Mistä etsiä vikaa, kun noista potikan 1-2 liittimistä mitattuna jännite on auto sammuksissa, virrat päällä, n. 4,6v? Potikkaa säätämällä en saanut tuota jännitettä laskemaan alemmas, vain nousemaan. Kokeiltu toisella potikalla ja sama vika. Kokeiltu myös toisella yleismittarilla ja näyttää samaa.d-spec kirjoitti:Eli ootko vaihtanu sen potikan mikä mittaa kjetin lautasen asentoa?. Ja jos olet, niin onko se säädetty?
Sillä on vaikutusta joutokäyntiin. Sekä jos säätö on metsässä niin k-jet menee vikatilaan.
Eli koneessa 80 ast. Mitataan nastojen 1-2 väliltä jännite. Ohjearvo on 0,53-0,78v joutokäynnillä. Eli 750rpm. 0,65-0,75 vaikuttaa olevan toimivin.
Ja kone sammutettuna virrat päällä samojen nastojen välistä mitaten. Jautanen lepoasennossa 0-0,15v ja rauhallisesti lautasta painaen jännitteen pitäisi nousta 4,6-5,2voltin väliin kun lautanen täysin auki. Ja katkoksia ei saa olla. Seuraa tarkkaan aluetta 0,5-1,5v.
Nastat 1ja 2 on ylin ja keskimmäinen.
Niin samalla selviää toimiiko jetissä aivot... Jos ei toimi, niin eipä ole jännitettäkään...
Se kaasuläpän asennon tunnistin... Irroitiko liittimen imusarjasta syl. 1 menevästä imusarjan putken kannakkeesta? Puolesta välistä putkea pituussuuntaisesti?.
Eikö muita käyntihäiriöitä ole kuin tuo ajoittain korkeelle jäävä tyhjäkäynti?
Autossa oireina kylmänä sammuilu ja tyhjis kylmänä n. 800-1000rpm, lämpimänä 1200rpm. Ja aina käynnistettäessä kierrokset huutaa pari sekuntia 2000.
Lisäilmaluisti puhdisteltu muutaman kerran, yj -rele vaihdettu uuteen, rikkinäinen huohotinletku vaihdettu uuteen, näillä ei ollut oikeastaan mitään vaikutusta.