Unskihan nimenomaan keventää autoaPTracing kirjoitti:Varo vaan ettei homma karkaa käsistä kun löytyy noin mukavan näköistä pintaa massan alta! Kohta huomaat että lattialla on kaikki vanhat massa koko pohjasta
W109 300 SEL 6.3 -70
Re: W109 300 SEL 6.3 -70
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: W109 300 SEL 6.3 -70
nyt ainakin tiedän miltä tuntuu pienoinen "lottovoitto"...päätin uskaltaa sitten purkaa suuttimet pois M100 moottorista ja testata niiden kunnon. Purkamista avusti muutama hyvä vinkki Kent:ltä. https://www.youtube.com/watch?v=za-5sW2 ... U&index=18" onclick="window.open(this.href);return false;
Suuttimet olivat melkoisen karstaiset, mutta se ei onneksi kertonut vielä kaikkea:
Pienellä putsaamisella niistä tuli oikeinkin siistit:
Mikä tärkeintä, suutintesterillä kun testasin kaikki kahdeksan suutinta, olivat ne uutta vastaavassa kunnossa, niin kuvion kuin avautumispaineiden suhteen. Tässä kohtaa tuntui jo oikein hyvältä.
Sillä...on syytä varmaan mainita, miksi testatessa on kylmä rinki "siellä". Käytetty, testattu suutin n. 450€ /kpl. (ebay) uusi alkuperäinen (ebay) 1250$ /kpl... Ja sitten lopuksi Saksan Mersulta 2000€/kpl (sis 19% alv)...siis, kyllä 2000€/kpl...!!!!
Niin pitää vähän kehuoa nokka-akseleitakin, kaikki nokat ovat oheisessa kunnossa:
ja nokkaketju on 20000tkm. ajetun moottorin mitoissa, siis jälkimmäinen nokka n.4 astetta myöhässä. Kuvassa jälkimmäinen nokka (siis oikea) kampiakselin nolla-asteessa.
Alkaa tosiaan tuntumaan vahvasti, että korilla on tosiaan ajettu se 32000tml. eli 51000km. Yleensähän korin kunto ratkaisee näissä vanhuksissa, mutta kyllä vain on, että täässä w109 6.3:ssa moottorin kunto määrää kunnostuksen järkevyyden...mm. Wäth Saksassa tarjoaa täyskunnostettua vaihtomoottoria hintaan 30000€...
edit: kirjoitusvirheitä...
Timppa
Suuttimet olivat melkoisen karstaiset, mutta se ei onneksi kertonut vielä kaikkea:
Pienellä putsaamisella niistä tuli oikeinkin siistit:
Mikä tärkeintä, suutintesterillä kun testasin kaikki kahdeksan suutinta, olivat ne uutta vastaavassa kunnossa, niin kuvion kuin avautumispaineiden suhteen. Tässä kohtaa tuntui jo oikein hyvältä.
Sillä...on syytä varmaan mainita, miksi testatessa on kylmä rinki "siellä". Käytetty, testattu suutin n. 450€ /kpl. (ebay) uusi alkuperäinen (ebay) 1250$ /kpl... Ja sitten lopuksi Saksan Mersulta 2000€/kpl (sis 19% alv)...siis, kyllä 2000€/kpl...!!!!
Niin pitää vähän kehuoa nokka-akseleitakin, kaikki nokat ovat oheisessa kunnossa:
ja nokkaketju on 20000tkm. ajetun moottorin mitoissa, siis jälkimmäinen nokka n.4 astetta myöhässä. Kuvassa jälkimmäinen nokka (siis oikea) kampiakselin nolla-asteessa.
Alkaa tosiaan tuntumaan vahvasti, että korilla on tosiaan ajettu se 32000tml. eli 51000km. Yleensähän korin kunto ratkaisee näissä vanhuksissa, mutta kyllä vain on, että täässä w109 6.3:ssa moottorin kunto määrää kunnostuksen järkevyyden...mm. Wäth Saksassa tarjoaa täyskunnostettua vaihtomoottoria hintaan 30000€...
edit: kirjoitusvirheitä...
Timppa
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Re: W109 300 SEL 6.3 -70
Mites noitten suutinten kunnostus tai säätäminen onnistuu tai onko osaamista esim. diesel-korjaamoilla?
