CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
jannesl500
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 112
Liittynyt: Ti 28.11.2006 22:40
Paikkakunta: imatra

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja jannesl500 »

-Joo kiitti arska!Sitä minäkin että ei ole staarissa sen verran räpläilly kuitenkin vaikka opettelua vaatiikin?
W211 400cdi-03
ex:W210 E55AMG-98
ex:R129 500SL-92
ex:W124 300TE-89
ex:W201 2.3-16-86
ex:BMW 540i-98
ex:+ joku kymmenen muuta eri merkkiä ja mallia
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

AMG-Riku kirjoitti:Onko tämäkin (199e) tuhoboxi(w211/320-cdi-165kw) jos haluaa parannusta löysään vasteeseen/reagointiin kaasupolkimessa vai löytyykö kokeneilla järkevämpi tapa päästä tuosta "löysyydestä" eroon: http://www.racechip.com/responsecontrol ... /index.php" onclick="window.open(this.href);return false;
Tuomoinen löytyi yhdestä 211 400 cdi koneisesta kun
syytä kummaliseslle laatikon toiminalle haeskeltiin
(sen kun otti pois niin toiminta parani)
huijaa kaasun asentotietoa saman vaikutuksen ilman sivu vaikutuksia saa kun polkaisee kasuun avistuksen syvemälle
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
AMG-Riku

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja AMG-Riku »

koyama kirjoitti:
AMG-Riku kirjoitti:Onko tämäkin (199e) tuhoboxi(w211/320-cdi-165kw) jos haluaa parannusta löysään vasteeseen/reagointiin kaasupolkimessa vai löytyykö kokeneilla järkevämpi tapa päästä tuosta "löysyydestä" eroon: http://www.racechip.com/responsecontrol ... /index.php" onclick="window.open(this.href);return false;
löysä vaste voi johtua aika monesta asiasta.Mersun 5 lovinen automaatti ei niitä herkimpiä ole.Viive on ominaisuus ainakin 5 pyttysessä.Kannattaa tarkistaa ilman kulku.Esim.onko Imusarja puhdas ja katti auki.
Satsaa suomalaiseen ohjelmantekijään.Kustantaa parisataa euroa enemmän mitä linkittämäsi himmelirimpulasäädin :D
Juu kiitos, mulla on OM642 eli V6CDI, 7-vaihteinen, imusarja just putsattu öljynlauhduttimen vuodon korjauksen yhteydessä ja Starin mukaan katti OK sekä hiukkasloukku on toimiva sekä tyhjä.

Kyllä osaava ohjelmoija kiinnostaisi myös mutta sitä ennen olisi mukava tietää esim. mitä tulevaisuuden ongelmia tuo boxi voi aiheuttaa vs. ohjelmointi?
Onkohan tälläistä "vikaa" kukaan vielä varsinaisesti korjannut ilman että tehtäisiin samalla moottorin tehon optimointia, asennuskuvien mukaan tuossa on ilmeisesti kysymys kaasupolkimen herkkyyden lisäyksestä koska tuo boxi tulee kaasupokimen liittimen väliin vaikuttamaan kaasupolkimen signaaliin?
Viimeksi muokannut AMG-Riku, Ti 10.03.2015 10:30. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
AMG-Riku

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja AMG-Riku »

CDI203 kirjoitti:
AMG-Riku kirjoitti:Onko tämäkin (199e) tuhoboxi(w211/320-cdi-165kw) jos haluaa parannusta löysään vasteeseen/reagointiin kaasupolkimessa vai löytyykö kokeneilla järkevämpi tapa päästä tuosta "löysyydestä" eroon: http://www.racechip.com/responsecontrol ... /index.php" onclick="window.open(this.href);return false;
Tuomoinen löytyi yhdestä 211 400 cdi koneisesta kun
syytä kummaliseslle laatikon toiminalle haeskeltiin
(sen kun otti pois niin toiminta parani)
huijaa kaasun asentotietoa saman vaikutuksen ilman sivu vaikutuksia saa kun polkaisee kasuun avistuksen syvemälle
Kiitos tiedosta ainakin 1kpl varmistus pahimmille epäilyilleni siis löytyi ja näyttää siltä että ko. 200e PlugAndDrive RaceChippiä ei uskalla köyhä kokeilla...harmi uteliaisuuden kannalta.
Pansu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1388
Liittynyt: La 27.03.2010 20:39

