203 c200 Kompressor vikoja M111

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12841
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Re: 203 c200 Kompressor vikoja

Viesti Kirjoittaja epk »

oheimala, yhden kaverin 202:ssa sama homma, mutta se kyllä toimii kunnolla.



Bensanpaine mittaus aloitettu, käyntikuuma kone, barit karvan alle 4. Odotellaan iltaan että kone jäähtyy, tarkastetaan onko paineet laskeneet.
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12841
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Re: 203 c200 Kompressor vikoja

Viesti Kirjoittaja epk »

jaa nyt on siinä 2barin paikkeilla puolen tunnin seisonnan jälkeen, normaalia ? pitääkö ne paineet pysyä ? Uskoisin että uusi vesivaimenettu ei harikiri mittari ei valskaa...
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12841
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Re: 203 c200 Kompressor vikoja

Viesti Kirjoittaja epk »

ja parin kuluttua nyt enää 1 bar.
Nico202
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 144
Liittynyt: To 12.09.2013 19:46
Paikkakunta: satakunta

Re: 203 c200 Kompressor vikoja

Viesti Kirjoittaja Nico202 »

Kyllä se paine ajankanssa hiljalleen alkaa putoamaan. Pitäisi pudota heti sammutuksen jälkeen jos on vikaa. (bensapumpun takaisku/paineensäädin/suuttimet, näiden takana paine on sammutettuna)
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12841
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Re: 203 c200 Kompressor vikoja

Viesti Kirjoittaja epk »

ookkeei, eli annetaan vaan koneen jäähtyä ja katsotaan sitten uudemman kerran .
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12841
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Re: 203 c200 Kompressor vikoja

Viesti Kirjoittaja epk »

no niin kone eli lohko ja suutinten kohilta 20c, jäähdytineste 15c. Kokeillaan miltä näyttää barit, kone käyntiin ja sammutetaan samantein. Nyt seisomisen jäljiltä 0.55bar.
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12841
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Re: 203 c200 Kompressor vikoja

Viesti Kirjoittaja epk »

sytytysvirta päälle, barit samantein 4, auto käyntiin, sammutus heti perään, 3.6 bar näyttää, eikä lähde siitä laskemaan ainakaan silmissä muutaman minuutin sisään.
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12841
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Re: 203 c200 Kompressor vikoja

Viesti Kirjoittaja epk »

bout 8min sisään laskenut 0.3 bar , lukemasta 3.6->3.3
Nico202
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 144
Liittynyt: To 12.09.2013 19:46
Paikkakunta: satakunta

Re: 203 c200 Kompressor vikoja

Viesti Kirjoittaja Nico202 »

Ei ollut suurempaa vikaa sitte silläpuolen
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12841
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Re: 203 c200 Kompressor vikoja

Viesti Kirjoittaja epk »

no olisha se ollutkin koomista että tuon verta ajetussa moisia ongelmia ? :) käytiin ajamassa nyt, ei se nyt mitään nykinyt.


hohhoijaa, milläs sitä sitte jatkais. Melkeen kerran vielä oikeen isommalla kädellä purkamalla koittaa imuvuotoa etsiä, nyt on kyllä tulossa lämpiämä kelejä että jos vika häviää niin siitä voisi suuntaa saada.

tätähän se nyt tarjoaa kun moottorivalo syttyy ( ei siis syty joka kerta kun vika päällä eli nykii) : Kuva
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12841
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Re: 203 c200 Kompressor vikoja M111

Viesti Kirjoittaja epk »

Milläs noi molemmat lambdat sais tsekattua, star antaa vain kuumalla koneella ohjearvoja. Ja kun vika on kylmällä koneella...
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: 203 c200 Kompressor vikoja M111

Viesti Kirjoittaja atlas »

En lukenut uudelleen ja muista mutta mites se lämpötila anturi eculle..onkos se vaihdettu kun sen vääristynyt tieto kyllä pukkaa mitä vain putkesta ja star huomaa sen.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12841
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Re: 203 c200 Kompressor vikoja M111

Viesti Kirjoittaja epk »

sen oli jo edellinen omistaja vaihtanut, järkeviä lukemia näyttää lämmetessään. Kaippa senkin vielä voisi ihan ottaa irti ja tsekata lämpötilamittarilla + ohmeja.
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: 203 c200 Kompressor vikoja M111

