W202 C280 95' kaasuläppäkotelo ym. remppaa

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Vastaa Viestiin
Suotorppari
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 17
Liittynyt: Su 15.02.2015 13:08

W202 C280 95' kaasuläppäkotelo ym. remppaa

Viesti Kirjoittaja Suotorppari »

Terve vaan!

Juu tuollanen rojekti tuli otettua, palkintona lukemattomista tunneista tallissa kenties menevä pirssi, tai romarille metukkaa leivän päälle :roll:
Ihan koko tarinaa en viitti kertoo mutta ennen kun se mun talliin tuli, oli käytetty vikakoodinluvussa ja pakokaasumittauksessa, liika suuresta joutokäynnistä johtuen, koneen lämmetessä nousi vähintään 1500 huitteille.
Vikakoodeja näky olevan yks A4 täynnä, suurin osa ilmeisesti palaneesta sulakkeesta no.23(jonka takana myös moottorinohjaus himmeleitä) , joka ei pysyny ehjänä kickdown releen oikariin menneestä diodista johtuen. Diodi vaihdettu ja sulake saatu pysymään ehjänä.
Tällä korjauksella ei kuitenkaan ollut vaikutusta joutokäyntiin.
Tämän jälkeen joitakin iltoja armotonta googlettamista ja välissä tallissa ihmettelyä, tutkailua mahd imuvuodosta tai kehnoista antureista, viimeinen jäljellä oleva vikakoodi viittas siihen että joutokäynnin säädössä häiriö, ja vaihtoehtojahan taitaa olla vaikka kuinka.
No loppuviimeks otettu kaasuläppäkotelo kätöseen 'ollakko vaiko eikö olla' tyyppisesti, avatessa sai todistaa johtojen kehnoa laatua, eristeet varisseet irti, oikosulkuja en havainnut mutta ei sekään kaukana ole ollut.
Taas googlettamista ja juutuuppailua, josta valaistuneena todettu magneettikelan joka kytkee hammaspyörän kaasuläpänaksilaan olevan mykkä.
Siitä se rojektien rojekti vasta alko. Oli saksalainen insinööri ajatellu nimittäin asian niin että sitähän ei pureta, olin eri mieltä..
Kelan käteen saamiseksi piti vinguttaa (laaserilla? hitsattu) vipu/prikka kaasuläppäaksilalta irti, purkaminenhan on tietty helppoa, mutta takaisin hitsuutteleminen ei ihan niin.. (jos joku tehny saman operaation niin hitsasitko vai keksitkö jonkun innovaation, itse hitsasin, tigillä, melko haastava, helppo tietty jos osaa...)
No, vinguttelun jälkeen siis päästy kelaan käsiksi, jota myöskin vinguteltu, valettu mötti kun kerta on, löydetty katkos negatiivisen johtimen ja kelan käämin liitos kohdasta, juotettu, ja taas pelaa (vastus n. 4,3ohm), kuumaliimalla paikattu kolot ja osat putsattu ja laakerit kevyesti voideltu, hitsattu rikka takas paikalleen(ennen purkua oli siis merkattuna aksilan pään suuntima, jonka avulla pysty rikan asennon määrittään ennen hitsuuta).
Nyt on johtojen uusimis vaihe menossa, varmaan ens viikolla pääsee jännään tuliko rojektista auto vai paali, meinaan että onko vielä JOTAIN, ja onko boxit pysyny ehjänä hajonneen kickdown releen ja haperoiden läppäkotelon johtojen ym jälkeen, ja arvoitus tosin se releen diodikin, onko rikkoutunu vanhuuttaan vai........ :)
No ja siis johtojen vaihto rojektista, liitinkin oli tietty valettu, mutta vinkulla sai senki melko kivuttomasti auki, pääsee tinaileen vanhoihin karvoihin kiinni.. JÄNNÄÄ PUUHAA!! :)
Suotorppari
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 17
Liittynyt: Su 15.02.2015 13:08

Re: W202 C280 95' kaasuläppäkotelo ym. remppaa

Viesti Kirjoittaja Suotorppari »

