CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
- jannesl500
- Vakiokalustoa
- Viestit: 112
- Liittynyt: Ti 28.11.2006 22:40
- Paikkakunta: imatra
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
-Joo kiitti arska!Sitä minäkin että ei ole staarissa sen verran räpläilly kuitenkin vaikka opettelua vaatiikin?
W211 400cdi-03
ex:W210 E55AMG-98
ex:R129 500SL-92
ex:W124 300TE-89
ex:W201 2.3-16-86
ex:BMW 540i-98
ex:+ joku kymmenen muuta eri merkkiä ja mallia
ex:W210 E55AMG-98
ex:R129 500SL-92
ex:W124 300TE-89
ex:W201 2.3-16-86
ex:BMW 540i-98
ex:+ joku kymmenen muuta eri merkkiä ja mallia
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Tuomoinen löytyi yhdestä 211 400 cdi koneisesta kunAMG-Riku kirjoitti:Onko tämäkin (199e) tuhoboxi(w211/320-cdi-165kw) jos haluaa parannusta löysään vasteeseen/reagointiin kaasupolkimessa vai löytyykö kokeneilla järkevämpi tapa päästä tuosta "löysyydestä" eroon: http://www.racechip.com/responsecontrol ... /index.php" onclick="window.open(this.href);return false;
syytä kummaliseslle laatikon toiminalle haeskeltiin
(sen kun otti pois niin toiminta parani)
huijaa kaasun asentotietoa saman vaikutuksen ilman sivu vaikutuksia saa kun polkaisee kasuun avistuksen syvemälle
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Juu kiitos, mulla on OM642 eli V6CDI, 7-vaihteinen, imusarja just putsattu öljynlauhduttimen vuodon korjauksen yhteydessä ja Starin mukaan katti OK sekä hiukkasloukku on toimiva sekä tyhjä.koyama kirjoitti:löysä vaste voi johtua aika monesta asiasta.Mersun 5 lovinen automaatti ei niitä herkimpiä ole.Viive on ominaisuus ainakin 5 pyttysessä.Kannattaa tarkistaa ilman kulku.Esim.onko Imusarja puhdas ja katti auki.AMG-Riku kirjoitti:Onko tämäkin (199e) tuhoboxi(w211/320-cdi-165kw) jos haluaa parannusta löysään vasteeseen/reagointiin kaasupolkimessa vai löytyykö kokeneilla järkevämpi tapa päästä tuosta "löysyydestä" eroon: http://www.racechip.com/responsecontrol ... /index.php" onclick="window.open(this.href);return false;
Satsaa suomalaiseen ohjelmantekijään.Kustantaa parisataa euroa enemmän mitä linkittämäsi himmelirimpulasäädin
Kyllä osaava ohjelmoija kiinnostaisi myös mutta sitä ennen olisi mukava tietää esim. mitä tulevaisuuden ongelmia tuo boxi voi aiheuttaa vs. ohjelmointi?
Onkohan tälläistä "vikaa" kukaan vielä varsinaisesti korjannut ilman että tehtäisiin samalla moottorin tehon optimointia, asennuskuvien mukaan tuossa on ilmeisesti kysymys kaasupolkimen herkkyyden lisäyksestä koska tuo boxi tulee kaasupokimen liittimen väliin vaikuttamaan kaasupolkimen signaaliin?