Ihan mielenkiinnosta kyselen, kun viime kesänä suht samanlaisia suuttimia M127:aan ronklasin. Vikana oli bensalinjassa olevan jakokappaleen filtteristä irronnut siivilä, mikä sitten painunut paineella tukkimaan yhden suuttimen. Ja tuossa jäi korjaamisen mahdollisuus silloin selvittämättä käytetyn satsin löydyttyä tilalle.
Ihan mielenkiinnosta kyselen, kun viime kesänä suht samanlaisia suuttimia M127:aan ronklasin. Vikana oli bensalinjassa olevan jakokappaleen filtteristä irronnut siivilä, mikä sitten painunut paineella tukkimaan yhden suuttimen. Ja tuossa jäi korjaamisen mahdollisuus silloin selvittämättä käytetyn satsin löydyttyä tilalle.
Re: W109 300 SEL 6.3 -70
Valitettavasti suuttimet eivät ole purettavissa muuten kuin rikkomalla. Rakenne on kasaanprässätty. Suuttimet on siis suunniteltu kertakäyttöisiksi, vaihdettaviksi varaosiksi.
Putsaamista ei voi oikein suositella kuin sopivilla aineilla liottamalla, ultraäänipesurilla pesemällä, samalla voi kierrättää pesuainetta, mikäli löytää riittävän vahvan pumpun. Minkäänlaisia säätöjä näissä suuttimissa ei ole.
M127:n käytettyjä suuttimia löytyy taatusti helpommin, moottoreita kun on tehty paljon enemmän. Suutin näyttää ulospäin samalta, kuin M100:n, mutta painearvot ovat erit.
Timppa
Putsaamista ei voi oikein suositella kuin sopivilla aineilla liottamalla, ultraäänipesurilla pesemällä, samalla voi kierrättää pesuainetta, mikäli löytää riittävän vahvan pumpun. Minkäänlaisia säätöjä näissä suuttimissa ei ole.
M127:n käytettyjä suuttimia löytyy taatusti helpommin, moottoreita kun on tehty paljon enemmän. Suutin näyttää ulospäin samalta, kuin M100:n, mutta painearvot ovat erit.
Timppa
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Re: W109 300 SEL 6.3 -70
On kyllä hurjan hintaisia nuo suuttimet. Omat käytin tarkastettavana New Yorkissa pumppuni mukana. Noilla on kuitenkin voi ajaa ilmeisimmin aikamoisia määriä, useita satoja tuhansia (mailejakin kait). Onko rakenne/materiaalit kestävämpi kuin uudemmissa jetronicin suuttimissa. Näissähän on kovempi paine taasen.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: W109 300 SEL 6.3 -70
Olisko jollain sattunu jäämään jousia moisesta vehkeestä?
Re: W109 300 SEL 6.3 -70
"Jousia"???? Tarkoitatko siis ilmajousia, niiden kumipalkeita vai koko yksiköitä? Vai jotain muita jousia?
Jos tarkoitat ilmajousituksen osia, niin pelkkä kumipalje ei riitä vaan niihin tarvitaan myös metallinen painekammio ja kiinnikkeet. Nuo kammiot tahtovat olla nykyään kalliita käytettyina, jopa satoja euroja 4kpl. Palkeita saa uusina n. 600€ kierros.
Niin vastauksena kysymykseen, minulla ei ole jäänyt ylimääräisiksi.
Timppa
Jos tarkoitat ilmajousituksen osia, niin pelkkä kumipalje ei riitä vaan niihin tarvitaan myös metallinen painekammio ja kiinnikkeet. Nuo kammiot tahtovat olla nykyään kalliita käytettyina, jopa satoja euroja 4kpl. Palkeita saa uusina n. 600€ kierros.
Niin vastauksena kysymykseen, minulla ei ole jäänyt ylimääräisiksi.
Timppa
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Re: W109 300 SEL 6.3 -70
Tein tässä suuria linjapäätöksiä, tuo alkuperäinen kone lähtee myyntiin. Tilalle tulee saksasta 6.9 alkuperäisen vaihteiston ja hydraulisen kytkimen perään. Eli nyt sitten, mikäli olet aina halunnut 6.3 M100 moottorin konepellin alle, tai vaikka koristeeksi...nyt sellainen olisi kaupan. Hintaa on himpun alle 5000€...laittelen myynti-ilmoituksen jahka ehdin.
