En vaan oikein lämpene takavalo ajatukselle, eri asia jos auto olisi vaalea, mutta katsotaan, en nyt kuitenkaan pidä ajatusta tuhoon tuomittuna.juu-zo kirjoitti:Kylkeen myös porkkanaa. Tuo kirkas häiritsee. Ja edelleen olisin orkkis takavalojen kannalla
AST1:n w201, w115, w124 ce
Re: w201 190e vm-92 projekti
Re: w201 190e vm-92 projekti
Tykkään. 
W213 E300de 4matic -20
Ex. W204 C180 Cdi -12
Ex. W202 C220 Cdi -99
Ex. MB 190E 1.8 -92
Respect is not given it is taken!
Ex. W204 C180 Cdi -12
Ex. W202 C220 Cdi -99
Ex. MB 190E 1.8 -92
Respect is not given it is taken!
-
Mesenaateri
- Sisäänajossa

- Viestit: 39
- Liittynyt: To 08.09.2011 18:35
Re: w201 190e vm-92 projekti
Hyvä sepostus rojektista! Erittäin asiallisesti laitettu, siisti on 
Re: w201 190e vm-92 projekti
Mesenaateri kirjoitti:Hyvä sepostus rojektista! Erittäin asiallisesti laitettu, siisti on
Kiitokset!juu-zo kirjoitti:Tykkään.
Re: w201 190e vm-92 projekti
Kohtalotovereita? Tyhjäkäynti huojuu kylmänä, välillä jopa sammuu, kun kierokset tippuu niin alhaisiksi. Tyhjäkäynti on melko hyvä, kun moottori on lämmin. Tyhjäkäyntimoottorin toimivuuden testasin ja toimii, tyhjäkäyntimoottorin päässä olevan liittimen irroitin, niin tyhjäkäynti oli mitä mahtavin, vastaavasti liittimen laitto takaisin, palasi tyhjäkäynnin epätasaisuus. Myös kaasuläpänasentotunnistimen irroitus auttoi tyhjäkäynnin parantumiseen, tosin hieman korkeammat kierokset. Virranjakajan kannen/pyörijän uusin, muttei auttanut. Yj- releen tinasin jo viime kesänä. Imuvuotojakaan en löytänyt. Kenelläkään muulla samanlaista, ei viitsisi lähteä joka paikkaa uusimaan kokeilumielessä.
Re: w201 190e vm-92 projekti
ite alottasin silti siittä yyjii releestä
uushan on jottain 70e luokkaa
Re: w201 190e vm-92 projekti
ite alottasin silti siittä yyjii releestä
uushan on jottain 70e luokkaa
Re: w201 190e vm-92 projekti
En usko, että yj-releessä vika, ilman sitä ei auto edes toimi. Ennemmin lähtisin veikkaamaan kaasuläpänasentotunnistinta tai lämpötila-anturia, esim. Tyhjäkäynti paranee koneen lämmetessään, eli voisko auton luulevan olevan lämmin vaikka juuri käynistetty. Käynyt sekin mielessä, että voisko vaan olla ajamattomuudesta syy, kun syksystä asti ei ole kuin pieniä ajoja tehty.taateli kirjoitti:ite alottasin silti siittä yyjii releestäuushan on jottain 70e luokkaa
Re: w201 190e vm-92 projekti
En tiiä kuin tarkka tämmäne vanha auto on mut voi olla vanha bensaki syynä
ku nyky bensa ei säily ku 2kk hyvänä ja 4kk pääst ei välttämättä ees syty enää 
Re: w201 190e vm-92 projekti
Ei voi tietää, kyllähän se ostaessa jo kävi hieman huonosti tyhjäkäyntiä, mutta virranjakajan pintojen hionta tuntui auttavan ainakin joksikin aikaa, virranjakajan siis uusin hetki sitten, muttei se auttanut tällä kertaa. Vinkkejä vaan tulemaan jos jollakulla samanmoista ollu, en mä vielä tressiä jaksa ottaa aiheesta.taateli kirjoitti:En tiiä kuin tarkka tämmäne vanha auto on mut voi olla vanha bensaki syynäku nyky bensa ei säily ku 2kk hyvänä ja 4kk pääst ei välttämättä ees syty enää
Re: w201 190e vm-92 projekti
Palataanpas vielä tyhjäkäynti propleeman pariin. Lämpötila-anturin mittasin ja näyttää oikeita arvoja. Samoin tyhjäkäynti moottorin toimivuuden testasin ja toimi, no mutta nyt päästäänkin jännän äärelle, nimittäin luin netistä, että tyhjäkäyntimoottori voi kulua ns. tyhjäkäynti alueelta. Voiko tämä pitää paikkaansa vai onko aivan paska puhetta? 