Viimeksi muokannut AMG-Riku, Ti 10.03.2015 10:30. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Kiitos tiedosta ainakin 1kpl varmistus pahimmille epäilyilleni siis löytyi ja näyttää siltä että ko. 200e PlugAndDrive RaceChippiä ei uskalla köyhä kokeilla...harmi uteliaisuuden kannalta.CDI203 kirjoitti:Tuomoinen löytyi yhdestä 211 400 cdi koneisesta kunAMG-Riku kirjoitti:Onko tämäkin (199e) tuhoboxi(w211/320-cdi-165kw) jos haluaa parannusta löysään vasteeseen/reagointiin kaasupolkimessa vai löytyykö kokeneilla järkevämpi tapa päästä tuosta "löysyydestä" eroon: http://www.racechip.com/responsecontrol ... /index.php" onclick="window.open(this.href);return false;
syytä kummaliseslle laatikon toiminalle haeskeltiin
(sen kun otti pois niin toiminta parani)
huijaa kaasun asentotietoa saman vaikutuksen ilman sivu vaikutuksia saa kun polkaisee kasuun avistuksen syvemälle
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Minusta tuo säädin ei vaikuttanut laatikon toimintaan kuin positiivisesti, vaihtoi pienempää herkemmin ja kaasua ei tarvinnut vatkata kuin hullun mulukkua.
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
.
Alkaisi pikkuhiljaa näyttämään siltä, että noista uusimmistakin Delphiläisistä, OM651,stä, crd2 ja crd3.
Myös saa naplattua hiukkassuodattimen pois.
Ei testerillä, vaan ihan Wanhan Liiton malliin, ohjelmaa puukottamalla.
Muutos ei ihan vielä kaikilta osin ole sellainen kun haluaisin, mutta näyttää toimivan ja tärkeintä, tärkeimmät tunnukset on ja pysyy nollassa.
Menevät nollille ihan ittekseen, samoin vikavalo sammuu, eli luulisin ettei nyt enää kovin paljoa ole ristiriitoja.
Vastapaineanturin kanssa pitää vielä tehdä kikkakolmonen, muuten ok.

Alkaisi pikkuhiljaa näyttämään siltä, että noista uusimmistakin Delphiläisistä, OM651,stä, crd2 ja crd3.
Myös saa naplattua hiukkassuodattimen pois.
Ei testerillä, vaan ihan Wanhan Liiton malliin, ohjelmaa puukottamalla.
Muutos ei ihan vielä kaikilta osin ole sellainen kun haluaisin, mutta näyttää toimivan ja tärkeintä, tärkeimmät tunnukset on ja pysyy nollassa.
Menevät nollille ihan ittekseen, samoin vikavalo sammuu, eli luulisin ettei nyt enää kovin paljoa ole ristiriitoja.
Vastapaineanturin kanssa pitää vielä tehdä kikkakolmonen, muuten ok.

.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Tarvis poistaa EGR romut ,kaikki autosta pois. Järjestelmä on Temic. Koitin jo maffien piuhat irroittamalla tuli vikavalo vaikka jossakin täällä tai toisella puolella olikin juttua ,että jotkut on toiminut noin,tämä laite ei hyväksynyt. Joten joku joka osaa ja haluaa poistaa ohjelmasta tuon EGR:n ottakoon yhteyttä yyveellä,niin sovitaan tarkemmin.
Star
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Olihan se ecu siellä oik. etu sisälokarin takana jossain piilossa , kun ajattelin sen kohta iroitella ja roudata Sercapille Rolloon?
Vain Mersuilla since 2002
MB E200 Avantgarde 5g. aut. 722.699 CDI W211 Facelift -08 OM 646.821 Nyt ajettuna 260 tkm
ex MB E320 5g. aut. S210 -98 Avantgarde moottorina M112.941 Ajettu 378tkm. (hirvikolarista => lunareihin. Muuten olisi palvellut vielä pitkään ja hyvin.)
MB E200 Avantgarde 5g. aut. 722.699 CDI W211 Facelift -08 OM 646.821 Nyt ajettuna 260 tkm
ex MB E320 5g. aut. S210 -98 Avantgarde moottorina M112.941 Ajettu 378tkm. (hirvikolarista => lunareihin. Muuten olisi palvellut vielä pitkään ja hyvin.)
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
.

200/220cdi,n ecu konehuoneessa.

