
-kun 212 korvautuu ensi vuonna täysin uudella Ee:llä, on mallisto taas kohdallaan.

Mä en nyt oiken ymmärrä tuota sinun kommenttia, kun on tässä aika paljon sun viestejä seurannut sekä täällä että tuolla toisella foorumilla (Mese.fi) niin aina on joko mersun muotoilussa tai jossain muussa jutussa vikaa ja sitten on hirveää ylistystä nyky BMW:tä kohtaanLaaksonen kirjoitti:90-luvun puolivälissä muotoilu oli jo niin huippuunsa hiottua, että suunta pystyi olemaan vain huonompaan:
[ https://c2.staticflickr.com/4/3258/2747467263_8d4876b1f0.jpg ]
-kun 212 korvautuu ensi vuonna täysin uudella Ee:llä, on mallisto taas kohdallaan.
Eiks Laaksonen ole mersun miehiä, kommentteja, ja kuvia uudesta ceestä varmaan sataPontus kirjoitti:Mä en nyt oiken ymmärrä tuota sinun kommenttia, kun on tässä aika paljon sun viestejä seurannut sekä täällä että tuolla toisella foorumilla (Mese.fi) niin aina on joko mersun muotoilussa tai jossain muussa jutussa vikaa ja sitten on hirveää ylistystä nyky BMW:tä kohtaanLaaksonen kirjoitti:90-luvun puolivälissä muotoilu oli jo niin huippuunsa hiottua, että suunta pystyi olemaan vain huonompaan:
[ https://c2.staticflickr.com/4/3258/2747467263_8d4876b1f0.jpg ]
-kun 212 korvautuu ensi vuonna täysin uudella Ee:llä, on mallisto taas kohdallaan.![]()
Ok Bemari on muotiltu hyvin mutta kumman ottaisit 10 vuoden päästä kun niillä on ajettu yli 500 tkm, mitä olen kuullut ammattikuskeilta (taksi) niin Mersu on saanut lopulta kehuja oli sitten miten huono muotoilu tai vaihdelaatikko tahansa verratuna bemariin tai muihin premium merkkeihin.
Sori muille topicin seuraajille jos tulee hiukan ot:tä mutta nyt on pakko ottaa tästä asiasta selvyys
Mese foorumilla on kuvia Bmw:stä x miljoonarepsikka kirjoitti:Eiks Laaksonen ole mersun miehiä, kommentteja, ja kuvia uudesta ceestä varmaan sataPontus kirjoitti:Mä en nyt oiken ymmärrä tuota sinun kommenttia, kun on tässä aika paljon sun viestejä seurannut sekä täällä että tuolla toisella foorumilla (Mese.fi) niin aina on joko mersun muotoilussa tai jossain muussa jutussa vikaa ja sitten on hirveää ylistystä nyky BMW:tä kohtaanLaaksonen kirjoitti:90-luvun puolivälissä muotoilu oli jo niin huippuunsa hiottua, että suunta pystyi olemaan vain huonompaan:
[ https://c2.staticflickr.com/4/3258/2747467263_8d4876b1f0.jpg ]
-kun 212 korvautuu ensi vuonna täysin uudella Ee:llä, on mallisto taas kohdallaan.![]()
Ok Bemari on muotiltu hyvin mutta kumman ottaisit 10 vuoden päästä kun niillä on ajettu yli 500 tkm, mitä olen kuullut ammattikuskeilta (taksi) niin Mersu on saanut lopulta kehuja oli sitten miten huono muotoilu tai vaihdelaatikko tahansa verratuna bemariin tai muihin premium merkkeihin.
