W211 farmarin ilmajousitus tyhjenee?
Re: W211 farmarin ilmajousitus tyhjenee?
Mites muuten muut Arnottin takajouset asentaneet, pitääkö teillä jousipalje tai jokin muu osa pientä narahtelevaa ääntä? Normaaliajossa en ole siihen kiinnittänyt huomiota, mutta siinä vaiheessa kun autosta nousee ulos niin takapäästä kuuluu pieni "kuminen" narskahdus. Autoa kun keikuttelee kattokaiteesta, niin saman äänen saa aikaan ja se kuuluu molemmilta puolilta.
Mun mielestä tuota ääntä ei ennen jousien vaihtoa kuulunut, joten oletan sen liittyvän jotenkin niihin. Ottaisiko sisäpalje jossain kohdassa kiinni suojapalkeeseen? Mielestäni kiristin kaikki osat takaisin momentteihinsa ja auki olleen aputukivarrenkin paikoilleen sen ollessa normaaliasennossa.
Mun mielestä tuota ääntä ei ennen jousien vaihtoa kuulunut, joten oletan sen liittyvän jotenkin niihin. Ottaisiko sisäpalje jossain kohdassa kiinni suojapalkeeseen? Mielestäni kiristin kaikki osat takaisin momentteihinsa ja auki olleen aputukivarrenkin paikoilleen sen ollessa normaaliasennossa.
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: W211 farmarin ilmajousitus tyhjenee?
Jotain vikaa/väärin on jossainvalotus kirjoitti:Mites muuten muut Arnottin takajouset asentaneet, pitääkö teillä jousipalje tai jokin muu osa pientä narahtelevaa ääntä? Normaaliajossa en ole siihen kiinnittänyt huomiota, mutta siinä vaiheessa kun autosta nousee ulos niin takapäästä kuuluu pieni "kuminen" narskahdus. Autoa kun keikuttelee kattokaiteesta, niin saman äänen saa aikaan ja se kuuluu molemmilta puolilta.
Mun mielestä tuota ääntä ei ennen jousien vaihtoa kuulunut, joten oletan sen liittyvän jotenkin niihin. Ottaisiko sisäpalje jossain kohdassa kiinni suojapalkeeseen? Mielestäni kiristin kaikki osat takaisin momentteihinsa ja auki olleen aputukivarrenkin paikoilleen sen ollessa normaaliasennossa.
Änni selvästi kumista eikä alatukivarsien ulkopäistä(narina nivelistä)
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: W211 farmarin ilmajousitus tyhjenee?
Mikä auto? Meikäläisen vanhoilla korvilla ei kyllä ainakaan ajon aikana kabiinista erota kompuran ääntä. SBC-pumpun kuulee jos sellainen autossa on. Pumppu kyllä käy tarpeen tullen jos vaikka joutuu tasoja säätämään kuskin pyynnöstä tai muusta syystä.obd2life kirjoitti:Mulla auto turisee aamulla kun lähdetään ja päivälläkin se joskus kompuraa pyörittää useamapaan kertaan.
En kyllä ole huomannut, että perä olisi alaalla.
Re: W211 farmarin ilmajousitus tyhjenee?
Tarkoitat varmaan, että SBC-kompura turisee esim. kun ovet aukaisee, niin sen pitääkin tehdä. Lähinnä se tasaa/säätää jarrupalat määrättyyn läheisyyteen levystä. Myös säätö tapahtuu ajon aikana joka 7:n polkaisun jälkeen, sitä ei auton sisälle kuule.obd2life kirjoitti:Mulla auto turisee aamulla kun lähdetään ja päivälläkin se joskus kompuraa pyörittää useamapaan kertaan.
En kyllä ole huomannut, että perä olisi alaalla.
nyt mennään: W 210/ E 430/ 4-matic/farkku
ex mersut:
W140/300SE
W124/260
W124/230
W124/230/farkku
W210/430/farkku
W210/320/farkku
W210/240/farkku
W210/230/farkku
W210/220 cdi/farkku
W211/E500/farkku
W220/S500
W210/ E320 CDI/farkku
ex mersut:
W140/300SE
W124/260
W124/230
W124/230/farkku
W210/430/farkku
W210/320/farkku
W210/240/farkku
W210/230/farkku
W210/220 cdi/farkku
W211/E500/farkku
W220/S500
W210/ E320 CDI/farkku
Re: W211 farmarin ilmajousitus tyhjenee?
Valottipa valotus kuvineen huoltoa hyvin! Pitää käyttää joku päivä kompura auki, oli nimittäin kompuran poistoventtiili jumissa. Starilla paineita päästämällä tuhahti vain sen verran, että letkut täyttyi, ja paine jäi letkuihin. Pussejen tyhjennys vaati letkun irroittamisen kompuralta, jonka jälkeen paineiden lasku starilla onnistui.