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja Pansu »

Minusta tuo säädin ei vaikuttanut laatikon toimintaan kuin positiivisesti, vaihtoi pienempää herkemmin ja kaasua ei tarvinnut vatkata kuin hullun mulukkua.
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4762
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
Alkaisi pikkuhiljaa näyttämään siltä, että noista uusimmistakin Delphiläisistä, OM651,stä, crd2 ja crd3.
Myös saa naplattua hiukkassuodattimen pois.
Ei testerillä, vaan ihan Wanhan Liiton malliin, ohjelmaa puukottamalla.
Muutos ei ihan vielä kaikilta osin ole sellainen kun haluaisin, mutta näyttää toimivan ja tärkeintä, tärkeimmät tunnukset on ja pysyy nollassa.
Menevät nollille ihan ittekseen, samoin vikavalo sammuu, eli luulisin ettei nyt enää kovin paljoa ole ristiriitoja.
Vastapaineanturin kanssa pitää vielä tehdä kikkakolmonen, muuten ok.

Kuva
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Bomber4
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1751
Liittynyt: La 28.01.2006 19:02
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja Bomber4 »

Tarvis poistaa EGR romut ,kaikki autosta pois. Järjestelmä on Temic. Koitin jo maffien piuhat irroittamalla tuli vikavalo vaikka jossakin täällä tai toisella puolella olikin juttua ,että jotkut on toiminut noin,tämä laite ei hyväksynyt. Joten joku joka osaa ja haluaa poistaa ohjelmasta tuon EGR:n ottakoon yhteyttä yyveellä,niin sovitaan tarkemmin.
Star
Metusalem
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 213
Liittynyt: To 04.12.2014 18:38
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja Metusalem »

Olihan se ecu siellä oik. etu sisälokarin takana jossain piilossa , kun ajattelin sen kohta iroitella ja roudata Sercapille Rolloon?
Vain Mersuilla since 2002
MB E200 Avantgarde 5g. aut. 722.699 CDI W211 Facelift -08 OM 646.821 Nyt ajettuna 260 tkm
ex MB E320 5g. aut. S210 -98 Avantgarde moottorina M112.941 Ajettu 378tkm. (hirvikolarista => lunareihin. Muuten olisi palvellut vielä pitkään ja hyvin.)
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4762
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
Kuva

200/220cdi,n ecu konehuoneessa.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Metusalem
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 213
Liittynyt: To 04.12.2014 18:38
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja Metusalem »

Kiitos selkestä kuvasta. Toi ecu on näköjään , niin helpossa paikassa, että täytyy kysyä Sercapista, voiko koko auton vaan ajaa sinne pajalle aamusta ja käy hakeen iltapäivästä ja maksaa pois laskun.

Jos tuon joutuu irroittaan itse, niin akun kenkä varmaan kannattaa ensin irroittaa, vai onko se hätävarjelunliioittelua?
Vain Mersuilla since 2002
MB E200 Avantgarde 5g. aut. 722.699 CDI W211 Facelift -08 OM 646.821 Nyt ajettuna 260 tkm
ex MB E320 5g. aut. S210 -98 Avantgarde moottorina M112.941 Ajettu 378tkm. (hirvikolarista => lunareihin. Muuten olisi palvellut vielä pitkään ja hyvin.)
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4762
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
Itse en
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
ilkka_83_
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 44
Liittynyt: Pe 02.09.2011 23:57

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja ilkka_83_ »

Ohjelmoiko Oulussa kukaan näitä? Auto e 320cdi(liekkö r6, en tiedä mersuista mitään, tänään ostin) -03 340tkm.
http://www.powerflash.fi/etusivu/valmis ... ?part=_egr Tän nyt löysin, ei kyl lupaa kauheena lisä voimaa. onko hyvä?
Auto tuoksahtaa seistessä aika runsaasti palaneelta öljyltä, mistä vuotoa kannattaa alkaa metsästämään? ennen ohjelmointia varmaan hyvä poistaa tuo vika.
BMW e60 545 -04
Mercedes benz E 320 cdi -03
Chevrolet Camaro RS BB402 -70
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4762
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja tuikku »

ilkka_83_ kirjoitti:Ohjelmoiko Oulussa kukaan näitä? Auto e 320cdi(liekkö r6, en tiedä mersuista mitään, tänään ostin) -03 340tkm.
http://www.powerflash.fi/etusivu/valmis ... ?part=_egr Tän nyt löysin, ei kyl lupaa kauheena lisä voimaa. onko hyvä?
Auto tuoksahtaa seistessä aika runsaasti palaneelta öljyltä, mistä vuotoa kannattaa alkaa metsästämään? ennen ohjelmointia varmaan hyvä poistaa tuo vika.

