonkunlainen imusuodatin ja kuivaaja? Ovatko ne vaihdettavissa?
Epäilen, että talviolot aiheuttaa sen, että joku paikka ennen tai jälkeen kompuran jäätyy, ja ilman kulku vaikeutuu?
Olisi kiva kuulla kokemuksia Airmaic-autoilijoilta, jotka ovat näillä ajelleet useampia vuosia.
E220cdi-14
E280cdi-08, ex
C43Amg-98, ex
Clk 320-97,ex
300CEA-89,Ex
+liuta muunmerkkisiä
kehonsiirtimiä
E280cdi-08, ex
C43Amg-98, ex
Clk 320-97,ex
300CEA-89,Ex
+liuta muunmerkkisiä
kehonsiirtimiä
Re: Airmatic-kokemuksia omistajilta?
Jos kumpura käy useammin, joku paikka vuotaa jostain. Usein kuivaimen ja suodattimen vaihto ns.korjaa vian. Kuivain on kompuran sisällä, oma hommansa vaihtaa, mutta suodatin on helppo vaihdettava. Kompura ja suodatin sijaistee auton vasemmassa(kuskinpuolen) etu nurkassa. Altapäin nosturilla nopea vaihdettava. Suodatin maksaa n. 15,- ja säästää monelta harmilta...
nyt mennään: W 210/ E 430/ 4-matic/farkku
ex mersut:
W140/300SE
W124/260
W124/230
W124/230/farkku
W210/430/farkku
W210/320/farkku
W210/240/farkku
W210/230/farkku
W210/220 cdi/farkku
W211/E500/farkku
W220/S500
W210/ E320 CDI/farkku
ex mersut:
W140/300SE
W124/260
W124/230
W124/230/farkku
W210/430/farkku
W210/320/farkku
W210/240/farkku
W210/230/farkku
W210/220 cdi/farkku
W211/E500/farkku
W220/S500
W210/ E320 CDI/farkku
Re: Airmatic-kokemuksia omistajilta?
Täällä samaa mieltä. Toimiessaan yksi auton parhaista varusteista josta nauttii sananmukaisesti joka metristä. Oma pelasi juuri 2 vuotta ja sitten tuli talvi ja pakkaset -5c ja vasen takakulma tonttiin. Auto meni helmikuussa kaupaksi ja ostajalle asiasta mainitsin ja otettiin hinnassa huomioon kaupanteko hetkellä. Nykyään noita pusseja saa aika sopivasti, ettei se ainakaan ole kaupan este, jos joskus tulee airmatickilla varustettu auto hankittuua, päinvastoin. Suurin syy kai noiden toimimattomuudessa on juuri ettei niitä huolleta, eli sillä jokavuotisella suodattimen vaihdolla pystyy jo ehkäsemään juuri noita venttiilien ym jäätymisiä, ja ainakaan kustannus kysymys se ei ole, kun suodatin maksaa n 15€.
S204 CDI AMG
W209 240 CLK
W209 240 CLK
Re: Airmatic-kokemuksia omistajilta?
Kompura ei käy useammin, vaan pitempään.kari v kirjoitti:Jos kumpura käy useammin, joku paikka vuotaa jostain. Usein kuivaimen ja suodattimen vaihto ns.korjaa vian. Kuivain on kompuran sisällä, oma hommansa vaihtaa, mutta suodatin on helppo vaihdettava. Kompura ja suodatin sijaistee auton vasemmassa(kuskinpuolen) etu nurkassa. Altapäin nosturilla nopea vaihdettava. Suodatin maksaa n. 15,- ja säästää monelta harmilta...
Tietääkö joku, mitä pitää purkaa, jotta siihen suodattimeen pääsee käsiksi? Toisin kysyen, onko se kompura jossain sisälokarin takana, kuskin puolella etupyörän edessä. Vai het etupuskurin takana?