Samalla pitää kyllä vaihdella nuo silicageelitryynit.
Samalla pitää kyllä vaihdella nuo silicageelitryynit.
MB S211 E320CDI Avantgarde -04
MB W126 280SE -83
MB W126 240SD -80 korinvaihtovaraosa-auto
Ex MB W123 300D -83 1525000 km
Sekä liuta italialaisia harrasteromuja.
haaveena:
MB W126 560SEL
MB W126 280SE -83
MB W126 240SD -80 korinvaihtovaraosa-auto
Ex MB W123 300D -83 1525000 km
Sekä liuta italialaisia harrasteromuja.
haaveena:
MB W126 560SEL
Re: W211 farmarin ilmajousitus tyhjenee?
Kävin tuossa pöllimässä kaverin kissimirriltä hieman tuota silicageeliä ja laitoin vesilasiin. Ei ole ainakaan ensimmäisen 24 tunnin aikana liuennut veteen ja rakeet ovat edelleen kivikovia. Yksi asia vaan epäilyttää tuon kissarakeen käyttäminen mahdollisena korvaavana tuotteena, kun nuo rakeet eivät ole pallon muotoisia. Kuinka mahtais ilma kulkea kuivaimen läpi, jos rakeet ovat epämääräisen muotoisia, tukkiutuuko reitti?
MB S205 220d 4-Matic -18
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74
Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74
Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
Re: W211 farmarin ilmajousitus tyhjenee?
Poistoventtiilillehän menee oma kaapelinsa. Olisiko piuha poikki tai huono kontakti? Osaako muuten star kertoa jos siellä ei tunnu olevan yhteyttä solenoidiin (= käämin resistanssi ääretön)?mazza kirjoitti:Valottipa valotus kuvineen huoltoa hyvin! Pitää käyttää joku päivä kompura auki, oli nimittäin kompuran poistoventtiili jumissa. Starilla paineita päästämällä tuhahti vain sen verran, että letkut täyttyi, ja paine jäi letkuihin. Pussejen tyhjennys vaati letkun irroittamisen kompuralta, jonka jälkeen paineiden lasku starilla onnistui.
Samalla pitää kyllä vaihdella nuo silicageelitryynit.
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: W211 farmarin ilmajousitus tyhjenee?
Jos on komuran pikku johdot poikkivalotus kirjoitti:Poistoventtiilillehän menee oma kaapelinsa. Olisiko piuha poikki tai huono kontakti? Osaako muuten star kertoa jos siellä ei tunnu olevan yhteyttä solenoidiin (= käämin resistanssi ääretön)?mazza kirjoitti:Valottipa valotus kuvineen huoltoa hyvin! Pitää käyttää joku päivä kompura auki, oli nimittäin kompuran poistoventtiili jumissa. Starilla paineita päästämällä tuhahti vain sen verran, että letkut täyttyi, ja paine jäi letkuihin. Pussejen tyhjennys vaati letkun irroittamisen kompuralta, jonka jälkeen paineiden lasku starilla onnistui.
Samalla pitää kyllä vaihdella nuo silicageelitryynit.
Näkyy *:rilla
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: W211 farmarin ilmajousitus tyhjenee?
Ei näytä star vikakoodia tuolle, oiskohan vain venttiili tukossa?
MB S211 E320CDI Avantgarde -04
MB W126 280SE -83
MB W126 240SD -80 korinvaihtovaraosa-auto
Ex MB W123 300D -83 1525000 km
Sekä liuta italialaisia harrasteromuja.
haaveena:
MB W126 560SEL
MB W126 280SE -83
MB W126 240SD -80 korinvaihtovaraosa-auto
Ex MB W123 300D -83 1525000 km
Sekä liuta italialaisia harrasteromuja.
haaveena:
MB W126 560SEL
Re: W211 farmarin ilmajousitus tyhjenee?
Milläs taikatempulla tuon paksun paineputken saa irti? Ei tunnu irtoavan. Pirkka kissanhiekka näytti olevan 100% silicageeliä, joten sitä tuonne kuivaimeen olis tarkoitus laittaa. Ihan sopiva ajoitus kompuran huollolle, suodattimen letku oli kompuran juuresta poikki. Kevään alkavassa tiepölykaudessa soisi ilman kulkevan suodattimen läpi
Kompurassa oli valmistusleimat alkuvuodelle -10, ja näyttikin sen mukaisesti varsin hyvältä.
Edit: oletteko rasvanneet mäntää/männänrengasta millään?

Kompurassa oli valmistusleimat alkuvuodelle -10, ja näyttikin sen mukaisesti varsin hyvältä.
