Vito 108cdi -> 110cdi

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
JTee
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1092
Liittynyt: Ke 21.03.2012 20:27
Paikkakunta: Lapua

Vito 108cdi -> 110cdi

Viesti Kirjoittaja JTee »

Elikkäs vähä varmistusta haetaan...
Jos nostan tuosta 110 vitosta koneen tuon 108 nokalle niin tuleeko mitään yllätyksiä?
Tarvitteeko suuttimet ottaa vanhasta koneesta?
ECU, virtalukko, rattilukko?
Hyvin jos käy niin suuttimet samalla numerolla molemmissa koneissa, eli saisko nostaa koko paketin suuttimineen päivineen ja pelais tuon 108 ohjauksilla?
JTee
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1092
Liittynyt: Ke 21.03.2012 20:27
Paikkakunta: Lapua

Re: Vito 108cdi -> 110cdi

Viesti Kirjoittaja JTee »

Onko tämä niin perusjuttu että tyhmällä ei anneta vastausta? :D
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: Vito 108cdi -> 110cdi

Viesti Kirjoittaja atlas »

Luusisi että ecu koneen mukana mutta silloihan pitäisi varmaan koodata tai tunkea kaikkea muutakin.
Veskolahan olisi paras vastaamaant tähän mutta perus tietoa jos annat näistä tietämättömille niin voisivat tietääkin eli mikä kone siellä mersu kielellä on ja mikä tulee tilalle.
Joissakinhan on vain ohjelma muutoksella vain eri kone 200cdi-220cdi...sama kone eri ohjelma...pieniä eroja esim. kytkimen koko.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: Vito 108cdi -> 110cdi

Viesti Kirjoittaja atlas »

http://www.google.fi/cse?cx=partner-pub ... gsc.page=1" onclick="window.open(this.href);return false;
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
JTee
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1092
Liittynyt: Ke 21.03.2012 20:27
Paikkakunta: Lapua

Re: Vito 108cdi -> 110cdi

Viesti Kirjoittaja JTee »

Ohjelmalla tuo tehoero ymmärtääkseni on tehty. Koneena tosiaan OM611.980 ja molemmat 2000 mallia, stilettiavaimella jos sillä merkitystä.
Molemmat manuaalilaatikolla. Moottorissa suuttimet voi olla eri numerolla.

Tekniikanluovuttaja VSA63809413286043
Ja tämä sitä mottia kaipaa VSA63819413327011
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: Vito 108cdi -> 110cdi

Viesti Kirjoittaja atlas »

No silloinhan moottori on sama eli voi vaatia ne entisen koneen suuttimet mutta ei välttämättä.
ja jos antureissa on jotain eroa niin vanhasta vaan ottaa.
Onkos sitä jo lastutettu?
sillä boxin vaihdollahan sitä sasisi lisää mutta taitaa olla ongelmallinen kun tarttee sitten koodailla tai ei käy mitenkään ecu sinne...latutus olisi tällöin helpompi vanhaan boxiin ...jos sitä tehoa haluaa.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
JTee
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1092
Liittynyt: Ke 21.03.2012 20:27
Paikkakunta: Lapua

Re: Vito 108cdi -> 110cdi

Viesti Kirjoittaja JTee »

atlas kirjoitti:No silloinhan moottori on sama eli voi vaatia ne entisen koneen suuttimet mutta ei välttämättä.
ja jos antureissa on jotain eroa niin vanhasta vaan ottaa.
Onkos sitä jo lastutettu?
sillä boxin vaihdollahan sitä sasisi lisää mutta taitaa olla ongelmallinen kun tarttee sitten koodailla tai ei käy mitenkään ecu sinne...latutus olisi tällöin helpompi vanhaan boxiin ...jos sitä tehoa haluaa.
Tuohon suutinasiaan sitä varmistusta lähinnä haenkin.
Muuten ilmeisesti vaihtoon menee lisäksi ECU + lukot.
Ei oo tehontakia tehtävä vaihdos, saa olla satakasin hepoilla jatkossakin.
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: Vito 108cdi -> 110cdi

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

JTee kirjoitti:
atlas kirjoitti:No silloinhan moottori on sama eli voi vaatia ne entisen koneen suuttimet mutta ei välttämättä.
ja jos antureissa on jotain eroa niin vanhasta vaan ottaa.
Onkos sitä jo lastutettu?
sillä boxin vaihdollahan sitä sasisi lisää mutta taitaa olla ongelmallinen kun tarttee sitten koodailla tai ei käy mitenkään ecu sinne...latutus olisi tällöin helpompi vanhaan boxiin ...jos sitä tehoa haluaa.
Tuohon suutinasiaan sitä varmistusta lähinnä haenkin.
Muuten ilmeisesti vaihtoon menee lisäksi ECU + lukot.
Ei oo tehontakia tehtävä vaihdos, saa olla satakasin hepoilla jatkossakin.
Konneen vaihdossa mitän lukkoja, ECU:a tarvitse vaihtaa
tuolla juttua aiheesta mese fi
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Vastaa Viestiin