Mikä oli "viimeinen Mersu"

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
Avatar
Laaksonen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1189
Liittynyt: Ma 16.04.2012 18:09
Paikkakunta: Hollola

Re: Mikä oli "viimeinen Mersu"

Viesti Kirjoittaja Laaksonen »

90-luvun puolivälissä muotoilu oli jo niin huippuunsa hiottua, että suunta pystyi olemaan vain huonompaan:
Kuva
-kun 212 korvautuu ensi vuonna täysin uudella Ee:llä, on mallisto taas kohdallaan. 8)
tahtoomersun
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2787
Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02

Re: Mikä oli "viimeinen Mersu"

Viesti Kirjoittaja tahtoomersun »

W126 on viimeinen kunnon MERSU. Ennen seuraavia..... :wink:
Perheessä:
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
Avatar
Pontus
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1705
Liittynyt: Pe 08.02.2008 20:26
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mikä oli "viimeinen Mersu"

Viesti Kirjoittaja Pontus »

Laaksonen kirjoitti:90-luvun puolivälissä muotoilu oli jo niin huippuunsa hiottua, että suunta pystyi olemaan vain huonompaan:
[ https://c2.staticflickr.com/4/3258/2747467263_8d4876b1f0.jpg ]
-kun 212 korvautuu ensi vuonna täysin uudella Ee:llä, on mallisto taas kohdallaan. 8)
Mä en nyt oiken ymmärrä tuota sinun kommenttia, kun on tässä aika paljon sun viestejä seurannut sekä täällä että tuolla toisella foorumilla (Mese.fi) niin aina on joko mersun muotoilussa tai jossain muussa jutussa vikaa ja sitten on hirveää ylistystä nyky BMW:tä kohtaan :!:

Ok Bemari on muotiltu hyvin mutta kumman ottaisit 10 vuoden päästä kun niillä on ajettu yli 500 tkm, mitä olen kuullut ammattikuskeilta (taksi) niin Mersu on saanut lopulta kehuja oli sitten miten huono muotoilu tai vaihdelaatikko tahansa verratuna bemariin tai muihin premium merkkeihin.

Sori muille topicin seuraajille jos tulee hiukan ot:tä mutta nyt on pakko ottaa tästä asiasta selvyys :wink:
W124 E 200 A 1994 (käyttis)
W123 230E A 1982 (MR-projekti)
S204 C200 Kompressor A 2008 (Välillä lainassa)

Ex: Mercedes Benz w115 220 D (mr) 1976
repsikka
Mersumies
Mersumies
Viestit: 717
Liittynyt: Ke 08.05.2013 19:26

Re: Mikä oli "viimeinen Mersu"

Viesti Kirjoittaja repsikka »

Tässä topikissa on nyt lueteltu melkein kaikki mersun mallit. Jotkut on rumia jonkun mielestä,toisen mielestä ei.Joku sanoi et, moni mersu on tietystä kulmasta katsoen ruman näköinen. Olen samaa mieltä. Oma c140 on mielestäni tietystä kulmasta katsoen helvetin hienosti muotoiltu. Sit taas jostain päin katsottuna, sen koosta johtuen ,sitä keveyttä ei ole vaan saatu onnistumaan. Nää on vaan niin katsojasta kiinni, toinen tykkää ja toinen ei.
repsikka
Mersumies
Mersumies
Viestit: 717
Liittynyt: Ke 08.05.2013 19:26

Re: Mikä oli "viimeinen Mersu"

Viesti Kirjoittaja repsikka »

Pontus kirjoitti:
Laaksonen kirjoitti:90-luvun puolivälissä muotoilu oli jo niin huippuunsa hiottua, että suunta pystyi olemaan vain huonompaan:
[ https://c2.staticflickr.com/4/3258/2747467263_8d4876b1f0.jpg ]
-kun 212 korvautuu ensi vuonna täysin uudella Ee:llä, on mallisto taas kohdallaan. 8)
Mä en nyt oiken ymmärrä tuota sinun kommenttia, kun on tässä aika paljon sun viestejä seurannut sekä täällä että tuolla toisella foorumilla (Mese.fi) niin aina on joko mersun muotoilussa tai jossain muussa jutussa vikaa ja sitten on hirveää ylistystä nyky BMW:tä kohtaan :!:

Ok Bemari on muotiltu hyvin mutta kumman ottaisit 10 vuoden päästä kun niillä on ajettu yli 500 tkm, mitä olen kuullut ammattikuskeilta (taksi) niin Mersu on saanut lopulta kehuja oli sitten miten huono muotoilu tai vaihdelaatikko tahansa verratuna bemariin tai muihin premium merkkeihin.