Edit: oletteko rasvanneet mäntää/männänrengasta millään?
MB S211 E320CDI Avantgarde -04
MB W126 280SE -83
MB W126 240SD -80 korinvaihtovaraosa-auto
Ex MB W123 300D -83 1525000 km
Sekä liuta italialaisia harrasteromuja.
haaveena:
MB W126 560SEL
MB W126 280SE -83
MB W126 240SD -80 korinvaihtovaraosa-auto
Ex MB W123 300D -83 1525000 km
Sekä liuta italialaisia harrasteromuja.
haaveena:
MB W126 560SEL
Re: W211 farmarin ilmajousitus tyhjenee?
Kun ja jos laitat sitä kissan silicaa, niin kannattais varmistaa sen jälkeen, että ilma kulkee normaalisti patruunan läpi. Vaikka starin avulla kompuratestillä.mazza kirjoitti:Milläs taikatempulla tuon paksun paineputken saa irti? Ei tunnu irtoavan. Pirkka kissanhiekka näytti olevan 100% silicageeliä, joten sitä tuonne kuivaimeen olis tarkoitus laittaa. Ihan sopiva ajoitus kompuran huollolle, suodattimen letku oli kompuran juuresta poikki. Kevään alkavassa tiepölykaudessa soisi ilman kulkevan suodattimen läpi![]()
Kompurassa oli valmistusleimat alkuvuodelle -10, ja näyttikin sen mukaisesti varsin hyvältä.
Edit: oletteko rasvanneet mäntää/männänrengasta millään?
Mä laitoin joskus jotain keraamista voiteluainetta sylinteriin/renkaaseen. Hyödystä en tiedä, mut tulipa laitettua.
MB S205 220d 4-Matic -18
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74
Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74
Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
Re: W211 farmarin ilmajousitus tyhjenee?
Tarkoitat varmaan sitä kompuran päästä toiseen kulkevaa putkea jossa on t-haara ilmansuodattimelle. Eli se on imu/poistopuolen putki jossa ei juuri painetta ole.
Niissä putken sisäänmenoissa on kiristysholkki josta sisäänpäin painamalla putken saa vedettyä ulos. Vaati vähän pähkäilyä ennen kuin hoksasi mistä pitää painaa ja mistä vetää. Tuossa kompuramiehen videossa näkyy miten se lähtee irti:
http://www.youtube.com/watch?v=6mrULAK6Lwk" onclick="window.open(this.href);return false;
Ai joo, ja männänrengas itsessäänhän on jotain teflonjohdannaista (PTFE), joten kovin paljon voiteluaineet eivät asiaa helpota sitäkään aikaa kun ne siellä pysyvät.
Niissä putken sisäänmenoissa on kiristysholkki josta sisäänpäin painamalla putken saa vedettyä ulos. Vaati vähän pähkäilyä ennen kuin hoksasi mistä pitää painaa ja mistä vetää. Tuossa kompuramiehen videossa näkyy miten se lähtee irti:
http://www.youtube.com/watch?v=6mrULAK6Lwk" onclick="window.open(this.href);return false;
Ai joo, ja männänrengas itsessäänhän on jotain teflonjohdannaista (PTFE), joten kovin paljon voiteluaineet eivät asiaa helpota sitäkään aikaa kun ne siellä pysyvät.
mazza kirjoitti:Milläs taikatempulla tuon paksun paineputken saa irti? Ei tunnu irtoavan. Pirkka kissanhiekka näytti olevan 100% silicageeliä, joten sitä tuonne kuivaimeen olis tarkoitus laittaa. Ihan sopiva ajoitus kompuran huollolle, suodattimen letku oli kompuran juuresta poikki. Kevään alkavassa tiepölykaudessa soisi ilman kulkevan suodattimen läpi![]()
Re: W211 farmarin ilmajousitus tyhjenee?
Osaisiko arvon raati hieman auttaa mistä lähtisin perä laskeutumis vikaa etsimään:
Tuossa äsken kun vaimon auton kimpussa hermoilin niin tein sellaisen huomion mesestäni että perä ei tiputakkaan alas jos ovet eivät ole olleet lukossa vaan perä pysyykin ylhäällä (olleet koko päivän auki) ja esim. yön jälkeen aamulla perä makaa maassa ovien ollessa yön lukossa eli mistähän tuota vikaa nyt oikein osais lähtee paikantaa ennenkuin pusseja alkaa tilaamaan saksasta?
Kompura on uusittu n. pari kuukautta sitten ja senkin jälkeen se teki perän tiputusta aika ajoin...
auto siis w211 270cdi ei airmatic/4matic.