Nii juu, nyt kun on läppäkotelon suhteen homma melkein pulkassa (ehkä) niin on hyvä kysyä, että olisiko ollut muita varteen otettavia vaihtoehtoja kuin korjaaminen, purkuosat saattaa olla lähes samassa kunnossa ja uudet maksaa kipeesti.. Onko joku kenties korvannut jollakin halvemmalla tai kenties jollakin muulla paremmalla purkuosalla tms? Tämän kyseisin tyyppi siis 0001415725 vdo 408.226/4/1 ilmeisesti 94 valmistettu kikkare..
Suotorppari
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 17
Liittynyt: Su 15.02.2015 13:08

Re: W202 C280 95' kaasuläppäkotelo ym. remppaa

Viesti Kirjoittaja Suotorppari »

Muisti palaa pätkittäin, kotelo irroitettu koska kaasuläpän potikka anto hulluja lukemia kaasuläpänakselin päittäisvälystä heiluteltaessa (potikka paketti toisessa päässä)
Kysymyksiäkin juolahtaa mieleen lisää.. Onko kellään tietoa osien saatavuudesta, esim tuo potikka paketti tai kela tms? Tällä haavaa ei pitäs tarvita mutta tulevaisuuden varalta?
Entä kiinnostaako kenties kuvat tai tarkemmat ohjeet/havainnot rojektista? Onko joku tehny tai meinaako ryhtyä?
Suotorppari
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 17
Liittynyt: Su 15.02.2015 13:08

Re: W202 C280 95' kaasuläppäkotelo ym. remppaa

Viesti Kirjoittaja Suotorppari »

Tuollaselta tuo näyttää, jos joku meinaa purkaa. Ja tosiaan tästä mallista joutu purettaessa sen rikan hioon orti ja kasattaessa hitsaan kiinni. Ehdin ajatteleen että jospa purkeis toisesta suunnasta ja hioin sieltäkin kaasuvivun sauman, mutta turhaan, ei päässy pitkälle.. Vikoja oli useita, suurin oli tuo kelan katkennu käämi, toinen että päittäisklappi vaikutti potentiometrin arvoihin ja tietty johdot karmeessa kunnossa.

Se tosin on vielä arvoitus tuliko auto kuntoon, mutta ainaski tuo on monesta kohtaa korjattu :)

https://flickr.com/photos/126608775@N04 ... 0465762570
Suotorppari
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 17
Liittynyt: Su 15.02.2015 13:08

Re: W202 C280 95' kaasuläppäkotelo ym. remppaa

Viesti Kirjoittaja Suotorppari »

Nonnii, sauhut otettu koneesta. Jahka lämpes niin kierrokset laski sinne 700-750rpm.. ties vaikka kalu vielä tulis :D
Eikä ainaska tallissa käyttelyllä saanu vikakoodeja ilmaantuun.

Eka mersu minkä omistan, ajanu olen kolmisen kilometriä(n.10min) ja tallissa se on ollu muutaman viikon, onko normaalia vai onko tsäänsejä asian kääntyä toisinpäin? :shifty:
Suotorppari
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 17
Liittynyt: Su 15.02.2015 13:08

Re: W202 C280 95' kaasuläppäkotelo ym. remppaa

Viesti Kirjoittaja Suotorppari »

No sen vois kyllä joku kertoo pitääkö tuo kaasuläppä virrat päällä ollessa normaalisti sellasta ininää? Sähkärinä sanoisin että periaatteessa normi ääni vanhasta ehkä hiukan kulahtaneesta dc moottorista jota moottorinsäätimellä ohjataan, mutta entäs tässä tapauksessa? Ei sit jaksanu sitä moottoria tosiaan huoltaa vaik mielessä kävi, vaikka, saahan sen helpolla tuolta taas käteen kun on reenannu..
Suotorppari
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 17
Liittynyt: Su 15.02.2015 13:08

Re: W202 C280 95' kaasuläppäkotelo ym. remppaa

Viesti Kirjoittaja Suotorppari »