Sori muille topicin seuraajille jos tulee hiukan ot:tä mutta nyt on pakko ottaa tästä asiasta selvyys :wink:
Eiks Laaksonen ole mersun miehiä, kommentteja, ja kuvia uudesta ceestä varmaan sata :D
Avatar
Pontus
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1705
Liittynyt: Pe 08.02.2008 20:26
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mikä oli "viimeinen Mersu"

Viesti Kirjoittaja Pontus »

repsikka kirjoitti:
Pontus kirjoitti:
Laaksonen kirjoitti:90-luvun puolivälissä muotoilu oli jo niin huippuunsa hiottua, että suunta pystyi olemaan vain huonompaan:
[ https://c2.staticflickr.com/4/3258/2747467263_8d4876b1f0.jpg ]
-kun 212 korvautuu ensi vuonna täysin uudella Ee:llä, on mallisto taas kohdallaan. 8)
Mä en nyt oiken ymmärrä tuota sinun kommenttia, kun on tässä aika paljon sun viestejä seurannut sekä täällä että tuolla toisella foorumilla (Mese.fi) niin aina on joko mersun muotoilussa tai jossain muussa jutussa vikaa ja sitten on hirveää ylistystä nyky BMW:tä kohtaan :!:

Ok Bemari on muotiltu hyvin mutta kumman ottaisit 10 vuoden päästä kun niillä on ajettu yli 500 tkm, mitä olen kuullut ammattikuskeilta (taksi) niin Mersu on saanut lopulta kehuja oli sitten miten huono muotoilu tai vaihdelaatikko tahansa verratuna bemariin tai muihin premium merkkeihin.

Sori muille topicin seuraajille jos tulee hiukan ot:tä mutta nyt on pakko ottaa tästä asiasta selvyys :wink:
Eiks Laaksonen ole mersun miehiä, kommentteja, ja kuvia uudesta ceestä varmaan sata :D
Mese foorumilla on kuvia Bmw:stä x miljoona :D :wink:

Täytyy muistaa että mielipiteitä on monia joten älkää ottako herneitä nenään. :wink:
W124 E 200 A 1994 (käyttis)
W123 230E A 1982 (MR-projekti)
S204 C200 Kompressor A 2008 (Välillä lainassa)

Ex: Mercedes Benz w115 220 D (mr) 1976
repsikka
Mersumies
Mersumies
Viestit: 717
Liittynyt: Ke 08.05.2013 19:26

Re: Mikä oli "viimeinen Mersu"

Viesti Kirjoittaja repsikka »

:?:
Pontus kirjoitti:
repsikka kirjoitti:
Pontus kirjoitti:
Laaksonen kirjoitti:90-luvun puolivälissä muotoilu oli jo niin huippuunsa hiottua, että suunta pystyi olemaan vain huonompaan:
[ https://c2.staticflickr.com/4/3258/2747467263_8d4876b1f0.jpg ]
-kun 212 korvautuu ensi vuonna täysin uudella Ee:llä, on mallisto taas kohdallaan. 8)
Mä en nyt oiken ymmärrä tuota sinun kommenttia, kun on tässä aika paljon sun viestejä seurannut sekä täällä että tuolla toisella foorumilla (Mese.fi) niin aina on joko mersun muotoilussa tai jossain muussa jutussa vikaa ja sitten on hirveää ylistystä nyky BMW:tä kohtaan :!:

Ok Bemari on muotiltu hyvin mutta kumman ottaisit 10 vuoden päästä kun niillä on ajettu yli 500 tkm, mitä olen kuullut ammattikuskeilta (taksi) niin Mersu on saanut lopulta kehuja oli sitten miten huono muotoilu tai vaihdelaatikko tahansa verratuna bemariin tai muihin premium merkkeihin.

Sori muille topicin seuraajille jos tulee hiukan ot:tä mutta nyt on pakko ottaa tästä asiasta selvyys :wink:
Eiks Laaksonen ole mersun miehiä, kommentteja, ja kuvia uudesta ceestä varmaan sata :D
Mese foorumilla on kuvia Bmw:stä x miljoona :D :wink:

Täytyy muistaa että mielipiteitä on monia joten älkää ottako herneitä nenään. :wink:
No, en ole mese foorumilla käynyt koskaan, en osaa sanoa, olisko mainostamista :?:
repsikka
Mersumies
Mersumies
Viestit: 717
Liittynyt: Ke 08.05.2013 19:26

Re: Mikä oli "viimeinen Mersu"

Viesti Kirjoittaja repsikka »