Sori muille topicin seuraajille jos tulee hiukan ot:tä mutta nyt on pakko ottaa tästä asiasta selvyys
No, en ole mese foorumilla käynyt koskaan, en osaa sanoa, olisko mainostamistaPontus kirjoitti:Mese foorumilla on kuvia Bmw:stä x miljoonarepsikka kirjoitti:Eiks Laaksonen ole mersun miehiä, kommentteja, ja kuvia uudesta ceestä varmaan sataPontus kirjoitti:Mä en nyt oiken ymmärrä tuota sinun kommenttia, kun on tässä aika paljon sun viestejä seurannut sekä täällä että tuolla toisella foorumilla (Mese.fi) niin aina on joko mersun muotoilussa tai jossain muussa jutussa vikaa ja sitten on hirveää ylistystä nyky BMW:tä kohtaanLaaksonen kirjoitti:90-luvun puolivälissä muotoilu oli jo niin huippuunsa hiottua, että suunta pystyi olemaan vain huonompaan:
[ https://c2.staticflickr.com/4/3258/2747467263_8d4876b1f0.jpg ]
-kun 212 korvautuu ensi vuonna täysin uudella Ee:llä, on mallisto taas kohdallaan.![]()
Ok Bemari on muotiltu hyvin mutta kumman ottaisit 10 vuoden päästä kun niillä on ajettu yli 500 tkm, mitä olen kuullut ammattikuskeilta (taksi) niin Mersu on saanut lopulta kehuja oli sitten miten huono muotoilu tai vaihdelaatikko tahansa verratuna bemariin tai muihin premium merkkeihin.
Sori muille topicin seuraajille jos tulee hiukan ot:tä mutta nyt on pakko ottaa tästä asiasta selvyys![]()
![]()
Täytyy muistaa että mielipiteitä on monia joten älkää ottako herneitä nenään.
BMW:n nelosdieselissä on samat ongelmat jakopäässä. Lisäksi se on kuvien perusteella vielä heikomman näköinen, mersun om651 lyhyt ketju pyörittää ainoastaan nokkakeppejä ja rattaat hoitaa loput. Ja vw konsernin moottoreissa jos jakopää on ketjulla, niin se on aina katastrofi. Jospa mersu on ymmärtänyt pysyä erossa tuosta dieselkilvasta, joskushan se katto tulee vastaan niilläkin, ja mitä 5 vuoden päästä, 300hp nelosdiesel joka sekään ei riitä? Diesel nyt vaan ei oo mikään urheiluauton moottori. Toki mersu nyt on pysynyt om651:sensä kanssa samoissa tehoissa jo kohta 7 vuotta. Sitä suoraa kutosta odotellessa.Laaksonen kirjoitti:1. muotoilu:
90-luvun lopulla muotoilu alkoi mennä jotenkin perinteisestä simppelistä ja jämäkästä jonnekin poikkitaiteellisiin sfääreihin. W221 alkoi viedä muotoilua taas oikeaan suuntaan. Muotoilussa olen pitänyt esikuvana Audia, joka teki jo 90-luvulla malleja, joilla kehtaa ajella vielä nykyautojenkin seassa.
2. tekniikka / BMW:n ylistys:
Eldorado perusti mese.fiihin aikoinaan topikin: "BMW näyttää Mersulle mallia dieseleiden kehityksessä". Omituista mielestäni onkin, että M-B, joka Citikan ohella mainostaa tehneensä ensimmäisen ha-dieselin, on viime vuosina lyönyt dieseleiden kehityksen melkein laimin keskittyen super-bensakoneisiin panostamiseen. Diesel-V8 olisi saanut mielestäni pysyä Ässän valikoimassa uuden R6:n (OM656) tuloon asti. Eihän noilla +300 hv dieseleillä niinkään käytännön merkitystä ole, mutta Mersulle on jo imagon kannaltakin tärkeää pysyä nokivasaroiden tehokehityksessä huipulla, koska M-B on tunnettu myös voimanlähteiden valmistajana työkoneisiin (mm. Ponsse & Sisu). Jotkin muutkin innovaatiot ovat tulleet tähtimerkkiin jopa 10 v. BMW:tä jäljessä, kuten HUD-näyttö.
3. Kestävyys
Itselläni on C180 K -05, josta n. 230 tkm hajosi jakopää. Myös OM651-moottorissa on viime aikoina väitetty olevan ongelmia samoissa rakenteissa. Ruosteongelmia on saatu nanolakalla poistettua, toivottavasti myös jollain näitä moottoripuolen.
