Värysen kontti jumissa.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 79
- Liittynyt: Ke 14.03.2012 20:38
- Paikkakunta: Oulu
Värysen kontti jumissa.
Hei,
Nyt tarvittaisiin jälleen viisaita neuvoja. Eli tilanne on tämä. Viime talven pakkasilla jäi W210:n sedanista kontti kiinni mitä ilmieisimmin jäätymisen johdosta.
Fiksuna kaverina yritin pakottaa sitä luukkua auki käsin käyttämällä sitä pientä avainta, mikä irtoaa siitä muoviavaimesta ja se meni lukkoon sisään vain puolittain, eli niin kuin jotain olisi ollut siellä pohjalla. Jollain pitemmällä tikulla kokeilemalla näkee kuitenkin, että mitään isoa siellä ei voi olla, koska esim. kapea meisseli menee pohjaan asti ongelmitta. Ja koska avain siis meni sisään vain puoliksi, ei se myöskään kääntynyt luonnollisesti mihinkään suuntaan, että sillä ei mitään pitäisi olla rikottu.
Noh tämän avaimella kokeilun jälkeen sitten ei ole enää toiminut myöskään sähkökäyttöinen avaus, eli kaukosäätimestä toimii kyllä ovet yms. mutta kontti on ja pysyy kiinni. Myöskään kontin avausnappi keskikonsolissa ei anna ulos minkäänlaista merkkiä ja siinä se pieni valo ei syty myöskään (jokin jossain aiemmassa keskustelussa tarvitsi tätä tietoa johonkin, niin laitetaan myös tähän)...
Mistä siis lähtiä asiaa selvittämään?
Kesärenkaatkin mielellään jo alle laittaisin, jos saisi pultit ulos kontista.
Nyt tarvittaisiin jälleen viisaita neuvoja. Eli tilanne on tämä. Viime talven pakkasilla jäi W210:n sedanista kontti kiinni mitä ilmieisimmin jäätymisen johdosta.
Fiksuna kaverina yritin pakottaa sitä luukkua auki käsin käyttämällä sitä pientä avainta, mikä irtoaa siitä muoviavaimesta ja se meni lukkoon sisään vain puolittain, eli niin kuin jotain olisi ollut siellä pohjalla. Jollain pitemmällä tikulla kokeilemalla näkee kuitenkin, että mitään isoa siellä ei voi olla, koska esim. kapea meisseli menee pohjaan asti ongelmitta. Ja koska avain siis meni sisään vain puoliksi, ei se myöskään kääntynyt luonnollisesti mihinkään suuntaan, että sillä ei mitään pitäisi olla rikottu.
Noh tämän avaimella kokeilun jälkeen sitten ei ole enää toiminut myöskään sähkökäyttöinen avaus, eli kaukosäätimestä toimii kyllä ovet yms. mutta kontti on ja pysyy kiinni. Myöskään kontin avausnappi keskikonsolissa ei anna ulos minkäänlaista merkkiä ja siinä se pieni valo ei syty myöskään (jokin jossain aiemmassa keskustelussa tarvitsi tätä tietoa johonkin, niin laitetaan myös tähän)...
Mistä siis lähtiä asiaa selvittämään?
Kesärenkaatkin mielellään jo alle laittaisin, jos saisi pultit ulos kontista.
Re: Värysen kontti jumissa.
Hei, juuri tänään sain vihdoin avattua CLK:n takaluukun, jolle oli käynyt juuri samoin kuin omallesi. Pitkällisten yritysten ja epätoivoisten vääntöyritysten jälkeenkin luukku pysyi kiinni, eikä edes näyttänyt avaitumiseen viittavia merkkejä.
Nyt kuitenkin kevään auringon lämmittäessä sain auton talvisäilöstä papan talliin ja pääsin vihdoin taistelemaan lukon kanssa.
Ensin tarkistus mitä mahdollisia myrkkyjä tallin hyllyltä mahtaa löytyä ja siellähän oli käyttökelpoisiksi havaittuja aineita kaksin kappalein; spray ilmamassamittarin puhdistukseen sekä pienempi spraypullo lukkoöljyä. Molemmat olivat onneksi pitkällä pillillä, joten niitä oli sitten helppo turautella lukkosylinteriin vuorotellen. Tietysti ensin liuottavaa imm-spraytä ja antaa hetkisen vaikutta ja samalla hetkutella sitä rauta-avainta lukossa edes-takas ja ylös-alas ja sitten lukkoöljyä perään -ja kaffetauko.....ja sitten taas samaa uudelleen.
Parin tunnin ähellyksen jälkeen otinkin jo pihdit kaveriksi ja pihdillä rauta-avaimen perästä puristaen rikoinkin rauta-avaimesta muoviperän, mutta lopulta avain pyörähtikin lukossa pihtien avustuksella (enemmän rasvaa ja hetkuttelua ja sitten vasta pihdillä hetkuttelua molempiin suuntiin) ja lukko aukeni!!!!