Lisäyksenä, jos Laaksonen on itse tuossa avatar kuvassa, ei koskaan ole elämässä rahapulaa, jos vaan on rento ja huoleton mieli.
Forum
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 32
Liittynyt: Su 23.08.2009 14:25

Re: Mikä oli "viimeinen Mersu"

Viesti Kirjoittaja Forum »

124 ajalta ennen vesivärejä. Alkaa vain olla siinä iässä tuokin malli, että nykypäivän nuoriso joutuu kuuklettamaan mallin ja siltikin pelkistä pikseleistä on vaikea aistia sitä tiettyä juttua joka malliin liittyy. Toisaalta, jos tämä kysely olisi tehty esim. 20 vuotta sitten, niin tulokset varmasti olisivat olleet toiset. Mobilisti 2000 lehdessä 1/2014 oli hyvä juttu 500E mallista. Siinä kirjoittaja haaveili aiemmista malleista, joissa ovet sulkeutuivat jämäkämmin 'vanhanaikaisten' tiivisteiden vuoksi ja muutenkin laatu oli paremmin läsnä.
Avatar
Laaksonen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1189
Liittynyt: Ma 16.04.2012 18:09
Paikkakunta: Hollola

Re: Mikä oli "viimeinen Mersu"

Viesti Kirjoittaja Laaksonen »

1. muotoilu:
90-luvun lopulla muotoilu alkoi mennä jotenkin perinteisestä simppelistä ja jämäkästä jonnekin poikkitaiteellisiin sfääreihin. W221 alkoi viedä muotoilua taas oikeaan suuntaan. Muotoilussa olen pitänyt esikuvana Audia, joka teki jo 90-luvulla malleja, joilla kehtaa ajella vielä nykyautojenkin seassa.

2. tekniikka / BMW:n ylistys:
Eldorado perusti mese.fiihin aikoinaan topikin: "BMW näyttää Mersulle mallia dieseleiden kehityksessä". Omituista mielestäni onkin, että M-B, joka Citikan ohella mainostaa tehneensä ensimmäisen ha-dieselin, on viime vuosina lyönyt dieseleiden kehityksen melkein laimin keskittyen super-bensakoneisiin panostamiseen. Diesel-V8 olisi saanut mielestäni pysyä Ässän valikoimassa uuden R6:n (OM656) tuloon asti. Eihän noilla +300 hv dieseleillä niinkään käytännön merkitystä ole, mutta Mersulle on jo imagon kannaltakin tärkeää pysyä nokivasaroiden tehokehityksessä huipulla, koska M-B on tunnettu myös voimanlähteiden valmistajana työkoneisiin (mm. Ponsse & Sisu). Jotkin muutkin innovaatiot ovat tulleet tähtimerkkiin jopa 10 v. BMW:tä jäljessä, kuten HUD-näyttö.

3. Kestävyys
Itselläni on C180 K -05, josta n. 230 tkm hajosi jakopää. Myös OM651-moottorissa on viime aikoina väitetty olevan ongelmia samoissa rakenteissa. Ruosteongelmia on saatu nanolakalla poistettua, toivottavasti myös jollain näitä moottoripuolen.

4. Mersussa hyvää:
-esim. ovien lukot, jotka eivät reistaa pahimmillakaan pakkasilla kuten W-merkeissä (BMW, VW).
Ilipo57
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 43
Liittynyt: Ma 10.11.2014 18:46
Paikkakunta: Mäntsälä

Re: Mikä oli "viimeinen Mersu"

Viesti Kirjoittaja Ilipo57 »

W220. Myöhemmät mallit ovat myönnytyksiä erilaisille muoti- ilmiöille, ja ylläpidettävän teknologian määrä m/Hornet tai m/Super Puma on vain hyväksi autoharrastuksen kiinnostavuuden säilyttäjänä.
W220 S320 -99
W164 ML500 -06
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5265
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Re: Mikä oli "viimeinen Mersu"

Viesti Kirjoittaja S202 »

Laaksonen kirjoitti:1. muotoilu:
90-luvun lopulla muotoilu alkoi mennä jotenkin perinteisestä simppelistä ja jämäkästä jonnekin poikkitaiteellisiin sfääreihin. W221 alkoi viedä muotoilua taas oikeaan suuntaan. Muotoilussa olen pitänyt esikuvana Audia, joka teki jo 90-luvulla malleja, joilla kehtaa ajella vielä nykyautojenkin seassa.