E220cdi-14
E280cdi-08, ex
C43Amg-98, ex
Clk 320-97,ex
300CEA-89,Ex
+liuta muunmerkkisiä
kehonsiirtimiä
E280cdi-08, ex
C43Amg-98, ex
Clk 320-97,ex
300CEA-89,Ex
+liuta muunmerkkisiä
kehonsiirtimiä
Re: Airmatic-kokemuksia omistajilta?
Suodattimeen pääsee käsiksi ihan luukun avaamalla, ei tarvitse purkaa sen enempää.
Re: Airmatic-kokemuksia omistajilta?
Ota se etummainen pohjamuovi pois, niin kompura on silmissäsi ja suodatin käsissäsi. Voi olla, että selviät pelkällä suodattimen vaihdolla, se vaikuttaa tukkeutuessaan juurikin tuon kompuran toiminta-aikaan. Toinen vaihtoehto on, että kompura vetelee viimeisiään, sekin kulutustavaraa. Paljonko autolla on ajettu? Starillahan olisi hyvä tehdä kompuratesti, niin näkisi minkälaisen paineen se kehittää.
Tietääkö kukaan, saako näihin noita kuivaimia tai männärenkaita mistään?
Tietääkö kukaan, saako näihin noita kuivaimia tai männärenkaita mistään?
MB S205 220d 4-Matic -18
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74
Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74
Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
Re: Airmatic-kokemuksia omistajilta?
Tykkään
Kaikki muut mun autot on aikamoisia päristimiä polanteisilla teillä.

Kaikki muut mun autot on aikamoisia päristimiä polanteisilla teillä.
Re: Airmatic-kokemuksia omistajilta?
Kiitos! Näillä vinkeillä lähdetään. Kokeilen ensin vaihtaa pelkän imusuodattimen, ja jos häiriöilmoitukset loppuu, niin ok. Jos ei lopu, pitää syventyä enemmän. Tosiaan kiinnostaisi tietää, onko se kuivaaja vaihdettavissa, vai kestääkö se koko kompressorin eliniänaziz kirjoitti:Ota se etummainen pohjamuovi pois, niin kompura on silmissäsi ja suodatin käsissäsi. Voi olla, että selviät pelkällä suodattimen vaihdolla, se vaikuttaa tukkeutuessaan juurikin tuon kompuran toiminta-aikaan. Toinen vaihtoehto on, että kompura vetelee viimeisiään, sekin kulutustavaraa. Paljonko autolla on ajettu? Starillahan olisi hyvä tehdä kompuratesti, niin näkisi minkälaisen paineen se kehittää.
Tietääkö kukaan, saako näihin noita kuivaimia tai männärenkaita mistään?

Kilometrejä 187t.
E220cdi-14
E280cdi-08, ex
C43Amg-98, ex
Clk 320-97,ex
300CEA-89,Ex
+liuta muunmerkkisiä
kehonsiirtimiä
E280cdi-08, ex
C43Amg-98, ex
Clk 320-97,ex
300CEA-89,Ex
+liuta muunmerkkisiä
kehonsiirtimiä
Re: Airmatic-kokemuksia omistajilta?
En tiedä E:stä, mutta amerikkalaiset S- harrastajat olivat löytäneet hyvän ja halvan "testimetodin". Paina kojelaudassa olevaa "auto ylös" nappulaa ja pistä sekkari päälle. Jos kestää yli 30 sek, kunnes Warning! Vechile rising - ilmoitus kojelaudassa sammuu, on oletettava jonkun paikan systeemissä vuotavan. Eikun testinkiä, jos sellainen namiska löytyy.
Mercedes Benz W220 2000 S500 oma
Mercedes Benz W169 2005 A150 vaimon
EX W126 300 SEA 1988
EX W168 A140 2000
EX W140 1992
Mercedes Benz W169 2005 A150 vaimon
EX W126 300 SEA 1988
EX W168 A140 2000
EX W140 1992
Re: Airmatic-kokemuksia omistajilta?