Re: w201 190e vm-92 projekti
Mulla tollasta oiretta koneen vaihdon jälkeen, loppujen lopuks ei lähteny edes käymään. Muistaakseni tyhjäkäyntimoottorin asennon vaihto, vaiko koko paskan vaihto auttoi ja auto toimis normaalisti.
Re: w201 190e vm-92 projekti
Hyvää tekemisen meininkiä. Täytyy arvostaa sitä että osaat tehdä hommia, ja ilmeisen huolellisesti
Vieläpä ihan hyvällä maulla, kestää katsella ilman myötähäpeää. Karmeaa katsella sellaista projetkia missä auto räpelletään piloille. ps. porkkanalookki on just hyvä.
Instagram @hptalli
500 SEC ’85
944 Turbo ’88
740i '94
S8 V10 quattro ’08
200 quattro 20V ’90 naftaliinissa, odottaa parempia aikoja
Re: w201 190e vm-92 projekti
Luulen kyllä että sulla nuo käyntihäiriöt johtuu siitä kun et ajele autolla paljoa, itellä ainaki jos on jonkin aikaa aina välissä seisonnassa niin saattaa aina käyä vähän aikaa huonommin.
Re: w201 190e vm-92 projekti
Meinaatko että koko tyhjäkäyntimoottori ylösalaisin, eihän tuota muihin asentoihin pysty kääntämään. Joku kuulemma ebaystä tyhjäkäyntimoottorin ostanut hintaan 40e, muttei satu minun silmään, ei ois paha investointi tuohon hintaan.EeKi kirjoitti:Mulla tollasta oiretta koneen vaihdon jälkeen, loppujen lopuks ei lähteny edes käymään. Muistaakseni tyhjäkäyntimoottorin asennon vaihto, vaiko koko paskan vaihto auttoi ja auto toimis normaalisti.
Voi olla, olihan tää propleema jo ostaessa, en sitten tiedä minkälaista ajoa edellinen omistaja tehnyt.mesew123 kirjoitti:Luulen kyllä että sulla nuo käyntihäiriöt johtuu siitä kun et ajele autolla paljoa, itellä ainaki jos on jonkin aikaa aina välissä seisonnassa niin saattaa aina käyä vähän aikaa huonommin.
Kiitokset!Häksä kirjoitti:Hyvää tekemisen meininkiä. Täytyy arvostaa sitä että osaat tehdä hommia, ja ilmeisen huolellisestiVieläpä ihan hyvällä maulla, kestää katsella ilman myötähäpeää. Karmeaa katsella sellaista projetkia missä auto räpelletään piloille. ps. porkkanalookki on just hyvä.
Re: w201 190e vm-92 projekti
Nyt on hieno! Porkkanat on pop 
Maailma tarvitsee esikuvia/Best or nothing
W203 C200CDI automatic elegance -06
W203 C200CDI automatic elegance -06
Re: w201 190e vm-92 projekti
Thanks, kiva jos muitakin mielyttääJussi L. kirjoitti:Nyt on hieno! Porkkanat on pop
Re: w201 190e vm-92 projekti
Viis siitä toimiiko tyhjäkäynti, kunhan auto on matala. No ei laisinkaan, mutta! Hetken mietittyä lauantai aamuna, löysin itseni bilteman tiskiltä kaarimankeli kourassa. Lauantai päivän touhutessa, mercedes tuli tallista ulos tämän korkuisena.. Kaarista rullasin vain "pokkaukset" eli en tuonut kaarta yhtään ulospäin. Edestä kun kääntää renkaat niin kaaren ja renkaan väliin jää pari kolme milliä, ei kuitenkaan osu, eikä ole tarkoitus niitä ruosteeseen saadakaan. Pohjaanlyöntikumit pitää vielä laittaa, kun ajokausi alkaa. Reipas 3kk vielä korttiin, ei ihan toivoton
Pahoittelen auton pölyisyyttä..