Viesti Kirjoittaja atlas »

Anturihan ei ole kallis osa ja jos ottaa vaikka kl kautta niin voisi olla laadukaskin.
Muuten eikös siellä ole useampi anturi eli onko just se ecun vaihdettu?
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12841
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Re: 203 c200 Kompressor vikoja M111

Viesti Kirjoittaja epk »

Tämä tieto kiinnostaisi tosiaan, nyt siittä on se kannen päässä oleva vaihdettu joka on suoraan vesikanavassa kiinni. Muistaakseni tämä oli juurikin se mitä star kehottaa tutkimaan?
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12841
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Re: 203 c200 Kompressor vikoja M111

Viesti Kirjoittaja epk »

Pitääkös tämä paikkansa: http://eeppkk.kuvat.fi/kuvat/sekalaista ... 090348.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
oheimala
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 88
Liittynyt: Pe 31.10.2003 22:21
Paikkakunta: Parainen

Re: 203 c200 Kompressor vikoja

Viesti Kirjoittaja oheimala »

epk kirjoitti:...oheimala, yhden kaverin 202:ssa sama homma, mutta se kyllä toimii kunnolla...
Se, että pieree vai että alipainejärjestelmään tulee ylipainetta kovemmin kiihdytettäessä?
Nyk. S210 200T Kompressor
Ex. W124 300TD
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12841
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Re: 203 c200 Kompressor vikoja M111

Viesti Kirjoittaja epk »

Ylipainetta
Nico202
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 144
Liittynyt: To 12.09.2013 19:46
Paikkakunta: satakunta

Re: 203 c200 Kompressor vikoja M111

Viesti Kirjoittaja Nico202 »

epk kirjoitti:Pitääkös tämä paikkansa: http://eeppkk.kuvat.fi/kuvat/sekalaista ... 090348.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Ne fuel trimmit olisi niitä työkaluja joista voisi jotain päätellä kun muutoksia tekee. Mistä ne starista löytyy en tiedä, mutta laita kuvakaappaus jos löydät.

STFT=Short Term Fuel Trim= suomeksi ehkä?: lyhytaikainen seoksensäätö (reagoi välittömästi muutokseen)

LTFT=Long Term Fuel Trim= suomeksi ehkä?: Pidempi-aikainen seoksensäätö (reagoi hitaammin ja asettaa uuden "perusseoksen mitä käytetään ")
Arvot % joko miinus tai plus.

Myös etummaisen lamban kuvaaja olisi hyvä nähdä ja maf/map myös.

Auto lämpöisenä tyhjäkäynnillä ja miten muuttuu 2000 rmin esim.
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12841
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Re: 203 c200 Kompressor vikoja M111

Viesti Kirjoittaja epk »

Täytyy ruveta melkee sitte Starin saksankieliseltä puolelta niitä ettii, en kyllä ymmärrä miksi ne edes on sinne piilotettu.
shade_z
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1646
Liittynyt: Ma 22.09.2008 21:17

Re: 203 c200 Kompressor vikoja M111

Viesti Kirjoittaja shade_z »

missä kunnossa on pikkuletkut imusarjan alla ja takaiskuventtiili?
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12841
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Re: 203 c200 Kompressor vikoja M111

Viesti Kirjoittaja epk »

eipä pysty starilla noita fuel trimmejä lukee, ei ollut edes koko devvi valikkoa....


pikkuletkuja olinkin jo aikasemmin tutkaillut, mikäs tuo takaiskuventtiili oli ? semmoinen on nyt huomattu että näin lämpimillä keleillä ei ole niin paha tuo nykiminen ollut, lisäksi enää vain toinen rikkaalla ilmoituksista tulee enää, eli seos tyhjäkäynnillä rikas (ennenhän oli tyhjäkäynnilä + osakaasulla rikas). Voisiko tästä päätellä on vika on tuolla imuvuodoissa ?
Nico202
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 144
Liittynyt: To 12.09.2013 19:46
Paikkakunta: satakunta

Re: 203 c200 Kompressor vikoja M111

Viesti Kirjoittaja Nico202 »

jos ilmaa vuotaa miten se voi rikastaa seosta? Onko se etummainen lamda ehjä?