Miksikö, no siksi kun voi
Timppa
Miksikö, no siksi kun voi
Timppa
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Re: W109 300 SEL 6.3 -70
tällaista pitäisi alkaa suunnittelemaan pellin alle, kunhan sen saisi Suomeen.
Timppa
Timppa
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Re: W109 300 SEL 6.3 -70
Minne kuivasumppu systeemin öljysäiliö tulee?
V123 & W123
V123 langin osia saa tarjota!
V123 langin osia saa tarjota!
Re: W109 300 SEL 6.3 -70
ajattelin pistää akun paikalle...
Timppa
Timppa
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Re: W109 300 SEL 6.3 -70
Tällaneko?
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: W109 300 SEL 6.3 -70
Ihan alumiista tehty akun muotoinen tankki, samat liitokset kuin alkuperäisessä. Mahtuu kivasti akkutelineeseen. Sopiva eristys tankin ja pintapellin väliin, niin ei hehku kovin kuumanakaan. Tai sitten ilmasäiliön tilalle lokasuojan sisään. Tai ilmanputsarin paikalle. Paikkojahan riittää.
Timppa
Timppa
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Re: W109 300 SEL 6.3 -70
Mite se unskin edellinen W108, onko siihen tulossa edelleen 5.0 moottori?
Tällainen factory-hotroddaus on mielenkiintoinen juttu; viime yönä huudettiin jenkkilän ruttutukussa W116 450 SEL jossa vaikutti olevan kuvien mukaan 6.9 moottori...
Mielenkiintoinen yhdistelmä olisi myös esim 560 moottori (toki eurotehoilla) jossain vanhassa korissa kuten W108, W116 taikka C107.
Tällainen factory-hotroddaus on mielenkiintoinen juttu; viime yönä huudettiin jenkkilän ruttutukussa W116 450 SEL jossa vaikutti olevan kuvien mukaan 6.9 moottori...
Mielenkiintoinen yhdistelmä olisi myös esim 560 moottori (toki eurotehoilla) jossain vanhassa korissa kuten W108, W116 taikka C107.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: W109 300 SEL 6.3 -70
niin noita alimittaisia, eikö ne pidä päästää kasvamaan
Timppa
Timppa
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Re: W109 300 SEL 6.3 -70
Millaiset letkut aiot tehdä/teettää? Kiinnostaa siksi kun itse haluaisin uusia kaikki kolme kuivasumpun letkua mutta ne on varmaan kalliita merkkiliikkeessä. USA Classic Centerissä satsi maksoi 6 vuotta sitten 400 taalaa joten eiköhän ne Suomessa ole liki tonnia sarja...unski kirjoitti:Ihan alumiista tehty akun muotoinen tankki, samat liitokset kuin alkuperäisessä. Mahtuu kivasti akkutelineeseen. Sopiva eristys tankin ja pintapellin väliin, niin ei hehku kovin kuumanakaan. Tai sitten ilmasäiliön tilalle lokasuojan sisään. Tai ilmanputsarin paikalle. Paikkojahan riittää.
Timppa
Kestääköhän hydraulikkaletku, lähinnä lämmön takia? Paineita siellä ei juuri taida olla?
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: W109 300 SEL 6.3 -70
Moottorin mukana tulee uusi öljysäiliö ja uutta vastaavat letkut. Pitää katsoa voinko noita käyttää itse, jos en voi, ne on ihan kauppatavaraa sitten.
Hydraliliikkalekuja löytyy myöskin ihan kauppalaatuna +121c ja +155c luokituksille
Timppa
Hydraliliikkalekuja löytyy myöskin ihan kauppalaatuna +121c ja +155c luokituksille
Timppa
Viimeksi muokannut unski, Ke 18.03.2015 07:40. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Re: W109 300 SEL 6.3 -70
Pesua vailla...
Pikkuhiljaa jotain osiakin pitäisi ruuvata kiinni...
Timppa
Pikkuhiljaa jotain osiakin pitäisi ruuvata kiinni...
Timppa
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Re: W109 300 SEL 6.3 -70
Hieno projekti. Onko Mersun öljysäiliö "tyhjä" eli pelkkä säiliö vai onko siellä ns. labyrintti sisällä?