2. tekniikka / BMW:n ylistys:
Eldorado perusti mese.fiihin aikoinaan topikin: "BMW näyttää Mersulle mallia dieseleiden kehityksessä". Omituista mielestäni onkin, että M-B, joka Citikan ohella mainostaa tehneensä ensimmäisen ha-dieselin, on viime vuosina lyönyt dieseleiden kehityksen melkein laimin keskittyen super-bensakoneisiin panostamiseen. Diesel-V8 olisi saanut mielestäni pysyä Ässän valikoimassa uuden R6:n (OM656) tuloon asti. Eihän noilla +300 hv dieseleillä niinkään käytännön merkitystä ole, mutta Mersulle on jo imagon kannaltakin tärkeää pysyä nokivasaroiden tehokehityksessä huipulla, koska M-B on tunnettu myös voimanlähteiden valmistajana työkoneisiin (mm. Ponsse & Sisu). Jotkin muutkin innovaatiot ovat tulleet tähtimerkkiin jopa 10 v. BMW:tä jäljessä, kuten HUD-näyttö.

3. Kestävyys
Itselläni on C180 K -05, josta n. 230 tkm hajosi jakopää. Myös OM651-moottorissa on viime aikoina väitetty olevan ongelmia samoissa rakenteissa. Ruosteongelmia on saatu nanolakalla poistettua, toivottavasti myös jollain näitä moottoripuolen.

4. Mersussa hyvää:
-esim. ovien lukot, jotka eivät reistaa pahimmillakaan pakkasilla kuten W-merkeissä (BMW, VW).
BMW:n nelosdieselissä on samat ongelmat jakopäässä. Lisäksi se on kuvien perusteella vielä heikomman näköinen, mersun om651 lyhyt ketju pyörittää ainoastaan nokkakeppejä ja rattaat hoitaa loput. Ja vw konsernin moottoreissa jos jakopää on ketjulla, niin se on aina katastrofi. Jospa mersu on ymmärtänyt pysyä erossa tuosta dieselkilvasta, joskushan se katto tulee vastaan niilläkin, ja mitä 5 vuoden päästä, 300hp nelosdiesel joka sekään ei riitä? Diesel nyt vaan ei oo mikään urheiluauton moottori. Toki mersu nyt on pysynyt om651:sensä kanssa samoissa tehoissa jo kohta 7 vuotta. Sitä suoraa kutosta odotellessa.
S124 300TE
S211 E500
tahtoomersun
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2787
Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02

Re: Mikä oli "viimeinen Mersu"

Viesti Kirjoittaja tahtoomersun »

S202 kirjoitti:
Laaksonen kirjoitti:1. muotoilu:
90-luvun lopulla muotoilu alkoi mennä jotenkin perinteisestä simppelistä ja jämäkästä jonnekin poikkitaiteellisiin sfääreihin. W221 alkoi viedä muotoilua taas oikeaan suuntaan. Muotoilussa olen pitänyt esikuvana Audia, joka teki jo 90-luvulla malleja, joilla kehtaa ajella vielä nykyautojenkin seassa.

2. tekniikka / BMW:n ylistys:
Eldorado perusti mese.fiihin aikoinaan topikin: "BMW näyttää Mersulle mallia dieseleiden kehityksessä". Omituista mielestäni onkin, että M-B, joka Citikan ohella mainostaa tehneensä ensimmäisen ha-dieselin, on viime vuosina lyönyt dieseleiden kehityksen melkein laimin keskittyen super-bensakoneisiin panostamiseen. Diesel-V8 olisi saanut mielestäni pysyä Ässän valikoimassa uuden R6:n (OM656) tuloon asti. Eihän noilla +300 hv dieseleillä niinkään käytännön merkitystä ole, mutta Mersulle on jo imagon kannaltakin tärkeää pysyä nokivasaroiden tehokehityksessä huipulla, koska M-B on tunnettu myös voimanlähteiden valmistajana työkoneisiin (mm. Ponsse & Sisu). Jotkin muutkin innovaatiot ovat tulleet tähtimerkkiin jopa 10 v. BMW:tä jäljessä, kuten HUD-näyttö.

3. Kestävyys
Itselläni on C180 K -05, josta n. 230 tkm hajosi jakopää. Myös OM651-moottorissa on viime aikoina väitetty olevan ongelmia samoissa rakenteissa. Ruosteongelmia on saatu nanolakalla poistettua, toivottavasti myös jollain näitä moottoripuolen.

