Mikä oli "viimeinen Mersu"
Re: Mikä oli "viimeinen Mersu"
90-luvun puolivälissä muotoilu oli jo niin huippuunsa hiottua, että suunta pystyi olemaan vain huonompaan:
-kun 212 korvautuu ensi vuonna täysin uudella Ee:llä, on mallisto taas kohdallaan.
-kun 212 korvautuu ensi vuonna täysin uudella Ee:llä, on mallisto taas kohdallaan.
-
- Mersumies
- Viestit: 2787
- Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02
Re: Mikä oli "viimeinen Mersu"
W126 on viimeinen kunnon MERSU. Ennen seuraavia.....
Perheessä:
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
Re: Mikä oli "viimeinen Mersu"
Mä en nyt oiken ymmärrä tuota sinun kommenttia, kun on tässä aika paljon sun viestejä seurannut sekä täällä että tuolla toisella foorumilla (Mese.fi) niin aina on joko mersun muotoilussa tai jossain muussa jutussa vikaa ja sitten on hirveää ylistystä nyky BMW:tä kohtaanLaaksonen kirjoitti:90-luvun puolivälissä muotoilu oli jo niin huippuunsa hiottua, että suunta pystyi olemaan vain huonompaan:
[ https://c2.staticflickr.com/4/3258/2747467263_8d4876b1f0.jpg ]
-kun 212 korvautuu ensi vuonna täysin uudella Ee:llä, on mallisto taas kohdallaan.
Ok Bemari on muotiltu hyvin mutta kumman ottaisit 10 vuoden päästä kun niillä on ajettu yli 500 tkm, mitä olen kuullut ammattikuskeilta (taksi) niin Mersu on saanut lopulta kehuja oli sitten miten huono muotoilu tai vaihdelaatikko tahansa verratuna bemariin tai muihin premium merkkeihin.
Sori muille topicin seuraajille jos tulee hiukan ot:tä mutta nyt on pakko ottaa tästä asiasta selvyys
W124 E 200 A 1994 (käyttis)
W123 230E A 1982 (MR-projekti)
S204 C200 Kompressor A 2008 (Välillä lainassa)
Ex: Mercedes Benz w115 220 D (mr) 1976
W123 230E A 1982 (MR-projekti)
S204 C200 Kompressor A 2008 (Välillä lainassa)
Ex: Mercedes Benz w115 220 D (mr) 1976
Re: Mikä oli "viimeinen Mersu"
Tässä topikissa on nyt lueteltu melkein kaikki mersun mallit. Jotkut on rumia jonkun mielestä,toisen mielestä ei.Joku sanoi et, moni mersu on tietystä kulmasta katsoen ruman näköinen. Olen samaa mieltä. Oma c140 on mielestäni tietystä kulmasta katsoen helvetin hienosti muotoiltu. Sit taas jostain päin katsottuna, sen koosta johtuen ,sitä keveyttä ei ole vaan saatu onnistumaan. Nää on vaan niin katsojasta kiinni, toinen tykkää ja toinen ei.
Re: Mikä oli "viimeinen Mersu"
Eiks Laaksonen ole mersun miehiä, kommentteja, ja kuvia uudesta ceestä varmaan sataPontus kirjoitti:Mä en nyt oiken ymmärrä tuota sinun kommenttia, kun on tässä aika paljon sun viestejä seurannut sekä täällä että tuolla toisella foorumilla (Mese.fi) niin aina on joko mersun muotoilussa tai jossain muussa jutussa vikaa ja sitten on hirveää ylistystä nyky BMW:tä kohtaanLaaksonen kirjoitti:90-luvun puolivälissä muotoilu oli jo niin huippuunsa hiottua, että suunta pystyi olemaan vain huonompaan:
[ https://c2.staticflickr.com/4/3258/2747467263_8d4876b1f0.jpg ]
-kun 212 korvautuu ensi vuonna täysin uudella Ee:llä, on mallisto taas kohdallaan.
Ok Bemari on muotiltu hyvin mutta kumman ottaisit 10 vuoden päästä kun niillä on ajettu yli 500 tkm, mitä olen kuullut ammattikuskeilta (taksi) niin Mersu on saanut lopulta kehuja oli sitten miten huono muotoilu tai vaihdelaatikko tahansa verratuna bemariin tai muihin premium merkkeihin.
