Mariini kirjoitti:
Satuitko muuten Ekku kattomaan oliko paljonkin nuorempi/vanhempi 211 sarjalainen jos niissä olisi jarruvalmistajaa muutettu kesken tuotannon?
Kyllä tarkistin. Vertailukohde oli rekisteröity 8/2003 ja omani on otettu käyttöön 1/2004, mutta kyllä se on valmistettu jo Joulukuussa 03.
Äsken katselin tuossa lentoaseman parkissa yhtä saksan kilpistä 320cdi avantgardea ja sama homma: eri jarrut.
Ne jarrusatulat on muuten ulkonäöltään / rakenteeltaan aika lailla toisistaan poikkeavat.
Ne 320-jarrut on siis 4-mäntäiset eli 2-mäntää levyn molemmin puolin. Itse satulan runko koostuu kahdesta puoliskosta, jotka on pulteilla yhdessä.
Nämä 2-mäntäiset ovat puolestaan yhtä kappaletta ja ne männät on vain toisella puolella eli ei molemmilla puolilla levyä.
Tuosta "taksipaketista" muuten:
Ainoa asia mitä siitä taksikäytössä tarvitsee on se kilometritietojen ulosotto mittarille eli pulssi, koska muutoin ei taksamittaria saa pelaamaan.
Edellinen autoni oli Saksasta tuotu siviilimalli, johon tuo homma piti rakentaa jälkikäteen Pitäjänmäen Vehossa. Alkuun meinasivat ettei onnistu lainkaan, mutta lopulta se homma selvisi vajaalla 2 tuhannella eurolla.
Olen kyllä sitä mieltä, että saavat vaihtaa oikeanlaiset jarrut autoon. Tuskinpa se saksalainen huvikseen on ajatellut että nopeammassa autossa pitää olla paremmat jarrut. Lienee noilla osilla jotain vaikutusta uuden auton hinnan muodostukseenkin.