4. Mersussa hyvää:
-esim. ovien lukot, jotka eivät reistaa pahimmillakaan pakkasilla kuten W-merkeissä (BMW, VW).
Diesel nyt vaan ei oo mikään urheiluauton moottori.
Juu ei. Dieselit työkoneisiin ja arkiliikenteeseen, bensiinillä tapahtuu pyrkivämpi liikkuminen.
Perheessä:
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
repsikka
Mersumies
Mersumies
Viestit: 717
Liittynyt: Ke 08.05.2013 19:26

Re: Mikä oli "viimeinen Mersu"

Viesti Kirjoittaja repsikka »

Niinkuin tm sanoi, v8 on kone, ja bensiinillä kulkee, ja tapahtuu jotain kun polkee , onko siitä koneesta ollut paljon moitittavaa, en ole ainakaan nähnyt täällä juttua.
Avatar
harrikka95
Mersumies
Mersumies
Viestit: 643
Liittynyt: Ma 19.11.2007 17:06
Paikkakunta: Pohojanmaa

Re: Mikä oli "viimeinen Mersu"

Viesti Kirjoittaja harrikka95 »

Merkari kirjoitti:Eli keskustelua mikä "oli" Viimeimeinen oikea Mersu.
Henkilökohtainen mielipiteeni 115 ja varauksin 123, ehkä vielä menee 124 dieselit.
Laittakaa mielipiteet jakoon..
Ps. Ennen pystyi Mersun korjaan kotona::
Oma mielipiteeni että W123, W124 ja W126
Mercedes-Benz W212 350CDI -09 Airmatic
Mercedes-Benz W126 300SE -86
Pakko ajaa Mersuilla kun ei muilla pysty..
-------------------------------------------------------------------
Avatar
Pontus
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1705
Liittynyt: Pe 08.02.2008 20:26
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mikä oli "viimeinen Mersu"

Viesti Kirjoittaja Pontus »

S202 kirjoitti:
Laaksonen kirjoitti:1. muotoilu:
90-luvun lopulla muotoilu alkoi mennä jotenkin perinteisestä simppelistä ja jämäkästä jonnekin poikkitaiteellisiin sfääreihin. W221 alkoi viedä muotoilua taas oikeaan suuntaan. Muotoilussa olen pitänyt esikuvana Audia, joka teki jo 90-luvulla malleja, joilla kehtaa ajella vielä nykyautojenkin seassa.

2. tekniikka / BMW:n ylistys:
Eldorado perusti mese.fiihin aikoinaan topikin: "BMW näyttää Mersulle mallia dieseleiden kehityksessä". Omituista mielestäni onkin, että M-B, joka Citikan ohella mainostaa tehneensä ensimmäisen ha-dieselin, on viime vuosina lyönyt dieseleiden kehityksen melkein laimin keskittyen super-bensakoneisiin panostamiseen. Diesel-V8 olisi saanut mielestäni pysyä Ässän valikoimassa uuden R6:n (OM656) tuloon asti. Eihän noilla +300 hv dieseleillä niinkään käytännön merkitystä ole, mutta Mersulle on jo imagon kannaltakin tärkeää pysyä nokivasaroiden tehokehityksessä huipulla, koska M-B on tunnettu myös voimanlähteiden valmistajana työkoneisiin (mm. Ponsse & Sisu). Jotkin muutkin innovaatiot ovat tulleet tähtimerkkiin jopa 10 v. BMW:tä jäljessä, kuten HUD-näyttö.

3. Kestävyys
Itselläni on C180 K -05, josta n. 230 tkm hajosi jakopää. Myös OM651-moottorissa on viime aikoina väitetty olevan ongelmia samoissa rakenteissa. Ruosteongelmia on saatu nanolakalla poistettua, toivottavasti myös jollain näitä moottoripuolen.

4. Mersussa hyvää:
-esim. ovien lukot, jotka eivät reistaa pahimmillakaan pakkasilla kuten W-merkeissä (BMW, VW).
BMW:n nelosdieselissä on samat ongelmat jakopäässä. Lisäksi se on kuvien perusteella vielä heikomman näköinen, mersun om651 lyhyt ketju pyörittää ainoastaan nokkakeppejä ja rattaat hoitaa loput. Ja vw konsernin moottoreissa jos jakopää on ketjulla, niin se on aina katastrofi. Jospa mersu on ymmärtänyt pysyä erossa tuosta dieselkilvasta, joskushan se katto tulee vastaan niilläkin, ja mitä 5 vuoden päästä, 300hp nelosdiesel joka sekään ei riitä? Diesel nyt vaan ei oo mikään urheiluauton moottori. Toki mersu nyt on pysynyt om651:sensä kanssa samoissa tehoissa jo kohta 7 vuotta. Sitä suoraa kutosta odotellessa.
Joo o Mersu olisi varmaan tehnyt jo 80- luvula tehodieselin jos sitä olisi tarvittu, itse en näe siinä mitään järkeä. Ilmeisesti V8 Dieselin kehitys on ollut muillakin merkeillä vaikeaa eikä vain Mersulla ( esim Oldsmobilen surullisen kuuluisa V8 diesel 80-luvun alussa)