Sori muille topicin seuraajille jos tulee hiukan ot:tä mutta nyt on pakko ottaa tästä asiasta selvyys
Re: Mikä oli "viimeinen Mersu"
Mese foorumilla on kuvia Bmw:stä x miljoonarepsikka kirjoitti:Eiks Laaksonen ole mersun miehiä, kommentteja, ja kuvia uudesta ceestä varmaan sataPontus kirjoitti:Mä en nyt oiken ymmärrä tuota sinun kommenttia, kun on tässä aika paljon sun viestejä seurannut sekä täällä että tuolla toisella foorumilla (Mese.fi) niin aina on joko mersun muotoilussa tai jossain muussa jutussa vikaa ja sitten on hirveää ylistystä nyky BMW:tä kohtaanLaaksonen kirjoitti:90-luvun puolivälissä muotoilu oli jo niin huippuunsa hiottua, että suunta pystyi olemaan vain huonompaan:
[ https://c2.staticflickr.com/4/3258/2747467263_8d4876b1f0.jpg ]
-kun 212 korvautuu ensi vuonna täysin uudella Ee:llä, on mallisto taas kohdallaan.
Ok Bemari on muotiltu hyvin mutta kumman ottaisit 10 vuoden päästä kun niillä on ajettu yli 500 tkm, mitä olen kuullut ammattikuskeilta (taksi) niin Mersu on saanut lopulta kehuja oli sitten miten huono muotoilu tai vaihdelaatikko tahansa verratuna bemariin tai muihin premium merkkeihin.
Sori muille topicin seuraajille jos tulee hiukan ot:tä mutta nyt on pakko ottaa tästä asiasta selvyys
Täytyy muistaa että mielipiteitä on monia joten älkää ottako herneitä nenään.
W124 E 200 A 1994 (käyttis)
W123 230E A 1982 (MR-projekti)
S204 C200 Kompressor A 2008 (Välillä lainassa)
Ex: Mercedes Benz w115 220 D (mr) 1976
W123 230E A 1982 (MR-projekti)
S204 C200 Kompressor A 2008 (Välillä lainassa)
Ex: Mercedes Benz w115 220 D (mr) 1976
Re: Mikä oli "viimeinen Mersu"
No, en ole mese foorumilla käynyt koskaan, en osaa sanoa, olisko mainostamistaPontus kirjoitti:Mese foorumilla on kuvia Bmw:stä x miljoonarepsikka kirjoitti:Eiks Laaksonen ole mersun miehiä, kommentteja, ja kuvia uudesta ceestä varmaan sataPontus kirjoitti:Mä en nyt oiken ymmärrä tuota sinun kommenttia, kun on tässä aika paljon sun viestejä seurannut sekä täällä että tuolla toisella foorumilla (Mese.fi) niin aina on joko mersun muotoilussa tai jossain muussa jutussa vikaa ja sitten on hirveää ylistystä nyky BMW:tä kohtaanLaaksonen kirjoitti:90-luvun puolivälissä muotoilu oli jo niin huippuunsa hiottua, että suunta pystyi olemaan vain huonompaan:
[ https://c2.staticflickr.com/4/3258/2747467263_8d4876b1f0.jpg ]
-kun 212 korvautuu ensi vuonna täysin uudella Ee:llä, on mallisto taas kohdallaan.
Ok Bemari on muotiltu hyvin mutta kumman ottaisit 10 vuoden päästä kun niillä on ajettu yli 500 tkm, mitä olen kuullut ammattikuskeilta (taksi) niin Mersu on saanut lopulta kehuja oli sitten miten huono muotoilu tai vaihdelaatikko tahansa verratuna bemariin tai muihin premium merkkeihin.
Sori muille topicin seuraajille jos tulee hiukan ot:tä mutta nyt on pakko ottaa tästä asiasta selvyys
Täytyy muistaa että mielipiteitä on monia joten älkää ottako herneitä nenään.
Re: Mikä oli "viimeinen Mersu"
Lisäyksenä, jos Laaksonen on itse tuossa avatar kuvassa, ei koskaan ole elämässä rahapulaa, jos vaan on rento ja huoleton mieli.
Re: Mikä oli "viimeinen Mersu"
124 ajalta ennen vesivärejä. Alkaa vain olla siinä iässä tuokin malli, että nykypäivän nuoriso joutuu kuuklettamaan mallin ja siltikin pelkistä pikseleistä on vaikea aistia sitä tiettyä juttua joka malliin liittyy. Toisaalta, jos tämä kysely olisi tehty esim. 20 vuotta sitten, niin tulokset varmasti olisivat olleet toiset. Mobilisti 2000 lehdessä 1/2014 oli hyvä juttu 500E mallista. Siinä kirjoittaja haaveili aiemmista malleista, joissa ovet sulkeutuivat jämäkämmin 'vanhanaikaisten' tiivisteiden vuoksi ja muutenkin laatu oli paremmin läsnä.
