Patomursu kirjoitti:Auto on kuulema kunnossa. Vaihdettu turbiinin lukituksen joku venttiili ja se 3-4 vaihtoon vaikuttava venttiili. Tulipahan sitten samalla vaihteistoöljyn vaihtokin, eikös ne joutunut lootan availemaan kuitenkin?
Joo siellä ne venttilit on(mitkä vaikutaa pelkästään vaihtamiseen muuala olevat ventiilit vaikutaa muuhunkin vaihtamisen lisäksi)
Kaikki öljyt ei tule ulos,
Ajettu siis jo tankilinen...
Vielä ei ole tankillista ajettu, sunnuntaina jkl reissue tiedossa niin sen jälkeen varmaan tankillinen ajettu
Siinä selviää miten kävi peukut pystyyn
Nyt on jo edes yritäneet lopetaa pelleilyn ja korjata ilmeistä vika paikka mikä
On ollut jo jonkin aikaa tiedossa
E: sehän näissä takuu jne jutuissa on ikävä puoli että ei voi korjautaa missä vain
Vaikka hoimma voisi olla jossain muualla jotain
muutakin kuin asiakaan ajan tuhalusta
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4 MA-PE 17-21 EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
Taitaa auto mennä takas pajalle, edelleen selvästi erilailla vaihtaa 3-4 kuin mitään muita vaihteita, eli nykäsee toisin kuin muut vaihdot. Tapahtuuko vaihteistossa jtn erilaista tuossa vaihdossa vai onko se mekaanisesti samanlainen kuin muut välit? Turbiinin lukon venttiilin vaihto vei nykäisyt kiihdytyksessä pois, onneksi.
Mercedes-Benz C 200 CDI 2012
Skoda Octavia 1,6 TDI 2010
Patomursu kirjoitti:Taitaa auto mennä takas pajalle, edelleen selvästi erilailla vaihtaa 3-4 kuin mitään muita vaihteita, eli nykäsee toisin kuin muut vaihdot. Tapahtuuko vaihteistossa jtn erilaista tuossa vaihdossa vai onko se mekaanisesti samanlainen kuin muut välit? Turbiinin lukon venttiilin vaihto vei nykäisyt kiihdytyksessä pois, onneksi.
Kun tietäisi mitä on vaihdettu niin voisi lisää tuumailla
(ikävä olla oikeassa kun aavistus oli että ei tullut vielä kuntoon)
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4 MA-PE 17-21 EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
Mitäs arvon forumilaiset ovat lämpöjen seilaamisesta? Voiko liittyä automaatin nykimiseen?
Linkki videoon https://www.youtube.com/watch?v=pX4E4mw7BfA
3 min jälkeen viedon loppuun asti tapahtuu tuo lämpöjen seilaaminen. Autolla ajettu käynnistyksen jälkeen reilu tunti ja 50km ilman pysähtymistä yli minuutin ajaksi. Keskiviikkona menee 3 kerran veholle vaihteiston takia ja nyt pitää mainita tämäkin vika. Meinaa usko mennä mersun laatuun, olisikohan pitänyt pysyä skodassa?
Mercedes-Benz C 200 CDI 2012
Skoda Octavia 1,6 TDI 2010
Lämmöistä sen verran, että vaihtelevassa ajossa oma tekee samantyylistä eli voi vähän muuttua pysyen 80-90 välillä. Vaihtelevalla ajolla tarkoitan, että väliin pieni spurtti motarilla ja sitten taas jossain 60 km/h alueella yms. Tasaisessa maantieajossa pysyy vakaampana. Itse en ole pitänyt mitenkään hälyyttävänä.
Rankkis kirjoitti:Lämmöistä sen verran, että vaihtelevassa ajossa oma tekee samantyylistä eli voi vähän muuttua pysyen 80-90 välillä. Vaihtelevalla ajolla tarkoitan, että väliin pieni spurtti motarilla ja sitten taas jossain 60 km/h alueella yms. Tasaisessa maantieajossa pysyy vakaampana. Itse en ole pitänyt mitenkään hälyyttävänä.
Sanoi veholla että on termostaatissa vikaa, menee ilmeisesti vaihtoon.
Mercedes-Benz C 200 CDI 2012
Skoda Octavia 1,6 TDI 2010
Vaihteistossa ei ole enää diagnosoitavissa olevaa vikaa. Pikatestit
täysin puhtaat + historiatietoihin mihin me pääsemme käsiksi vaihteiston toiminnasta OK.