Tuosta HUD näytöstä onko sekin niin tärkeää tänäpäivänä kuka sen tekee ensimmäisenä, enemmän se on mulle tärkeää että se kestää pitkäikäisen käytön, noh senhän näkee vasta noin 10-15 vuoden päästä että miten nuo näytöt kestävät kunnon käyttöä :!:
W124 E 200 A 1994 (käyttis)
W123 230E A 1982 (MR-projekti)
S204 C200 Kompressor A 2008 (Välillä lainassa)

Ex: Mercedes Benz w115 220 D (mr) 1976
Avatar
Laaksonen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1189
Liittynyt: Ma 16.04.2012 18:09
Paikkakunta: Hollola

Re: Mikä oli "viimeinen Mersu"

Viesti Kirjoittaja Laaksonen »

Pontus kirjoitti:
Joo o Mersu olisi varmaan tehnyt jo 80- luvula tehodieselin jos sitä olisi tarvittu, itse en näe siinä mitään järkeä. Ilmeisesti V8 Dieselin kehitys on ollut muillakin merkeillä vaikeaa eikä vain Mersulla ( esim Oldsmobilen surullisen kuuluisa V8 diesel 80-luvun alussa)
80-luvulla Mersulla oli ainakin vielä järkeä tehdä tehokkaampia kuorma- kuin henkilöautoja. Nyt on kuorma-autojen tehossa tiputtu kauas ruotsalaisista. Mielestäni, jos Mersu merkkinä hehkuttaa olevansa "über alles", niin olisi sitä parasta myös oikeasti joka suhteessa olla.
Avatar
Pontus
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1705
Liittynyt: Pe 08.02.2008 20:26
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mikä oli "viimeinen Mersu"

Viesti Kirjoittaja Pontus »

Laaksonen kirjoitti:
Pontus kirjoitti:
Joo o Mersu olisi varmaan tehnyt jo 80- luvula tehodieselin jos sitä olisi tarvittu, itse en näe siinä mitään järkeä. Ilmeisesti V8 Dieselin kehitys on ollut muillakin merkeillä vaikeaa eikä vain Mersulla ( esim Oldsmobilen surullisen kuuluisa V8 diesel 80-luvun alussa)
80-luvulla Mersulla oli ainakin vielä järkeä tehdä tehokkaampia kuorma- kuin henkilöautoja. Nyt on kuorma-autojen tehossa tiputtu kauas ruotsalaisista. Mielestäni, jos Mersu merkkinä hehkuttaa olevansa "über alles", niin olisi sitä parasta myös oikeasti joka suhteessa olla.
Edellisessä kommentissa tarkoitin Henkilöautoja, Kuormaautot ovatkin aivan eri asia, ja sitä paitsi miksi pitää olla aina tehokkain moottori, eikös kestävyys ole kuitenkin käytössä se pääasiallinen juttu :?:

Minkä takia sitten Mercedes Benz on myydyin raskaankaluston merkki Keski-euroopassa :?:

Volvon toki ymmärrän näin kun ollaan Skandinaviassa että se on myydyin merkki. (Pohjois-euroopassa)
W124 E 200 A 1994 (käyttis)
W123 230E A 1982 (MR-projekti)
S204 C200 Kompressor A 2008 (Välillä lainassa)

Ex: Mercedes Benz w115 220 D (mr) 1976
Avatar
Laaksonen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1189
Liittynyt: Ma 16.04.2012 18:09
Paikkakunta: Hollola

Re: Mikä oli "viimeinen Mersu"

Viesti Kirjoittaja Laaksonen »

Pontus kirjoitti:
Joo o Mersu olisi varmaan tehnyt jo 80- luvula tehodieselin jos sitä olisi tarvittu, itse en näe siinä mitään järkeä.
-Itse en näe enää järkeä tehdä V12-moottoria henkilöautoon (Lamborghinit asia erikseen), kun V8:stakin saadaan +500 hv helposti, mikä olisikin aivan riittävä teho Ässänkin huippumalliin. Mikä sitten dieselessä on tehon ja kestävyyden suhteen yläraja nykyisin? -300 hv 6-dieselistä = OK. Tuon rajan korkeissa ylityksissä voi osia alkaa paukkumaan. :geek:
Avatar
Pontus
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1705
Liittynyt: Pe 08.02.2008 20:26
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mikä oli "viimeinen Mersu"

