203 c200 Kompressor vikoja M111
Re: 203 c200 Kompressor vikoja
oheimala, yhden kaverin 202:ssa sama homma, mutta se kyllä toimii kunnolla.
Bensanpaine mittaus aloitettu, käyntikuuma kone, barit karvan alle 4. Odotellaan iltaan että kone jäähtyy, tarkastetaan onko paineet laskeneet.
Bensanpaine mittaus aloitettu, käyntikuuma kone, barit karvan alle 4. Odotellaan iltaan että kone jäähtyy, tarkastetaan onko paineet laskeneet.
Re: 203 c200 Kompressor vikoja
jaa nyt on siinä 2barin paikkeilla puolen tunnin seisonnan jälkeen, normaalia ? pitääkö ne paineet pysyä ? Uskoisin että uusi vesivaimenettu ei harikiri mittari ei valskaa...
Re: 203 c200 Kompressor vikoja
ja parin kuluttua nyt enää 1 bar.
Re: 203 c200 Kompressor vikoja
Kyllä se paine ajankanssa hiljalleen alkaa putoamaan. Pitäisi pudota heti sammutuksen jälkeen jos on vikaa. (bensapumpun takaisku/paineensäädin/suuttimet, näiden takana paine on sammutettuna)
Re: 203 c200 Kompressor vikoja
ookkeei, eli annetaan vaan koneen jäähtyä ja katsotaan sitten uudemman kerran .
Re: 203 c200 Kompressor vikoja
no niin kone eli lohko ja suutinten kohilta 20c, jäähdytineste 15c. Kokeillaan miltä näyttää barit, kone käyntiin ja sammutetaan samantein. Nyt seisomisen jäljiltä 0.55bar.
Re: 203 c200 Kompressor vikoja
sytytysvirta päälle, barit samantein 4, auto käyntiin, sammutus heti perään, 3.6 bar näyttää, eikä lähde siitä laskemaan ainakaan silmissä muutaman minuutin sisään.
Re: 203 c200 Kompressor vikoja
bout 8min sisään laskenut 0.3 bar , lukemasta 3.6->3.3
Re: 203 c200 Kompressor vikoja
Ei ollut suurempaa vikaa sitte silläpuolen
Re: 203 c200 Kompressor vikoja
no olisha se ollutkin koomista että tuon verta ajetussa moisia ongelmia ?
käytiin ajamassa nyt, ei se nyt mitään nykinyt.
hohhoijaa, milläs sitä sitte jatkais. Melkeen kerran vielä oikeen isommalla kädellä purkamalla koittaa imuvuotoa etsiä, nyt on kyllä tulossa lämpiämä kelejä että jos vika häviää niin siitä voisi suuntaa saada.
tätähän se nyt tarjoaa kun moottorivalo syttyy ( ei siis syty joka kerta kun vika päällä eli nykii) :

hohhoijaa, milläs sitä sitte jatkais. Melkeen kerran vielä oikeen isommalla kädellä purkamalla koittaa imuvuotoa etsiä, nyt on kyllä tulossa lämpiämä kelejä että jos vika häviää niin siitä voisi suuntaa saada.
tätähän se nyt tarjoaa kun moottorivalo syttyy ( ei siis syty joka kerta kun vika päällä eli nykii) :

Re: 203 c200 Kompressor vikoja M111
Milläs noi molemmat lambdat sais tsekattua, star antaa vain kuumalla koneella ohjearvoja. Ja kun vika on kylmällä koneella...
Re: 203 c200 Kompressor vikoja M111
En lukenut uudelleen ja muista mutta mites se lämpötila anturi eculle..onkos se vaihdettu kun sen vääristynyt tieto kyllä pukkaa mitä vain putkesta ja star huomaa sen.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: 203 c200 Kompressor vikoja M111
sen oli jo edellinen omistaja vaihtanut, järkeviä lukemia näyttää lämmetessään. Kaippa senkin vielä voisi ihan ottaa irti ja tsekata lämpötilamittarilla + ohmeja.