Kärsivällisyyttä peliin liuottimen sekä öljyn lisäksi, niin jopas aukeaa....onnea yritykselle, jollei ole jo auennut.
Nyt kuitenkin kevään auringon lämmittäessä sain auton talvisäilöstä papan talliin ja pääsin vihdoin taistelemaan lukon kanssa.
Ensin tarkistus mitä mahdollisia myrkkyjä tallin hyllyltä mahtaa löytyä ja siellähän oli käyttökelpoisiksi havaittuja aineita kaksin kappalein; spray ilmamassamittarin puhdistukseen sekä pienempi spraypullo lukkoöljyä. Molemmat olivat onneksi pitkällä pillillä, joten niitä oli sitten helppo turautella lukkosylinteriin vuorotellen. Tietysti ensin liuottavaa imm-spraytä ja antaa hetkisen vaikutta ja samalla hetkutella sitä rauta-avainta lukossa edes-takas ja ylös-alas ja sitten lukkoöljyä perään -ja kaffetauko.....ja sitten taas samaa uudelleen.
Parin tunnin ähellyksen jälkeen otinkin jo pihdit kaveriksi ja pihdillä rauta-avaimen perästä puristaen rikoinkin rauta-avaimesta muoviperän, mutta lopulta avain pyörähtikin lukossa pihtien avustuksella (enemmän rasvaa ja hetkuttelua ja sitten vasta pihdillä hetkuttelua molempiin suuntiin) ja lukko aukeni!!!!
Kärsivällisyyttä peliin liuottimen sekä öljyn lisäksi, niin jopas aukeaa....onnea yritykselle, jollei ole jo auennut.
Re: Värysen kontti jumissa.
Kokeileppa ottaa akunkenkä irti 10minuutiks ja lykkää takasin. Itellä temppuilee kerran kuussa noin että jää lukkoon ja lähtee aina toimimaan sitten taas tolla kikalla.
W210 E320cdi
Re: Värysen kontti jumissa.
Akun irroittelu saattaa auttaa joskus, mutta vikaahan se ei poista vaan voi räpsäyksen myötä lisääntyä korjattavat kohteet (no onneks väykky on vielä aika robusti näissä). Ohjainlaite otta siellä itteensä ja se luultavasti resetoituu kun akku on irti, mutta...
Takapenkin alta löytyy lukolle menevät alipaineletkut joihin sopivasti ilmaa puhaltamalla voi testata toimiiko avausmekanismi. Kaveri voi samalla painaa luukkua alas, jos sinne on jääny jotain väliiin...
Takapenkin alta löytyy lukolle menevät alipaineletkut joihin sopivasti ilmaa puhaltamalla voi testata toimiiko avausmekanismi. Kaveri voi samalla painaa luukkua alas, jos sinne on jääny jotain väliiin...
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: Värysen kontti jumissa.
Tuon akun kengän irroitamisen jälkeen joutuu pyörittämään rattia muutaman kerran laidasta laitaan, että saa mittariston herjat nollattua. Jos orkkis radio paikallaan, niin kysyy koodi se on hyvä olla.
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin 
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan

Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Re: Värysen kontti jumissa.
Takapenkin alla keskuslukon sulake paikassa 19 se irti ja takaisin niin joha lukko toimii. Samalla herää se keskikonsolin nappulakin.
Re: Värysen kontti jumissa.
Ainakaan prefacelift -99 cdi:ssä ei tommosia esiinny.arska10 kirjoitti:Tuon akun kengän irroitamisen jälkeen joutuu pyörittämään rattia muutaman kerran laidasta laitaan, että saa mittariston herjat nollattua. Jos orkkis radio paikallaan, niin kysyy koodi se on hyvä olla.
W210 E320cdi
- tuomkiti81
- Vakiokalustoa
- Viestit: 438
- Liittynyt: Pe 19.03.2004 20:31
- Paikkakunta: Seinäjoki
Re: Värysen kontti jumissa.
Eikös tämä ongelman lopullinen ratkaisu ollu se viallinen sisävalokatkaisija takakloosterin kannessa? Äijän autossa joskus aikoja sitten kans takkusi toi kontti ja sulake-kikkailu poisti vian vain hetkeksi. Lopulta tuli kuntoon ku vaihdoin sen katkaisijan....
Cls 350 cdi -11 (W218)
Opel Insignia 2.0 Ctdi -10
Scania R560 8x4 -13
Ex. Mb Cls 350cgi -07(W219)
Ex. Bmw 530dA -05 (E60)
Ex. Bmw 530dA -01 (E39)
Ex. Vw Golf 1.6 -05
Ex. Opel Vectra 2.0i 16V -00
Ex. Opel Vectra 1.6i 16V -99
Opel Insignia 2.0 Ctdi -10
Scania R560 8x4 -13
Ex. Mb Cls 350cgi -07(W219)
Ex. Bmw 530dA -05 (E60)
Ex. Bmw 530dA -01 (E39)
Ex. Vw Golf 1.6 -05
Ex. Opel Vectra 2.0i 16V -00
Ex. Opel Vectra 1.6i 16V -99