Taka-iskuventtiili kuvassa keltaisella ympyröity, vika tuskin siinä jos ei ole maf öljyinen.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12841
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Re: 203 c200 Kompressor vikoja M111

Viesti Kirjoittaja epk »

en minä tiedä näistä bensakoneista mitään :D kumminpäin se menee, rikastaako vai laihentaako ilmavuoto, lähinnä tuon starin perusteella oletan näin kun se niitä kehoittaa tutkimaan. Maffi on putipuhdas. Kyllä siihen melkeen nyt vaihdetaan kylmiltään molemmat lamndat, kerran ne ovat starin mukaan kunnossa lämpimällä koneella mutta kylmänä on vika jolloin ei voi mihinkään arvoihin starilla verrata onko ne kunnossa vai ei. Konstit vähän loppumassa :)
Nico202
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 144
Liittynyt: To 12.09.2013 19:46
Paikkakunta: satakunta

Re: 203 c200 Kompressor vikoja M111

Viesti Kirjoittaja Nico202 »

Lamdat ei toimi kylmänä, eikä ecu niitä huomio ennen kun ne lämpee. joten se vikakoodi on lämpimällä konella tullut. Lamda on ainoa laite joka sitä seosta (jäännöshappea) valvoo. Kun se ilmottaa seoksen oleva rikas niin ecu vähentää ruiskutusaikaa kunnes seos on hyvä. Tämä (seoksenitseoppiminen) voi sitten tehdä kiusaa kylmällä koneella>käy laihalla. Lamda ja sen johdotus pitää olla kunnossa tietysti, ettei tule väärää tietoa. Se katin jälkeinen lamda ei yleensä vaikuta seos säätöön vaan valvoo katin toimintaa.
oheimala
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 88
Liittynyt: Pe 31.10.2003 22:21
Paikkakunta: Parainen

Re: 203 c200 Kompressor vikoja M111

Viesti Kirjoittaja oheimala »

Miten tuon takaiskuventtiilin tulisi toimia / miten sen oikea toiminta tai viallisuus testataan? Minulla on ainakin jonkin verran öljyä maf:ssa. Ja mikäs tuo vihreällä rengastettu on?
Nyk. S210 200T Kompressor
Ex. W124 300TD
Nico202
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 144
Liittynyt: To 12.09.2013 19:46
Paikkakunta: satakunta

Re: 203 c200 Kompressor vikoja M111

Viesti Kirjoittaja Nico202 »

Takaiskusta lähtee pikkuletkut kanteen imusarjan alle ja isompi letku menee alas kampikammioille. Kun imusarjassa imu niin imee kampikammion höyryjä, kun imusarjassa paine (ahtaessa) takaisku sulkeutuu ettei paineisteta kampikammiota. Venakopan päällä oleva öljynerotin kannattaa myös putsata tai vaihtaa ja cooleri tyhjentää öljystä jos maffia kovin sotkee. Vihreällä ympyröity on nokka-akselin asentotunnistin.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Nico202
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 144
Liittynyt: To 12.09.2013 19:46
Paikkakunta: satakunta

Re: 203 c200 Kompressor vikoja M111

Viesti Kirjoittaja Nico202 »

Se alas menevä iso huohotinletku voi myös olla kermanväristä tatinaa täynnä ja jäätää talvella. kannessa olevat pikkuletkujen liitokset hyvä myös rassata niissä aika pieni reikä. Uudemmissa eaton m45 koneissa on jotain eroja näissä huohotin systeemeissä kompuran luona (alla?) verrattuna m62 ahtimella oleviin.

edit: Suuremmat huohotin systeemin erot tais tullakin vasta m271 koneissa kun kompura muutti toiselle puolelle konetta. Ongelmat ei toki kadonneet :lol:
oheimala
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 88
Liittynyt: Pe 31.10.2003 22:21
Paikkakunta: Parainen

Re: 203 c200 Kompressor vikoja M111

Viesti Kirjoittaja oheimala »

Kiitos :)
Nyk. S210 200T Kompressor
Ex. W124 300TD
A.Asiamies
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 111
Liittynyt: Ma 11.01.2010 17:16
Paikkakunta: Tampere

Re: 203 c200 Kompressor vikoja M111

Viesti Kirjoittaja A.Asiamies »

Mahtaisikohan tämän ketjun tapauksiin liittyen olla uusia kuulumisia?
Öljynvaihtoa ja vikakoodien lukua omaksi ja muiden iloksi Tampereella.
Vastaa Viestiin