Re: 203 c200 Kompressor vikoja M111
Anturihan ei ole kallis osa ja jos ottaa vaikka kl kautta niin voisi olla laadukaskin.
Muuten eikös siellä ole useampi anturi eli onko just se ecun vaihdettu?
Muuten eikös siellä ole useampi anturi eli onko just se ecun vaihdettu?
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: 203 c200 Kompressor vikoja M111
Tämä tieto kiinnostaisi tosiaan, nyt siittä on se kannen päässä oleva vaihdettu joka on suoraan vesikanavassa kiinni. Muistaakseni tämä oli juurikin se mitä star kehottaa tutkimaan?
Re: 203 c200 Kompressor vikoja M111
Pitääkös tämä paikkansa: http://eeppkk.kuvat.fi/kuvat/sekalaista ... 090348.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: 203 c200 Kompressor vikoja
Se, että pieree vai että alipainejärjestelmään tulee ylipainetta kovemmin kiihdytettäessä?epk kirjoitti:...oheimala, yhden kaverin 202:ssa sama homma, mutta se kyllä toimii kunnolla...
Nyk. S210 200T Kompressor
Ex. W124 300TD
Ex. W124 300TD
Re: 203 c200 Kompressor vikoja M111
Ylipainetta
Re: 203 c200 Kompressor vikoja M111
Ne fuel trimmit olisi niitä työkaluja joista voisi jotain päätellä kun muutoksia tekee. Mistä ne starista löytyy en tiedä, mutta laita kuvakaappaus jos löydät.epk kirjoitti:Pitääkös tämä paikkansa: http://eeppkk.kuvat.fi/kuvat/sekalaista ... 090348.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
STFT=Short Term Fuel Trim= suomeksi ehkä?: lyhytaikainen seoksensäätö (reagoi välittömästi muutokseen)
LTFT=Long Term Fuel Trim= suomeksi ehkä?: Pidempi-aikainen seoksensäätö (reagoi hitaammin ja asettaa uuden "perusseoksen mitä käytetään ")
Arvot % joko miinus tai plus.
Myös etummaisen lamban kuvaaja olisi hyvä nähdä ja maf/map myös.
Auto lämpöisenä tyhjäkäynnillä ja miten muuttuu 2000 rmin esim.
Re: 203 c200 Kompressor vikoja M111
Täytyy ruveta melkee sitte Starin saksankieliseltä puolelta niitä ettii, en kyllä ymmärrä miksi ne edes on sinne piilotettu.
Re: 203 c200 Kompressor vikoja M111
missä kunnossa on pikkuletkut imusarjan alla ja takaiskuventtiili?
Re: 203 c200 Kompressor vikoja M111
eipä pysty starilla noita fuel trimmejä lukee, ei ollut edes koko devvi valikkoa....
pikkuletkuja olinkin jo aikasemmin tutkaillut, mikäs tuo takaiskuventtiili oli ? semmoinen on nyt huomattu että näin lämpimillä keleillä ei ole niin paha tuo nykiminen ollut, lisäksi enää vain toinen rikkaalla ilmoituksista tulee enää, eli seos tyhjäkäynnillä rikas (ennenhän oli tyhjäkäynnilä + osakaasulla rikas). Voisiko tästä päätellä on vika on tuolla imuvuodoissa ?
pikkuletkuja olinkin jo aikasemmin tutkaillut, mikäs tuo takaiskuventtiili oli ? semmoinen on nyt huomattu että näin lämpimillä keleillä ei ole niin paha tuo nykiminen ollut, lisäksi enää vain toinen rikkaalla ilmoituksista tulee enää, eli seos tyhjäkäynnillä rikas (ennenhän oli tyhjäkäynnilä + osakaasulla rikas). Voisiko tästä päätellä on vika on tuolla imuvuodoissa ?