Termostaatin toiminta tietysti ( varsinkin jos se väärin on toiminut ) vaikuttaa siltä osin
että ruiskutusarvot + moottorin ohjainlaitteen saamat tiedot-> vaihteiston ohjainlaitteelle
tulevat ”vääristyneet” infot moottorin ohjainlaitteelta saattavat sekoittaa toimintaa joltain
osin. Termari vaihtuu juuri.
Laitamme vaihteistoon vielä Forten automaattivaihteiston käsittelyaineen jonka olemme todenneet hyväksi. On pehmentänyt / tasoittanut vaihteen vaihtoja aiemminkin. Aineen vaikutusaika ei ala heti mutta noin 1000 -2000 kilometrin jälkeen pitäisi ero tulla esille.
( ainakin omassa autossani ja muissa autoissa joissa olemme hakeneet vaihteiston toiminnan
viimeistä viilausta)
Näissä nykyvaihteistoissa jos joku toiminta ei ole täysin samanlaista kuin vanhemmissa vaihteistoissa joissa polttoaineen kulutuksen minimointi ei ole ollut nykytasolla tulee
joskus tunne että vaihteistossa olisi vikaa mutta näin ei ole vaan kun kaikkien autonvalmistajien yritys on saada kaikki toiminnat optimoitua viimeiseen asti
niin joskus tällaisia nykäisyjä / vaihteiston + moottorin keskinäisiä toimintoeroja
tulee väistämättä eteen ja ne tuntuvat vioilta.
Juu ei ole KO. vaihteistot siltä osin täydellisiä vaikkakin hyvin lähelle sitä!
Vanhemmissa automaattivaihteistoissa tosiaan oli enemmän ”toleranssia”
vaihtojen suorittamiseen ( Eikä ne ollut lähellekään niin nopeita vaihdoissa)
Samoin joskus asiakkaat reklamoivat että vaihteisto vaihtaa liian nopeasti
isommalle vaihteelle ja auto jää hieman jyristämään.
Tämäkin johtuu siitä ( eikä ole edes vika) että vaihde vaihdetaan mahdollisimman
nopeasti isommalle ja turbiini lukitaan jotta polttoaineen kulutus saadaan optimoitua mahdollisuuksien mukaan mahdollisimman pieneksi.
Vaihteisto ei tosiaan hajoa siitä eikä tuosta joskus kylmällä koneella tuntuvasta
nykäisystä. Mercedeksellä on automattivaihteistot kestävyydeltään siltä
osin kyllä huippuluokkaa että fyysisiä vikoja on todella harvoin.
Auto olisi nyt valmiina eli ei muuta kuin noutamaan vain!
Termostaatti on vaihdettu ja jos auto pyytää lisäämään
( niin kuin varmaan tekeekin) jäähdytysnestettä niin
lisää pelkkää vettä. Termostaatin vaihdossa järjestelmä
tyhjenee niin paljon että vaikka kuinka ilmaamme sen niin
väkisinkin jäänee ilmataskuja moottoriin ja ne poistuvat
vasta ajossa. Noin puoli litraa useimmiten joutuu lisäämään
parilla / kolmella kerralla yhteensä.
Mercedes-Benz C 200 CDI 2012
Skoda Octavia 1,6 TDI 2010
Näillä mennään ja nyt on sitten mustaa valkoisella jos laatikko hajoaakin ennen aikojaan. Periaatteessia tuo nykäisy ei haittaa jos se ei laatikkoa hajota, sijaisautonakin ollut 2015 mallin C220 automaatti nykäisi tänäaamuna 2-3 vaihdon, mutta vain kerran ja sitten toimi hyvin. Tämä siis kylmällä koneella. Toivotaan että viallinen termostaatti olisi ollut syyn takana ja antanut väärää lämpötietoa koneelle ja vaihteistolle ja ehkä webastokin sitten lisää tätä virheellistä tietoa?
Mercedes-Benz C 200 CDI 2012
Skoda Octavia 1,6 TDI 2010
Ellei sitten joku forumin vaihdevelhoista halua katsoa ja tutustua tämän yksilön sisuksiin?
Mites tuo kulutus, onko normaalia 6,3L/100km pk seudun ajeluissa?
Tänään tuntui tuusulantiellä ajaessa että olisikohan turbiinin lukko lukittunukkaan kun tasaisessa 110km/h vauhdissa tuli nopea nykäsy ja ennen kehä 3:a tuusulantie loivasti nousee ja kulutusmittari nousi siinä 5 litrasta yli 10 litran kulutukseen ja normaalisti se ei kai niin paljoa nouse, voiko johtua lukkiutumattomasta turbiinin lukosta?
