On hieno varuste ja hyvin toimii, mutta osaisko joku selittää miten se käytännössä pelaa: jousitus / iskunvaimennus. Ns.jousitus on kai ilmatyynyt, mutta onko iskaritkit ilmalla???
Air matic ilma-alusta
Air matic ilma-alusta
Morjes kaikille! Mulla on E 500 W211 farkussa Air matic ilma -alusta.
On hieno varuste ja hyvin toimii, mutta osaisko joku selittää miten se käytännössä pelaa: jousitus / iskunvaimennus. Ns.jousitus on kai ilmatyynyt, mutta onko iskaritkit ilmalla???

On hieno varuste ja hyvin toimii, mutta osaisko joku selittää miten se käytännössä pelaa: jousitus / iskunvaimennus. Ns.jousitus on kai ilmatyynyt, mutta onko iskaritkit ilmalla???
Kyllä iskarit sentään toimii perinteisesti nesteellä mutta iskunvaimennus on sähköisesti säätyvä (kumpikin iskusuunta erikseen).Tomp kirjoitti:Haulla löytyy paljon tietoa. Hakusanaksi esim airmatic. Alkuperäiseen kysymykseen vastaus: myös iskarit on ilmalla. Jossakin airmaticin keskusteluissa oli myös linkki jossa oli kuvat koko systeemistä.
Tässä linkki Startekinfo training dokkariin:
http://www.mercedestechstore.com/pdfs/W ... -31-02.pdf
Re: Air matic ilma-alusta
Voisiko joku kertoa miten alusta käytännössä toimii. vaihdekepin vieressä kaksi nappia toisessa kuva nousevasta autosta ja toisessa iskarista ja siinä 2 valoa. Molemmista napeista auto nousee vain ylöspäin?
BMW e60 545 -04
Mercedes benz E 320 cdi -03
Chevrolet Camaro RS BB402 -70
Mercedes benz E 320 cdi -03
Chevrolet Camaro RS BB402 -70
Re: Air matic ilma-alusta
Mikä auto olikaan kyseessä?ilkka_83_ kirjoitti:Voisiko joku kertoa miten alusta käytännössä toimii. vaihdekepin vieressä kaksi nappia toisessa kuva nousevasta autosta ja toisessa iskarista ja siinä 2 valoa. Molemmista napeista auto nousee vain ylöspäin?
211:ssa se nappi jossa on kaksi valoa valitsee moodin: Comfort (valot sammuksissa) -> Sport I (1 ledi palaa) -> Sport II (2 lediä palaa). Valittaessa myös mittaristossa näkyy hetken valinta. Sport-asennot ovat jäykempiä ja muistaakseni molemmat hieman alempana (ainakin Sport II).
Siitä napista missä on kuva nousevasta autosta nostetaan autoa. Kun valo palaa on auto "maastoasennossa", kun ei ollaan "normaaliasennossa". Nostettaessa näkyy myös teksti mittaristossa, poistuu kun auto noussut.
212:ssa ei ole enää kuin yksi sport-asento ja napissa on kaksi lediä, se kumpi palaa kertoo kumpi asento on käytössä, sport vai comfort.
Muissa malleissa voi olla taas jollain toisella tavalla.
Re: Air matic ilma-alusta
Kiitos. Aivan oikein kirjoitit. näyttää auto myös menevän alemmaksi sport asetuksissa.
BMW e60 545 -04
Mercedes benz E 320 cdi -03
Chevrolet Camaro RS BB402 -70
Mercedes benz E 320 cdi -03
Chevrolet Camaro RS BB402 -70