Re: w201 190e vm-92 projekti
korkeus näyttää kyllä siltä et joudut ajaa pohjaanlyöntikumien varassa.. haittaakse?
Komeeta on.. kateelliseksi vetää!
Komeeta on.. kateelliseksi vetää!
Re: w201 190e vm-92 projekti
Joustovaraa löytyy yllättävän paljon, pitänee vaan leikata pohjaanlyöntikumit oikean korkuisiksi, ettei vaan pääse korkkaamaan kaarea, kiitoksia!GrapL kirjoitti:korkeus näyttää kyllä siltä et joudut ajaa pohjaanlyöntikumien varassa.. haittaakse?![]()
Komeeta on.. kateelliseksi vetää!
Re: w201 190e vm-92 projekti
Auton pölyisyys lähes häiritsi kuvissa
Aika iisisti pitää ajella kyl noinki matalalla autolla näillä meidän hyväkuntoisilla suomen maanteillä
Maailma tarvitsee esikuvia/Best or nothing
W203 C200CDI automatic elegance -06
W203 C200CDI automatic elegance -06
Re: w201 190e vm-92 projekti
Hehe, tarkkaa puuhaa, kyllähän siinä saa olla varovainenJussi L. kirjoitti:Auton pölyisyys lähes häiritsi kuvissa![]()
![]()
Aika iisisti pitää ajella kyl noinki matalalla autolla näillä meidän hyväkuntoisilla suomen maanteillä
Re: w201 190e vm-92 projekti
Ja kevyellä kuormalla voi hyvin kestääkin ajella. Itteki joutunu joskus ruuvaamaan nostetta alustaan, kun lähtötilanne ilman kuormaa oli jo ihan ok, niin kuormattuna joka hel....in pihaliuskaan otti kiinni.. Ostarien parkkipaikoista puhumattakaan. Kas kun ei jääny keinumaan kynnykselle. Toinen mikä tossa tuli vastaan oli just jousen joustaminen, se kun on napakampi auton ollessa korkeammalla ja löysempi auton ollessa alempana.Jussi L. kirjoitti:Auton pölyisyys lähes häiritsi kuvissa![]()
![]()
Aika iisisti pitää ajella kyl noinki matalalla autolla näillä meidän hyväkuntoisilla suomen maanteillä
Mutta itte sanoisin että rohkeesti sen verran alas kun kuski haluaa, saa sitä sitten nostettua jos se on mahoton - ja arkiajo kertoo kyllä tarttek nostaa
Re: w201 190e vm-92 projekti
Juu, tai katsastusmies ,-)kuokka12 kirjoitti:...ja arkiajo kertoo kyllä tarttek nostaa
tomant
Kiihdytin 190E 201.024
1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C240 203.061, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edelliset C180 203.035 ja C200 202.020
1,951 - 13,077 / 171,51Käyttöautot C240 203.061, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edelliset C180 203.035 ja C200 202.020
Re: w201 190e vm-92 projekti
Tiedossa kyllä miten tämmöisellä matalalla autolla ajetaan, veljen auton pohjaan raapimista kuultu jo tarpeeksi, aina voi kiertää vaikkapa kaupan takapihan kautta, jossa ei ole kynnystä tai sitten sinne ei ajeta.. Ps. Kylän lihavimmat jätetään suosiolla tien poskeenkuokka12 kirjoitti:Ja kevyellä kuormalla voi hyvin kestääkin ajella. Itteki joutunu joskus ruuvaamaan nostetta alustaan, kun lähtötilanne ilman kuormaa oli jo ihan ok, niin kuormattuna joka hel....in pihaliuskaan otti kiinni.. Ostarien parkkipaikoista puhumattakaan. Kas kun ei jääny keinumaan kynnykselle. Toinen mikä tossa tuli vastaan oli just jousen joustaminen, se kun on napakampi auton ollessa korkeammalla ja löysempi auton ollessa alempana.Jussi L. kirjoitti:Auton pölyisyys lähes häiritsi kuvissa![]()
![]()
Aika iisisti pitää ajella kyl noinki matalalla autolla näillä meidän hyväkuntoisilla suomen maanteillä
Mutta itte sanoisin että rohkeesti sen verran alas kun kuski haluaa, saa sitä sitten nostettua jos se on mahoton - ja arkiajo kertoo kyllä tarttek nostaa
Re: w201 190e vm-92 projekti
Innoistuin parempia kuvia ottamaan, joten samakos ne tännekin on julkaista. Ulkonäkö alkaa olemaan aika lailla valmis, kultasta tähteä keula vailla. Sisusta vielä pahasti keskeneräinen, joten sen ehostamista keväällä luvassa, mm. hifin parantelua. 11.6 täytän vuosia ja yritän sille päivälle inssin saada, 13.6 Kuopiossa Kalis car show, joten jää arvoitukseksi tulenko sinne mersulla vielä pääsemään.