Re: Mikä oli "viimeinen Mersu"
1. muotoilu:
90-luvun lopulla muotoilu alkoi mennä jotenkin perinteisestä simppelistä ja jämäkästä jonnekin poikkitaiteellisiin sfääreihin. W221 alkoi viedä muotoilua taas oikeaan suuntaan. Muotoilussa olen pitänyt esikuvana Audia, joka teki jo 90-luvulla malleja, joilla kehtaa ajella vielä nykyautojenkin seassa.
2. tekniikka / BMW:n ylistys:
Eldorado perusti mese.fiihin aikoinaan topikin: "BMW näyttää Mersulle mallia dieseleiden kehityksessä". Omituista mielestäni onkin, että M-B, joka Citikan ohella mainostaa tehneensä ensimmäisen ha-dieselin, on viime vuosina lyönyt dieseleiden kehityksen melkein laimin keskittyen super-bensakoneisiin panostamiseen. Diesel-V8 olisi saanut mielestäni pysyä Ässän valikoimassa uuden R6:n (OM656) tuloon asti. Eihän noilla +300 hv dieseleillä niinkään käytännön merkitystä ole, mutta Mersulle on jo imagon kannaltakin tärkeää pysyä nokivasaroiden tehokehityksessä huipulla, koska M-B on tunnettu myös voimanlähteiden valmistajana työkoneisiin (mm. Ponsse & Sisu). Jotkin muutkin innovaatiot ovat tulleet tähtimerkkiin jopa 10 v. BMW:tä jäljessä, kuten HUD-näyttö.
3. Kestävyys
Itselläni on C180 K -05, josta n. 230 tkm hajosi jakopää. Myös OM651-moottorissa on viime aikoina väitetty olevan ongelmia samoissa rakenteissa. Ruosteongelmia on saatu nanolakalla poistettua, toivottavasti myös jollain näitä moottoripuolen.
4. Mersussa hyvää:
-esim. ovien lukot, jotka eivät reistaa pahimmillakaan pakkasilla kuten W-merkeissä (BMW, VW).
90-luvun lopulla muotoilu alkoi mennä jotenkin perinteisestä simppelistä ja jämäkästä jonnekin poikkitaiteellisiin sfääreihin. W221 alkoi viedä muotoilua taas oikeaan suuntaan. Muotoilussa olen pitänyt esikuvana Audia, joka teki jo 90-luvulla malleja, joilla kehtaa ajella vielä nykyautojenkin seassa.
2. tekniikka / BMW:n ylistys:
Eldorado perusti mese.fiihin aikoinaan topikin: "BMW näyttää Mersulle mallia dieseleiden kehityksessä". Omituista mielestäni onkin, että M-B, joka Citikan ohella mainostaa tehneensä ensimmäisen ha-dieselin, on viime vuosina lyönyt dieseleiden kehityksen melkein laimin keskittyen super-bensakoneisiin panostamiseen. Diesel-V8 olisi saanut mielestäni pysyä Ässän valikoimassa uuden R6:n (OM656) tuloon asti. Eihän noilla +300 hv dieseleillä niinkään käytännön merkitystä ole, mutta Mersulle on jo imagon kannaltakin tärkeää pysyä nokivasaroiden tehokehityksessä huipulla, koska M-B on tunnettu myös voimanlähteiden valmistajana työkoneisiin (mm. Ponsse & Sisu). Jotkin muutkin innovaatiot ovat tulleet tähtimerkkiin jopa 10 v. BMW:tä jäljessä, kuten HUD-näyttö.
3. Kestävyys
Itselläni on C180 K -05, josta n. 230 tkm hajosi jakopää. Myös OM651-moottorissa on viime aikoina väitetty olevan ongelmia samoissa rakenteissa. Ruosteongelmia on saatu nanolakalla poistettua, toivottavasti myös jollain näitä moottoripuolen.
4. Mersussa hyvää:
-esim. ovien lukot, jotka eivät reistaa pahimmillakaan pakkasilla kuten W-merkeissä (BMW, VW).
Re: Mikä oli "viimeinen Mersu"
W220. Myöhemmät mallit ovat myönnytyksiä erilaisille muoti- ilmiöille, ja ylläpidettävän teknologian määrä m/Hornet tai m/Super Puma on vain hyväksi autoharrastuksen kiinnostavuuden säilyttäjänä.