Kyllä, Oulussa on varmaan montakin paikkaa, powerflashi myös.
Saat vähän lisää vetoja, kun coolerin ja map-anturin vaihdat.

Vuoto ei taida löytyä kun katsomalla.
Lastuttaminen ei kyllä tavallaan korjaa mitään, vaan mieluummin ....
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5494
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja S202 »

Mitähän eroa on 651 moottorin turboilla sprinterissä ihi vv21 ja hlöautomalleissa vv20?
S124 300TE
W124 300D
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4762
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
Ahtoputken lähtösuunnassa taisi olla pieni ero.
Ohjelmiltaan, ohjaukseltaan ja ahtopaineiltaankin niin samankaltaisia, ettei varsinaisia mekaanisia eroja ole.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5494
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja S202 »

Oliko näissä 651:ssä monenko barin mappi?
S124 300TE
W124 300D
Kumipää
Mersumies
Mersumies
Viestit: 821
Liittynyt: Ti 23.10.2007 13:20
Paikkakunta: Kalajoki

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja Kumipää »

S202 kirjoitti:Oliko näissä 651:ssä monenko barin mappi?
Tuplaturboissa 4
Star/bittiTuikkaukset Kalajoella.
Avatar
illinois
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1565
Liittynyt: Ti 13.07.2004 15:38
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja illinois »

Tämä viestiketju alkaa olemaan pitkä kuin nälkävuosi ja ETSI-toiminnolla en enää löytänyt onko kysytty aiemmin.
Eli mitä eroja näissä ohjelmoijien ohjelmissa on, koska olen kysynyt 4 eri paikkaa hintaa ja teholukemia ja jokaisesta
olen saanut saman vastauksen tehojen osalta (hv / Nm) ja hintaa on sitten neljää erilaista..

Eli onko kyseessä joku vakio ja sama ohjelma jonka "virittäjä" ajaa ECU:lle ja kenties jatkomyy jälleenmyjille vai
onko joka virittäjällä "oma" fine-tuunattu" ohjelma joka max. tehon ja väännön osalta antaa saman lukeman mitä 90 %
markkinoilla olevista mutta sitten miten sinne max. tehoon ja auton moottorin käytökseen päästään on tehty erilailla ?

Vaikka hinnan mittari ei olekaan max. teho yms, niin ihmettelen että parhaimmillaan samasta ? lopputuloksesta pyydetään 350 euroa enemmän
loppulukeman ollessa sama.

Jos tuohon ohjelmointiii liittyy jotain hienompaa tiedettä niin voisiko joku valaista.
Ei mulle ole väliä mitä se maksaa, se joka haluaa tietyn pajan ohjelman niin se maksaa sen, ajattelin vaan että
ei kai copy-paste meiningillä tule satasien hintaeroa ?
S210 `R4
S211 `V6
W124 `R5
W124 `V8 (T2758 )

You go full throttle - or you go home.
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

illinois kirjoitti:Tämä viestiketju alkaa olemaan pitkä kuin nälkävuosi ja ETSI-toiminnolla en enää löytänyt onko kysytty aiemmin.
Eli mitä eroja näissä ohjelmoijien ohjelmissa on, koska olen kysynyt 4 eri paikkaa hintaa ja teholukemia ja jokaisesta
olen saanut saman vastauksen tehojen osalta (hv / Nm) ja hintaa on sitten neljää erilaista..

Eli onko kyseessä joku vakio ja sama ohjelma jonka "virittäjä" ajaa ECU:lle ja kenties jatkomyy jälleenmyjille vai
onko joka virittäjällä "oma" fine-tuunattu" ohjelma joka max. tehon ja väännön osalta antaa saman lukeman mitä 90 %
markkinoilla olevista mutta sitten miten sinne max. tehoon ja auton moottorin käytökseen päästään on tehty erilailla ?

