25mm spacerit

Kaikki Mersujen muokkaamiseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
w203mersu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

25mm spacerit

Viesti Kirjoittaja w203mersu »

Elikkä 203 olis tarkotus laittaa 25mm spacerit. Vanteen et 32 ja 25mm lätyt kun laittaa taakse niin olisi rengas hyvässä linjassa. Mutta, onko näin paksusta spacerista jo jotain haittaa? Viisaammat vois vastata :lol:
w203 270Cdi
jukkis.
Mersumies
Mersumies

Re: 25mm spacerit

Viesti Kirjoittaja jukkis. »

Jos on keskittävät ja oikean mittasilla pulteilla niin ei mulla ainakaan ole ollut.
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko

Viesti Kirjoittaja S202 »

Mulle teki kaveri tuollaiset jotka pultattiin napaan kiinni ja vanne sitten spaceriin kiinni. Kartiot oli samanlaiset kuin aluvanteissa. Raudasta ne oli, alumiiniin en pulttaisi pyörää kiinni. Mutta eivät haittaa mitään kun keskittävät kunnolla.
S124 300TE
W124 300D
Bomber4
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja Bomber4 »

Alumiini spacerissa täytyy olla teräs insertti kierre,johon vanne pultataan kiinni.
Star
Juha91
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja Juha91 »

Bomber4 kirjoitti:Alumiini spacerissa täytyy olla teräs insertti kierre,johon vanne pultataan kiinni.
Miksi ? Yleensehän nuissa jotka pultataan aluksi napaan kiinni mallin levikepaloissa on pinnapultit joihin vanne tulee kiinni.
Diiiiiiiissseli
Bomber4
Mersumies
Mersumies

Juha91 kirjoitti:
Bomber4 kirjoitti:Alumiini spacerissa täytyy olla teräs insertti kierre,johon vanne pultataan kiinni.
Miksi ? Yleensehän nuissa jotka pultataan aluksi napaan kiinni mallin levikepaloissa on pinnapultit joihin vanne tulee kiinni.
Jaa kuinka niin yleensä,kaikki 25mm --> vahvemmat mitä mulla on ollut on ollut teräskierre insertillä. Luulisin tuon teräskierteen olevan sen takia,kun vannetta irroitellaan edes takas vuosien mittaan niin teräskierre on ainoa joka kestää sitä hommaa,allukierre korkkais jossakin vaiheessa. Voin toki olla väärässäkin,mutta näin olen sen pähkäillyt.
Star
Juha91
Mersumies
Mersumies

Bomber4 kirjoitti:
Juha91 kirjoitti:
Jaa kuinka niin yleensä,kaikki 25mm --> vahvemmat mitä mulla on ollut on ollut teräskierre insertillä. Luulisin tuon teräskierteen olevan sen takia,kun vannetta irroitellaan edes takas vuosien mittaan niin teräskierre on ainoa joka kestää sitä hommaa,allukierre korkkais jossakin vaiheessa. Voin toki olla väärässäkin,mutta näin olen sen pähkäillyt.
Ou rait, onhan nuita levikepaloja tehty aika monella eri variaatiolla. Ainakin tähän mennessä itelle vastaan tulleet 20mm-> olleet pinnapulteilla. Uskon kyllä että ihan oikein olet järkeillyt tuon teräs insertin, alumiini kun ei satu olemaan mitään kovaa metallia niin alumiinin kierteistä tulisi horot erittäin äkkiä.

Ja ettei ole 100% ot:kia niin itellä oli kesän ajan käytössä alumiiniset keskittävät pultattavat 30mm lätyt takana käytössä, sille kesälle tuli ajeltua sellaset 2000km ilman muita ongelmia kuin pieni raapiminen.
Diiiiiiiissseli
Bomber4
Mersumies
Mersumies

Tuossa teräs insertissä on se syy varmaankin,miksei lähes kukaan koneistaja tee keskittäviä allu lättyjä itte :) Keskittävät ja pultattavat on mukavia,ettei ne täristä
Star
Juha91
Mersumies
Mersumies

Bomber4 kirjoitti:Tuossa teräs insertissä on se syy varmaankin,miksei lähes kukaan koneistaja tee keskittäviä allu lättyjä itte :) Keskittävät ja pultattavat on mukavia,ettei ne täristä
Tuningstudio myi ainakin reilu vuosi sitten vielä pultattavia lättyjä, löytyyhän niitä muitakin varmasti jos jaksaa googlettaa.
Diiiiiiiissseli
Vastaa Viestiin