Mutta kuten tuolta aloitustekstissä voi lukea, kyse ei ole auton vajoamisesta, eli harvemmin systeemi vuotaa tällöin mistään.JussiS kirjoitti:En tiedä E:stä, mutta amerikkalaiset S- harrastajat olivat löytäneet hyvän ja halvan "testimetodin". Paina kojelaudassa olevaa "auto ylös" nappulaa ja pistä sekkari päälle. Jos kestää yli 30 sek, kunnes Warning! Vechile rising - ilmoitus kojelaudassa sammuu, on oletettava jonkun paikan systeemissä vuotavan. Eikun testinkiä, jos sellainen namiska löytyy.
MB S205 220d 4-Matic -18
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74
Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74
Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
Re: Airmatic-kokemuksia omistajilta?
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=77000" onclick="window.open(this.href);return false;
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: Airmatic-kokemuksia omistajilta?
Juuri näin. Ei vuoda kun ei viikon seistessäänkään vajoa. Luonnollisesti kompuran imusuodattimen tukkoisuuskin pidentää tuota "amerikan Joen"-testaamaa nousuaikaa, mutta mitäpä sitä testailemaan kun se on jo muutenkin tiedossa. Tilasin suodattimen, hurjat 8e.aziz kirjoitti:Mutta kuten tuolta aloitustekstissä voi lukea, kyse ei ole auton vajoamisesta, eli harvemmin systeemi vuotaa tällöin mistään.JussiS kirjoitti:En tiedä E:stä, mutta amerikkalaiset S- harrastajat olivat löytäneet hyvän ja halvan "testimetodin". Paina kojelaudassa olevaa "auto ylös" nappulaa ja pistä sekkari päälle. Jos kestää yli 30 sek, kunnes Warning! Vechile rising - ilmoitus kojelaudassa sammuu, on oletettava jonkun paikan systeemissä vuotavan. Eikun testinkiä, jos sellainen namiska löytyy.
E220cdi-14
E280cdi-08, ex
C43Amg-98, ex
Clk 320-97,ex
300CEA-89,Ex
+liuta muunmerkkisiä
kehonsiirtimiä
E280cdi-08, ex
C43Amg-98, ex
Clk 320-97,ex
300CEA-89,Ex
+liuta muunmerkkisiä
kehonsiirtimiä
Re: Airmatic-kokemuksia omistajilta?
Juuri siksi kyselin käyttäjäkokemuksia, koska yleensä ne kenellä ei ongelmia ole, ei foorumilla paljoa näy. Eli pelkästään näitä lukemalla saa airmaticista(kin) todellista huonomman kuvan.MiHe kirjoitti:http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=77000
Tosin en itsekään ostaisi käyttöautoksi iältään 10v lähenevää airmatic-autoa. Harrasteautoksi voisinkin

E220cdi-14
E280cdi-08, ex
C43Amg-98, ex
Clk 320-97,ex
300CEA-89,Ex
+liuta muunmerkkisiä
kehonsiirtimiä
E280cdi-08, ex
C43Amg-98, ex
Clk 320-97,ex
300CEA-89,Ex
+liuta muunmerkkisiä
kehonsiirtimiä
Re: Airmatic-kokemuksia omistajilta?
