ruf kirjoitti:Itse en kyllä ymmärrä, että ostetaan lähes loppuunajettuja, mutta uudehkoja autoja kymmenillä tuhanssilla euroilla. Itse ostaisin ja ostanutkin vanhan, mutta vähillä kilometreillä. Minun ei tarvi näyttää, että ajan uudella autolla (joka todellisuudessa onkin loppuunajettu) vaan itsetunto kestää ajaa vanhallakin.
Ajattelin ensin laittaa pikavippirahat peniksenpidennykseen, mutta kyllä tätä loppunajettua on hauskempi esitellä varsinkin näin talvisaikaan. Riittää kun pesee sen kerran viikossa ja antaa seistä, onneksi on tuo vanhempi ja vähemmän ajettu 207 jolla voi tehdä työmatkat sitten kun tämä lopullisesti hajoaa.
Kaikkihan me tiedämme että Mersu on suunniteltu kestämään 300 000 km, sitä ennen osia ei tarvitse vaihtaa ollenkaan ja juuri tässä kohdassa kaikki hajoaa yhtäaikaa
koyama kirjoitti:pälsynaho
Samalla tavoin rakennusliikkeen pitäjät häslää noiden autohankintojen kanssa.
Eräässäkin 3 "johtajaa ja autot 100-130 tonnia.Harrastaneet tuota jo yli 10 v.Joillekkin hyviä käytettyjä kun niitä vaihdetaan 2 v välein.Tosi vähän ajettuja.
Semmonen kiinnostaisi että mitkä tässä nyt sitten on niin pahaa....jos 10 vuotta ja ylikin jo vaihdeltu autoja on niitä maksettukin silloin vähän, olisihan tuo leikki jo loppunut aikapäivää sitten jos maksut olisivat rästissä ?
Enemmän ihmettelen näitä jotka työkaluun (pakettiauto) pistää 70-80t€ rahaa ja varjelee jokaista kolhua nyrkein....itse olen aina ostanut halvimman pakun mikä markkinoilla ollut ja käyttänyt liikoja säälimättä työkaluna.....nimenomaan työkaluna eikä minään ajanviettopaikkana.
.
Mitäpä pahaa autojen ostossa.hauskaahan se on.Miten hankittu kyseistä paalua niin eri juttu.En kerro tuosta enempää.
Koirakin paremmassa asemassa kuin raksamies juuri tuollaisissa rakennusliikkeissä.On ihan yleinen mielipide täälläpäin.
Lomautus ja uusi mies tilalle.Aivan arkipäivää nuille
Onko etelässä toisin ?
Hirrenveistoa pääsääntöisesti pelkkahirrestä
Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
jysi kirjoitti:
Ajattelin ensin laittaa pikavippirahat peniksenpidennykseen, mutta kyllä tätä loppunajettua on hauskempi esitellä varsinkin näin talvisaikaan. Riittää kun pesee sen kerran viikossa ja antaa seistä...
Kummasta sä puhut, siitä loppuunajetusta peniksestä vai lopppunajetusta autosta??
Mercedes-Benz W212 250cdi aut. pehmeä Avantgarde -11 (62tkm -->
Exät:
Mercedes-Benz W204 220cdi aut. Avantgarde -10 (1v 4kk ja 65tkm)
Mercedes-Benz S203T 220Cdi aut. Avantgarde -06 (2v 8kk ja 85tkm)
Honda Accord 2,2 Ctdi -06 (1v 7kk ja 60tkm)
Seat Leon 1,9 Tdi -07 (1v 3kk ja 60tkm)
Opel Vectra C 2,2 Dti -02 (2v 3kk ja 100tkm)
Opel Astra G 2,0i -00 (3v ja 90tkm)
VW Vento 1,8 90hv -94 (2v ja 25tkm)
Ellei nyt ihan aiheen vierestä lähtisi, niin saiskos vielä vähän neuvoja tulevan auton katsomiseen.
Neljästä autosta olen sopinut näytöt, kaksi uudempaa w212 ja kaksi vanhempaa. Uusimmilla mittarissa reilut 300tkm ja vanhemmilla 200tkm.
1) mihin asioita pitäisi ulkoisesti kiinnittää huomiota? Onko jotain tiettyjä ruostepesiä mitä ei päälle päin näy? Olisko auto hyvä saada pukille?
2)huoltokirja, vanhemmat mersut ovat mallia 320cdi. Mitä erityisesti pitää olla noilla kilsoilla tehty että voidaan välttää samantien tuleva kallis huolto? Mitä muuta?
3) koeajo. En ole ikinä ajanut automaatilla. Mitä pitää ajon aikana tarkkailla?
Kaikki vinkit ovat tervetulleita. Kiitos jo nyt kaikille vastanneille!
Ruoste ei näkyvillä osin taida olla 211 ja 212 mallien ongelma, eikä piilossakaan.
-03 ja uudemmat 211 ei vaivaa glykoliongelmakaan.
Vaihteisto, 1-2 vaihto pitää olla "pehmeä" ja turbiinin lukittua ~100kmh nopeudessa suurimmalla vaihteella.