Viesti Kirjoittaja Pontus »

Laaksonen kirjoitti:
Pontus kirjoitti:
Joo o Mersu olisi varmaan tehnyt jo 80- luvula tehodieselin jos sitä olisi tarvittu, itse en näe siinä mitään järkeä.
-Itse en näe enää järkeä tehdä V12-moottoria henkilöautoon (Lamborghinit asia erikseen), kun V8:stakin saadaan +500 hv helposti, mikä olisikin aivan riittävä teho Ässänkin huippumalliin. Mikä sitten dieselessä on tehon ja kestävyyden suhteen yläraja nykyisin? -300 hv 6-dieselistä = OK. Tuon rajan korkeissa ylityksissä voi osia alkaa paukkumaan. :geek:
Se on se kilpailutilanne mikä tuon aiheuttaa jos kerran BMW ja Audi tekee v12 moottorin niin totta kai mersu seuraa perästä :!:

Olihan Mersulla jo isoaja moottoreita 30 luvulla ( kompressori ahdetut Suorat 8 koneet)
W124 E 200 A 1994 (käyttis)
W123 230E A 1982 (MR-projekti)
S204 C200 Kompressor A 2008 (Välillä lainassa)

Ex: Mercedes Benz w115 220 D (mr) 1976
Avatar
Laaksonen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1189
Liittynyt: Ma 16.04.2012 18:09
Paikkakunta: Hollola

Re: Mikä oli "viimeinen Mersu"

Viesti Kirjoittaja Laaksonen »

Pontus kirjoitti:
Se on se kilpailutilanne mikä tuon aiheuttaa jos kerran BMW ja Audi tekee v12 moottorin niin totta kai mersu seuraa perästä :!:
Ilman tuota kilpailuasetelmaa ei tätäkään mallia olisi tarvinnut pidemmälle enää kehittää:
Kuva
Kilpailun ansiosta saamme ensi vuonna vihdoin uuden kuningas-dieselinkin (OM656). 8)
Avatar
Laaksonen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1189
Liittynyt: Ma 16.04.2012 18:09
Paikkakunta: Hollola

Re: Mikä oli "viimeinen Mersu"

Viesti Kirjoittaja Laaksonen »

Yksi asia, missä nykydieseleissä on joka merkillä menty huonompaan suuntaan päöästömääräysten vuoksi on vararenkaan korvaaminen kusisäiliöllä (AdBlue). :sick:
Avatar
Petri.Kemppainen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 584
Liittynyt: Ke 08.09.2004 19:17
Paikkakunta: Uusimaa

Re: Mikä oli "viimeinen Mersu"

Viesti Kirjoittaja Petri.Kemppainen »

30 vuotta ja ehkäpä n900 000km takana ja kertaakaan ei ole vararengasta tarvinut .

Joskus 90 luvulla oli aamulla kauhea pakkanen ja kumi oli tyhjä . Ajoin 300m rengasliikkeeseen sillä matkalla meni pilalle joten ostin 2 uutta ja poijjat vaihtoivat lämpimässä hallissa alle .

Nyt kun tämän kerran kirjoitin niin murphy iskee ja mobilo liikkumisturva tulee käyttöön .
Avatar
LopenUupunut
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 8347
Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40

Re: Mikä oli "viimeinen Mersu"

Viesti Kirjoittaja LopenUupunut »

Pontus kirjoitti: mutta kumman ottaisit 10 vuoden päästä kun niillä on ajettu yli 500 tkm, mitä olen kuullut ammattikuskeilta (taksi) niin Mersu on saanut lopulta kehuja oli sitten miten huono muotoilu tai vaihdelaatikko tahansa verratuna bemariin tai muihin premium merkkeihin.

Sori muille topicin seuraajille jos tulee hiukan ot:tä mutta nyt on pakko ottaa tästä asiasta selvyys :wink:

En ottaisi kumpaakaan, täyttä paskaa molemmat noilla kilometreillä....premium on jo paperia tuossa vaiheessa.

.
Opel, "weird lieben autos"....
Avatar
Petri.Kemppainen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 584
Liittynyt: Ke 08.09.2004 19:17
Paikkakunta: Uusimaa

Re: Mikä oli "viimeinen Mersu"

Viesti Kirjoittaja Petri.Kemppainen »

Samaa mieltä . Ostan autoni uutena tai max 50k/km ajettuna .