Nyt täytyy kyllä sanoa että tuntuu pöljältä vastailla itse itselle. Onko termostaatti sökö vai lämpiääkö mersut muuten vaan huonosti?? Sytytys myöhäsellä vai meinaako leikkaa kiinni? Onneks se keulamerkki kertoo mistä voi hinata ja mistä voi pyytää apua, tämä tuskin maksaa vaivaa?!
Avatar
Nastamuumio
Mersumies
Mersumies
Viestit: 977
Liittynyt: La 14.06.2014 20:01
Paikkakunta: Hämeessä pissitään

Re: W202 C280 95' kaasuläppäkotelo ym. remppaa

Viesti Kirjoittaja Nastamuumio »

Kiitettävä suoritus sinulta, kun olet hommaan ryhtynyt.

Itsellä on "hankintavaihe" sopivan kokoisesta 90-luvun lopun bensa Mersusta ja olen R6 M104 moottoriin hiukan perehtynyt (yrittänyt oppia). Minusta sitä kaasuläppäkoteloa ei ole tarkoitettu purettavaksi mutta on purettavissa. YouTubessa joku "trodlea" korjailikin ja ja käytti osia toisesta mokomasta => uusi kotelo maksanee paljon 900-1000€ on arvaus? Toisaalta kyllähän ennen tuota kannattaa jotain yrittää.

Tuossa mielestäni kuului vinkuna, joten vinkukoon sitten.

Lämpötila alle 80 on ihan normaali minun pikku koneessa joten miksei isommassakin? riittää kun lämppäristä tulee sopivaa?

edit: oli hiukan korjattavaa tuossa mallimerkinnässä
Viimeksi muokannut Nastamuumio, To 19.02.2015 19:46. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ei ole niin pientä hommaa, etteikö se menisi hiukan pieleen

**************************************************
W211 320 4MATIC be -04
Suotorppari
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 17
Liittynyt: Su 15.02.2015 13:08

Re: W202 C280 95' kaasuläppäkotelo ym. remppaa

Viesti Kirjoittaja Suotorppari »

No tämäkin oli tapaus jossa ei ollut mitään menetettävää, sikäli avoimin mielin saattoi hommaan ryhtyä.. Toki siitä huolimatta varovarovasti, kun ei osiakaan tunnu olevan tarjolla.. Mutta uskon että useammat ongelmat on fiksattavissa, potikan putsaus tai sähkömoottorin huolto tms. Toki yleismittarin käyttö täytyy olla hallussa ja sähköopin perusteistakin on apua. En tiedä kuinka nuo muut kaasuläpät on kasattu, kelan puolesta, tässä oli hankalin melkeinpä sen rikan heftaus, olis tietty avittanu siinäkin jos olis treenannu/hakenu tigin säädöt johonki muuhun palikkaan, mutta aina ei ole siihen aikaa :wink:
Vielä tarvis sulatella syväjäädytetty pissapojan säiliö, mahtaiskohan vkonloppuna keretä leimalle, kenties.. :P
Suotorppari
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 17
Liittynyt: Su 15.02.2015 13:08

Re: W202 C280 95' kaasuläppäkotelo ym. remppaa

Viesti Kirjoittaja Suotorppari »

Itse ammensin tiedonjyviä youtube käyttäjältä nimeltä Vsandvs, joka ilmeisesti jenkkilässä korjailee ympäri planeettaa lähetettyjä mesen kaasuläppäkoteloita.. Niissä ei varsinaisesti opetettu korjaamaan niitä, mutta jostakin videosta sai tiedonjyvän sieltä ja toisen täältä. Sähkökuvat löyty muistaakseni jostain documenbuzz sivustolta, helpotti pinnien arvailua :)
Avatar
Nastamuumio
Mersumies
Mersumies
Viestit: 977
Liittynyt: La 14.06.2014 20:01
Paikkakunta: Hämeessä pissitään

Re: W202 C280 95' kaasuläppäkotelo ym. remppaa

Viesti Kirjoittaja Nastamuumio »