4. Mersussa hyvää:
-esim. ovien lukot, jotka eivät reistaa pahimmillakaan pakkasilla kuten W-merkeissä (BMW, VW).
Juu ei. Dieselit työkoneisiin ja arkiliikenteeseen, bensiinillä tapahtuu pyrkivämpi liikkuminen.S202 kirjoitti:Diesel nyt vaan ei oo mikään urheiluauton moottori.Laaksonen kirjoitti:1. muotoilu:
90-luvun lopulla muotoilu alkoi mennä jotenkin perinteisestä simppelistä ja jämäkästä jonnekin poikkitaiteellisiin sfääreihin. W221 alkoi viedä muotoilua taas oikeaan suuntaan. Muotoilussa olen pitänyt esikuvana Audia, joka teki jo 90-luvulla malleja, joilla kehtaa ajella vielä nykyautojenkin seassa.
2. tekniikka / BMW:n ylistys:
Eldorado perusti mese.fiihin aikoinaan topikin: "BMW näyttää Mersulle mallia dieseleiden kehityksessä". Omituista mielestäni onkin, että M-B, joka Citikan ohella mainostaa tehneensä ensimmäisen ha-dieselin, on viime vuosina lyönyt dieseleiden kehityksen melkein laimin keskittyen super-bensakoneisiin panostamiseen. Diesel-V8 olisi saanut mielestäni pysyä Ässän valikoimassa uuden R6:n (OM656) tuloon asti. Eihän noilla +300 hv dieseleillä niinkään käytännön merkitystä ole, mutta Mersulle on jo imagon kannaltakin tärkeää pysyä nokivasaroiden tehokehityksessä huipulla, koska M-B on tunnettu myös voimanlähteiden valmistajana työkoneisiin (mm. Ponsse & Sisu). Jotkin muutkin innovaatiot ovat tulleet tähtimerkkiin jopa 10 v. BMW:tä jäljessä, kuten HUD-näyttö.
3. Kestävyys
Itselläni on C180 K -05, josta n. 230 tkm hajosi jakopää. Myös OM651-moottorissa on viime aikoina väitetty olevan ongelmia samoissa rakenteissa. Ruosteongelmia on saatu nanolakalla poistettua, toivottavasti myös jollain näitä moottoripuolen.
4. Mersussa hyvää:
-esim. ovien lukot, jotka eivät reistaa pahimmillakaan pakkasilla kuten W-merkeissä (BMW, VW).
Oma mielipiteeni että W123, W124 ja W126Merkari kirjoitti:Eli keskustelua mikä "oli" Viimeimeinen oikea Mersu.
Henkilökohtainen mielipiteeni 115 ja varauksin 123, ehkä vielä menee 124 dieselit.
Laittakaa mielipiteet jakoon..
Ps. Ennen pystyi Mersun korjaan kotona::
Joo o Mersu olisi varmaan tehnyt jo 80- luvula tehodieselin jos sitä olisi tarvittu, itse en näe siinä mitään järkeä. Ilmeisesti V8 Dieselin kehitys on ollut muillakin merkeillä vaikeaa eikä vain Mersulla ( esim Oldsmobilen surullisen kuuluisa V8 diesel 80-luvun alussa)S202 kirjoitti:BMW:n nelosdieselissä on samat ongelmat jakopäässä. Lisäksi se on kuvien perusteella vielä heikomman näköinen, mersun om651 lyhyt ketju pyörittää ainoastaan nokkakeppejä ja rattaat hoitaa loput. Ja vw konsernin moottoreissa jos jakopää on ketjulla, niin se on aina katastrofi. Jospa mersu on ymmärtänyt pysyä erossa tuosta dieselkilvasta, joskushan se katto tulee vastaan niilläkin, ja mitä 5 vuoden päästä, 300hp nelosdiesel joka sekään ei riitä? Diesel nyt vaan ei oo mikään urheiluauton moottori. Toki mersu nyt on pysynyt om651:sensä kanssa samoissa tehoissa jo kohta 7 vuotta. Sitä suoraa kutosta odotellessa.Laaksonen kirjoitti:1. muotoilu:
90-luvun lopulla muotoilu alkoi mennä jotenkin perinteisestä simppelistä ja jämäkästä jonnekin poikkitaiteellisiin sfääreihin. W221 alkoi viedä muotoilua taas oikeaan suuntaan. Muotoilussa olen pitänyt esikuvana Audia, joka teki jo 90-luvulla malleja, joilla kehtaa ajella vielä nykyautojenkin seassa.