200/220cdi,n ecu konehuoneessa.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Kiitos selkestä kuvasta. Toi ecu on näköjään , niin helpossa paikassa, että täytyy kysyä Sercapista, voiko koko auton vaan ajaa sinne pajalle aamusta ja käy hakeen iltapäivästä ja maksaa pois laskun.
Jos tuon joutuu irroittaan itse, niin akun kenkä varmaan kannattaa ensin irroittaa, vai onko se hätävarjelunliioittelua?
Jos tuon joutuu irroittaan itse, niin akun kenkä varmaan kannattaa ensin irroittaa, vai onko se hätävarjelunliioittelua?
Vain Mersuilla since 2002
MB E200 Avantgarde 5g. aut. 722.699 CDI W211 Facelift -08 OM 646.821 Nyt ajettuna 260 tkm
ex MB E320 5g. aut. S210 -98 Avantgarde moottorina M112.941 Ajettu 378tkm. (hirvikolarista => lunareihin. Muuten olisi palvellut vielä pitkään ja hyvin.)
MB E200 Avantgarde 5g. aut. 722.699 CDI W211 Facelift -08 OM 646.821 Nyt ajettuna 260 tkm
ex MB E320 5g. aut. S210 -98 Avantgarde moottorina M112.941 Ajettu 378tkm. (hirvikolarista => lunareihin. Muuten olisi palvellut vielä pitkään ja hyvin.)
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
.
Itse en
Itse en
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Ohjelmoiko Oulussa kukaan näitä? Auto e 320cdi(liekkö r6, en tiedä mersuista mitään, tänään ostin) -03 340tkm.
http://www.powerflash.fi/etusivu/valmis ... ?part=_egr Tän nyt löysin, ei kyl lupaa kauheena lisä voimaa. onko hyvä?
Auto tuoksahtaa seistessä aika runsaasti palaneelta öljyltä, mistä vuotoa kannattaa alkaa metsästämään? ennen ohjelmointia varmaan hyvä poistaa tuo vika.
http://www.powerflash.fi/etusivu/valmis ... ?part=_egr Tän nyt löysin, ei kyl lupaa kauheena lisä voimaa. onko hyvä?
Auto tuoksahtaa seistessä aika runsaasti palaneelta öljyltä, mistä vuotoa kannattaa alkaa metsästämään? ennen ohjelmointia varmaan hyvä poistaa tuo vika.
BMW e60 545 -04
Mercedes benz E 320 cdi -03
Chevrolet Camaro RS BB402 -70
Mercedes benz E 320 cdi -03
Chevrolet Camaro RS BB402 -70
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
ilkka_83_ kirjoitti:Ohjelmoiko Oulussa kukaan näitä? Auto e 320cdi(liekkö r6, en tiedä mersuista mitään, tänään ostin) -03 340tkm.
http://www.powerflash.fi/etusivu/valmis ... ?part=_egr Tän nyt löysin, ei kyl lupaa kauheena lisä voimaa. onko hyvä?
Auto tuoksahtaa seistessä aika runsaasti palaneelta öljyltä, mistä vuotoa kannattaa alkaa metsästämään? ennen ohjelmointia varmaan hyvä poistaa tuo vika.
Kyllä, Oulussa on varmaan montakin paikkaa, powerflashi myös.
Saat vähän lisää vetoja, kun coolerin ja map-anturin vaihdat.
Vuoto ei taida löytyä kun katsomalla.
Lastuttaminen ei kyllä tavallaan korjaa mitään, vaan mieluummin ....
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Mitähän eroa on 651 moottorin turboilla sprinterissä ihi vv21 ja hlöautomalleissa vv20?
S124 300TE
W124 300D
W124 300D
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
.
Ahtoputken lähtösuunnassa taisi olla pieni ero.
Ohjelmiltaan, ohjaukseltaan ja ahtopaineiltaankin niin samankaltaisia, ettei varsinaisia mekaanisia eroja ole.
