Käytännössä ei voi laittaa koska vääntö nousee liikaa. Tuo on pahin muutos tässä uudessa esityksessä tuo väännön rajoittaminen.pera8x kirjoitti:palaan nyt vielä tähän vääntöaiheeseen. niin tarkottiko toi nyt, että jos ajatuksena on vaikka auton dieselöinti, niin koskeekos toi vääntömomentin nousu rajoitus, nyt sitten kyseisen mallin TEHOKKAINTA moottoria? vai vääntävintä moottoria?
että jos haluan perus 123:seen laittaa CDI motin, niin mitä siinä sitten voi käyttää vertailumallina? 270CDI:n tehonen moottori tosta kopasta löytyy, mutta 270:n vääntöjä ei löydy. onko tuollanen sitten jatkossa mahdotonta?
kauheen sekavasti kirjotin. toivottavasti joku ymmärtää mitä tarkotin.
Trafi pyytää lausuntoa auton rakenteen muuttamista
Re: Trafi pyytää lausuntoa auton rakenteen muuttamista
V123 & W123
V123 langin osia saa tarjota!
V123 langin osia saa tarjota!
Re: Trafi pyytää lausuntoa auton rakenteen muuttamista
Tarkottasko tää sitä että w124 bensa moniventtiilit sais ahdettua laillisesti normaalilla muutoskatsastus hinnalla? 

Re: Trafi pyytää lausuntoa auton rakenteen muuttamista
Saa, jos ne ovat mallisarjan tehokkaimmat ja niiden tehonlisäys on korkeintaan 20%.jaketinx kirjoitti:Tarkottasko tää sitä että w124 bensa moniventtiilit sais ahdettua laillisesti normaalilla muutoskatsastus hinnalla?
tomant
Kiihdytin 190E 201.024
1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020

Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Re: Trafi pyytää lausuntoa auton rakenteen muuttamista
Mites sitten w201 koppaiset? Saakos nyt niihin enää laittaa 606:sta, kun ei kai 190 ole tehty millään koneella missä vääntö riittäisi turbo 606:selle? Vääntöhän ei taida riittää turbo 605:sellekaan?
Re: Trafi pyytää lausuntoa auton rakenteen muuttamista
Taitaa juuri ja juuri riittää tuolle 605 turbolle, jossa wikipedian mukaan 280 Nm. W201 vääntävin on 190E 2.5-16, jossa 235 Nm ja 1,2 x 235 = 282 Nm. Tuossa 606 turbossa on jo liikaa vääntöä 20% rajaan.Koskinen kirjoitti:Mites sitten w201 koppaiset? Saakos nyt niihin enää laittaa 606:sta, kun ei kai 190 ole tehty millään koneella missä vääntö riittäisi turbo 606:selle? Vääntöhän ei taida riittää turbo 605:sellekaan?
tomant
Kiihdytin 190E 201.024
1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020

Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Re: Trafi pyytää lausuntoa auton rakenteen muuttamista
Toivottavasti tuo väännön rajaaminen nyt nostettais tai jätettäis vaikka kokonaan pois 

Re: Trafi pyytää lausuntoa auton rakenteen muuttamista
Vielä ehtii laittaa lausunnon Trafille asiasta.jaketinx kirjoitti:Toivottavasti tuo väännön rajaaminen nyt nostettais tai jätettäis vaikka kokonaan pois
tomant
Kiihdytin 190E 201.024
1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020

Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Re: Trafi pyytää lausuntoa auton rakenteen muuttamista
kannattaa laittaa lausuntoa trafille. mitä enemmän ihmiset mainittee samasta asiasta, todennäkösempää että ottavat asian vakavissaan.
ittekkin laitoin tuosta autojen dieselöinnistä palautetta. lähinnä siitä mainittin, että joidenkin mallien kohdalla diiselöinti on lähes mahdotonta. itte virittelyihin en ottanut kantaa.
ittekkin laitoin tuosta autojen dieselöinnistä palautetta. lähinnä siitä mainittin, että joidenkin mallien kohdalla diiselöinti on lähes mahdotonta. itte virittelyihin en ottanut kantaa.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Re: Trafi pyytää lausuntoa auton rakenteen muuttamista
Onko tästä kuulunut mitään uutta? Ymmärsinkö nyt kuitenkin oikein että w124:sen saisi tämän muutoksen jälkeenkin leimattua esim. om606 turbokoneelle jos käyttää vertailukohteena vaikkapa E320:stä. E320:ssä on vääntöä vakiona 310Nm ja om606:sessa 330Nm , joten tämähän pysyisi vielä sallitun +20% sisällä? E320:sen alustaosaakin löytäisi vielä helposti eikä niissä taida kovin suuria eroja ollakkaan jos esim E300:seen vertaa.
Re: Trafi pyytää lausuntoa auton rakenteen muuttamista
Hoplaa.
http://www.trafi.fi/tietoa_trafista/aja ... uttamiseen" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.trafi.fi/tietoa_trafista/aja ... uttamiseen" onclick="window.open(this.href);return false;
Tähdelliset: S211 E270CDI, W124 230E turbo, C123 230CE (kv), W123 240D x2, W123 220D
Star C4 Tampereella, sopii vuosimalleihin '93-'20. Yhteys YV.
Star C4 Tampereella, sopii vuosimalleihin '93-'20. Yhteys YV.
Re: Trafi pyytää lausuntoa auton rakenteen muuttamista
Vääntöraja on nyt jätetty pois, ts. dieseleitäkin saa ahtaa ,-)
tomant
tomant
Kiihdytin 190E 201.024
1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020

Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Re: Trafi pyytää lausuntoa auton rakenteen muuttamista
http://www.trafi.fi/filebank/a/14434324 ... aarays.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Trafi pyytää lausuntoa auton rakenteen muuttamista
Onkohan jotain helppoa tapaa tarkistaa kuuluuko auto Euro 3 luokkaan vai ei? Tuolla toisessa ketjussa mainittu CLK 430 -99 esimerkkinä, kaiken järjen mukaan se kuuluu jo euro 3 luokkaan joten sitä ei sitten saa ahtaa?
Euro 3: Käytössä alkaen 1/1997.
Ja mitähän mersuja nyt sitten saa muuttaa oikein urakalla. Voisi kuvitella, että esim W140 korinen olisi luokituksesta vapaa, mutta miten sitten vaikka väyrynen 95-02, koskeekohan alkupään autoja tämä asia?
Euro 3: Käytössä alkaen 1/1997.
Ja mitähän mersuja nyt sitten saa muuttaa oikein urakalla. Voisi kuvitella, että esim W140 korinen olisi luokituksesta vapaa, mutta miten sitten vaikka väyrynen 95-02, koskeekohan alkupään autoja tämä asia?
Re: Trafi pyytää lausuntoa auton rakenteen muuttamista
No aatteleppa miten vanhoilla säännöillä oli vaikkapa w124:n viritys. Sitäkin on tehty 84-95 tjsp. Konttorilta ainakin selviää oman auton päästöluokka.
Audi S2
MB s124 om605
MB s124 om605
Re: Trafi pyytää lausuntoa auton rakenteen muuttamista
kyllä ainakin alkupään väyrysiä saa nyt rakennella rauhassa. voipi olla, että myös loppupäänkin väykkiä saa rakennella, jos on mennyt koko korimalli samalla päästönormilla. tai olisko faceliftin myötä sitten muuttunut euro3:een. no, konttorilta ainakin selviää.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Re: Trafi pyytää lausuntoa auton rakenteen muuttamista
Eipä taida "helposti" saada mistään selville tuota asiaa. Meinasin, jos sen saisi selville, vaikka tuosta tyyppihyväksyntänumerosta jotenkin.
Jossain ulkomaisissa rekisteriotteissa lukee tuo päästöluokka suoraan, mutta suomalaisessa ei kyllä lue taas mitään: Mutta, esimerkiksi S500 -99 autosta kattelin tuota E-yhtäpitävyystodistusta (1997 annettu.)
Päästöt on mitattu (testverfahren "testimenetelmällä"): III 96/69, eli tuon taulukon mukaan olisi euro2, mutta mitähän tuo "III" tuossa tarkoittaa, vähän viittaisi ehkä Euro 3:een
Jossain ulkomaisissa rekisteriotteissa lukee tuo päästöluokka suoraan, mutta suomalaisessa ei kyllä lue taas mitään: Mutta, esimerkiksi S500 -99 autosta kattelin tuota E-yhtäpitävyystodistusta (1997 annettu.)
Päästöt on mitattu (testverfahren "testimenetelmällä"): III 96/69, eli tuon taulukon mukaan olisi euro2, mutta mitähän tuo "III" tuossa tarkoittaa, vähän viittaisi ehkä Euro 3:een

Re: Trafi pyytää lausuntoa auton rakenteen muuttamista
Tuo III 96/69 on kyllä euro2 omaan autoon euro luokan kösyin maahan tuojalta ja se oli juurikin tuo III 96/69 ja euro2.