Tuossa äsken kun vaimon auton kimpussa hermoilin niin tein sellaisen huomion mesestäni että perä ei tiputakkaan alas jos ovet eivät ole olleet lukossa vaan perä pysyykin ylhäällä (olleet koko päivän auki) ja esim. yön jälkeen aamulla perä makaa maassa ovien ollessa yön lukossa eli mistähän tuota vikaa nyt oikein osais lähtee paikantaa ennenkuin pusseja alkaa tilaamaan saksasta?
Kompura on uusittu n. pari kuukautta sitten ja senkin jälkeen se teki perän tiputusta aika ajoin...
auto siis w211 270cdi ei airmatic/4matic.
Re: W211 farmarin ilmajousitus tyhjenee?
Onko se nyt tämä, mikä käypi 07:aan farmariin missä EI ole airmaticcia ?
http://www.air-suspension-shop.com/Merc ... ftfederung" onclick="window.open(this.href);return false;
Hinta näyttää hivenen nousseen, jos toi 328,80€ on kappalehinta.
Halvempaa kuitenkin kuin KL:n tai muun vastaavan suomalaisen toimijan.
Kauanko tuolta toimitukset kestää ?
Mistäs noita kompuran huoltokittejä oikein tilataan ?
http://www.air-suspension-shop.com/Merc ... ftfederung" onclick="window.open(this.href);return false;
Hinta näyttää hivenen nousseen, jos toi 328,80€ on kappalehinta.
Halvempaa kuitenkin kuin KL:n tai muun vastaavan suomalaisen toimijan.
Kauanko tuolta toimitukset kestää ?
Mistäs noita kompuran huoltokittejä oikein tilataan ?
----------------------------------
Timo Laaksonen
P. 0400 761 149
Timo Laaksonen
P. 0400 761 149
Re: W211 farmarin ilmajousitus tyhjenee?
Kaksinapainen pistoke, niin passaa normifarkkuun!
Ebaysta varmaankin löytää huoltosarjoja, googlettaa jollain wabco repair kitillä tai jotain.
Yhden sain foorumilaisen kautta ja männänrenkaan vaihdolla tuli kompura kuntoon.
Muistakaa vain tarkistaa sen sylinterin seinämän kunto, varsinkin jos on ollut imuletku kompuran puolelta poikki.
Kannattaa tilata useampi setti, meneehän noita.
Ebaysta varmaankin löytää huoltosarjoja, googlettaa jollain wabco repair kitillä tai jotain.
Yhden sain foorumilaisen kautta ja männänrenkaan vaihdolla tuli kompura kuntoon.
Muistakaa vain tarkistaa sen sylinterin seinämän kunto, varsinkin jos on ollut imuletku kompuran puolelta poikki.
Kannattaa tilata useampi setti, meneehän noita.
Star/bittiTuikkaukset Kalajoella.
Re: W211 farmarin ilmajousitus tyhjenee?
No eipä tuo koko kompurakaan kauhean kallis kapistus ole, 209 €Kumipää kirjoitti:Kaksinapainen pistoke, niin passaa normifarkkuun!
Ebaysta varmaankin löytää huoltosarjoja, googlettaa jollain wabco repair kitillä tai jotain.
Yhden sain foorumilaisen kautta ja männänrenkaan vaihdolla tuli kompura kuntoon.
Muistakaa vain tarkistaa sen sylinterin seinämän kunto, varsinkin jos on ollut imuletku kompuran puolelta poikki.
Kannattaa tilata useampi setti, meneehän noita.
http://www.arnotteurope.com/p-4112-wabc ... embly.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
Jousessa lienee toi varaosanumero: ARNOTT 2113200925, (A 211 320 09 25) ainakin tätä tarjoaa muut paikat alkuperäisosan numeroksi.
PS. muutenkin mokasin, kun en huomannut tuota kielivalintaa. Lontoo sujuu, saksa ei

----------------------------------
Timo Laaksonen
P. 0400 761 149
Timo Laaksonen
P. 0400 761 149
Re: W211 farmarin ilmajousitus tyhjenee?
Mullahan meni sit pussukat vaihtoon alkukesästä. Tuolta airsuspensionshopista tilasin Arnotit. Odotusta reilu 2 viikkoa ja ei vieläkään kuulunut. otin yhteyttä sinne ja sanoivat että toimitus vaikeuksia tehtaalta. Oli pikkasen kiire saada auto ajoon takas et pääs loman jälkeen töihin niin laittovat lopulta Bilsteinit kun Arnottia ei ollut varastossa. Olleet nyt autossa alla n. 3kk ja toimineet. Arnottia ilmeisesti menee aika paljon heillä joten kannattaa varautua siihen ettei tule ihan heti. Bilsteinit ku lähti niin menikö siinä 2 arkipäivää kun napsati kotiovelle. Toki otin sillä pikatoimituksella.