Tuttu lähde tuo YouTube kuoma. Äijä oli vielä rakennellu virtalähde kytkennän, millä tutki jotain asentotoimintaa.
Totta tietenkin, että tuota korjatessa pitää olla jokin käry päämäärästä, eikä pelkkä palastelu johda suoraan mihinkään. Luulen, että lopunperin noita kaasuläppäkotelon purkajia on kuitenkin marginaalinen vähemmistö tälläkin foorumilla. Biohjoavia johtosarjoja on vaihdettu mutta tyhjäkäynti vikaisia on tainnut muutama jäädä jäljelle?. Tietenkin tuo bensa kone on aikamoisessa vähemmistössä täällä mersumaailmassa, joten ei siitä helposti syvällistä osaamista monelle kerrykkään. Kuten havaitsit, ei kovin montaa neuvojaa löytynyt, mikä on kyllä aika harvinaista minun käsitykseni mukaan => homma on suurimmalle osalle täysin vieras? Ja ne jotka osaa ei viitsi asiasta turhaa mainostaa?
Ei ole niin pientä hommaa, etteikö se menisi hiukan pieleen

**************************************************
W211 320 4MATIC be -04
Suotorppari
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 17
Liittynyt: Su 15.02.2015 13:08

Re: W202 C280 95' kaasuläppäkotelo ym. remppaa

Viesti Kirjoittaja Suotorppari »

Kyllä vaan, sillä näky olevan pelit ja vehkeet.. Ymmärtääkseni se jolla hän testasi lopuksi kaasuläpän toiminnan, oli mesen ISC moduli, eli se joka säätää joutokäynnin ja cruisen ym. Lisäks tietty virtalähde jolla testas hammaspyöränkytkimen kelan ja moottorin toiminnan..
Työpaikalla kun testailin kelaa niin käytin virtalähdettä jolla sai monitoroitua ampeereita, käytin samaa jännitettä kun se youtube hemmo, n. 5-6volttia, mikä osoittautui viisaaksi ratkaisuksi koska jännitettä nostaessa myös virta nousi melko jyrkästi.. Eli jos koeponnistuksen olisi tehnyt esim 12voltilla, olisi kelan kärähtämisen riski kasvanut.. Kela lämpeni kohtalaisesti jo tuolla 6voltilla virran ollessa n.1,5 ampeeria.. Pieniä testejä pystyy suorittamaan myös 9v paristolla, sillä sai (ehjän:) kelan vetämään ja moottorin pyörimään..
Enpä tullut ajatelleeksi asiaa noin, saatat olla oikeassa että tekijöitä on vähänlaisesti, kuin myös bensa mersuja.
Tiedon(tai havaintojen) jakoon ajattelen vilpittömästi niin että jos mun rojektista on jollekin apua, hyvä niin.. Ja ihmettelisin jos ei KUKAAN täällä ole tehnyt moista operaatiota, tuskin bisnekset kärsis vaikka tietoa siitä jakaisikin?! :wink:
Suotorppari
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 17
Liittynyt: Su 15.02.2015 13:08

Re: W202 C280 95' kaasuläppäkotelo ym. remppaa

Viesti Kirjoittaja Suotorppari »

Uskomaton fiilis, leima ilman moitteita!!? :o :) :D

Ja kickdownkin ja vakionopsäädin pelas niinku pitää :thumbup:
Avatar
Nastamuumio
Mersumies
Mersumies
Viestit: 977
Liittynyt: La 14.06.2014 20:01
Paikkakunta: Hämeessä pissitään

Re: W202 C280 95' kaasuläppäkotelo ym. remppaa

Viesti Kirjoittaja Nastamuumio »

Suotorppari kirjoitti:Uskomaton fiilis, leima ilman moitteita!!? :o :) :D

Ja kickdownkin ja vakionopsäädin pelas niinku pitää :thumbup:
Onnistumisen riemua. Se näissä vanhoissa Meisseleissä on mukavaa, kun ihan oikeasti voi yrittää korjata. Uusista saa näppylöitä, ilma "staria" ei voi kuin huutaa apua.