W220 S320 -99
W164 ML500 -06
W164 ML500 -06
Re: Mikä oli "viimeinen Mersu"
BMW:n nelosdieselissä on samat ongelmat jakopäässä. Lisäksi se on kuvien perusteella vielä heikomman näköinen, mersun om651 lyhyt ketju pyörittää ainoastaan nokkakeppejä ja rattaat hoitaa loput. Ja vw konsernin moottoreissa jos jakopää on ketjulla, niin se on aina katastrofi. Jospa mersu on ymmärtänyt pysyä erossa tuosta dieselkilvasta, joskushan se katto tulee vastaan niilläkin, ja mitä 5 vuoden päästä, 300hp nelosdiesel joka sekään ei riitä? Diesel nyt vaan ei oo mikään urheiluauton moottori. Toki mersu nyt on pysynyt om651:sensä kanssa samoissa tehoissa jo kohta 7 vuotta. Sitä suoraa kutosta odotellessa.Laaksonen kirjoitti:1. muotoilu:
90-luvun lopulla muotoilu alkoi mennä jotenkin perinteisestä simppelistä ja jämäkästä jonnekin poikkitaiteellisiin sfääreihin. W221 alkoi viedä muotoilua taas oikeaan suuntaan. Muotoilussa olen pitänyt esikuvana Audia, joka teki jo 90-luvulla malleja, joilla kehtaa ajella vielä nykyautojenkin seassa.
2. tekniikka / BMW:n ylistys:
Eldorado perusti mese.fiihin aikoinaan topikin: "BMW näyttää Mersulle mallia dieseleiden kehityksessä". Omituista mielestäni onkin, että M-B, joka Citikan ohella mainostaa tehneensä ensimmäisen ha-dieselin, on viime vuosina lyönyt dieseleiden kehityksen melkein laimin keskittyen super-bensakoneisiin panostamiseen. Diesel-V8 olisi saanut mielestäni pysyä Ässän valikoimassa uuden R6:n (OM656) tuloon asti. Eihän noilla +300 hv dieseleillä niinkään käytännön merkitystä ole, mutta Mersulle on jo imagon kannaltakin tärkeää pysyä nokivasaroiden tehokehityksessä huipulla, koska M-B on tunnettu myös voimanlähteiden valmistajana työkoneisiin (mm. Ponsse & Sisu). Jotkin muutkin innovaatiot ovat tulleet tähtimerkkiin jopa 10 v. BMW:tä jäljessä, kuten HUD-näyttö.
3. Kestävyys
Itselläni on C180 K -05, josta n. 230 tkm hajosi jakopää. Myös OM651-moottorissa on viime aikoina väitetty olevan ongelmia samoissa rakenteissa. Ruosteongelmia on saatu nanolakalla poistettua, toivottavasti myös jollain näitä moottoripuolen.
4. Mersussa hyvää:
-esim. ovien lukot, jotka eivät reistaa pahimmillakaan pakkasilla kuten W-merkeissä (BMW, VW).
S124 300TE
S211 E500
S211 E500
-
- Mersumies
- Viestit: 2787
- Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02
Re: Mikä oli "viimeinen Mersu"
Juu ei. Dieselit työkoneisiin ja arkiliikenteeseen, bensiinillä tapahtuu pyrkivämpi liikkuminen.S202 kirjoitti:Diesel nyt vaan ei oo mikään urheiluauton moottori.Laaksonen kirjoitti:1. muotoilu:
90-luvun lopulla muotoilu alkoi mennä jotenkin perinteisestä simppelistä ja jämäkästä jonnekin poikkitaiteellisiin sfääreihin. W221 alkoi viedä muotoilua taas oikeaan suuntaan. Muotoilussa olen pitänyt esikuvana Audia, joka teki jo 90-luvulla malleja, joilla kehtaa ajella vielä nykyautojenkin seassa.
2. tekniikka / BMW:n ylistys:
Eldorado perusti mese.fiihin aikoinaan topikin: "BMW näyttää Mersulle mallia dieseleiden kehityksessä". Omituista mielestäni onkin, että M-B, joka Citikan ohella mainostaa tehneensä ensimmäisen ha-dieselin, on viime vuosina lyönyt dieseleiden kehityksen melkein laimin keskittyen super-bensakoneisiin panostamiseen. Diesel-V8 olisi saanut mielestäni pysyä Ässän valikoimassa uuden R6:n (OM656) tuloon asti. Eihän noilla +300 hv dieseleillä niinkään käytännön merkitystä ole, mutta Mersulle on jo imagon kannaltakin tärkeää pysyä nokivasaroiden tehokehityksessä huipulla, koska M-B on tunnettu myös voimanlähteiden valmistajana työkoneisiin (mm. Ponsse & Sisu). Jotkin muutkin innovaatiot ovat tulleet tähtimerkkiin jopa 10 v. BMW:tä jäljessä, kuten HUD-näyttö.
3. Kestävyys
Itselläni on C180 K -05, josta n. 230 tkm hajosi jakopää. Myös OM651-moottorissa on viime aikoina väitetty olevan ongelmia samoissa rakenteissa. Ruosteongelmia on saatu nanolakalla poistettua, toivottavasti myös jollain näitä moottoripuolen.