Tällä toinen Airmatic Mersu jo menossa. Edellisellä S320 -00 ajoin 2 vuotta 30tkm eikä minkäänlasia ongelmia vaikka auto seisoi aina ulkona kesät talvet. Nykyiseen E500:n vaihdettiin kompura autoliikkeen pikkiin kun ostaessa herjasi häiriötä satunnaisesti ja Veholla tutkivat, että kompura ei tuota tarpeeksi nopeasti painetta mittarissa 230tkm. Ei ollut vaikea valinta seuraavaksi autoksikaan imajousitettu kun siihen on tottunut.Lade kirjoitti:Juuri siksi kyselin käyttäjäkokemuksia, koska yleensä ne kenellä ei ongelmia ole, ei foorumilla paljoa näy. Eli pelkästään näitä lukemalla saa airmaticista(kin) todellista huonomman kuvan.MiHe kirjoitti:http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=77000
Tosin en itsekään ostaisi käyttöautoksi iältään 10v lähenevää airmatic-autoa. Harrasteautoksi voisinkin
W114 250CE -70
W221 S350 Lang -06
W212 E350cdi -10
H-D Road King -98
+ ex Mersuja 30+
W221 S350 Lang -06
W212 E350cdi -10
H-D Road King -98
+ ex Mersuja 30+
Re: Airmatic-kokemuksia omistajilta?
Seuraava autoni tulee toivonmukaan olemaan Airmatic.
Kun kaiken laskee yhteen 200tkm aikana, niin taitaa rautajouset tulla kalliimmaksi, kun vertaa Airmatikin korjaus/huoltokuluja (Viron/USAn hinnoilla).
Ja sellaisen kyydille ei löydy voittanutta.
Pressanlinnan eestä kun mukulakiviä "kaahaa", niin tuntuu kun ilmatyynyaluksella menisi
Kun kaiken laskee yhteen 200tkm aikana, niin taitaa rautajouset tulla kalliimmaksi, kun vertaa Airmatikin korjaus/huoltokuluja (Viron/USAn hinnoilla).
Ja sellaisen kyydille ei löydy voittanutta.
Pressanlinnan eestä kun mukulakiviä "kaahaa", niin tuntuu kun ilmatyynyaluksella menisi

W211 320CDI -03 Airmatic, H&K, Designo
W210 200CDI -02 alle milli ajettuna
W215 CL600 -03
Maserati Biturbo -85
w211 400CDI -04
w210 220CDI -03
w202 200CDI -99
Morris Mini 1275 -77
MGA 1500 -56
Vespa 125cc -52
Jawa mopo -57
W210 200CDI -02 alle milli ajettuna
W215 CL600 -03
Maserati Biturbo -85
w211 400CDI -04
w210 220CDI -03
w202 200CDI -99
Morris Mini 1275 -77
MGA 1500 -56
Vespa 125cc -52
Jawa mopo -57
Re: Airmatic-kokemuksia omistajilta?
Kahta en vaihda, toinen on Merssu ja toinen on airmatic. 

MB S205 220d 4-Matic -18
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74
Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74
Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
Re: Airmatic-kokemuksia omistajilta?
2,5 v ajettu airmaticilla. Kustannuksia on tullut kompuran, releen, suodattimen ja korjaussarjan laitosta tähän mennessä 800€. Lisäksi nyt menee vaihtoon etotolppa, jonka tilasin Saksasta, allepantuna n.400€. Lisäksi voi olla että toinen takaiskarikin (400€) menee vaihtoon, mutta katotaan ensin etupää kuntoon. Mittarissa n.240tkm. Eli pussit on kestäny hyvin, mutta iskarit loppuu.
W211 E320cdi V6
Re: Airmatic-kokemuksia omistajilta?
317tkm mittarissa ja hyvin pelaa airmatic. Takapään lisäilmasäiliöit alkoi vuotamaan vajaassa 300tkm:ssa, ne hitsattiin kuntoon. Kompura ja rele meni siinä 250tkm kohdilla vaihtoon. 160tkm oon itse ajanut tolla eli suht hyvin on pelannut omasta mielestäni. On toi sen verran mukava ajaa, että toivon mukaan seuraavassakin mersussani tulee olemaan airmatic.
E220CDI 2013 (w212 fl)
260SE 1990 (w126)
ex: E320CDI 2005, E320 CDI 2007 Sport,
w116, w123:ia, w124:ia, w126:sia, w210
260SE 1990 (w126)
ex: E320CDI 2005, E320 CDI 2007 Sport,
w116, w123:ia, w124:ia, w126:sia, w210
Re: Airmatic-kokemuksia omistajilta?