Ahtoputken lähtösuunnassa taisi olla pieni ero.
Ohjelmiltaan, ohjaukseltaan ja ahtopaineiltaankin niin samankaltaisia, ettei varsinaisia mekaanisia eroja ole.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Oliko näissä 651:ssä monenko barin mappi?
S124 300TE
W124 300D
W124 300D
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Tuplaturboissa 4S202 kirjoitti:Oliko näissä 651:ssä monenko barin mappi?
Star/bittiTuikkaukset Kalajoella.
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Tämä viestiketju alkaa olemaan pitkä kuin nälkävuosi ja ETSI-toiminnolla en enää löytänyt onko kysytty aiemmin.
Eli mitä eroja näissä ohjelmoijien ohjelmissa on, koska olen kysynyt 4 eri paikkaa hintaa ja teholukemia ja jokaisesta
olen saanut saman vastauksen tehojen osalta (hv / Nm) ja hintaa on sitten neljää erilaista..
Eli onko kyseessä joku vakio ja sama ohjelma jonka "virittäjä" ajaa ECU:lle ja kenties jatkomyy jälleenmyjille vai
onko joka virittäjällä "oma" fine-tuunattu" ohjelma joka max. tehon ja väännön osalta antaa saman lukeman mitä 90 %
markkinoilla olevista mutta sitten miten sinne max. tehoon ja auton moottorin käytökseen päästään on tehty erilailla ?
Vaikka hinnan mittari ei olekaan max. teho yms, niin ihmettelen että parhaimmillaan samasta ? lopputuloksesta pyydetään 350 euroa enemmän
loppulukeman ollessa sama.
Jos tuohon ohjelmointiii liittyy jotain hienompaa tiedettä niin voisiko joku valaista.
Ei mulle ole väliä mitä se maksaa, se joka haluaa tietyn pajan ohjelman niin se maksaa sen, ajattelin vaan että
ei kai copy-paste meiningillä tule satasien hintaeroa ?
Eli mitä eroja näissä ohjelmoijien ohjelmissa on, koska olen kysynyt 4 eri paikkaa hintaa ja teholukemia ja jokaisesta
olen saanut saman vastauksen tehojen osalta (hv / Nm) ja hintaa on sitten neljää erilaista..
Eli onko kyseessä joku vakio ja sama ohjelma jonka "virittäjä" ajaa ECU:lle ja kenties jatkomyy jälleenmyjille vai
onko joka virittäjällä "oma" fine-tuunattu" ohjelma joka max. tehon ja väännön osalta antaa saman lukeman mitä 90 %
markkinoilla olevista mutta sitten miten sinne max. tehoon ja auton moottorin käytökseen päästään on tehty erilailla ?
Vaikka hinnan mittari ei olekaan max. teho yms, niin ihmettelen että parhaimmillaan samasta ? lopputuloksesta pyydetään 350 euroa enemmän
loppulukeman ollessa sama.
Jos tuohon ohjelmointiii liittyy jotain hienompaa tiedettä niin voisiko joku valaista.
Ei mulle ole väliä mitä se maksaa, se joka haluaa tietyn pajan ohjelman niin se maksaa sen, ajattelin vaan että
ei kai copy-paste meiningillä tule satasien hintaeroa ?
S210 `R4
S211 `V6
W124 `R5
W124 `V8 (T2758 )
You go full throttle - or you go home.
S211 `V6
W124 `R5
W124 `V8 (T2758 )
You go full throttle - or you go home.
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Samaan max teho/vääntö lukemaan voidaan päätyä monelakin eri tavalla tehdyillä muutoksillaillinois kirjoitti:Tämä viestiketju alkaa olemaan pitkä kuin nälkävuosi ja ETSI-toiminnolla en enää löytänyt onko kysytty aiemmin.