4. Mersussa hyvää:
-esim. ovien lukot, jotka eivät reistaa pahimmillakaan pakkasilla kuten W-merkeissä (BMW, VW).
Perheessä:
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
Re: Mikä oli "viimeinen Mersu"
Niinkuin tm sanoi, v8 on kone, ja bensiinillä kulkee, ja tapahtuu jotain kun polkee , onko siitä koneesta ollut paljon moitittavaa, en ole ainakaan nähnyt täällä juttua.
- harrikka95
- Mersumies
- Viestit: 643
- Liittynyt: Ma 19.11.2007 17:06
- Paikkakunta: Pohojanmaa
Re: Mikä oli "viimeinen Mersu"
Oma mielipiteeni että W123, W124 ja W126Merkari kirjoitti:Eli keskustelua mikä "oli" Viimeimeinen oikea Mersu.
Henkilökohtainen mielipiteeni 115 ja varauksin 123, ehkä vielä menee 124 dieselit.
Laittakaa mielipiteet jakoon..
Ps. Ennen pystyi Mersun korjaan kotona::
Mercedes-Benz W212 350CDI -09 Airmatic
Mercedes-Benz W126 300SE -86
Pakko ajaa Mersuilla kun ei muilla pysty..
-------------------------------------------------------------------
Mercedes-Benz W126 300SE -86
Pakko ajaa Mersuilla kun ei muilla pysty..
-------------------------------------------------------------------
Re: Mikä oli "viimeinen Mersu"
Joo o Mersu olisi varmaan tehnyt jo 80- luvula tehodieselin jos sitä olisi tarvittu, itse en näe siinä mitään järkeä. Ilmeisesti V8 Dieselin kehitys on ollut muillakin merkeillä vaikeaa eikä vain Mersulla ( esim Oldsmobilen surullisen kuuluisa V8 diesel 80-luvun alussa)S202 kirjoitti:BMW:n nelosdieselissä on samat ongelmat jakopäässä. Lisäksi se on kuvien perusteella vielä heikomman näköinen, mersun om651 lyhyt ketju pyörittää ainoastaan nokkakeppejä ja rattaat hoitaa loput. Ja vw konsernin moottoreissa jos jakopää on ketjulla, niin se on aina katastrofi. Jospa mersu on ymmärtänyt pysyä erossa tuosta dieselkilvasta, joskushan se katto tulee vastaan niilläkin, ja mitä 5 vuoden päästä, 300hp nelosdiesel joka sekään ei riitä? Diesel nyt vaan ei oo mikään urheiluauton moottori. Toki mersu nyt on pysynyt om651:sensä kanssa samoissa tehoissa jo kohta 7 vuotta. Sitä suoraa kutosta odotellessa.Laaksonen kirjoitti:1. muotoilu:
90-luvun lopulla muotoilu alkoi mennä jotenkin perinteisestä simppelistä ja jämäkästä jonnekin poikkitaiteellisiin sfääreihin. W221 alkoi viedä muotoilua taas oikeaan suuntaan. Muotoilussa olen pitänyt esikuvana Audia, joka teki jo 90-luvulla malleja, joilla kehtaa ajella vielä nykyautojenkin seassa.
2. tekniikka / BMW:n ylistys:
Eldorado perusti mese.fiihin aikoinaan topikin: "BMW näyttää Mersulle mallia dieseleiden kehityksessä". Omituista mielestäni onkin, että M-B, joka Citikan ohella mainostaa tehneensä ensimmäisen ha-dieselin, on viime vuosina lyönyt dieseleiden kehityksen melkein laimin keskittyen super-bensakoneisiin panostamiseen. Diesel-V8 olisi saanut mielestäni pysyä Ässän valikoimassa uuden R6:n (OM656) tuloon asti. Eihän noilla +300 hv dieseleillä niinkään käytännön merkitystä ole, mutta Mersulle on jo imagon kannaltakin tärkeää pysyä nokivasaroiden tehokehityksessä huipulla, koska M-B on tunnettu myös voimanlähteiden valmistajana työkoneisiin (mm. Ponsse & Sisu). Jotkin muutkin innovaatiot ovat tulleet tähtimerkkiin jopa 10 v. BMW:tä jäljessä, kuten HUD-näyttö.
3. Kestävyys
Itselläni on C180 K -05, josta n. 230 tkm hajosi jakopää. Myös OM651-moottorissa on viime aikoina väitetty olevan ongelmia samoissa rakenteissa. Ruosteongelmia on saatu nanolakalla poistettua, toivottavasti myös jollain näitä moottoripuolen.