Kierrokset ei saa heijata tasakaasulla noin 100kmh nopeudessa.
Vakionopeussäädin ei saa pudota päältä 100+ nopeudessakaan.
Kokeile kaikki sähköheebelit yksitellen.
Koneen pitää käydä nätisti, pehmeä ääninen.
Albatross kirjoitti:Ellei nyt ihan aiheen vierestä lähtisi, niin saiskos vielä vähän neuvoja tulevan auton katsomiseen.
Neljästä autosta olen sopinut näytöt, kaksi uudempaa w212 ja kaksi vanhempaa. Uusimmilla mittarissa reilut 300tkm ja vanhemmilla 200tkm.
1) mihin asioita pitäisi ulkoisesti kiinnittää huomiota? Onko jotain tiettyjä ruostepesiä mitä ei päälle päin näy? Olisko auto hyvä saada pukille?
2)huoltokirja, vanhemmat mersut ovat mallia 320cdi. Mitä erityisesti pitää olla noilla kilsoilla tehty että voidaan välttää samantien tuleva kallis huolto? Mitä muuta?
3) koeajo. En ole ikinä ajanut automaatilla. Mitä pitää ajon aikana tarkkailla?
Kaikki vinkit ovat tervetulleita. Kiitos jo nyt kaikille vastanneille!
Ota joku mersumies mukaan testaamaan.
Koeajolle kylmällä moottorilla.
Moottorilämmöt pitää nousta vähintään 80 asteeseen ja ylikin
Tärkeää hiukkaspöntön toimivuuden kannalta.Jos lämmöt ei nouse niin termostaatti on kaput ja hiukkaspönttö on ylikuormitettu elikkä polttelee talvella aika tiuhaan.Kyseiset tiedot suoraan käyttäjätunnus "Tuikku"viesteistä.Itse noista sen kummemmin tiedä.
Tuttuni ajellut 2 vuotta w 212:lla ja hiukkaspönttö poltellut vähän väliä.Selvisi,ettei termaria ole vaihdettu vaan taitaa olla tehtaalla asennettu v.2011 ja 355tkm sitten.Merkkihuollettu tähän päivään asti.
Osta siitä huolimatta w 212
Hirrenveistoa pääsääntöisesti pelkkahirrestä
Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Albatross kirjoitti:Ellei nyt ihan aiheen vierestä lähtisi, niin saiskos vielä vähän neuvoja tulevan auton katsomiseen.
Kaikki vinkit ovat tervetulleita. Kiitos jo nyt kaikille vastanneille!
Jos W212 on 220 tai 250 CDI, suuttimet ja ohjainboksi pitää olla vaihdettu.
Kaikista nelipyttyisistä dieseleistä nokkaketjun kireys tarkistettu + muutkin tehtaan actionit hoidettu + sähköinen huoltokirja täytetty
Normaalien kolarien lisäksi näitä meni useita lunastukseen tulipalojen vuoksi jossakin vaiheessa, ainakin omassa taksivarustuksen sähkötyöt oli tehty ja riisuttu siihen malliin ettei mikään ihme (lisäsulakerasia lämppärin puhaltimen kopassa kiinni, syötttö ohuilla johdoilla suoraan akulta. Joku repäisee kopan irti -> abiko irti johdonpäästä -> johto runkoon -> sitten soitetaan 112)
Automaatti on näissä pienikoneisissa vähän semmoinen nykyttäjä, kannattaa käydä vertaamassa ehjään samanlaiseen jos tuntuu levottomalta.
jysi kirjoitti:Jos W212 on 220 tai 250 CDI, suuttimet ja ohjainboksi pitää olla vaihdettu.
Mistä syystä moottorinohjainlaite pitää uusia? Takseissa kuuleman mukaan on huonot suuttimet vaihdettu kaikki kerta laakista yhden vikaantuessa ja yksityisillä suutin kerrallaan sitä mukaan kun hajoavat?
jysi kirjoitti:Jos W212 on 220 tai 250 CDI, suuttimet ja ohjainboksi pitää olla vaihdettu.
Mistä syystä moottorinohjainlaite pitää uusia? Takseissa kuuleman mukaan on huonot suuttimet vaihdettu kaikki kerta laakista yhden vikaantuessa ja yksityisillä suutin kerrallaan sitä mukaan kun hajoavat?
No totta, tuli pikaistuksissa kirjoitettua. Jossakin tapauksissa on vaihdettu vain viallinen suutin, jossakin tapauksissa kaikki suuttimet ja johtosarja, jossakin tapauksissa suuttimet ja ohjausboksi. Ilmeisesti riippuu valmistushetkestä ja korjaushetkestä. Voimaassaoleva korjausohje kullekin autolle valmistenumeron mukaan löytyy WIS:istä joten sinne siis.
ruf kirjoitti:Itse en kyllä ymmärrä, että ostetaan lähes loppuunajettuja, mutta uudehkoja autoja kymmenillä tuhanssilla euroilla. Itse ostaisin ja ostanutkin vanhan, mutta vähillä kilometreillä. Minun ei tarvi näyttää, että ajan uudella autolla (joka todellisuudessa onkin loppuunajettu) vaan itsetunto kestää ajaa vanhallakin.