Noup. Ei saa edes näköyhteyttä luukun avaamalla. Sinne pitää mennä joko sisälokarin irrottamalla ja-tai etummaisen pohjamuovin poistamalla.tj86430 kirjoitti:Suodattimeen pääsee käsiksi ihan luukun avaamalla, ei tarvitse purkaa sen enempää.
E220cdi-14
E280cdi-08, ex
C43Amg-98, ex
Clk 320-97,ex
300CEA-89,Ex
+liuta muunmerkkisiä
kehonsiirtimiä
E280cdi-08, ex
C43Amg-98, ex
Clk 320-97,ex
300CEA-89,Ex
+liuta muunmerkkisiä
kehonsiirtimiä
Re: Airmatic-kokemuksia omistajilta?
Päivitetäänpä vähän. Tosiaan puolitoista vuotta sitten vaihdettiin kompuran imusuodatin, eikä sen jälkeen ole ollut ainuttakaan häiriötä. Airmatic on kiva varuste esim. tällaisissa tilanteissa. Oma auto näkyy parkissa veden saartamana.


E220cdi-14
E280cdi-08, ex
C43Amg-98, ex
Clk 320-97,ex
300CEA-89,Ex
+liuta muunmerkkisiä
kehonsiirtimiä
E280cdi-08, ex
C43Amg-98, ex
Clk 320-97,ex
300CEA-89,Ex
+liuta muunmerkkisiä
kehonsiirtimiä
Re: Airmatic-kokemuksia omistajilta?
Lade, tuliko kuntoon sillä suodattimen vaihdolla. Itselläni on E-220 vm. 2010 (S212) ja tänään tuli ensimmäsitä kertaa samainen iolmoitus mikä sinulla (Malfunction + nuoli ylöspäin). Mittarissa rapiat satatuhatta ja näemmä tuo häly tulee aika pian starttauksen jälkeen ja parinsadan km ajon aikana ei kertaakaan. Tän viestiketjun luettuani, tekis mieli käydä täräyttää tuo käyntiin ja katsoa tuleeko häly uudestaan. Vettä satanut kuin Esterin peestä ja enpä ihmettele että kosteudellakin olis jotain tekemistä asiaan. Tiettävästi mitään kompuran filtteritä ei ole koskaan vaihdettu ja jos vika uusiutunee, niin pitää etsiä Jyväskylästä joku star-hemmo ja korvausta vastaan jos joku lukis hälyt... Kyllä nyt tuli semmmonen kutina, että lähtee päräyttää Eemelin käyntoii ja tsiikaa kojalautaa 

W245 -2011
Ex S212 -2015
Ex S212 -2011
Ex S212 -2015
Ex S212 -2011
Re: Airmatic-kokemuksia omistajilta?
Höh, pitää opetella lukemaan 
Ladehan olikin jo vastannut tuossa aiemmin että ongelmat poistuivat...

Ladehan olikin jo vastannut tuossa aiemmin että ongelmat poistuivat...
W245 -2011
Ex S212 -2015
Ex S212 -2011
Ex S212 -2015
Ex S212 -2011
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 195
- Liittynyt: Pe 30.12.2005 12:41
- Paikkakunta: Pohojois-Pohojanmaa
Re: Airmatic-kokemuksia omistajilta?
Itellä herijaili taka akselin asentoanturista varmaan n. vuojen ja kesällä sitten vaihatin sen anturin mutta samasta viasta ilimottelu jatku vaan, kompuran testisä ei kompura saanu tarpeeksi painetta siinä testiajasa joten vaihoin sen männänrenkaan niin alako pellaan. Täytyy nyt seurailla kauvanko kestää siitä on nyt n. kuukausi ku vaihoin sen männänrenkaan ja kerran on tullu vikailimotus näytttöön nyt ku tuli pakkaset, ei oo vielä starilla kahtottu että mistä herijaili.