4. Mersussa hyvää:
-esim. ovien lukot, jotka eivät reistaa pahimmillakaan pakkasilla kuten W-merkeissä (BMW, VW).
Tuosta HUD näytöstä onko sekin niin tärkeää tänäpäivänä kuka sen tekee ensimmäisenä, enemmän se on mulle tärkeää että se kestää pitkäikäisen käytön, noh senhän näkee vasta noin 10-15 vuoden päästä että miten nuo näytöt kestävät kunnon käyttöä
W124 E 200 A 1994 (käyttis)
W123 230E A 1982 (MR-projekti)
S204 C200 Kompressor A 2008 (Välillä lainassa)
Ex: Mercedes Benz w115 220 D (mr) 1976
W123 230E A 1982 (MR-projekti)
S204 C200 Kompressor A 2008 (Välillä lainassa)
Ex: Mercedes Benz w115 220 D (mr) 1976
Re: Mikä oli "viimeinen Mersu"
80-luvulla Mersulla oli ainakin vielä järkeä tehdä tehokkaampia kuorma- kuin henkilöautoja. Nyt on kuorma-autojen tehossa tiputtu kauas ruotsalaisista. Mielestäni, jos Mersu merkkinä hehkuttaa olevansa "über alles", niin olisi sitä parasta myös oikeasti joka suhteessa olla.Pontus kirjoitti:
Joo o Mersu olisi varmaan tehnyt jo 80- luvula tehodieselin jos sitä olisi tarvittu, itse en näe siinä mitään järkeä. Ilmeisesti V8 Dieselin kehitys on ollut muillakin merkeillä vaikeaa eikä vain Mersulla ( esim Oldsmobilen surullisen kuuluisa V8 diesel 80-luvun alussa)
Re: Mikä oli "viimeinen Mersu"
Edellisessä kommentissa tarkoitin Henkilöautoja, Kuormaautot ovatkin aivan eri asia, ja sitä paitsi miksi pitää olla aina tehokkain moottori, eikös kestävyys ole kuitenkin käytössä se pääasiallinen juttuLaaksonen kirjoitti:80-luvulla Mersulla oli ainakin vielä järkeä tehdä tehokkaampia kuorma- kuin henkilöautoja. Nyt on kuorma-autojen tehossa tiputtu kauas ruotsalaisista. Mielestäni, jos Mersu merkkinä hehkuttaa olevansa "über alles", niin olisi sitä parasta myös oikeasti joka suhteessa olla.Pontus kirjoitti:
Joo o Mersu olisi varmaan tehnyt jo 80- luvula tehodieselin jos sitä olisi tarvittu, itse en näe siinä mitään järkeä. Ilmeisesti V8 Dieselin kehitys on ollut muillakin merkeillä vaikeaa eikä vain Mersulla ( esim Oldsmobilen surullisen kuuluisa V8 diesel 80-luvun alussa)
Minkä takia sitten Mercedes Benz on myydyin raskaankaluston merkki Keski-euroopassa
Volvon toki ymmärrän näin kun ollaan Skandinaviassa että se on myydyin merkki. (Pohjois-euroopassa)
W124 E 200 A 1994 (käyttis)
W123 230E A 1982 (MR-projekti)
S204 C200 Kompressor A 2008 (Välillä lainassa)
Ex: Mercedes Benz w115 220 D (mr) 1976
W123 230E A 1982 (MR-projekti)
S204 C200 Kompressor A 2008 (Välillä lainassa)
Ex: Mercedes Benz w115 220 D (mr) 1976
Re: Mikä oli "viimeinen Mersu"
-Itse en näe enää järkeä tehdä V12-moottoria henkilöautoon (Lamborghinit asia erikseen), kun V8:stakin saadaan +500 hv helposti, mikä olisikin aivan riittävä teho Ässänkin huippumalliin. Mikä sitten dieselessä on tehon ja kestävyyden suhteen yläraja nykyisin? -300 hv 6-dieselistä = OK. Tuon rajan korkeissa ylityksissä voi osia alkaa paukkumaan.Pontus kirjoitti:
Joo o Mersu olisi varmaan tehnyt jo 80- luvula tehodieselin jos sitä olisi tarvittu, itse en näe siinä mitään järkeä.
Re: Mikä oli "viimeinen Mersu"
Se on se kilpailutilanne mikä tuon aiheuttaa jos kerran BMW ja Audi tekee v12 moottorin niin totta kai mersu seuraa perästäLaaksonen kirjoitti:-Itse en näe enää järkeä tehdä V12-moottoria henkilöautoon (Lamborghinit asia erikseen), kun V8:stakin saadaan +500 hv helposti, mikä olisikin aivan riittävä teho Ässänkin huippumalliin. Mikä sitten dieselessä on tehon ja kestävyyden suhteen yläraja nykyisin? -300 hv 6-dieselistä = OK. Tuon rajan korkeissa ylityksissä voi osia alkaa paukkumaan.Pontus kirjoitti:
Joo o Mersu olisi varmaan tehnyt jo 80- luvula tehodieselin jos sitä olisi tarvittu, itse en näe siinä mitään järkeä.