Eli mitä eroja näissä ohjelmoijien ohjelmissa on, koska olen kysynyt 4 eri paikkaa hintaa ja teholukemia ja jokaisesta
olen saanut saman vastauksen tehojen osalta (hv / Nm) ja hintaa on sitten neljää erilaista..
Eli onko kyseessä joku vakio ja sama ohjelma jonka "virittäjä" ajaa ECU:lle ja kenties jatkomyy jälleenmyjille vai
onko joka virittäjällä "oma" fine-tuunattu" ohjelma joka max. tehon ja väännön osalta antaa saman lukeman mitä 90 %
markkinoilla olevista mutta sitten miten sinne max. tehoon ja auton moottorin käytökseen päästään on tehty erilailla ?
Vaikka hinnan mittari ei olekaan max. teho yms, niin ihmettelen että parhaimmillaan samasta ? lopputuloksesta pyydetään 350 euroa enemmän
loppulukeman ollessa sama.
Jos tuohon ohjelmointiii liittyy jotain hienompaa tiedettä niin voisiko joku valaista.
Ei mulle ole väliä mitä se maksaa, se joka haluaa tietyn pajan ohjelman niin se maksaa sen, ajattelin vaan että
ei kai copy-paste meiningillä tule satasien hintaeroa ?
(eri juttu on sitten miten laaja/käyttö kelpoinen on se alue, minkä moinen on auton toiminta muuten sen jälkeen)
suurin osa ohjelmia laittavista laittaa jonkun muun kuin itsensä tekemiä ohjelmia, jotkut jopa semmoisisa mistä eivät tiedä mitä niile on tehty
tai mistä ovat alkujaan lähtoisin
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Tuli "optimoitua" E320Cdi -05 V6 ja samalla otettiin dpf pois. Nyt kuitenkin sauhuttaa todella rankasti täydellä kaasulla. Tehoakaan ei nyt niin paljoa lisää tullut mitä kuvittelin. Ei esim ole pidon kanssa mitään ongelmia 245 kumeilla, kuten joillain on ilmeisesti jo vakionakin leveämmilläkin kumeilla. Kulutus myös lisääntyi matka-ajossa n. 1,5l/100km vaikka yritin ajaa mahd nätisti.
Softa kaverin vastaus savutukseen oli että koneessa on oltava jokin fyysinen vika, kun samaa ohjelmaa käytetty useissa samanlaisissa moottoreissa ilman ongelmia.
Sitä on nyt yritetty selvittää ensin ilmansuodattimista ja sitten egrstä. EGR otin auki ja se näytti melko siistiltä. Pinnoissa hieman nokea ja venttiili oli kiinni. En tosin pystynyt sitä liikuttelemaan kun ei staria ole. Olisi varmaan pystynyt kokeilemaan kun olisi oikeisiin nastoihin 12v lykännyt, mutta en lähtenyt arpomaan. Seuraavaksi pitäisi imukanavan läpät tutkia, mikäli ne tuolta jostain löytyy. Pitää ilmeisesti polttoainesuodatin poistaa edestä jotta vivustot näkee? Pelkän imuputki hässäkän poistamisella en ainakaan mitään vivustoa nähnyt. Tuli mieleen että onko mahdollista että sellaista ei ole tuossa, kun auto on tuollainen välimallin facelift. Moottori on tosiaan V6 ja laatikko 7 pykäläinen, ja kori muuten vanhan mallinen pyöreäkeulainen.
Onko muilla 280/320Cdi omistajilla samoja vaivoja ollut optimoinnin yhteydessä?
Paljonko tuolla turbolla pitäisi pystyä ajamaan? itsellä vajaa 300tkm mittarissa.
Softa kaverin vastaus savutukseen oli että koneessa on oltava jokin fyysinen vika, kun samaa ohjelmaa käytetty useissa samanlaisissa moottoreissa ilman ongelmia.
