Omaan 4Maticcikiin tuli Mega asennettua. Muutamia huomiota voisin kertoa.
- Bensapumpunrele hoitaa myös kickdown katkaisun, joten megaan pitää tehdä muutos sitä varten.
- Kiekkamittarin toimintaan saaminen on hieman haasteellinen, se on vielä omassakin kesken.
- Melkeinpä suosittelisin MS2:ta, ykkösestä on omakohtaista kokemusta enemmän, mutta kyllä kakkonen on parempi.
- Jos meinaat käyttää alkuperäistä jakajaa, tarvitset yhden "kiven" en suosittele laittamaan sitä samaan koteloon megan kanssa.
- Omaan laitoin hukkakipinän, pääsin eroon jakajan kannen häiriöherkkyydestä.
- Jos, pysyt jakajasytkässä, voit käyttää koneessa olevaa 3-limppuista, ja kyllä kai hukkakipinänkin saa koneen omilla antureilla toimimaan mutta omassa laitoin 36-1 trikkeripyörän värinänvaimentimeen ja induktiivisen anturin sitä lukemaan.
- Kannattaa sijoittaa kunnon seosmittariin, saa seokset kuntoon helpommalla.
- Suuttimien asemointi, omassa on nyt paksut suuttimet(volvo B230). Ne eivät mene kovin syvälle. Omaan on tulossa vähän isommat suuttimet, ahtimen myötä. Ne tulevat syvemmälle mutta silloin menee alkuperäinen tyhjäkäynti-ilmakanava tukkoon, jolloin tyhjäkäynnin säätimen letkun joutuu laittamaan kaasuläppäkotelon alapuoliseen tilaan.
- TPS, omaan tuli laitettua volvo 850:n kaasuläpän asennon tunnistin. Eihän se suoraan sinne mene mutta kun, jatkaa kaasuläppäakselia ja korottaa kaasuläppäkoteloa 8mm, niin alkaa mahtua.
- Tyhjäkäynninsäädin kannattaa laittaa megalla ohjatuksi(vaatii muutokse megaan) mutta kannattaa varautua siihen että, säätöjä saa hakea pitkään ja hartaasti. Omassakin tyhjäkäynti humppaa vapaalla välillä mutta vaihde päällä säätö toimii hyvin.
- Finsquirt.net sivulta ei ainakaan minun kannata kysellä...

Sekalaisia kuvia projektin vaiheista:
http://kooee.kuvat.fi/kuvat/Autot/w124/4Matic/" onclick="window.open(this.href);return false;