Mercedes-Benz C 200 CDI 2012
Skoda Octavia 1,6 TDI 2010
Vaihteistossa ei ole enää diagnosoitavissa olevaa vikaa. Pikatestit
täysin puhtaat + historiatietoihin mihin me pääsemme käsiksi vaihteiston toiminnasta OK.
Termostaatin toiminta tietysti ( varsinkin jos se väärin on toiminut ) vaikuttaa siltä osin
että ruiskutusarvot + moottorin ohjainlaitteen saamat tiedot-> vaihteiston ohjainlaitteelle
tulevat ”vääristyneet” infot moottorin ohjainlaitteelta saattavat sekoittaa toimintaa joltain
osin. Termari vaihtuu juuri.
Laitamme vaihteistoon vielä Forten automaattivaihteiston käsittelyaineen jonka olemme todenneet hyväksi. On pehmentänyt / tasoittanut vaihteen vaihtoja aiemminkin. Aineen vaikutusaika ei ala heti mutta noin 1000 -2000 kilometrin jälkeen pitäisi ero tulla esille.
( ainakin omassa autossani ja muissa autoissa joissa olemme hakeneet vaihteiston toiminnan
viimeistä viilausta)
Näissä nykyvaihteistoissa jos joku toiminta ei ole täysin samanlaista kuin vanhemmissa vaihteistoissa joissa polttoaineen kulutuksen minimointi ei ole ollut nykytasolla tulee
joskus tunne että vaihteistossa olisi vikaa mutta näin ei ole vaan kun kaikkien autonvalmistajien yritys on saada kaikki toiminnat optimoitua viimeiseen asti
niin joskus tällaisia nykäisyjä / vaihteiston + moottorin keskinäisiä toimintoeroja
tulee väistämättä eteen ja ne tuntuvat vioilta.
Juu ei ole KO. vaihteistot siltä osin täydellisiä vaikkakin hyvin lähelle sitä!
Vanhemmissa automaattivaihteistoissa tosiaan oli enemmän ”toleranssia”
vaihtojen suorittamiseen ( Eikä ne ollut lähellekään niin nopeita vaihdoissa)
Samoin joskus asiakkaat reklamoivat että vaihteisto vaihtaa liian nopeasti
isommalle vaihteelle ja auto jää hieman jyristämään.
Tämäkin johtuu siitä ( eikä ole edes vika) että vaihde vaihdetaan mahdollisimman
nopeasti isommalle ja turbiini lukitaan jotta polttoaineen kulutus saadaan optimoitua mahdollisuuksien mukaan mahdollisimman pieneksi.
Vaihteisto ei tosiaan hajoa siitä eikä tuosta joskus kylmällä koneella tuntuvasta
nykäisystä. Mercedeksellä on automattivaihteistot kestävyydeltään siltä
osin kyllä huippuluokkaa että fyysisiä vikoja on todella harvoin.
Auto olisi nyt valmiina eli ei muuta kuin noutamaan vain!
Termostaatti on vaihdettu ja jos auto pyytää lisäämään
( niin kuin varmaan tekeekin) jäähdytysnestettä niin
lisää pelkkää vettä. Termostaatin vaihdossa järjestelmä
tyhjenee niin paljon että vaikka kuinka ilmaamme sen niin
väkisinkin jäänee ilmataskuja moottoriin ja ne poistuvat
vasta ajossa. Noin puoli litraa useimmiten joutuu lisäämään
parilla / kolmella kerralla yhteensä.
Jos se ei ole vika niin kai kysyit että onko niissä autoissa sitten joku vika mitkä ei tutota tee...
(jos se olis suuniteltu toimimaan noin niin silloin kaikki ehjät toimis noin ja ne mitkä ei niin on jotonkin vialisa...)
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4 MA-PE 17-21 EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
Patomursu kirjoitti:Mites tuo kulutus, onko normaalia 6,3L/100km pk seudun ajeluissa?
Ei kuulosta minusta isolta, mutta pk-seudulla voi toki harrastaa monenlaista ja pituista ajoa.
Ei tuollaiset tasavauhdilla tulevat nykimiset silti normaaleja ole. Kokeile jotain toista Vehoa, jos vaikka löytyisi osaajia. Toisaalta onhan sulla nyt dokumentaatiota ongelmista, jos sattuu heti takuun umpeuduttua porsimaan.
