Om601 turbo

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Vastaa Viestiin
Höyrykioski
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 6
Liittynyt: To 04.12.2014 03:00

Om601 turbo

Viesti Kirjoittaja Höyrykioski »

Moro! :wave:
Entinen turbo sanoi itsensä irti, päästää öljyä ahtoputkiin aika kiitettävästi. Nyt sitten oli tarkoituksena hommata pikkaisen isompi, saisi vähän pakopaineita kuriin.
Entinen turbo on peräisin 110CDI Mercedes Benz Vitosta ja malliltaan siis Garret gt17.
Uusi turbo on peräisin 2.5td Mitsubishi Pajerosta ja malliltaan Td04-09.
Muttakun vaikuttaa niin kovin pieneltä tuo Pajeron turbo. Netistä luin että imusiipi 35mm ja pakosiipi 40mm. Että mahtaakohan ruveta ahdistamaan. Paineita ei kuitenkaan tarkoitus laittaa kuin kilo ja 5.5mm elementeistä olisi tarkoitus ottaa kaikki hyöty irti. Mitkähän mitat on Garret gt17 ahtimessa, kun ei nyt pääse mittaamaan? :?
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Re: Om601 turbo

Viesti Kirjoittaja veskola »

Aivan riittävä ahdin 5,5 mm elementeille.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Höyrykioski
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 6
Liittynyt: To 04.12.2014 03:00

Re: Om601 turbo

Viesti Kirjoittaja Höyrykioski »

Onkohan Valmet 705 vakioahdin liian iso? Olisi tarjolla sellainen.
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Re: Om601 turbo

Viesti Kirjoittaja veskola »

Melkein mikä tahansa ahdin on iso 5.5 mm elementille :mrgreen:
Lisää tietoa: www.skg.fi
Höyrykioski
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 6
Liittynyt: To 04.12.2014 03:00

Re: Om601 turbo

Viesti Kirjoittaja Höyrykioski »

Nostaakohan tuolla ahtimella edes paineita? :D
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Re: Om601 turbo

Viesti Kirjoittaja veskola »

Nuo elementit on niin pienet ettei sinne juurikaan kannata Vito110D ahdinta suurempaa laittaa, ja siinäkin on ropellit alle 40mm. Joku painava traktorin ahdin isolla pakosiivellä on ihan turha investointi vaikka ilmaiseksi saisi.
Lisää tietoa: www.skg.fi
94zip
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 193
Liittynyt: To 07.02.2013 17:31
Paikkakunta: Porvoo

Re: Om601 turbo

Viesti Kirjoittaja 94zip »

525tds bemarin, eli peräisin 2,5 turbodiesel koneesta ahtimella sai 0,9 bar ylipainetta vakio syöttöpumpulla.
Tosin oli itse säädetty mutta jo se riitti koneen räjäyttämiseen.
Tuossa bemarissa on 143hv, että liian iso turbo tuskin oli.
Yli 100hv rupeaa vakio kuntoisessa moottorissa olemaan riskirajalla, pakopaineesta riippumatta.
Toki kk-laakerien kunto ja ajettu km määrä ja monta muuta asiaa vaikuttaa tähänkin.
300D -91
250D - 92
190E 1.8 - 91
malzi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 148
Liittynyt: Ti 03.12.2013 21:21
Paikkakunta: Turku

Re: Om601 turbo

Viesti Kirjoittaja malzi »

Om603 turbokoneen vakioahdin toimii kivasti vakiopumpun kanssa. Malliltaan taisi olla kkk24
cgv
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 60
Liittynyt: Su 19.06.2011 20:55
Paikkakunta: ´staro

Re: Om601 turbo

Viesti Kirjoittaja cgv »

Justiin oma 200D penkitetty tuolla 300sen vakio k24 ja vakio pumpulla ja 30cm x 30cm coolerilla 1.3bar n.113hp ja hyvin pelaa
Pallosalama 2.8T
V*tunVito 110cdi
Höyrykioski
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 6
Liittynyt: To 04.12.2014 03:00

Re: Om601 turbo

Viesti Kirjoittaja Höyrykioski »

Kylläpä sieltä on löytynyt vetoja. Onko paljon ajettu om601, löytyykö öljysuihkuja?
cgv
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 60
Liittynyt: Su 19.06.2011 20:55
Paikkakunta: ´staro

Re: Om601 turbo

Viesti Kirjoittaja cgv »

628tkm taitaa olla ja ei oo öljysuihkuja
Pallosalama 2.8T
V*tunVito 110cdi
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Re: Om601 turbo

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Pudotas ahtoja niin saatat yllättyä.
Teho voi nousta. :D

Vakiopumpunm tuotoille eti mahda tuollaisia ahtpja tarvita.
cgv
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 60
Liittynyt: Su 19.06.2011 20:55
Paikkakunta: ´staro

Re: Om601 turbo

Viesti Kirjoittaja cgv »

olis tarkotus myydä se pois kun saa vaan leiman.. pitääs vaihtaa takatukivarrenpusla, laittaa äänenvaimennin putkeen, kiristää käsijarru ja hitsata 1 paikka pohjaan.
Pallosalama 2.8T
V*tunVito 110cdi
Vastaa Viestiin