Sitä on nyt yritetty selvittää ensin ilmansuodattimista ja sitten egrstä. EGR otin auki ja se näytti melko siistiltä. Pinnoissa hieman nokea ja venttiili oli kiinni. En tosin pystynyt sitä liikuttelemaan kun ei staria ole. Olisi varmaan pystynyt kokeilemaan kun olisi oikeisiin nastoihin 12v lykännyt, mutta en lähtenyt arpomaan. Seuraavaksi pitäisi imukanavan läpät tutkia, mikäli ne tuolta jostain löytyy. Pitää ilmeisesti polttoainesuodatin poistaa edestä jotta vivustot näkee? Pelkän imuputki hässäkän poistamisella en ainakaan mitään vivustoa nähnyt. Tuli mieleen että onko mahdollista että sellaista ei ole tuossa, kun auto on tuollainen välimallin facelift. Moottori on tosiaan V6 ja laatikko 7 pykäläinen, ja kori muuten vanhan mallinen pyöreäkeulainen.
Onko muilla 280/320Cdi omistajilla samoja vaivoja ollut optimoinnin yhteydessä?
Paljonko tuolla turbolla pitäisi pystyä ajamaan? itsellä vajaa 300tkm mittarissa.
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Jos läpät on miten satuu niin riittä syyksi savutukseen,E320M642 kirjoitti:Tuli "optimoitua" E320Cdi -05 V6 ja samalla otettiin dpf pois. Nyt kuitenkin sauhuttaa todella rankasti täydellä kaasulla. Tehoakaan ei nyt niin paljoa lisää tullut mitä kuvittelin. Ei esim ole pidon kanssa mitään ongelmia 245 kumeilla, kuten joillain on ilmeisesti jo vakionakin leveämmilläkin kumeilla. Kulutus myös lisääntyi matka-ajossa n. 1,5l/100km vaikka yritin ajaa mahd nätisti.
Softa kaverin vastaus savutukseen oli että koneessa on oltava jokin fyysinen vika, kun samaa ohjelmaa käytetty useissa samanlaisissa moottoreissa ilman ongelmia.
Sitä on nyt yritetty selvittää ensin ilmansuodattimista ja sitten egrstä. EGR otin auki ja se näytti melko siistiltä. Pinnoissa hieman nokea ja venttiili oli kiinni. En tosin pystynyt sitä liikuttelemaan kun ei staria ole. Olisi varmaan pystynyt kokeilemaan kun olisi oikeisiin nastoihin 12v lykännyt, mutta en lähtenyt arpomaan. Seuraavaksi pitäisi imukanavan läpät tutkia, mikäli ne tuolta jostain löytyy. Pitää ilmeisesti polttoainesuodatin poistaa edestä jotta vivustot näkee? Pelkän imuputki hässäkän poistamisella en ainakaan mitään vivustoa nähnyt. Tuli mieleen että onko mahdollista että sellaista ei ole tuossa, kun auto on tuollainen välimallin facelift. Moottori on tosiaan V6 ja laatikko 7 pykäläinen, ja kori muuten vanhan mallinen pyöreäkeulainen.
Onko muilla 280/320Cdi omistajilla samoja vaivoja ollut optimoinnin yhteydessä?
Paljonko tuolla turbolla pitäisi pystyä ajamaan? itsellä vajaa 300tkm mittarissa.
Mutta jos vaiva alkoi heti ohjelman laiton jälkeen niin
(Varsinkin jos ohjelma on tehty johonkin muuhun autoon
Mitä sitten laitellan kaikkin vähänkän saman kaltaisiin) sitä tutkailla
Minkäs takia hitupönttö on poistettu jos oli tukossa niin selvititkö/korjasti sen tukkon menon aiheutaneen vian
Jos ei niin syys savutelellu voisi löytyä sieltä, ahdin kestää yleensä(vakiona)
Pitemälle
Läppä systemin nähdäkseen joutuu purkaman melkopaljon
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Starilla tuollaiset vaivat on helppo katsoa / tarkastaa, mikä siellä mättää. Softamuutoksenkin pääsee vertaamaan tehdasasetuksiin nähden.