Vaikka hinnan mittari ei olekaan max. teho yms, niin ihmettelen että parhaimmillaan samasta ? lopputuloksesta pyydetään 350 euroa enemmän
loppulukeman ollessa sama.

Jos tuohon ohjelmointiii liittyy jotain hienompaa tiedettä niin voisiko joku valaista.
Ei mulle ole väliä mitä se maksaa, se joka haluaa tietyn pajan ohjelman niin se maksaa sen, ajattelin vaan että
ei kai copy-paste meiningillä tule satasien hintaeroa ?
Samaan max teho/vääntö lukemaan voidaan päätyä monelakin eri tavalla tehdyillä muutoksilla
(eri juttu on sitten miten laaja/käyttö kelpoinen on se alue, minkä moinen on auton toiminta muuten sen jälkeen)
suurin osa ohjelmia laittavista laittaa jonkun muun kuin itsensä tekemiä ohjelmia, jotkut jopa semmoisisa mistä eivät tiedä mitä niile on tehty
tai mistä ovat alkujaan lähtoisin
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
E320M642
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 6
Liittynyt: Pe 03.04.2015 20:32

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja E320M642 »

Tuli "optimoitua" E320Cdi -05 V6 ja samalla otettiin dpf pois. Nyt kuitenkin sauhuttaa todella rankasti täydellä kaasulla. Tehoakaan ei nyt niin paljoa lisää tullut mitä kuvittelin. Ei esim ole pidon kanssa mitään ongelmia 245 kumeilla, kuten joillain on ilmeisesti jo vakionakin leveämmilläkin kumeilla. Kulutus myös lisääntyi matka-ajossa n. 1,5l/100km vaikka yritin ajaa mahd nätisti.

Softa kaverin vastaus savutukseen oli että koneessa on oltava jokin fyysinen vika, kun samaa ohjelmaa käytetty useissa samanlaisissa moottoreissa ilman ongelmia.

Sitä on nyt yritetty selvittää ensin ilmansuodattimista ja sitten egrstä. EGR otin auki ja se näytti melko siistiltä. Pinnoissa hieman nokea ja venttiili oli kiinni. En tosin pystynyt sitä liikuttelemaan kun ei staria ole. Olisi varmaan pystynyt kokeilemaan kun olisi oikeisiin nastoihin 12v lykännyt, mutta en lähtenyt arpomaan. Seuraavaksi pitäisi imukanavan läpät tutkia, mikäli ne tuolta jostain löytyy. Pitää ilmeisesti polttoainesuodatin poistaa edestä jotta vivustot näkee? Pelkän imuputki hässäkän poistamisella en ainakaan mitään vivustoa nähnyt. Tuli mieleen että onko mahdollista että sellaista ei ole tuossa, kun auto on tuollainen välimallin facelift. Moottori on tosiaan V6 ja laatikko 7 pykäläinen, ja kori muuten vanhan mallinen pyöreäkeulainen.

Onko muilla 280/320Cdi omistajilla samoja vaivoja ollut optimoinnin yhteydessä?

Paljonko tuolla turbolla pitäisi pystyä ajamaan? itsellä vajaa 300tkm mittarissa.
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

E320M642 kirjoitti:Tuli "optimoitua" E320Cdi -05 V6 ja samalla otettiin dpf pois. Nyt kuitenkin sauhuttaa todella rankasti täydellä kaasulla. Tehoakaan ei nyt niin paljoa lisää tullut mitä kuvittelin. Ei esim ole pidon kanssa mitään ongelmia 245 kumeilla, kuten joillain on ilmeisesti jo vakionakin leveämmilläkin kumeilla. Kulutus myös lisääntyi matka-ajossa n. 1,5l/100km vaikka yritin ajaa mahd nätisti.

Softa kaverin vastaus savutukseen oli että koneessa on oltava jokin fyysinen vika, kun samaa ohjelmaa käytetty useissa samanlaisissa moottoreissa ilman ongelmia.