Re: W211 farmarin ilmajousitus tyhjenee?
Noni!
perän taso laski tänään sitten oikein kunnolla.. autoon on vaihdettu n. 50 tkm sitten pussit taakse(bilstein) edellisen omistajan toimesta. Eikai nyt noillla kilometreillä pitäis vielä nuokaan mennä? Auto suhauttelee edestä välillä käynnissä ollessa niin kuin kuuluukin kun se tasoa säätelee, mutta perä on normaalia matalammalla kuin ennen(takarenkaat kaarien sisällä). Ei myöskään nosta perää kun laittaa painoa taakse vaan laskee entisestään.. Pitäisikö kompuran ääni kuulua jos se olisi päällä? Taka-akselin suunnalta kuuluu epäsäännöllisen säännöllisesti napsuntaa (jokin rele?) kun kontista kuuntelee ja auton allle työntää pään. Niinkuin siellä jokin yrittäisi jotain tehdä asian eteen. Suhinaa ei kuulu pussien luota. Sulakkeet tarkastettu kontista ja kuskin paikalta. Eikä mittaristossa mitään herjauksia. Kompurako sökö?
Auto 211 farkku -03 270cdi ilman airmaticcia.
edit: voineekohan tuolla ajaa 500 km kotia, että pääsis pajottamaan kun tieten reissun päällä "levisi"?
Star on varmaan vastaus niin oisko sellaista jollain Kajjaanin seudulla?
perän taso laski tänään sitten oikein kunnolla.. autoon on vaihdettu n. 50 tkm sitten pussit taakse(bilstein) edellisen omistajan toimesta. Eikai nyt noillla kilometreillä pitäis vielä nuokaan mennä? Auto suhauttelee edestä välillä käynnissä ollessa niin kuin kuuluukin kun se tasoa säätelee, mutta perä on normaalia matalammalla kuin ennen(takarenkaat kaarien sisällä). Ei myöskään nosta perää kun laittaa painoa taakse vaan laskee entisestään.. Pitäisikö kompuran ääni kuulua jos se olisi päällä? Taka-akselin suunnalta kuuluu epäsäännöllisen säännöllisesti napsuntaa (jokin rele?) kun kontista kuuntelee ja auton allle työntää pään. Niinkuin siellä jokin yrittäisi jotain tehdä asian eteen. Suhinaa ei kuulu pussien luota. Sulakkeet tarkastettu kontista ja kuskin paikalta. Eikä mittaristossa mitään herjauksia. Kompurako sökö?
Auto 211 farkku -03 270cdi ilman airmaticcia.
edit: voineekohan tuolla ajaa 500 km kotia, että pääsis pajottamaan kun tieten reissun päällä "levisi"?
Star on varmaan vastaus niin oisko sellaista jollain Kajjaanin seudulla?
- Äkkinäinen
- Vakiokalustoa
- Viestit: 94
- Liittynyt: To 06.01.2005 19:39
- Paikkakunta: Sonkajärvi
Re: W211 farmarin ilmajousitus tyhjenee?
Tarkista tasonsäätöanturi taka-akselilta...
Jos vaikka olisi anturin tanko mennyt poikki.
Tosiaan olisi staarilla helpompi etsiä vikaa....
Jos vaikka olisi anturin tanko mennyt poikki.
Tosiaan olisi staarilla helpompi etsiä vikaa....
X253 Glc 300 e -22
w649 113cdi A My14
ex C180 T A My16
ex C200d be -09
ex S211 E220T cdi -07
ex W124 200D -95
w649 113cdi A My14
ex C180 T A My16
ex C200d be -09
ex S211 E220T cdi -07
ex W124 200D -95
Re: W211 farmarin ilmajousitus tyhjenee?
tuo mullakin jo kävi mielessä.. Pitää koittaa saada auto ilmaan jossain niin pääsee kurkkimaan. kiitti vinkistä! Staaria tosiaan kaipais!
Re: W211 farmarin ilmajousitus tyhjenee?
qrko kirjoitti:Noni!
perän taso laski tänään sitten oikein kunnolla.. autoon on vaihdettu n. 50 tkm sitten pussit taakse(bilstein) edellisen omistajan toimesta. Eikai nyt noillla kilometreillä pitäis vielä nuokaan mennä? Auto suhauttelee edestä välillä käynnissä ollessa niin kuin kuuluukin kun se tasoa säätelee, mutta perä on normaalia matalammalla kuin ennen(takarenkaat kaarien sisällä). Ei myöskään nosta perää kun laittaa painoa taakse vaan laskee entisestään.. Pitäisikö kompuran ääni kuulua jos se olisi päällä? Taka-akselin suunnalta kuuluu epäsäännöllisen säännöllisesti napsuntaa (jokin rele?) kun kontista kuuntelee ja auton allle työntää pään. Niinkuin siellä jokin yrittäisi jotain tehdä asian eteen. Suhinaa ei kuulu pussien luota. Sulakkeet tarkastettu kontista ja kuskin paikalta. Eikä mittaristossa mitään herjauksia. Kompurako sökö?