Re: Airmatic-kokemuksia omistajilta?
Muistelisin että yhdessä teknisessä tiedotteessa puhuttiin tasonsäätöanturiongelmasta joka lähti siitä että anturi on kahdennettu ja jossakin liiketilassa toisiolukema ei täsmää ensimmäisen kanssa, hetkellisesti. Tuo ongelma oli myöhemmin korjattu sillä että uudessa toteutuksessa kahdennus oli poistettu. Aika kiusallista insinööreille jotka on suunnittelussa panostaneet turvallisuuteen ja varmuuteen ja sittemmin on jouduttu toteamaan että parempi käyttää vaan käyttää sitä "yksinkertaista" anturia.
Re: Airmatic-kokemuksia omistajilta?
En tiedä mikä hetkellinen mielenhäiriö siinä oli. Illalla kävin starttaamassa ja kaikki oli ok. Ei jaksais uskoa että 100 tkm ajetussa autossa alkais oleen tuollaisia ranskalaisten autojen vikoja. Noo, saa hiukan peiliinkiin katsoa, jos kompuralle ei ole mitään tehty ainakaan minun aikana 50 tkm. Sillä Starilla varmaan selviis jotain, ei se varmaan kovinkaan dramaattinen vika voi olla, kun saa itse resetoitua ajotietokoneen valikosta.
W245 -2011
Ex S212 -2015
Ex S212 -2011
Ex S212 -2015
Ex S212 -2011
-
- Uusi tuttavuus
- Viestit: 3
- Liittynyt: To 06.11.2014 17:08
Re: Airmatic-kokemuksia omistajilta?
MB 500e 2004 airmatic ajettu 147000km ei mitään ongelmia
Re: Airmatic-kokemuksia omistajilta?
Toissa päivänä hetken aikaa oli taas samainen Malfunction(+ nuoli ylöspäin )häly. Olin edellis päivänä pessyt auton huolella ja painepesurilla pössytellyt aika huolella vanteista mudat pois. Seuraavan aamuna oli pakkasta muutama aste ja siis tuo häly nassahti tauluun. Reilun viikon päästä huolto ja se kompuran suodattimen vaihto. Näemmä tämä onhelma liittyy kosteaan keliin (tai painepesuun). Tuskinpa mitään erityistä huoltoa ilmajousitus (taka-akselilla) on koskaan saanut, joten ei parane vielä mitään suurempia tuomioita alkaa lausumaan huonosta laadusta. Vikamuistista näemmä poistuu se häly, kun sammuttaa ja käynnistää uudestaan.
W245 -2011
Ex S212 -2015
Ex S212 -2011
Ex S212 -2015
Ex S212 -2011
Re: Airmatic-kokemuksia omistajilta?
No odotellaan ensimmäisiä pakkas aamuja ja nimismiehenkiharoita ja polannetta risteys alueille niin jopa kummasti alkaa foorumilla olemaan juttua ,mersu istuu perä alhaalla.
Siellä kompuran sisällä on ne kosteuden kuivaus aineet jotka kastuu ajan saatossa ja sitten kosteus pääsee joka paikkaan ja ongelmat alkaa.
Tällä foorumilla on paljon tietoa tästä asiasta.

Siellä kompuran sisällä on ne kosteuden kuivaus aineet jotka kastuu ajan saatossa ja sitten kosteus pääsee joka paikkaan ja ongelmat alkaa.
Tällä foorumilla on paljon tietoa tästä asiasta.
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: Airmatic-kokemuksia omistajilta?