2. tekniikka / BMW:n ylistys:
Eldorado perusti mese.fiihin aikoinaan topikin: "BMW näyttää Mersulle mallia dieseleiden kehityksessä". Omituista mielestäni onkin, että M-B, joka Citikan ohella mainostaa tehneensä ensimmäisen ha-dieselin, on viime vuosina lyönyt dieseleiden kehityksen melkein laimin keskittyen super-bensakoneisiin panostamiseen. Diesel-V8 olisi saanut mielestäni pysyä Ässän valikoimassa uuden R6:n (OM656) tuloon asti. Eihän noilla +300 hv dieseleillä niinkään käytännön merkitystä ole, mutta Mersulle on jo imagon kannaltakin tärkeää pysyä nokivasaroiden tehokehityksessä huipulla, koska M-B on tunnettu myös voimanlähteiden valmistajana työkoneisiin (mm. Ponsse & Sisu). Jotkin muutkin innovaatiot ovat tulleet tähtimerkkiin jopa 10 v. BMW:tä jäljessä, kuten HUD-näyttö.
3. Kestävyys
Itselläni on C180 K -05, josta n. 230 tkm hajosi jakopää. Myös OM651-moottorissa on viime aikoina väitetty olevan ongelmia samoissa rakenteissa. Ruosteongelmia on saatu nanolakalla poistettua, toivottavasti myös jollain näitä moottoripuolen.
4. Mersussa hyvää:
-esim. ovien lukot, jotka eivät reistaa pahimmillakaan pakkasilla kuten W-merkeissä (BMW, VW).
80-luvulla Mersulla oli ainakin vielä järkeä tehdä tehokkaampia kuorma- kuin henkilöautoja. Nyt on kuorma-autojen tehossa tiputtu kauas ruotsalaisista. Mielestäni, jos Mersu merkkinä hehkuttaa olevansa "über alles", niin olisi sitä parasta myös oikeasti joka suhteessa olla.Pontus kirjoitti:
Joo o Mersu olisi varmaan tehnyt jo 80- luvula tehodieselin jos sitä olisi tarvittu, itse en näe siinä mitään järkeä. Ilmeisesti V8 Dieselin kehitys on ollut muillakin merkeillä vaikeaa eikä vain Mersulla ( esim Oldsmobilen surullisen kuuluisa V8 diesel 80-luvun alussa)
Edellisessä kommentissa tarkoitin Henkilöautoja, Kuormaautot ovatkin aivan eri asia, ja sitä paitsi miksi pitää olla aina tehokkain moottori, eikös kestävyys ole kuitenkin käytössä se pääasiallinen juttuLaaksonen kirjoitti:80-luvulla Mersulla oli ainakin vielä järkeä tehdä tehokkaampia kuorma- kuin henkilöautoja. Nyt on kuorma-autojen tehossa tiputtu kauas ruotsalaisista. Mielestäni, jos Mersu merkkinä hehkuttaa olevansa "über alles", niin olisi sitä parasta myös oikeasti joka suhteessa olla.Pontus kirjoitti:
Joo o Mersu olisi varmaan tehnyt jo 80- luvula tehodieselin jos sitä olisi tarvittu, itse en näe siinä mitään järkeä. Ilmeisesti V8 Dieselin kehitys on ollut muillakin merkeillä vaikeaa eikä vain Mersulla ( esim Oldsmobilen surullisen kuuluisa V8 diesel 80-luvun alussa)
-Itse en näe enää järkeä tehdä V12-moottoria henkilöautoon (Lamborghinit asia erikseen), kun V8:stakin saadaan +500 hv helposti, mikä olisikin aivan riittävä teho Ässänkin huippumalliin. Mikä sitten dieselessä on tehon ja kestävyyden suhteen yläraja nykyisin? -300 hv 6-dieselistä = OK. Tuon rajan korkeissa ylityksissä voi osia alkaa paukkumaan.Pontus kirjoitti:
Joo o Mersu olisi varmaan tehnyt jo 80- luvula tehodieselin jos sitä olisi tarvittu, itse en näe siinä mitään järkeä.