Re: 203 c200 Kompressor vikoja M111
jos ilmaa vuotaa miten se voi rikastaa seosta? Onko se etummainen lamda ehjä?
Taka-iskuventtiili kuvassa keltaisella ympyröity, vika tuskin siinä jos ei ole maf öljyinen.
Taka-iskuventtiili kuvassa keltaisella ympyröity, vika tuskin siinä jos ei ole maf öljyinen.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: 203 c200 Kompressor vikoja M111
en minä tiedä näistä bensakoneista mitään
kumminpäin se menee, rikastaako vai laihentaako ilmavuoto, lähinnä tuon starin perusteella oletan näin kun se niitä kehoittaa tutkimaan. Maffi on putipuhdas. Kyllä siihen melkeen nyt vaihdetaan kylmiltään molemmat lamndat, kerran ne ovat starin mukaan kunnossa lämpimällä koneella mutta kylmänä on vika jolloin ei voi mihinkään arvoihin starilla verrata onko ne kunnossa vai ei. Konstit vähän loppumassa 


Re: 203 c200 Kompressor vikoja M111
Lamdat ei toimi kylmänä, eikä ecu niitä huomio ennen kun ne lämpee. joten se vikakoodi on lämpimällä konella tullut. Lamda on ainoa laite joka sitä seosta (jäännöshappea) valvoo. Kun se ilmottaa seoksen oleva rikas niin ecu vähentää ruiskutusaikaa kunnes seos on hyvä. Tämä (seoksenitseoppiminen) voi sitten tehdä kiusaa kylmällä koneella>käy laihalla. Lamda ja sen johdotus pitää olla kunnossa tietysti, ettei tule väärää tietoa. Se katin jälkeinen lamda ei yleensä vaikuta seos säätöön vaan valvoo katin toimintaa.
Re: 203 c200 Kompressor vikoja M111
Miten tuon takaiskuventtiilin tulisi toimia / miten sen oikea toiminta tai viallisuus testataan? Minulla on ainakin jonkin verran öljyä maf:ssa. Ja mikäs tuo vihreällä rengastettu on?
Nyk. S210 200T Kompressor
Ex. W124 300TD
Ex. W124 300TD
Re: 203 c200 Kompressor vikoja M111
Takaiskusta lähtee pikkuletkut kanteen imusarjan alle ja isompi letku menee alas kampikammioille. Kun imusarjassa imu niin imee kampikammion höyryjä, kun imusarjassa paine (ahtaessa) takaisku sulkeutuu ettei paineisteta kampikammiota. Venakopan päällä oleva öljynerotin kannattaa myös putsata tai vaihtaa ja cooleri tyhjentää öljystä jos maffia kovin sotkee. Vihreällä ympyröity on nokka-akselin asentotunnistin.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: 203 c200 Kompressor vikoja M111
Se alas menevä iso huohotinletku voi myös olla kermanväristä tatinaa täynnä ja jäätää talvella. kannessa olevat pikkuletkujen liitokset hyvä myös rassata niissä aika pieni reikä. Uudemmissa eaton m45 koneissa on jotain eroja näissä huohotin systeemeissä kompuran luona (alla?) verrattuna m62 ahtimella oleviin.
edit: Suuremmat huohotin systeemin erot tais tullakin vasta m271 koneissa kun kompura muutti toiselle puolelle konetta. Ongelmat ei toki kadonneet
edit: Suuremmat huohotin systeemin erot tais tullakin vasta m271 koneissa kun kompura muutti toiselle puolelle konetta. Ongelmat ei toki kadonneet

-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 111
- Liittynyt: Ma 11.01.2010 17:16
- Paikkakunta: Tampere
Re: 203 c200 Kompressor vikoja M111
Mahtaisikohan tämän ketjun tapauksiin liittyen olla uusia kuulumisia?
Öljynvaihtoa ja vikakoodien lukua omaksi ja muiden iloksi Tampereella.