Toisinsanoen ahto tai pakopaine menisi vesitilaan

Tuohan on siinä mielessä v-ittumainen vika kun se ei vissiin koeponnistuksessa ilmene jos ei sellaista osaa epäillä valmiiksi? Vai ponnistaako pajat myös pako ja imukanavat ilman eripyyntöä?
Mopossa käytössä watervetre sitä en muista oliko sillä korkeampi piste muttaatlas kirjoitti:Asiasto toiseen niin onko tullut mieleen käyttää ahdetussa sitä jäähdytys nestetttä joka kestää tai alkaa keittämään jossain 150asteen tietämillä..en muista tarkkaan mutta täällä sitä juttua oli...kuitenkin piste lämpö on joissakin kohdissa suurempi ja kuumassa paikassa alkaa jo pinnassa höyrystyminen ja neste ei pääse suoraan kosketukseen metallin kanssa.
Tätä ittekkin mietiskelin mutta tosiaan helpompi kun nokka-akselin ottaa irti ja pukkaa kompuralla painetta ahtokoteloon ni ei tarte imusarjaa pois ottaa? Sit paisarin korkki kiinni ja koittelemaan meneekö letku kovaksi. Regulaattorista kun säätelee jonku 3bar ni kestää liipaisin olla pohjassa kokoajan.Timo N kirjoitti:Useamman OM603 kannen nähnyt joka on imu- tai pakokanavasta halki.
Venttiilikoneiston kun purkaa niin kanavien vuodot on helppo paikallistaa.
Tarkoitin kyllä että kansi olisi irrallaan ponnistaessaJari Ke kirjoitti:Tätä ittekkin mietiskelin mutta tosiaan helpompi kun nokka-akselin ottaa irti ja pukkaa kompuralla painetta ahtokoteloon ni ei tarte imusarjaa pois ottaa? Sit paisarin korkki kiinni ja koittelemaan meneekö letku kovaksi. Regulaattorista kun säätelee jonku 3bar ni kestää liipaisin olla pohjassa kokoajan.Timo N kirjoitti:Useamman OM603 kannen nähnyt joka on imu- tai pakokanavasta halki.
Venttiilikoneiston kun purkaa niin kanavien vuodot on helppo paikallistaa.
Pakopuoli onkin sitte jo hankaleempi kun ahdin saisi olla paikoillaan. Ahtimen laippa ei sovi lähtemään irti kun sen jousto-osan sisässä on sisäputki. Pakosarjassa olevat mutterit on tosilujaa kiinni ja lisäksi oikein mukavassa paikassa eli ei helppo tuosta kohtaa. Tietty jos koko rännin päästä pukkaa painetta ni ei tarte purkaa mitään mutta sitte ei kolmea baaria passaa laittaa![]()
Tutkitaan
Kun kansi on moottorikoneistamossa plaanattu, se riittää suoruuden suhteen. Syöpymät on sitten toinen juttu.Jari Ke kirjoitti: Tietääkö joku mikä on sallittu heitto kannen tasopinnassa? Tuo mittaus kun olisi kustannustehokas suorittaa
Laippa,jossa palotilan kokoiset reiät, kanteen kiinni pulteilla ja tasotiivisteellä. Vesitila tulpaten ja yhdestä lävestä kilo paineilmaa vesitilaan.Jari Ke kirjoitti:Mulla oli vaan sellainen ajatus et jos olis ollu halki niin olisin laittanu valmiiksi toisen kannen ja sit vaan tehny vaihdon. Sehän menee ihan kohtuudella päivässä se homma. Luulis 4.5bar menevän poreesta läpi kun jonkun minuutin sohottaa? Ja jos on tuolleen kun pera8x:llä niin tuo testi toimii mainiosti pakopuoleltakin.
No nyt kuitenkin näyttää sille et olen itte sössiny jotain eli öljyä joutui jostain tasopinnalle juuri ennen pulttien kiristystä tai sit pore on sylinteriputkessa tai kansi meni rikki sopivasti? Ei siis hoidu päivässä kaikki nuo hommat ellei syynä ole öljy. Toivottavasti on sillä silloin on halvin vika![]()
Yksi tapaus tuli tietoon sellainenkin et tosiaan sylinteriputkessa on ollu pore ihan ylälaidassa siihen kapeaan vesiuraan. Sain tietää sen kun kansi oli jo paikallaan. Kun mosa on OT:ssa ni kutosesta esim ei nää tuota kohtaa kun mäntä on silloin ihan ylhäällä. Siinä kohtaa pitää sit miettiä miten tarkistuksen tekee. Nuo urathan minä puhdistin kyllä huolella irtoruosteesta sun muusta paskasta ennen kannen paikalleenlaittoa mutta en osannu sillä silmällä muuten kattoa niitä.
Miten olet testannu kanavat kun kansi on irrallaan?
Vain kilo? Mietiskelin vaan että useimmin paine menee vesitilaan enste ja siilläpuolen (palotilan) on baareja ihan toiseen tahtiin? En tunne tuota prosessia yhtään niin voin heitellä vaikka mitä tyhmää mutta tuollainen testaaminen kuulostaa ajatta kun ei ollu paineistettuja jäähdytysjärjestelmiä?Timo N kirjoitti: yhdestä lävestä kilo paineilmaa vesitilaan.
Etukammion kohdalta lähtevä pieni halkeama, joka ei mielestäni ole jäähdytysjärjestelmään tulevan paineen syy.veskola kirjoitti:Mikäs se oli ?
Perustelut miksi ei voi olla syynä paineennousuun vesitilassa?J.Kulmala kirjoitti: Etukammion kohdalta lähtevä pieni halkeama, joka ei mielestäni ole jäähdytysjärjestelmään tulevan paineen syy.
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 3&start=60" onclick="window.open(this.href);return false;
J.Kulmala kirjoitti:Kyseinen halkeama ei ulotu vesitilaan. Tunkeumaväriaineella pystyisi varmistamaan halkeaman syvyyden. Toki muitakin menetelmiä on, kuten magneettijauhe ,pyörrevirtatarkastus, ultraäänitarkastus sekä radiografia.