Sitä on nyt yritetty selvittää ensin ilmansuodattimista ja sitten egrstä. EGR otin auki ja se näytti melko siistiltä. Pinnoissa hieman nokea ja venttiili oli kiinni. En tosin pystynyt sitä liikuttelemaan kun ei staria ole. Olisi varmaan pystynyt kokeilemaan kun olisi oikeisiin nastoihin 12v lykännyt, mutta en lähtenyt arpomaan. Seuraavaksi pitäisi imukanavan läpät tutkia, mikäli ne tuolta jostain löytyy. Pitää ilmeisesti polttoainesuodatin poistaa edestä jotta vivustot näkee? Pelkän imuputki hässäkän poistamisella en ainakaan mitään vivustoa nähnyt. Tuli mieleen että onko mahdollista että sellaista ei ole tuossa, kun auto on tuollainen välimallin facelift. Moottori on tosiaan V6 ja laatikko 7 pykäläinen, ja kori muuten vanhan mallinen pyöreäkeulainen.

Onko muilla 280/320Cdi omistajilla samoja vaivoja ollut optimoinnin yhteydessä?

Paljonko tuolla turbolla pitäisi pystyä ajamaan? itsellä vajaa 300tkm mittarissa.
Jos läpät on miten satuu niin riittä syyksi savutukseen,
Mutta jos vaiva alkoi heti ohjelman laiton jälkeen niin
(Varsinkin jos ohjelma on tehty johonkin muuhun autoon
Mitä sitten laitellan kaikkin vähänkän saman kaltaisiin) sitä tutkailla
Minkäs takia hitupönttö on poistettu jos oli tukossa niin selvititkö/korjasti sen tukkon menon aiheutaneen vian
Jos ei niin syys savutelellu voisi löytyä sieltä, ahdin kestää yleensä(vakiona)
Pitemälle
Läppä systemin nähdäkseen joutuu purkaman melkopaljon
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
J.Kulmala
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1261
Liittynyt: Ke 29.01.2014 20:04
Paikkakunta: Turku

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja J.Kulmala »

Starilla tuollaiset vaivat on helppo katsoa / tarkastaa, mikä siellä mättää. Softamuutoksenkin pääsee vertaamaan tehdasasetuksiin nähden.
+358 18B8FE99
E320M642
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 6
Liittynyt: Pe 03.04.2015 20:32

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja E320M642 »

CDI203 kirjoitti:
Jos läpät on miten satuu niin riittä syyksi savutukseen,
Mutta jos vaiva alkoi heti ohjelman laiton jälkeen niin
(Varsinkin jos ohjelma on tehty johonkin muuhun autoon
Mitä sitten laitellan kaikkin vähänkän saman kaltaisiin) sitä tutkailla
Minkäs takia hitupönttö on poistettu jos oli tukossa niin selvititkö/korjasti sen tukkon menon aiheutaneen vian
Jos ei niin syys savutelellu voisi löytyä sieltä, ahdin kestää yleensä(vakiona)
Pitemälle
Läppä systemin nähdäkseen joutuu purkaman melkopaljon
DPF poistettiin kun softa kaveri suositteli näillä kilsoilla sen tekemään.. Kuullemma menevät tukkoon noin 300tkm hujakoilla. Mitään häiriöitä se ei vielä ollut aiheuttanut siis. Pitänee etsiä käsiin varsinais-suomen alueelta joku kenellä olisi star käytettävissä.. Ehdotuksia?
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4762
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
Auto oikeasti hiukan liiankin innokkaasti kertoo, jos hiukkassuodattimessa on vika ....
Toimivaa osaa ei oikein kannattaisi poistaa ...
Helposti yhdella "ennakoivalla toimella" saadaan kymmenen todellista murhetta tilalle.

Noussut kulutus ja savu viittaa siihen tilanteeseen, jossa jalkiruiskutus on viela kaytossa, suodattimen poisto ei ehken sitten kuitenkaan ole mennyt ihan "nappiin".

Jos suodatin on oikeasti tukossa, niin siihen tilanteeseen taas liittyy usein se savu suodattimen poiston jalkeen.
Se savutus vika on aiheuttaut sen liian suuren rasituksen suodattimelle ja lopulta tukkeentumisenkin.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
J.Kulmala
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1261
Liittynyt: Ke 29.01.2014 20:04
Paikkakunta: Turku

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja J.Kulmala »

