Osaisko joku viisaampi kertoa että mikä tuohon tuli kun yhtäkkiä alkoi pätkimään ja räkimään. Tyhjäkäynnillä toimii mainiosti mutta kun painaa kaasua niin alkaa räkimään
Tuossa vähän videota autosta http://aijaa.com/bSmeqb" onclick="window.open(this.href);return false;
Viimeksi muokannut Jasd, La 13.06.2015 22:15. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Onko tulpanjohdot milloin uusittu ?
Edellinen autoni oireili tuolla tavalla juuri tulppien vaihdon jälkeen, ja vain kaksi vuotta vanhat tulpanjohdot oli jo vaihtokunnossa.
En ole ite koskaan vaihtanu Itsellä tuli mieleen että voisiko olla puola ? Semmonen tuli kans mieleen kun kävin hakemassa uudet tulpat niin ne tarjosivat ngk tulpat joissa on kärkiväli noin 1 millin luokkaa ja bocheissa 0.8?
että onko tällä minkälaisia vaikutuksia
En kyllä varsinainen autekniikan asiantuntija ole, mutta kyllä kaikki nuo voisi vaihtoehtoja olla. Omassa tapauksessani havaitsin että tulpanjohdot olivat syypää kun konepelti auki annoin kaasua, ja heti näkyi kipinöintiä johdon ja pultin välillä.
Vähän päivitystä tähän hommaan eli ei vieläkään toimi kunnolla. Tähän mennessä vaihdettu tulpat,virranjakajankansi,pyörittäjä,puola ja bensasuodatin eli vähän todennäköistä että vika olisi sytytys puolella . Nyt kummiskin auto toimii tyhjäkäynnillä normaalisti ja hieman kaasua painaessa mutta kun painaa kaasun pohjaan ja kierrokset nousee yli 4 tuhannen niin alkaa taas samat räkimiset/yskimiset/ paukkumiset. Mistähän sitä vikaa alkaisi seuraavaksi paikallistamaan?
Jos ei millään löydy, tollasella saisi siitä akun vierestä ehkä jotain vikakoodia ulos. Tollanenhan pitää olla kaikilla mersumiehillä hanskalokerossa Kai ne saa sieltä pelkällä ledillä ja piuhanpätkällä mutta onhan toi enemmän pro meininki. Kattoo vaan että ledi tulee oikein päin. Ei muuta mutta se ledi vaan kärähtää väärin päin.
Vikakoodilistan saa kun goiglettaa "CS1000 fault code scanner - motodok" lataantuu pdf tiedosto kännykkään.
Sieltä vuosimallin ja koneen mukaan vilkutusten merkitykset.
Eli toi laite kiinni, virrat päälle ja namiska pohjaan alle 4 sekuntia. Sen jälkeen se vilkuttaa koodin, jos siellä on jotain muistissa. Taas uudestaan nappi pohjaan alle 4 sek, ja se sylkee toisen koodin, jos niitä on siellä lisää. Kun se vilkuttaa sitä ekaa koodia uudestaan, on kaikki luettu.
Nollausta en ihan tarkkaan muista. Se oli kai n.10 sek. Painallus/ yksi koodi...
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Itseasiassa tämä m111 koneen kanssa kommunikoiva herra näköjään sammuttaa virrat välissä. Sitten lukee ekan koodin, jonka jälkeen mielestäni laskin n.8 sekkaa, kun nollaa sen pois. Sama proseduuri uudestaan ja uudestaan, kunnes muisti on tyhjä
Voiko sytty yksikkö oirehtia jos on jo alkavaa sisäistä vikaa?
On noista niitä hajonnut...toteaminen vain vaikeaa vaikka kyllähän esim.vekatroniks on tutkinut ehjiäkin boxeja ja lähettäneet takaisin niin että ei ole tehty tai huijattu asiakasta.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor