Om601 turbo
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 6
- Liittynyt: To 04.12.2014 03:00
Om601 turbo
Moro!
Entinen turbo sanoi itsensä irti, päästää öljyä ahtoputkiin aika kiitettävästi. Nyt sitten oli tarkoituksena hommata pikkaisen isompi, saisi vähän pakopaineita kuriin.
Entinen turbo on peräisin 110CDI Mercedes Benz Vitosta ja malliltaan siis Garret gt17.
Uusi turbo on peräisin 2.5td Mitsubishi Pajerosta ja malliltaan Td04-09.
Muttakun vaikuttaa niin kovin pieneltä tuo Pajeron turbo. Netistä luin että imusiipi 35mm ja pakosiipi 40mm. Että mahtaakohan ruveta ahdistamaan. Paineita ei kuitenkaan tarkoitus laittaa kuin kilo ja 5.5mm elementeistä olisi tarkoitus ottaa kaikki hyöty irti. Mitkähän mitat on Garret gt17 ahtimessa, kun ei nyt pääse mittaamaan?
Entinen turbo sanoi itsensä irti, päästää öljyä ahtoputkiin aika kiitettävästi. Nyt sitten oli tarkoituksena hommata pikkaisen isompi, saisi vähän pakopaineita kuriin.
Entinen turbo on peräisin 110CDI Mercedes Benz Vitosta ja malliltaan siis Garret gt17.
Uusi turbo on peräisin 2.5td Mitsubishi Pajerosta ja malliltaan Td04-09.
Muttakun vaikuttaa niin kovin pieneltä tuo Pajeron turbo. Netistä luin että imusiipi 35mm ja pakosiipi 40mm. Että mahtaakohan ruveta ahdistamaan. Paineita ei kuitenkaan tarkoitus laittaa kuin kilo ja 5.5mm elementeistä olisi tarkoitus ottaa kaikki hyöty irti. Mitkähän mitat on Garret gt17 ahtimessa, kun ei nyt pääse mittaamaan?
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 6
- Liittynyt: To 04.12.2014 03:00
Re: Om601 turbo
Onkohan Valmet 705 vakioahdin liian iso? Olisi tarjolla sellainen.
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 6
- Liittynyt: To 04.12.2014 03:00
Re: Om601 turbo
Nostaakohan tuolla ahtimella edes paineita?
Re: Om601 turbo
Nuo elementit on niin pienet ettei sinne juurikaan kannata Vito110D ahdinta suurempaa laittaa, ja siinäkin on ropellit alle 40mm. Joku painava traktorin ahdin isolla pakosiivellä on ihan turha investointi vaikka ilmaiseksi saisi.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Re: Om601 turbo
525tds bemarin, eli peräisin 2,5 turbodiesel koneesta ahtimella sai 0,9 bar ylipainetta vakio syöttöpumpulla.
Tosin oli itse säädetty mutta jo se riitti koneen räjäyttämiseen.
Tuossa bemarissa on 143hv, että liian iso turbo tuskin oli.
Yli 100hv rupeaa vakio kuntoisessa moottorissa olemaan riskirajalla, pakopaineesta riippumatta.
Toki kk-laakerien kunto ja ajettu km määrä ja monta muuta asiaa vaikuttaa tähänkin.
Tosin oli itse säädetty mutta jo se riitti koneen räjäyttämiseen.
Tuossa bemarissa on 143hv, että liian iso turbo tuskin oli.
Yli 100hv rupeaa vakio kuntoisessa moottorissa olemaan riskirajalla, pakopaineesta riippumatta.
Toki kk-laakerien kunto ja ajettu km määrä ja monta muuta asiaa vaikuttaa tähänkin.
300D -91
250D - 92
190E 1.8 - 91
250D - 92
190E 1.8 - 91
Re: Om601 turbo
Om603 turbokoneen vakioahdin toimii kivasti vakiopumpun kanssa. Malliltaan taisi olla kkk24
Re: Om601 turbo
Justiin oma 200D penkitetty tuolla 300sen vakio k24 ja vakio pumpulla ja 30cm x 30cm coolerilla 1.3bar n.113hp ja hyvin pelaa
Pallosalama 2.8T
V*tunVito 110cdi
V*tunVito 110cdi
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 6
- Liittynyt: To 04.12.2014 03:00
Re: Om601 turbo
Kylläpä sieltä on löytynyt vetoja. Onko paljon ajettu om601, löytyykö öljysuihkuja?
Re: Om601 turbo
Pudotas ahtoja niin saatat yllättyä.
Teho voi nousta.
Vakiopumpunm tuotoille eti mahda tuollaisia ahtpja tarvita.
Teho voi nousta.
Vakiopumpunm tuotoille eti mahda tuollaisia ahtpja tarvita.
Re: Om601 turbo
olis tarkotus myydä se pois kun saa vaan leiman.. pitääs vaihtaa takatukivarrenpusla, laittaa äänenvaimennin putkeen, kiristää käsijarru ja hitsata 1 paikka pohjaan.
Pallosalama 2.8T
V*tunVito 110cdi
V*tunVito 110cdi