E320M642 kirjoitti:
CDI203 kirjoitti:
Jos läpät on miten satuu niin riittä syyksi savutukseen,
Mutta jos vaiva alkoi heti ohjelman laiton jälkeen niin
(Varsinkin jos ohjelma on tehty johonkin muuhun autoon
Mitä sitten laitellan kaikkin vähänkän saman kaltaisiin) sitä tutkailla
Minkäs takia hitupönttö on poistettu jos oli tukossa niin selvititkö/korjasti sen tukkon menon aiheutaneen vian
Jos ei niin syys savutelellu voisi löytyä sieltä, ahdin kestää yleensä(vakiona)
Pitemälle
Läppä systemin nähdäkseen joutuu purkaman melkopaljon
DPF poistettiin kun softa kaveri suositteli näillä kilsoilla sen tekemään.. Kuullemma menevät tukkoon noin 300tkm hujakoilla. Mitään häiriöitä se ei vielä ollut aiheuttanut siis. Pitänee etsiä käsiin varsinais-suomen alueelta joku kenellä olisi star käytettävissä.. Ehdotuksia?
Oma ehdotukseni olisi saattaa auto ohjelmamuutoksen tehneen luokse ja palauttaa alkuperäinen ohjelma. Starilla ei pysty itse vian korjaantumiseen vaikuttamaan, mutta tutkimaan kylläkin mikä on pielessä.
Kirjoittaja voisi kertoa kuka mainitun ohjelmamuutoksen on tehnyt ? Voisivat muutkin tulevaisuudessa ottaa huomioon mahdolliset ongelmat.
+358 18B8FE99
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4762
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
Vakio-ohjelma aiheuttaa nyt suodattimen poiston jälkeen edelleen lisää ongelmia.
Se ei ole ratkaisu.
Oliskohan mahdollista vielä neuvotella ohjelman tekijän kanssa, jospa vaikka savua kuitenkin yritettäisiin ajaa poikkeen.

Vakio autosta vakio osilla ei mitään kuurakettia tule, vaikka kuka tekisi ohjelman.
Autossa jo olevat osat määrää moottorista saatavan tehon, ei siihen päälle ohjelmalla saa mitään lisättyä.
Jos suosiolla hyväksyisi sen ruiskutus tason, jolla käytös on inhimillistä.

Sekin mahdollisuus on kuitenkin otettava huomioon, että autoon on nyt tullut vika.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
J.Kulmala
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1261
Liittynyt: Ke 29.01.2014 20:04
Paikkakunta: Turku

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja J.Kulmala »

tuikku kirjoitti:.
Vakio-ohjelma aiheuttaa nyt suodattimen poiston jälkeen edelleen lisää ongelmia.
Se ei ole ratkaisu.
Oliskohan mahdollista vielä neuvotella ohjelman tekijän kanssa, jospa vaikka savua kuitenkin yritettäisiin ajaa poikkeen.

Vakio autosta vakio osilla ei mitään kuurakettia tule, vaikka kuka tekisi ohjelman.
Autossa jo olevat osat määrää moottorista saatavan tehon, ei siihen päälle ohjelmalla saa mitään lisättyä.
Jos suosiolla hyväksyisi sen ruiskutus tason, jolla käytös on inhimillistä.

Sekin mahdollisuus on kuitenkin otettava huomioon, että autoon on nyt tullut vika.
En toki ole väittänytkään että kaikki ongelmat jo tehtyjen muutosten johdosta korjaantuisi. Vakio-ohjelma sisään ja siitä sitten eteenpäin mitä toimenpitetä tarvitsee tehdä.
+358 18B8FE99
Amideus
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 9
Liittynyt: Ke 23.09.2009 09:14

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja Amideus »

Tervehdys! Saako tuollaiseen 115 CDI-koneeseen (automaatti ja 4Matic) pelkällä softalla 120 CDI:n reilun parin sadan hepan lukemat?
J.Kulmala
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1261
Liittynyt: Ke 29.01.2014 20:04
Paikkakunta: Turku

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja J.Kulmala »

Amideus kirjoitti:Tervehdys! Saako tuollaiseen 115 CDI-koneeseen (automaatti ja 4Matic) pelkällä softalla 120 CDI:n reilun parin sadan hepan lukemat?
Miks ei saisi, mutta minkälaisilla päästöisyysvaatimuiksilla auto on tuotu / rekisteröity maahan eli Suomeen. Muutos on veropoliittinen.
+358 18B8FE99
Amideus
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 9
Liittynyt: Ke 23.09.2009 09:14

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja Amideus »

Mitäs tuo nyt sitten tarkoitti?
Vastaa Viestiin