Auto 211 farkku -03 270cdi ilman airmaticcia.
edit: voineekohan tuolla ajaa 500 km kotia, että pääsis pajottamaan kun tieten reissun päällä "levisi"?
Star on varmaan vastaus niin oisko sellaista jollain Kajjaanin seudulla?
tasoanturin tankokin tarkastettu, kunnossa se tuntui olevan ja jämäkästi paikallaan ja liitintä herkistelty. Edestä edelleen suhauttelee silloin tällöin eli jotain painettahan siellä silloin täytyy olla kun se niitä aika ajoin päästelee pois. Joten kompuran luulis silloin olevan kunnossa? Missä se muuten ihan tarkalleen sijaitsee ja voiko sen toimintaa jollain lailla testata? Ja voisko joku venttiili olla jossain jumissa? Staaria kun ei näyttäs olevan ihan lähellä saatavilla... Pitäskö näyttöön ilmaantua jotain vikailmoitusta kun perä on liian alhaalla vai onko se tapauskohtaista ja millä mielellä se sattuu olemaan?



edit: löysin kompuran sijainnin ja tuntuu auton käynnistäessä lähtevän käyntiin ja jonkin ajan kuluttua loppuu sihaukseen. Eli paineen tuntus kehittävän kun sihauttaa lopuksi.. Perä ei silti nouse. Ideoita kellään?
Re: W211 farmarin ilmajousitus tyhjenee?
Mulla ainakin ilmoittaa punaisella :
Cars too low
Cars too low
----------------------------------
Timo Laaksonen
P. 0400 761 149
Timo Laaksonen
P. 0400 761 149
Re: W211 farmarin ilmajousitus tyhjenee?
kompura oli sökö eikä tuottanu painetta. Ilmanottoletku oli haljennu ja repiny likasta ilmaa ohi suodattimen ja näin ollen menny kompura väljäksi. Kannattaa tarkastaa letku muidenkin. Toinen mikä kannattaa tarkastaa on kompuralta lähtevä paineletku joka näyttää hankaavan kompuran sähköjohtoihin. Ei vielä ollut puhki mutta ajan oloon olisi mennyt.
Noh uusi wabcon tekemä kompura tuli viikossa Arnottilta (209 € +rahti ja verot). Helppo asentaa paikalleen, kuskin puolen sisälokari vaan irti ja etummainen pohjamuovi raolleen niin saa näppärästi asennettua. Marmori antoi hinnaksi yli 700 + asennus..
Noh uusi wabcon tekemä kompura tuli viikossa Arnottilta (209 € +rahti ja verot). Helppo asentaa paikalleen, kuskin puolen sisälokari vaan irti ja etummainen pohjamuovi raolleen niin saa näppärästi asennettua. Marmori antoi hinnaksi yli 700 + asennus..

Re: W211 farmarin ilmajousitus tyhjenee?
Itse itseäni lainaten, syy rutinoihin selvisi ja Arnottit menivät vaihtoon. Asiasta enemmän toisessa säikeessä:valotus kirjoitti:Mites muuten muut Arnottin takajouset asentaneet, pitääkö teillä jousipalje tai jokin muu osa pientä narahtelevaa ääntä? Normaaliajossa en ole siihen kiinnittänyt huomiota, mutta siinä vaiheessa kun autosta nousee ulos niin takapäästä kuuluu pieni "kuminen" narskahdus. Autoa kun keikuttelee kattokaiteesta, niin saman äänen saa aikaan ja se kuuluu molemmilta puolilta.
Mun mielestä tuota ääntä ei ennen jousien vaihtoa kuulunut, joten oletan sen liittyvän jotenkin niihin. Ottaisiko sisäpalje jossain kohdassa kiinni suojapalkeeseen? Mielestäni kiristin kaikki osat takaisin momentteihinsa ja auki olleen aputukivarrenkin paikoilleen sen ollessa normaaliasennossa.
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 1#p1047641" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: W211 farmarin ilmajousitus tyhjenee?