En koskaan enään ostaisi autoa jossa olisi esim 100 tuhatta jo valmiiksi ajettuna . Oli se merkki mikä tahansa .
Kyllä minulla nuorena oli romuja ja raatoja ihan omiksi tarpeiksi .
Avatar
Laaksonen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1189
Liittynyt: Ma 16.04.2012 18:09
Paikkakunta: Hollola

Re: Mikä oli "viimeinen Mersu"

Viesti Kirjoittaja Laaksonen »

Petri.Kemppainen kirjoitti:30 vuotta ja ehkäpä n900 000km takana ja kertaakaan ei ole vararengasta tarvinut .

Joskus 90 luvulla oli aamulla kauhea pakkanen ja kumi oli tyhjä . Ajoin 300m rengasliikkeeseen sillä matkalla meni pilalle joten ostin 2 uutta ja poijjat vaihtoivat lämpimässä hallissa alle .

Nyt kun tämän kerran kirjoitin niin murphy iskee ja mobilo liikkumisturva tulee käyttöön .
Itselläni mennyt kerran rengas ajossa tyhjäksi ja kun en huomannut ajoissa, niin meni aivan riekaleiksi - eivät olisi mitkään paikka-ainepullot ja tupakansytytinkompurat auttaneet tuolloin. Onneksi oli kunnon varapyörä - ei olisi kusipönttö peräkontissa lohduttanut vaikka olisikin päästöjä aavistuksen vähentänytkin. :geek:
Avatar
LopenUupunut
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 8347
Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40

Re: Mikä oli "viimeinen Mersu"

Viesti Kirjoittaja LopenUupunut »

Laaksonen kirjoitti:
Petri.Kemppainen kirjoitti:30 vuotta ja ehkäpä n900 000km takana ja kertaakaan ei ole vararengasta tarvinut .

Joskus 90 luvulla oli aamulla kauhea pakkanen ja kumi oli tyhjä . Ajoin 300m rengasliikkeeseen sillä matkalla meni pilalle joten ostin 2 uutta ja poijjat vaihtoivat lämpimässä hallissa alle .

Nyt kun tämän kerran kirjoitin niin murphy iskee ja mobilo liikkumisturva tulee käyttöön .
Itselläni mennyt kerran rengas ajossa tyhjäksi ja kun en huomannut ajoissa, niin meni aivan riekaleiksi - eivät olisi mitkään paikka-ainepullot ja tupakansytytinkompurat auttaneet tuolloin. Onneksi oli kunnon varapyörä - ei olisi kusipönttö peräkontissa lohduttanut vaikka olisikin päästöjä aavistuksen vähentänytkin. :geek:

RunFlat..... 8)

.
Opel, "weird lieben autos"....
pema
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 202
Liittynyt: To 27.04.2006 09:16

Re: Mikä oli "viimeinen Mersu"

Viesti Kirjoittaja pema »

Lapsuuden kaveri tuli tänään käymään ja näyttämään uutta C220 cdi 4 matic farkkua.
Olen 25 vuotta yrittänyt neuvoa että ostais kerrankin auton kun on aina ajellu pasaateilla ja kolme viimistä uutta Leo Skodaa.
Nytkin oli tilannu uuden Skodan mutta kun toimitus venyi ja venyi niin osti sit uuden C:n.
Kysyin,no miltä tuntuu märssy?
Helvetin ahdas ja satulat perseestä ja kuttaperkaa joka puolella eikä sitä yhtään hymyilyttänyt.
Sanoin onneks olkoon ekalle Mersulle mutta sä olet 20 vuotta myöhässä.
Oli se uusi Mersu lopuks ihan hyvä ajella kun lähti iso peräkärry perässä Lapinlahdelle.
124/500E/-92
124/320T/-95
169/170/-06
Ex:iä 190/-65
115/250/-71
123/300D/83
190D/-91/-92
124/-89/-91/-93/-94/-95
124/TD/300E/-93
C200D/-93/-94-/95/-96/-98/-02
210/200D/-99
207/209/409 pakuja
Chevy van-90
Hiaceja muutama
Avatar
Jönsi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 353
Liittynyt: Su 13.04.2014 10:12

Re: Mikä oli "viimeinen Mersu"

Viesti Kirjoittaja Jönsi »

W124 ja -95 yleisesti mitä nämä E-mallit vähän pehmeämpiä.
100 D Cityliner -89
S124 E300TD -93
tahtoomersun
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2787
Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02

Re: Mikä oli "viimeinen Mersu"

Viesti Kirjoittaja tahtoomersun »

Vai onkos se viimeinen c205??? vai onko sen jälkeen esitelty mitään? Se on MERSU jos siinä on tähti!(vaikka en vieläkään tykkää siitä iipäädistä)
Perheessä:
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
Vastaa Viestiin