Pieni Tarkenus tuohonBasso-73 kirjoitti:Toissa päivänä hetken aikaa oli taas samainen Malfunction(+ nuoli ylöspäin )häly. Olin edellis päivänä pessyt auton huolella ja painepesurilla pössytellyt aika huolella vanteista mudat pois. Seuraavan aamuna oli pakkasta muutama aste ja siis tuo häly nassahti tauluun. Reilun viikon päästä huolto ja se kompuran suodattimen vaihto. Näemmä tämä onhelma liittyy kosteaan keliin (tai painepesuun). Tuskinpa mitään erityistä huoltoa ilmajousitus (taka-akselilla) on koskaan saanut, joten ei parane vielä mitään suurempia tuomioita alkaa lausumaan huonosta laadusta. Vikamuistista näemmä poistuu se häly, kun sammuttaa ja käynnistää uudestaan.
Mittariston näytöltä poistuu mutta ei vika muistista
tai jos poistuu noin, on jotain isompaa vikaa sähköissä
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: Airmatic-kokemuksia omistajilta?
Tuohon aikasempaan viestittelyyni hiukan lisää infoa aiheseen...
Paukkupakkasia ollut jo useamman viikon ja enää ei ole ollut mitään ongelmia ilmajousituksen kanssa. Syy ongelmiin löytyi ja se syyllinen kurkistaa joka aamu peilistä tukka pystyssä
Tiettävästi autooni ei ole koskaan vaihdettu tuota 15 eur hintaista suodatinta ja kun nuo pakkaset alkoivat niin siitähän se riemu alkoi. Lopulta kompuran sulake paloi ja perä ei noussut enää laisinkaan ylös. Eräs pätevä mersumies tutkiskeli siis autoani ja kompuran suodattimessa oli vettä ja kun se vesi jäätyi, niin eihän se kompura saanut ilmaa laisinkaan (ja siksi siis sulakekin paloi aikansa moottorin hurruutettua tyhjää).
Siispä tästä lähtien taidan ottaa huolto-ohjelmaan joka syksy tuon kompuran filtterin samalla kun vaihdan pa-suodattimen.
Tuolla aiemmin keskustelussa jollain toisella korjaantui myöskin tämä "vika" filtterin vaiholla ja suosittelen muillekin vastaavanlaisten ongelmien ilmetessä vaihtamaan ensin tuon filsun. EI tuo 15 eur paljon pussin pohjalla tunnu, siihen nähden että tukkeutunut filsu hajottaa koko kompuran. Minulle ei ihan niin ehtinyt käydä.
Paukkupakkasia ollut jo useamman viikon ja enää ei ole ollut mitään ongelmia ilmajousituksen kanssa. Syy ongelmiin löytyi ja se syyllinen kurkistaa joka aamu peilistä tukka pystyssä

Tiettävästi autooni ei ole koskaan vaihdettu tuota 15 eur hintaista suodatinta ja kun nuo pakkaset alkoivat niin siitähän se riemu alkoi. Lopulta kompuran sulake paloi ja perä ei noussut enää laisinkaan ylös. Eräs pätevä mersumies tutkiskeli siis autoani ja kompuran suodattimessa oli vettä ja kun se vesi jäätyi, niin eihän se kompura saanut ilmaa laisinkaan (ja siksi siis sulakekin paloi aikansa moottorin hurruutettua tyhjää).
Siispä tästä lähtien taidan ottaa huolto-ohjelmaan joka syksy tuon kompuran filtterin samalla kun vaihdan pa-suodattimen.
Tuolla aiemmin keskustelussa jollain toisella korjaantui myöskin tämä "vika" filtterin vaiholla ja suosittelen muillekin vastaavanlaisten ongelmien ilmetessä vaihtamaan ensin tuon filsun. EI tuo 15 eur paljon pussin pohjalla tunnu, siihen nähden että tukkeutunut filsu hajottaa koko kompuran. Minulle ei ihan niin ehtinyt käydä.
W245 -2011
Ex S212 -2015
Ex S212 -2011
Ex S212 -2015
Ex S212 -2011