Siihen kaasuläppään liittyen niin kyllä aika yksin saapi olla.
CDI, comrailia ja suutinta ja ylipaluupuolitakaisin paine väli ahto siipi kulma EGR auto ei käy sammuuu ja tekee jotain siltäväliltä osastoa on sitten enemmänkin.

Ja kaikilla yhteistä ajonesto ja virta-avain ongelmat :D
Ei ole niin pientä hommaa, etteikö se menisi hiukan pieleen

**************************************************
W211 320 4MATIC be -04
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: W202 C280 95' kaasuläppäkotelo ym. remppaa

Viesti Kirjoittaja atlas »

Joku vuosi sitten sain tietää että Mikkelissä päin on joku kaasuläppäkotelojen korjaaja...ei tietoa onko enää.
itsellänikin on tossa projekti perehtyä tuohon ja jos ei pehkut riitä niin muutama eletroniikka kaveri on jotka auttavat.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Suotorppari
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 17
Liittynyt: Su 15.02.2015 13:08

Re: W202 C280 95' kaasuläppäkotelo ym. remppaa

Viesti Kirjoittaja Suotorppari »

Nyt, yhden läppäkotelon pajottaneena sanoisin että mielenkiintoinen, loppujen lopuksi melko yksinkertainen kapistus. Haasteet vian etsintään ja korjaukseen sen jälkeen kun sähkökuvat on hallussa, ovat oikeat vastusarvot kaikille sähkökomponenteille, osien saatavuus(täytyy yrittää ite korjata) ja se että monesta kohtaa kasattu 'ei purettavaksi', mutta erityisesti viimeinen tekee siitä mielenkiintoisen :)
No ja ylipäätään autosta, muutaman viikon mesen omistaneena, olen vakuuttunut, vaikka vikojahan näissäkin tuntuu olevan, mutta siitä huolimatta, ainakin tässä 95vm laitteessa on moni asia ajateltu miltei loppuun saakka, vai mitä mieltä olette? Pysyykö sama linja myös uudemmissa? Vai onko esmes konehuone tungettu niin täyteen ettei ilman kynekolookin tutkintoa ole mitään asiaa pellin alle? :)
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: W202 C280 95' kaasuläppäkotelo ym. remppaa

Viesti Kirjoittaja atlas »

Toi 2.2 koneen kotelo on ihan erinäköinen kuin sinun remppaama...tossa tuli vaan mieleen että päittäin on syönyt runkoon tilaa ja se päittäis välys on mielestäni liian iso..läppä myös tyhjis alueelle tehnut koloa...kävi mielessä jos säätää pienemmälle tota välystä tai läppää niin voisi hakea paremmin tyhjäkäynnin kuluneella pesällä.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Suotorppari
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 17
Liittynyt: Su 15.02.2015 13:08

Re: W202 C280 95' kaasuläppäkotelo ym. remppaa

Viesti Kirjoittaja Suotorppari »

Vielä on enempi talli- kuin ajotunteja.. Korkeahko lämpö selvis kun pääs kone kiehahtaan ja päätin ottaa termarin tutkittavaks, no eipä siinä juuri tutkittavaa ollu kun joku oli poistanu siitä kaikki liikkuvat osat :shock:
Villejä huhujahan on että letukat ym toimii hyvin ilman termariakin, mutta tässäpä sekoittaa vedenkiertoa pahemman kerran kun kyseinen laite näkyy olevan ikäänkuin kaksitoiminen, samalla kun avaa kanavan ylävesiletkulle niin tulppaa kierron suoraan koneesta pumpulle -> imee siis alavesiletkusta, nyt kun romut puuttu niin syylarin suhteen kierto toimii miten parhaaks näkee.. Joo, mutta uus (kokonainen) termari koneeseen ja hyvin näkyis lämmöt pysyvän kurissa.. No eikä tässä vielä kaikki, sähköinen kiertovesipumppu sano sopimuksen myös irti, sinne sain eilen uuden pyörimään.. Luulin että em. syystä sisäpuhallin ei pyöri, mutta siellä vaikuttais olevan nopeussäädin rikki (tällä hetkellä pyörii 100w H7 polttimo / kytkin yhdistelmä etuvastuksena, pyörii nopeutta 2-3) josko siihen huomenna alkais metsästään korvaavaa (asianmukaista) :wtf:
Mitähän vielä, muuten vaikuttaa ehjältä, vielä kun jaksais kaivella ilmeisesti turvavyön kytkimen aiheuttaman piipityksen käynnistäessä, liekkö jakkara vaihdettu kun ei tule piuhaa vyön lukkoon, mutta piipittää kummiskin (luultavasti sitä)
Suotorppari
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 17
Liittynyt: Su 15.02.2015 13:08