Olihan Mersulla jo isoaja moottoreita 30 luvulla ( kompressori ahdetut Suorat 8 koneet)
W124 E 200 A 1994 (käyttis)
W123 230E A 1982 (MR-projekti)
S204 C200 Kompressor A 2008 (Välillä lainassa)
Ex: Mercedes Benz w115 220 D (mr) 1976
W123 230E A 1982 (MR-projekti)
S204 C200 Kompressor A 2008 (Välillä lainassa)
Ex: Mercedes Benz w115 220 D (mr) 1976
Re: Mikä oli "viimeinen Mersu"
Ilman tuota kilpailuasetelmaa ei tätäkään mallia olisi tarvinnut pidemmälle enää kehittää:Pontus kirjoitti:
Se on se kilpailutilanne mikä tuon aiheuttaa jos kerran BMW ja Audi tekee v12 moottorin niin totta kai mersu seuraa perästä
Kilpailun ansiosta saamme ensi vuonna vihdoin uuden kuningas-dieselinkin (OM656).
Re: Mikä oli "viimeinen Mersu"
Yksi asia, missä nykydieseleissä on joka merkillä menty huonompaan suuntaan päöästömääräysten vuoksi on vararenkaan korvaaminen kusisäiliöllä (AdBlue).
- Petri.Kemppainen
- Mersumies
- Viestit: 584
- Liittynyt: Ke 08.09.2004 19:17
- Paikkakunta: Uusimaa
Re: Mikä oli "viimeinen Mersu"
30 vuotta ja ehkäpä n900 000km takana ja kertaakaan ei ole vararengasta tarvinut .
Joskus 90 luvulla oli aamulla kauhea pakkanen ja kumi oli tyhjä . Ajoin 300m rengasliikkeeseen sillä matkalla meni pilalle joten ostin 2 uutta ja poijjat vaihtoivat lämpimässä hallissa alle .
Nyt kun tämän kerran kirjoitin niin murphy iskee ja mobilo liikkumisturva tulee käyttöön .
Joskus 90 luvulla oli aamulla kauhea pakkanen ja kumi oli tyhjä . Ajoin 300m rengasliikkeeseen sillä matkalla meni pilalle joten ostin 2 uutta ja poijjat vaihtoivat lämpimässä hallissa alle .
Nyt kun tämän kerran kirjoitin niin murphy iskee ja mobilo liikkumisturva tulee käyttöön .
- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
Re: Mikä oli "viimeinen Mersu"
Pontus kirjoitti: mutta kumman ottaisit 10 vuoden päästä kun niillä on ajettu yli 500 tkm, mitä olen kuullut ammattikuskeilta (taksi) niin Mersu on saanut lopulta kehuja oli sitten miten huono muotoilu tai vaihdelaatikko tahansa verratuna bemariin tai muihin premium merkkeihin.
Sori muille topicin seuraajille jos tulee hiukan ot:tä mutta nyt on pakko ottaa tästä asiasta selvyys
En ottaisi kumpaakaan, täyttä paskaa molemmat noilla kilometreillä....premium on jo paperia tuossa vaiheessa.
.
Opel, "weird lieben autos"....
- Petri.Kemppainen
- Mersumies
- Viestit: 584
- Liittynyt: Ke 08.09.2004 19:17
- Paikkakunta: Uusimaa
Re: Mikä oli "viimeinen Mersu"
Samaa mieltä . Ostan autoni uutena tai max 50k/km ajettuna .
En koskaan enään ostaisi autoa jossa olisi esim 100 tuhatta jo valmiiksi ajettuna . Oli se merkki mikä tahansa .
Kyllä minulla nuorena oli romuja ja raatoja ihan omiksi tarpeiksi .
En koskaan enään ostaisi autoa jossa olisi esim 100 tuhatta jo valmiiksi ajettuna . Oli se merkki mikä tahansa .
Kyllä minulla nuorena oli romuja ja raatoja ihan omiksi tarpeiksi .
Re: Mikä oli "viimeinen Mersu"
Itselläni mennyt kerran rengas ajossa tyhjäksi ja kun en huomannut ajoissa, niin meni aivan riekaleiksi - eivät olisi mitkään paikka-ainepullot ja tupakansytytinkompurat auttaneet tuolloin. Onneksi oli kunnon varapyörä - ei olisi kusipönttö peräkontissa lohduttanut vaikka olisikin päästöjä aavistuksen vähentänytkin.Petri.Kemppainen kirjoitti:30 vuotta ja ehkäpä n900 000km takana ja kertaakaan ei ole vararengasta tarvinut .