Kuulostaa samalta kuin omassa vastaavassa mallissa, ilmajouset vain takapäässä ja ei airmatic. Repsikan puolen takakulma on ollut tontissa nyt viikon verran satunnaisesti. Ulkona ollut päivällä jopa 6 astetta lämmintä mutta takanurkka saattaa olla työpäivän jälkeen tontissa. Tai seuraavana päivänä aamulla tai työpäivän jälkeen OK. Kompura pumppaa minuutissa nurkan normikorkeuteen.juhautal kirjoitti:Hei
Autossa ilmeni ongelmia, kun perä on aamuisin matalalla. Eli näissä farkuissa on ilmajousitus vain takapäässä, joka menee jostain syystä tyhjäksi. Kompura kyllä pumppaa perän ylös pari minuttia käynnistyksen jälkeen. Perä ei kuitenkaan ole matallla joka aamu, eli vika taitaa liittyä venttiilien toimintaan. Minulla ei ole noista ilmajousista kokemusta eikä sen parempaa käsitystä.
Onkohan jollakin ollut vastaavia ongelmia ja mistähän vikaa voisi alkaa etsiä?
Juha
Onko syynä vuotava venttiili (saako uusia venttiileitä jostain vain ainoastaan uusi ilmajousi?) vain kosteus järjestelmässä? Toki vuotava pussi saattaa olla mahdollinen, mutta vika ei vielä toistu jatkuvasti samallalailla. Joten mitä syitä muilla on ollut ilmajousituksen tyhjenemisen vuoksi? Kuskinpuoli on OK.
Re: W211 farmarin ilmajousitus tyhjenee?
Itsellä vastaavan tyylinen ongelma ollut jo viime talvesta.220cdi kirjoitti: Kuulostaa samalta kuin omassa vastaavassa mallissa, ilmajouset vain takapäässä ja ei airmatic. Repsikan puolen takakulma on ollut tontissa nyt viikon verran satunnaisesti. Ulkona ollut päivällä jopa 6 astetta lämmintä mutta takanurkka saattaa olla työpäivän jälkeen tontissa. Tai seuraavana päivänä aamulla tai työpäivän jälkeen OK. Kompura pumppaa minuutissa nurkan normikorkeuteen.
Onko syynä vuotava venttiili (saako uusia venttiileitä jostain vain ainoastaan uusi ilmajousi?) vain kosteus järjestelmässä? Toki vuotava pussi saattaa olla mahdollinen, mutta vika ei vielä toistu jatkuvasti samallalailla. Joten mitä syitä muilla on ollut ilmajousituksen tyhjenemisen vuoksi? Kuskinpuoli on OK.
Kovilla pakkasilla ei laske käytännössä koskaan, mutta nollakelin paikkeilla laskee.
Ilmennyt siis satunnaisesti kuskin puolella takana ja vain muutamia senttejä, joten muutama sekunti kompuran käyttöä on nostanut ylös. Viikko takaperin ekan kerran oli ihan tontissa.
Pussien vaihdattaminen taitaa olla ainoa keino, joten se on edessä jollain aikataululla.
S211 E320 CDI -04
* C3
* C3
Re: W211 farmarin ilmajousitus tyhjenee?
Minulla taas vasta kova pakkanen (enemmän kuin -20) saa aikaan tonttiin menon, varsinkin jos kovaa pakkasta edeltää kostea ilma. Tuntuu että kosteudella olisi jotain tekemistä asian kanssa. Uudet Arnottit odottaa vielä hyllyssä. Ne tuli hankittua edellisenä talvena. Kun pakkaset jatkuu tasaisesti -20 alapuolella, perä alkaakin sitten pikkuhiljaa muutaman kylmän yön jälkeen pysymään taas ylhäällä.0000 kirjoitti:Itsellä vastaavan tyylinen ongelma ollut jo viime talvesta.220cdi kirjoitti: Kuulostaa samalta kuin omassa vastaavassa mallissa, ilmajouset vain takapäässä ja ei airmatic. Repsikan puolen takakulma on ollut tontissa nyt viikon verran satunnaisesti. Ulkona ollut päivällä jopa 6 astetta lämmintä mutta takanurkka saattaa olla työpäivän jälkeen tontissa. Tai seuraavana päivänä aamulla tai työpäivän jälkeen OK. Kompura pumppaa minuutissa nurkan normikorkeuteen.
Onko syynä vuotava venttiili (saako uusia venttiileitä jostain vain ainoastaan uusi ilmajousi?) vain kosteus järjestelmässä? Toki vuotava pussi saattaa olla mahdollinen, mutta vika ei vielä toistu jatkuvasti samallalailla. Joten mitä syitä muilla on ollut ilmajousituksen tyhjenemisen vuoksi? Kuskinpuoli on OK.
Kovilla pakkasilla ei laske käytännössä koskaan, mutta nollakelin paikkeilla laskee.
Ilmennyt siis satunnaisesti kuskin puolella takana ja vain muutamia senttejä, joten muutama sekunti kompuran käyttöä on nostanut ylös. Viikko takaperin ekan kerran oli ihan tontissa.