Re: W202 C280 95' kaasuläppäkotelo ym. remppaa

Viesti Kirjoittaja Suotorppari »

Taas on rauha maassa, ollu ainakin muutaman päivän.. Uus puhaltimen siili tuli tiistaina, pikkasen kirpas kun muuten on tähän mennessä pärjänny jotakuinkin niillä mitä saunatakin taskusta on löytyny, kotiin toimitettuna reilu 150e, kuitennii hyvin yksinkertanen palikka, mutta kuitenkin tehon kestoltaan hankala että ei mun elektroniikan suunnittelu taidolla pystyny korvaavaa rakentaan, sniif.. pitihän vanhalle tietty kirurginen operaatio suorittaa, mutta siellä ei ollut mitään korjattavaa, puolijohde kun oli..
No mutta tosiaan, miltei puoli tankkia on jo ajettu ilman suurempia ongelmia, pääsisköhän vielä toisen puolikkaan ilman talli tunteja..
Vaikka ei senpuoleen, vesipunppu+hihna remontti häämöttää edessä, laakeri kertoo olevansa ehtoo puolella, että jos ei muuta niin sen laukeemista odotellessa ;)
Avatar
Nastamuumio
Mersumies
Mersumies
Viestit: 977
Liittynyt: La 14.06.2014 20:01
Paikkakunta: Hämeessä pissitään

Re: W202 C280 95' kaasuläppäkotelo ym. remppaa

Viesti Kirjoittaja Nastamuumio »

Suotorppari kirjoitti:Taas on rauha maassa, ollu ainakin muutaman päivän.. Uus puhaltimen siili tuli tiistaina, pikkasen kirpas kun muuten on tähän mennessä pärjänny jotakuinkin niillä mitä saunatakin taskusta on löytyny, kotiin toimitettuna reilu 150e, kuitennii hyvin yksinkertanen palikka, mutta kuitenkin tehon kestoltaan hankala että ei mun elektroniikan suunnittelu taidolla pystyny korvaavaa rakentaan, sniif.. pitihän vanhalle tietty kirurginen operaatio suorittaa, mutta siellä ei ollut mitään korjattavaa, puolijohde kun oli..
No mutta tosiaan, miltei puoli tankkia on jo ajettu ilman suurempia ongelmia, pääsisköhän vielä toisen puolikkaan ilman talli tunteja..
Vaikka ei senpuoleen, vesipunppu+hihna remontti häämöttää edessä, laakeri kertoo olevansa ehtoo puolella, että jos ei muuta niin sen laukeemista odotellessa ;)
Mistä ostit??
Ei ole niin pientä hommaa, etteikö se menisi hiukan pieleen

**************************************************
W211 320 4MATIC be -04
Suotorppari
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 17
Liittynyt: Su 15.02.2015 13:08

Re: W202 C280 95' kaasuläppäkotelo ym. remppaa

Viesti Kirjoittaja Suotorppari »

KL varaosista.. Oli siis sellainen johdollinen jossa liitin johtojen päässä.. Taitaa olla yleisin sellainen jossa liitin itsessänsä.. Näemmä jos olis tajunnu hakea mersun varaosanumerolla niin olis maailmalta saanu edukkaastikin, vaikkakin tällä kyseisellä saattaa olla jopa jonkinlaiset takeet toiminnasta..
Suotorppari
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 17
Liittynyt: Su 15.02.2015 13:08

Re: W202 C280 95' kaasuläppäkotelo ym. remppaa

Viesti Kirjoittaja Suotorppari »

Hyvin kulkee vieläkin :) Ensimmäisellä tankilla mitattu kulutukseksi n.11litraa/100km, enimmäkseen työmatkaa, n.15km suunta, muutama ensimmäinen kilometri taajamaa, eli vois sanoo että sekalaista ajoo.. Onko suhtkoht normaali 280 automaatille?