Joskus 90 luvulla oli aamulla kauhea pakkanen ja kumi oli tyhjä . Ajoin 300m rengasliikkeeseen sillä matkalla meni pilalle joten ostin 2 uutta ja poijjat vaihtoivat lämpimässä hallissa alle .
Nyt kun tämän kerran kirjoitin niin murphy iskee ja mobilo liikkumisturva tulee käyttöön .
- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
Re: Mikä oli "viimeinen Mersu"
Laaksonen kirjoitti:Itselläni mennyt kerran rengas ajossa tyhjäksi ja kun en huomannut ajoissa, niin meni aivan riekaleiksi - eivät olisi mitkään paikka-ainepullot ja tupakansytytinkompurat auttaneet tuolloin. Onneksi oli kunnon varapyörä - ei olisi kusipönttö peräkontissa lohduttanut vaikka olisikin päästöjä aavistuksen vähentänytkin.Petri.Kemppainen kirjoitti:30 vuotta ja ehkäpä n900 000km takana ja kertaakaan ei ole vararengasta tarvinut .
Joskus 90 luvulla oli aamulla kauhea pakkanen ja kumi oli tyhjä . Ajoin 300m rengasliikkeeseen sillä matkalla meni pilalle joten ostin 2 uutta ja poijjat vaihtoivat lämpimässä hallissa alle .
Nyt kun tämän kerran kirjoitin niin murphy iskee ja mobilo liikkumisturva tulee käyttöön .
RunFlat.....
.
Opel, "weird lieben autos"....
Re: Mikä oli "viimeinen Mersu"
Lapsuuden kaveri tuli tänään käymään ja näyttämään uutta C220 cdi 4 matic farkkua.
Olen 25 vuotta yrittänyt neuvoa että ostais kerrankin auton kun on aina ajellu pasaateilla ja kolme viimistä uutta Leo Skodaa.
Nytkin oli tilannu uuden Skodan mutta kun toimitus venyi ja venyi niin osti sit uuden C:n.
Kysyin,no miltä tuntuu märssy?
Helvetin ahdas ja satulat perseestä ja kuttaperkaa joka puolella eikä sitä yhtään hymyilyttänyt.
Sanoin onneks olkoon ekalle Mersulle mutta sä olet 20 vuotta myöhässä.
Oli se uusi Mersu lopuks ihan hyvä ajella kun lähti iso peräkärry perässä Lapinlahdelle.
Olen 25 vuotta yrittänyt neuvoa että ostais kerrankin auton kun on aina ajellu pasaateilla ja kolme viimistä uutta Leo Skodaa.
Nytkin oli tilannu uuden Skodan mutta kun toimitus venyi ja venyi niin osti sit uuden C:n.
Kysyin,no miltä tuntuu märssy?
Helvetin ahdas ja satulat perseestä ja kuttaperkaa joka puolella eikä sitä yhtään hymyilyttänyt.
Sanoin onneks olkoon ekalle Mersulle mutta sä olet 20 vuotta myöhässä.
Oli se uusi Mersu lopuks ihan hyvä ajella kun lähti iso peräkärry perässä Lapinlahdelle.
124/500E/-92
124/320T/-95
169/170/-06
Ex:iä 190/-65
115/250/-71
123/300D/83
190D/-91/-92
124/-89/-91/-93/-94/-95
124/TD/300E/-93
C200D/-93/-94-/95/-96/-98/-02
210/200D/-99
207/209/409 pakuja
Chevy van-90
Hiaceja muutama
124/320T/-95
169/170/-06
Ex:iä 190/-65
115/250/-71
123/300D/83
190D/-91/-92
124/-89/-91/-93/-94/-95
124/TD/300E/-93
C200D/-93/-94-/95/-96/-98/-02
210/200D/-99
207/209/409 pakuja
Chevy van-90
Hiaceja muutama
Re: Mikä oli "viimeinen Mersu"
W124 ja -95 yleisesti mitä nämä E-mallit vähän pehmeämpiä.
100 D Cityliner -89
S124 E300TD -93
S124 E300TD -93
-
- Mersumies
- Viestit: 2787
- Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02
Re: Mikä oli "viimeinen Mersu"
Vai onkos se viimeinen c205??? vai onko sen jälkeen esitelty mitään? Se on MERSU jos siinä on tähti!(vaikka en vieläkään tykkää siitä iipäädistä)
Perheessä:
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99