22k€ saa noin 300tkm ajetun w212, jolla on edessään kevyesti 200tkm. http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/e/7005548" onclick="window.open(this.href);return false; Tuon sais varmaan tingattua siihen 22 ja kilometrejä on vasta reippaat 200 tuhatta. Varusteita nyt ei varmaan älyttömästi ole, mutta on se avantgarde, xenonit ja hyvät perusvarusteet ainakin. Kumpi häviää enemmän, tuon ostaja vai uuden vastaavan ostaja? Molemmat ajaa 5 vuotta ja 200tkm kilometriä Uusi maksaa halvimmillaan 50.000, ja siitä saa 5 vuoden ja 200tkm jälkeen sen 25.000. Tuo maksaa 22.000 ja siitä saa viiden vuoden päästä kympin. Jää 13.000 huoltoihin ja korjauksiin. Jos ottaa vähänkään varusteita niin uuden hinta kipuaa helposti sinne 60 tuhanteen. Jos autoa on oikeasti pidetty hyvin niin se on aikalailla se ja sama onko sillä ajettu 100 vai 200 tuhatta kilometriä. Autokin on ihan eri peli mitä 203:nen.
Vastauksia: Uuden ostaja on häviävä rahallisesti, tottakai!. En ymmärrä miksi minulta tätä edes kysytään? Vastaus 2: 203 on rippikouluikäinen C-sarjan ns.pikkumersu, 212 on uudehko E-sarjan mersu, totta vie niissä on eroa!
Ookoo tämä selvensi, ohjauksesta sen verta vielä että onko 212 korissa yhtä dramaattinen ero parametri ja ei parametri ohjauksen välillä? (vai onko jo vakiona 212 korissa?)
213 muuttuva ohjauksen välitys ja tehostus
211 taitaa olla vain muuttuva tehostus.
En ole ajanut tavallisella ohjauksella olevaa 212:sta joten en voi verrata.
Lisäyksenä: En tiedä onko pre faceliftissä 211 tavallinen vai muuttuva tehostus. Faceliftissä 211 koodilla on sähkötehostin.
kävin ajamassa autoa jossa tuo , 213 SPEED-SENSITIVE POWER STEERING/VARIO STEERING , ei valittamista siitä. Täytyy nyt sitten käydä ajamassa vastaavaa jossa tuo 211 koodilla oleva.
Sitten comand, mitä optoita tähän on ollut saatavilla ? hf bt ja bt audio streaming, missä nämä ovat / jälkiasennus mahdollisuudet ?
Media interface halpa uutena mutta tärkeä. Hanskalokeron vasemmassa reunassa usb. Omassa aps 50 , 6 levyn vaihtaja, linquatronic ja mediainterface. Ihan ok systeemi 6 v vanhassa autossa.
Hyvä tuntuu olevan perusäänentoisto. 300/350cdi:ssä on parametriohjaus vakiona. Aika usein näissä neloskoneisissakin se on. Varmaan bensoissa sama homma että kutoskoneisissa se on vakiona. Eikö näytöt oo saman kokoisia, comandissa se vaan on jotenkin erilainen.
Comandissa on isompi näyttö, APS 20 ja 50 näyttö on vähän pienempi. Faceliftin kohdalla molempien näyttöjen liittimet vaihtuivat ja tarkkuus (pikseleitä leveys- ja korkeussuunassa) muuttui.
Media Inteface on musiikin ja jossakin malleissa muistaakseni myös videon toistoon tarkoitettu näytön ja radion väliin liitettävä rasia. Audio 20:n jatkoksi saa jostakin 2010/2011 paikkeilta alkaen samalla periaatteella systeemiin liitettävän navigaattorin.
Perusmallissa on vain 3,5 mm Aux-sisäänmeno hansikaslokerossa ja sekin on puhelimen tai muun taskusoittimen kanssa yleensä liian hiljainen.
epk kirjoitti:ookoo, mites se bt hf ja bt audio streaming, mistä ne löytyy ?
Mulla on BT hf ja audio streaming Audio 20:ssa.
Siitä sitten auto epk:lle. Tarkoitit varmaan että jossain faceliftissä on bluetooth audio streaming tuettu? Ei ainakaan alkupään autoissa ollut edes COMANDin kanssa. BT HF taas on ollut vakio kaikissa uusissa mersumalleissa jostain 204-korisesta lähtien.
DBFI kirjoitti:Tarkoitit varmaan että jossain faceliftissä on bluetooth audio streaming tuettu? Ei ainakaan alkupään autoissa ollut edes COMANDin kanssa.
Ei oo Facelift tuo omani sillä 09/2012 otettu käyttöön, loppupään malli kuitenkin. Rattikin on muuten faceliftin kanssa identtinen kun vertailin tänään.