Ps. Kuvassa näkyvä mopoauto myynnissä




Ps. Kuvassa näkyvä mopoauto myynnissä
Re: w201 190e vm-92 projekti
nätti mersu.
onhan se kieltämättä paremman näkönen tuollainen auto madallettuna, kun korkeilla vietereillä. itsellä ei vaan hermot kestäny tollasella ajella. mulla oli saman koppasessa joskus -40mm sarja ja sekin oli jo ärsyttävän matala. kaikki hidasteet ja rotvallit ja kaikki, puhumattakaan "mökkiteistä" oli raastavaa ajettavaa. pakoputki aina rutussa yms. enää en kyllä käyttöautoa noin linttaan laskis. mutta mutta, makuasia. jos jaksaa tollasella ajella, niin hyvähän se vaan on.
onhan se kieltämättä paremman näkönen tuollainen auto madallettuna, kun korkeilla vietereillä. itsellä ei vaan hermot kestäny tollasella ajella. mulla oli saman koppasessa joskus -40mm sarja ja sekin oli jo ärsyttävän matala. kaikki hidasteet ja rotvallit ja kaikki, puhumattakaan "mökkiteistä" oli raastavaa ajettavaa. pakoputki aina rutussa yms. enää en kyllä käyttöautoa noin linttaan laskis. mutta mutta, makuasia. jos jaksaa tollasella ajella, niin hyvähän se vaan on.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Re: w201 190e vm-92 projekti
Kiitoksia! Saa nähä mihin tällä pääsee, kuullu juttua, että porukka nostanu sitä pakoputkea ylemmäks, kuitenkin maavara yllättävän paljon 17" vanteilla, pohjapanssari sinne ainakin on kehiteltävä ennen ajokauttapera8x kirjoitti:nätti mersu.
onhan se kieltämättä paremman näkönen tuollainen auto madallettuna, kun korkeilla vietereillä. itsellä ei vaan hermot kestäny tollasella ajella. mulla oli saman koppasessa joskus -40mm sarja ja sekin oli jo ärsyttävän matala. kaikki hidasteet ja rotvallit ja kaikki, puhumattakaan "mökkiteistä" oli raastavaa ajettavaa. pakoputki aina rutussa yms. enää en kyllä käyttöautoa noin linttaan laskis. mutta mutta, makuasia. jos jaksaa tollasella ajella, niin hyvähän se vaan on.
Re: w201 190e vm-92 projekti
Pirun hyvää jälkeä tossa maalauksessa varsinkin ottaen huomioon että ekaa kertaa ruiskulla! Itsellä olisi edessä konepellin uudelleen maalaus samallaisella yksikerrosvärillä. Kuinka pääsit tuohon tulokseen talliolosuhteissa
Käytitkö halpaa vai ihan kunnollista maaliruiskua?
On kyllä mersu komistunut.
On kyllä mersu komistunut.