+358 18B8FE99
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
DPF poistettiin kun softa kaveri suositteli näillä kilsoilla sen tekemään.. Kuullemma menevät tukkoon noin 300tkm hujakoilla. Mitään häiriöitä se ei vielä ollut aiheuttanut siis. Pitänee etsiä käsiin varsinais-suomen alueelta joku kenellä olisi star käytettävissä.. Ehdotuksia?CDI203 kirjoitti:
Jos läpät on miten satuu niin riittä syyksi savutukseen,
Mutta jos vaiva alkoi heti ohjelman laiton jälkeen niin
(Varsinkin jos ohjelma on tehty johonkin muuhun autoon
Mitä sitten laitellan kaikkin vähänkän saman kaltaisiin) sitä tutkailla
Minkäs takia hitupönttö on poistettu jos oli tukossa niin selvititkö/korjasti sen tukkon menon aiheutaneen vian
Jos ei niin syys savutelellu voisi löytyä sieltä, ahdin kestää yleensä(vakiona)
Pitemälle
Läppä systemin nähdäkseen joutuu purkaman melkopaljon
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
.
Auto oikeasti hiukan liiankin innokkaasti kertoo, jos hiukkassuodattimessa on vika ....
Toimivaa osaa ei oikein kannattaisi poistaa ...
Helposti yhdella "ennakoivalla toimella" saadaan kymmenen todellista murhetta tilalle.
Noussut kulutus ja savu viittaa siihen tilanteeseen, jossa jalkiruiskutus on viela kaytossa, suodattimen poisto ei ehken sitten kuitenkaan ole mennyt ihan "nappiin".
Jos suodatin on oikeasti tukossa, niin siihen tilanteeseen taas liittyy usein se savu suodattimen poiston jalkeen.
Se savutus vika on aiheuttaut sen liian suuren rasituksen suodattimelle ja lopulta tukkeentumisenkin.
Auto oikeasti hiukan liiankin innokkaasti kertoo, jos hiukkassuodattimessa on vika ....
Toimivaa osaa ei oikein kannattaisi poistaa ...
Helposti yhdella "ennakoivalla toimella" saadaan kymmenen todellista murhetta tilalle.
Noussut kulutus ja savu viittaa siihen tilanteeseen, jossa jalkiruiskutus on viela kaytossa, suodattimen poisto ei ehken sitten kuitenkaan ole mennyt ihan "nappiin".
Jos suodatin on oikeasti tukossa, niin siihen tilanteeseen taas liittyy usein se savu suodattimen poiston jalkeen.
Se savutus vika on aiheuttaut sen liian suuren rasituksen suodattimelle ja lopulta tukkeentumisenkin.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Oma ehdotukseni olisi saattaa auto ohjelmamuutoksen tehneen luokse ja palauttaa alkuperäinen ohjelma. Starilla ei pysty itse vian korjaantumiseen vaikuttamaan, mutta tutkimaan kylläkin mikä on pielessä.E320M642 kirjoitti:DPF poistettiin kun softa kaveri suositteli näillä kilsoilla sen tekemään.. Kuullemma menevät tukkoon noin 300tkm hujakoilla. Mitään häiriöitä se ei vielä ollut aiheuttanut siis. Pitänee etsiä käsiin varsinais-suomen alueelta joku kenellä olisi star käytettävissä.. Ehdotuksia?CDI203 kirjoitti:
Jos läpät on miten satuu niin riittä syyksi savutukseen,
Mutta jos vaiva alkoi heti ohjelman laiton jälkeen niin
(Varsinkin jos ohjelma on tehty johonkin muuhun autoon
Mitä sitten laitellan kaikkin vähänkän saman kaltaisiin) sitä tutkailla
Minkäs takia hitupönttö on poistettu jos oli tukossa niin selvititkö/korjasti sen tukkon menon aiheutaneen vian
Jos ei niin syys savutelellu voisi löytyä sieltä, ahdin kestää yleensä(vakiona)
Pitemälle
Läppä systemin nähdäkseen joutuu purkaman melkopaljon
Kirjoittaja voisi kertoa kuka mainitun ohjelmamuutoksen on tehnyt ? Voisivat muutkin tulevaisuudessa ottaa huomioon mahdolliset ongelmat.