Se on se kilpailutilanne mikä tuon aiheuttaa jos kerran BMW ja Audi tekee v12 moottorin niin totta kai mersu seuraa perästäLaaksonen kirjoitti:-Itse en näe enää järkeä tehdä V12-moottoria henkilöautoon (Lamborghinit asia erikseen), kun V8:stakin saadaan +500 hv helposti, mikä olisikin aivan riittävä teho Ässänkin huippumalliin. Mikä sitten dieselessä on tehon ja kestävyyden suhteen yläraja nykyisin? -300 hv 6-dieselistä = OK. Tuon rajan korkeissa ylityksissä voi osia alkaa paukkumaan.Pontus kirjoitti:
Joo o Mersu olisi varmaan tehnyt jo 80- luvula tehodieselin jos sitä olisi tarvittu, itse en näe siinä mitään järkeä.
Ilman tuota kilpailuasetelmaa ei tätäkään mallia olisi tarvinnut pidemmälle enää kehittää:Pontus kirjoitti:
Se on se kilpailutilanne mikä tuon aiheuttaa jos kerran BMW ja Audi tekee v12 moottorin niin totta kai mersu seuraa perästä![]()
Pontus kirjoitti: mutta kumman ottaisit 10 vuoden päästä kun niillä on ajettu yli 500 tkm, mitä olen kuullut ammattikuskeilta (taksi) niin Mersu on saanut lopulta kehuja oli sitten miten huono muotoilu tai vaihdelaatikko tahansa verratuna bemariin tai muihin premium merkkeihin.
Sori muille topicin seuraajille jos tulee hiukan ot:tä mutta nyt on pakko ottaa tästä asiasta selvyys
Itselläni mennyt kerran rengas ajossa tyhjäksi ja kun en huomannut ajoissa, niin meni aivan riekaleiksi - eivät olisi mitkään paikka-ainepullot ja tupakansytytinkompurat auttaneet tuolloin. Onneksi oli kunnon varapyörä - ei olisi kusipönttö peräkontissa lohduttanut vaikka olisikin päästöjä aavistuksen vähentänytkin.Petri.Kemppainen kirjoitti:30 vuotta ja ehkäpä n900 000km takana ja kertaakaan ei ole vararengasta tarvinut .
Joskus 90 luvulla oli aamulla kauhea pakkanen ja kumi oli tyhjä . Ajoin 300m rengasliikkeeseen sillä matkalla meni pilalle joten ostin 2 uutta ja poijjat vaihtoivat lämpimässä hallissa alle .
Nyt kun tämän kerran kirjoitin niin murphy iskee ja mobilo liikkumisturva tulee käyttöön .
Laaksonen kirjoitti:Itselläni mennyt kerran rengas ajossa tyhjäksi ja kun en huomannut ajoissa, niin meni aivan riekaleiksi - eivät olisi mitkään paikka-ainepullot ja tupakansytytinkompurat auttaneet tuolloin. Onneksi oli kunnon varapyörä - ei olisi kusipönttö peräkontissa lohduttanut vaikka olisikin päästöjä aavistuksen vähentänytkin.Petri.Kemppainen kirjoitti:30 vuotta ja ehkäpä n900 000km takana ja kertaakaan ei ole vararengasta tarvinut .
Joskus 90 luvulla oli aamulla kauhea pakkanen ja kumi oli tyhjä . Ajoin 300m rengasliikkeeseen sillä matkalla meni pilalle joten ostin 2 uutta ja poijjat vaihtoivat lämpimässä hallissa alle .
Nyt kun tämän kerran kirjoitin niin murphy iskee ja mobilo liikkumisturva tulee käyttöön .