C124 320 CE -93 (vaimon)
W124 300E-24 -92 (oma)
W124 300E-24 -92 (oma)
Re: W109 300 SEL 6.3 -70
Ihan tyhjä se on, malliltaan sellainen, ettei siellä loisku paljoa. Muistaakseni 12 litraa, joten en usko että pieni heiluminen aiheuttaa ongelmiaHieno projekti. Onko Mersun öljysäiliö "tyhjä" eli pelkkä säiliö vai onko siellä ns. labyrintti sisällä?
Timppa
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Re: W109 300 SEL 6.3 -70
Tyhjä säiliö on simppeli ja hyvä, kun sen saa oikeasti puhtaaksi ja voi olla varma, ettei sieltä lähde mitään ylimääräistä kiertoon. Putsasin joku vuosi takaisin labyrintti säiliön, jossa oli uskomaton määrä kuivunutta töhnää sisässä. Sinulla tosin näytti olevan uusi säiliö, joten ei ongelmia puhtauden kanssa. Reiluja öljymääriä noissa tosiaan on
C124 320 CE -93 (vaimon)
W124 300E-24 -92 (oma)
W124 300E-24 -92 (oma)
Re: W109 300 SEL 6.3 -70
Teen luultavasti itse öljysäiliön. Alkuperäisen ilmanpuhdistimen mallia mukailemalla, saa sen paikalle aika kivasti tehtyä sopivan säiliön lähelle moottorin letkuliittimiä.
Timppa
Timppa
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Re: W109 300 SEL 6.3 -70
Tuossa on aika sellaiset pakoäänet, mitä olen pohtinut.
https://www.youtube.com/watch?v=kk3LrogTT1c" onclick="window.open(this.href);return false;
Timppa
https://www.youtube.com/watch?v=kk3LrogTT1c" onclick="window.open(this.href);return false;
Timppa
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Re: W109 300 SEL 6.3 -70
Tottakai...tiedä sitten minä kesänä
Timppa
Timppa
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Re: W109 300 SEL 6.3 -70
Tänään oli taas niin "loistava" ilma ulkopuuhailuun...tankki höyrypesuun ja loput teräsharjalla. Hapotus, maalit pintaan ja paikalleen...
...tänne näin...kuvan kun rajaa sopivasti, niin kukaan ei huomaa, että toinen puoli on vielä putsaamatta osin. Lokasuojat raavn sisäpolelta lopuksi, nyt ei ole inspiraatiota
Timppa
...tänne näin...kuvan kun rajaa sopivasti, niin kukaan ei huomaa, että toinen puoli on vielä putsaamatta osin. Lokasuojat raavn sisäpolelta lopuksi, nyt ei ole inspiraatiota
Timppa
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Re: W109 300 SEL 6.3 -70
Saa kelvata. Roskaa pinnassa, mutta eipä se mihinkään näy.
Timppa
Timppa
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Re: W109 300 SEL 6.3 -70
Talven tullessa kesäharrastukset voi pistää pakettiin ja kaivella rakentelut taas esiin. Jatkoin sitten siitä mihin hanskat tippui huhtikuussa.
Pohjaanruiskuttelin kiveniskumassaa. Laitoin aika ohuesti, pääasiassa vain ulkonäön takia. Valkoisella tiietysti, kun alkuperäinenkin massa oli vaaleaa.
Muutama putki pohjaan. 10x1mm. hydrauliputki ei ole järjin hyvä valinta polttoainepukeksi. Todella jäykkää taitella pohjan muotoihin. Seuraavan kerran valitsen alumiinin. Kuparia en halunnut käyttää ulkonäön takia. Ilmaputket laitan muovista ja vedän sisäkautta.
Akselit oli jo ehtineet pölyyntyäkin tallissa. Taisivat vuoden odotella tätä hetkeä...
Timppa
Pohjaanruiskuttelin kiveniskumassaa. Laitoin aika ohuesti, pääasiassa vain ulkonäön takia. Valkoisella tiietysti, kun alkuperäinenkin massa oli vaaleaa.
Muutama putki pohjaan. 10x1mm. hydrauliputki ei ole järjin hyvä valinta polttoainepukeksi. Todella jäykkää taitella pohjan muotoihin. Seuraavan kerran valitsen alumiinin. Kuparia en halunnut käyttää ulkonäön takia. Ilmaputket laitan muovista ja vedän sisäkautta.
Akselit oli jo ehtineet pölyyntyäkin tallissa. Taisivat vuoden odotella tätä hetkeä...
Timppa
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.