Tätä foorumia mun täytyy kyllä vähä ääneen ihmetellä, näitä minunki jorinoita näkyy olevan katsottu yli tuhannen kertaa, mutta eipä kovin montaa spekulaatiota, palautetta tai kommenttia ole kuiteska rojektista kirvonnu? Meinaan siis, ei ainaska jaskan jauhajia näy täällä olevan, mutta kyllä nyt luulis yks asiantuntija sentäs löytyvän?? Vai onk tää ihan normaalia mersujen parissa että joku paikka ain rikki, että syytä pitää pihassa varuiks myöskin volvo, jos meinaa varmistaa töihin pääsyn ym.?

Nastamuumiolle ja atlakselle kuiteski kiitos juttuseurasta, muuten oliski saanu ihan itsekseen kirjotella :)
Avatar
Nastamuumio
Mersumies
Mersumies
Viestit: 977
Liittynyt: La 14.06.2014 20:01
Paikkakunta: Hämeessä pissitään

Re: W202 C280 95' kaasuläppäkotelo ym. remppaa

Viesti Kirjoittaja Nastamuumio »

Suotorppari kirjoitti:KL varaosista.. Oli siis sellainen johdollinen jossa liitin johtojen päässä.. Taitaa olla yleisin sellainen jossa liitin itsessänsä.. Näemmä jos olis tajunnu hakea mersun varaosanumerolla niin olis maailmalta saanu edukkaastikin, vaikkakin tällä kyseisellä saattaa olla jopa jonkinlaiset takeet toiminnasta..
Taitaa itsellä olla "ennakoivahuolto föönille" tulossa. Ilokseenhan noita osia vaihtelee, kun ovat vaihdettavissa ilman että purkaa 1/4 autoa. 8)

Kyllä youngtimer MB minusta edellyttää toista autoa, esim. sellaista tukevaa ruotsalaista Volvoa.
Ei ole niin pientä hommaa, etteikö se menisi hiukan pieleen

**************************************************
W211 320 4MATIC be -04
Suotorppari
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 17
Liittynyt: Su 15.02.2015 13:08

Re: W202 C280 95' kaasuläppäkotelo ym. remppaa

Viesti Kirjoittaja Suotorppari »

Nastamuumio kirjoitti:
Taitaa itsellä olla "ennakoivahuolto föönille" tulossa. Ilokseenhan noita osia vaihtelee, kun ovat vaihdettavissa ilman että purkaa 1/4 autoa. 8)

Kyllä youngtimer MB minusta edellyttää toista autoa, esim. sellaista tukevaa ruotsalaista Volvoa.
Totta, niinkuin totesit, ainakin osat joita tähän mennessä olen joutunut käpistelemään, on olleet kyllä yllättävänkin hyvin hollilla, monessa muussa koslassa (saman ikäluokankin) saa totutella siihen että esim laturiin on tuskin näköyhteyttäkään konepellin alta, tms. Tosin, epäilen että tuo ei ole vielä näyttänyt kaikkia puoliansa :) Tuota vesipumpun ja hihnan vaihto rojektia olen vähän silmitelly, mahtaisko nakit taipua purkamatta syylaria? :/

Ja tosiaan, nyt kun sanoit, onhan tuo jo kaksikymmentä vuotta maailmaa nähnyt, että jos nyt jostain vähän prakaa niin... :) itseasiassa en ole vielä käyttöautojen kanssa päässyt tälle vuosituhannelle, mutta onneks niitä on useampi, joku kulkee aina, ehkä.. :roll:
Vastaa Viestiin