Ajossa: Kia ProCeed GT 2020
Ex:
W205 C180 A Edition AMG 2018
S204 C180 CDI AMG 2013
W176 A180 BE Urban 2013
Nippu Pösöjä ja vanha Bemari
Patomursu kirjoitti:Mites tuo kulutus, onko normaalia 6,3L/100km pk seudun ajeluissa?
Ei kuulosta minusta isolta, mutta pk-seudulla voi toki harrastaa monenlaista ja pituista ajoa.
Ei tuollaiset tasavauhdilla tulevat nykimiset silti normaaleja ole. Kokeile jotain toista Vehoa, jos vaikka löytyisi osaajia. Toisaalta onhan sulla nyt dokumentaatiota ongelmista, jos sattuu heti takuun umpeuduttua porsimaan.
Tosiaan tuntuu jo tasoittuneen tuo nykäisy. Enää ei tasavauhdilla nykäse vaan jokus kylmänä 3-4 vaihdossa. Voi olla että kyb venttiilin vaihto auttoi siihen. Onneksi voin vedota sitten niihin sähköpostikeskusteluihin ongelmiasta, jos vaikka 4v päästä jotain tulee.
Milläs vaihteella kuuluu turbiinin lukittua? Tai millä kierroksilla?
Mercedes-Benz C 200 CDI 2012
Skoda Octavia 1,6 TDI 2010
Auto vietävä taas veholle.
- 60-60 km/h ylämäessä tasakaasulla auto nykäisi.
- moottoritielle (100km/h rajoitus) kiihdyttäessä nykäisi 70-90 km/h välillä, kun kiihdytti osakaasulla ja kaasua painoi sitä lisäten. Kaasupoljin samassa asennossa kiihdyttäen ei niin usein tunnu nykäsevän.
Pitää varmaan mennä itse ajamaan autolla ja huoltajan tulla kyytiin niin saadaan viat esille. Mistä muuten johtuu että kierrokset mittarin mukaan heijaa sen verran että sen mittarin neulasta voi huomata? Heijasi tänään 110 km/h vauhdissa vakkari päällä.
Mercedes-Benz C 200 CDI 2012
Skoda Octavia 1,6 TDI 2010
Moro.Itellä w204 c200 tomaatti vm 2012 ja siinä on ihan uudesta asti ollut kylmänänä aika terävä nykäisy normaalissa kiihdytyksessä.Mielestäni selvästi enemmän näitä nykäyksiä kuin edellisessä -08 mallisessa 5-pykäläisessä.Huomautin tuosta takuuaikana huollossa muttei siihen koskaan mitään muutosta tullut.Nyt kohta 50 tuhatta ajettu eikä se ole pahentunutkaan joten niin kauan ajetaan kun liikkuu,siinäpä selviää mesen nyky laatu.Kaverilla korealainen automaatti jolla jo ajettu 120 000 ilman ongelmia,joten on se kumma jos ton hintaluokan vehkeellä ei samaan pääse.
Otemari kirjoitti:Moro.Itellä w204 c200 tomaatti vm 2012 ja siinä on ihan uudesta asti ollut kylmänänä aika terävä nykäisy normaalissa kiihdytyksessä.Mielestäni selvästi enemmän näitä nykäyksiä kuin edellisessä -08 mallisessa 5-pykäläisessä.Huomautin tuosta takuuaikana huollossa muttei siihen koskaan mitään muutosta tullut.Nyt kohta 50 tuhatta ajettu eikä se ole pahentunutkaan joten niin kauan ajetaan kun liikkuu,siinäpä selviää mesen nyky laatu.Kaverilla korealainen automaatti jolla jo ajettu 120 000 ilman ongelmia,joten on se kumma jos ton hintaluokan vehkeellä ei samaan pääse.
Tuli tuo STAR hommattua jokunen kuukausi sitten ja sillä opettanut vaihdelaatikkoa. Se on auttanut huomattavasti noihin nykäyksiin omassa autossa. Lootassahan on kolme eri lämpötila-aluetta COLD, WARM ja HOT, joilla on jokaisella omat adaptaatioarvonsa. Tähän mennessä olen saanut opetettua sen verran hyvin, että HOT alueen arvot tuntuisi toimivan melko lailla moitteettomasti. Ongelmanahan on, että opetusohjelma vaatii lootan minimilämpötilaksi 40 celsiusta ennen kuin vaihtoja voi STARilla opettaa eli en ole oikein varma onko noita COLD alueen arvoja edes mahdollista opettaa.