+358 18B8FE99
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
.
Vakio-ohjelma aiheuttaa nyt suodattimen poiston jälkeen edelleen lisää ongelmia.
Se ei ole ratkaisu.
Oliskohan mahdollista vielä neuvotella ohjelman tekijän kanssa, jospa vaikka savua kuitenkin yritettäisiin ajaa poikkeen.
Vakio autosta vakio osilla ei mitään kuurakettia tule, vaikka kuka tekisi ohjelman.
Autossa jo olevat osat määrää moottorista saatavan tehon, ei siihen päälle ohjelmalla saa mitään lisättyä.
Jos suosiolla hyväksyisi sen ruiskutus tason, jolla käytös on inhimillistä.
Sekin mahdollisuus on kuitenkin otettava huomioon, että autoon on nyt tullut vika.
Vakio-ohjelma aiheuttaa nyt suodattimen poiston jälkeen edelleen lisää ongelmia.
Se ei ole ratkaisu.
Oliskohan mahdollista vielä neuvotella ohjelman tekijän kanssa, jospa vaikka savua kuitenkin yritettäisiin ajaa poikkeen.
Vakio autosta vakio osilla ei mitään kuurakettia tule, vaikka kuka tekisi ohjelman.
Autossa jo olevat osat määrää moottorista saatavan tehon, ei siihen päälle ohjelmalla saa mitään lisättyä.
Jos suosiolla hyväksyisi sen ruiskutus tason, jolla käytös on inhimillistä.
Sekin mahdollisuus on kuitenkin otettava huomioon, että autoon on nyt tullut vika.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
En toki ole väittänytkään että kaikki ongelmat jo tehtyjen muutosten johdosta korjaantuisi. Vakio-ohjelma sisään ja siitä sitten eteenpäin mitä toimenpitetä tarvitsee tehdä.tuikku kirjoitti:.
Vakio-ohjelma aiheuttaa nyt suodattimen poiston jälkeen edelleen lisää ongelmia.
Se ei ole ratkaisu.
Oliskohan mahdollista vielä neuvotella ohjelman tekijän kanssa, jospa vaikka savua kuitenkin yritettäisiin ajaa poikkeen.
Vakio autosta vakio osilla ei mitään kuurakettia tule, vaikka kuka tekisi ohjelman.
Autossa jo olevat osat määrää moottorista saatavan tehon, ei siihen päälle ohjelmalla saa mitään lisättyä.
Jos suosiolla hyväksyisi sen ruiskutus tason, jolla käytös on inhimillistä.
Sekin mahdollisuus on kuitenkin otettava huomioon, että autoon on nyt tullut vika.
+358 18B8FE99
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Tervehdys! Saako tuollaiseen 115 CDI-koneeseen (automaatti ja 4Matic) pelkällä softalla 120 CDI:n reilun parin sadan hepan lukemat?
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Miks ei saisi, mutta minkälaisilla päästöisyysvaatimuiksilla auto on tuotu / rekisteröity maahan eli Suomeen. Muutos on veropoliittinen.Amideus kirjoitti:Tervehdys! Saako tuollaiseen 115 CDI-koneeseen (automaatti ja 4Matic) pelkällä softalla 120 CDI:n reilun parin sadan hepan lukemat?
+358 18B8FE99
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Mitäs tuo nyt sitten tarkoitti?