Pussien vaihdattaminen taitaa olla ainoa keino, joten se on edessä jollain aikataululla.
Voiko kumipussi pitää lämpimässä ja vuotaa kylmänä? Tuntuu että jos siellä on pienikään reikä niin se vuotaa sekä kylmänä että vähemmän kylmänä. Onkohan näihin mitään apua aerol aineista mitä kuorma-automiehet käyttää jarrusysteemeissä, vai pitäiskö vain vaihtaa uudet silikoni geelirakeet pumpussa olevaan kuivaimeen? Niitähän saa kuorma-autojen varaosia myyvistä liikkeistä. Tai uunittaa ne rakeet takaisin kuivaksi
[youtube]https://www.youtube.com/channel/UCj1rxABTU4X40X-ZFgwD0YA[/youtube]Autot:
S211 V6 OM642.920 6-v MANUAL, Dodge Dakota 3,9 4WD -89
Audi Avanti A4 1.6 Bensa
Traktorit
Volvo BM400, Volvo BM500
Mopo Raisu vm-79
S211 V6 OM642.920 6-v MANUAL, Dodge Dakota 3,9 4WD -89
Audi Avanti A4 1.6 Bensa
Traktorit
Volvo BM400, Volvo BM500
Mopo Raisu vm-79
Re: W211 farmarin ilmajousitus tyhjenee?
Kosteudella voi hyvinkin olla vaikutusta. Oma auto on vm-03 joten silikonirakeet voivat hyvinkin olla täynnä vettä. Lähinnä mietityttää tuo satunnainen käytös. Repsikan puoli oli tontissa kun ulkoilma oli 6 astetta plussalla ja alle 8h:ssa. Nyt oli yön yli parkissa yli 12h:a ja aamulla -9 astetta pakkasta ja normaalikorkeudessa.HannuS kirjoitti: Minulla taas vasta kova pakkanen (enemmän kuin -20) saa aikaan tonttiin menon, varsinkin jos kovaa pakkasta edeltää kostea ilma. Tuntuu että kosteudella olisi jotain tekemistä asian kanssa. Uudet Arnottit odottaa vielä hyllyssä. Ne tuli hankittua edellisenä talvena. Kun pakkaset jatkuu tasaisesti -20 alapuolella, perä alkaakin sitten pikkuhiljaa muutaman kylmän yön jälkeen pysymään taas ylhäällä.
Voiko kumipussi pitää lämpimässä ja vuotaa kylmänä? Tuntuu että jos siellä on pienikään reikä niin se vuotaa sekä kylmänä että vähemmän kylmänä. Onkohan näihin mitään apua aerol aineista mitä kuorma-automiehet käyttää jarrusysteemeissä, vai pitäiskö vain vaihtaa uudet silikoni geelirakeet pumpussa olevaan kuivaimeen? Niitähän saa kuorma-autojen varaosia myyvistä liikkeistä. Tai uunittaa ne rakeet takaisin kuivaksi
Täytyy seurailla käytöstä jonkinaikaa ja viimeistään kesällä avata pumpun kuivan ja kuivata rakeet uunissa. Tai sitten vaihtaa pussi repsikan puolelle jos alkaa kokoajan makaamaan tontissa.
Re: W211 farmarin ilmajousitus tyhjenee?
Moi
Täällä sama homma.
Ilmat kun pyörii nollan hujakoilla niin koko perä menee tonttiin.
Lisäksi vielä kesällä huomasin kun auto oli nosturilla, että kuskin puolelle taakse oli
vaihdettu normaali iskari johon ei mennyt sähköjohtoa.
Voisiko tämä olla syynä tähän tason laskuun?
Tosi outo tuo tonttin painuminen kun välillä saattaa pysyä kolmekin päivää perä ylhäällä.
Missä se sulkuventtiili tai paineenpoistoventtiili on?
Täällä sama homma.
Ilmat kun pyörii nollan hujakoilla niin koko perä menee tonttiin.
Lisäksi vielä kesällä huomasin kun auto oli nosturilla, että kuskin puolelle taakse oli
vaihdettu normaali iskari johon ei mennyt sähköjohtoa.
Voisiko tämä olla syynä tähän tason laskuun?
Tosi outo tuo tonttin painuminen kun välillä saattaa pysyä kolmekin päivää perä ylhäällä.
Missä se sulkuventtiili tai paineenpoistoventtiili on?
Re: W211 farmarin ilmajousitus tyhjenee?
Niin olisi vielä kiva tietää mistä saisi edulliset ja hyvät pussit jos ne nyt on vialliset.
Olisiko jollain selviä vikojen haku menetelmiä?
Olisiko jollain selviä vikojen haku menetelmiä?