400 cdi jakoketjun niittaustyökalu
400 cdi jakoketjun niittaustyökalu
Moi.
Oon täs viritelly pikkuhiljaa tuota jakoketjuhumppaa itselle alkavaksi ja kun mersun omaa ketjua ei saa sokkaliitoksella,ni tarviis hommaa se katkaisu/niittaus työkalu jostain.
Olisko kellään heittää linkkii tai muuta tietoutta,mistä sellainen kannattaisi hankkia?
Oon täs viritelly pikkuhiljaa tuota jakoketjuhumppaa itselle alkavaksi ja kun mersun omaa ketjua ei saa sokkaliitoksella,ni tarviis hommaa se katkaisu/niittaus työkalu jostain.
Olisko kellään heittää linkkii tai muuta tietoutta,mistä sellainen kannattaisi hankkia?
W163 400 cdi
Re: 400 cdi jakoketjun niittaustyökalu
Lainasin oulun moottorikoneistamosta jäkälätieltä vuosi takaperin. Oli hyvä ja sain niitattua. sain ns. Halvimmalla mahollisella hinnalla.. palikkatesti samalla kun joutuu pyöritteleen sitä penkkiä ja vasteita... 220 cdi kaksrivinen ketjun oli kyseessä.
Re: 400 cdi jakoketjun niittaustyökalu
Olisko järkeä hommata yhteinen työkalu, jos on kallis? Oliko moottorikoneistamolla jokin tämännäköinen setti
http://www.ebay.de/itm/Steuerkette-Wech ... 2a3bd206e8" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ebay.de/itm/Steuerkette-Wech ... 2a3bd206e8" onclick="window.open(this.href);return false;
[youtube]https://www.youtube.com/channel/UCj1rxABTU4X40X-ZFgwD0YA[/youtube]Autot:
S211 V6 OM642.920 6-v MANUAL, Dodge Dakota 3,9 4WD -89
Audi Avanti A4 1.6 Bensa
Traktorit
Volvo BM400, Volvo BM500
Mopo Raisu vm-79
S211 V6 OM642.920 6-v MANUAL, Dodge Dakota 3,9 4WD -89
Audi Avanti A4 1.6 Bensa
Traktorit
Volvo BM400, Volvo BM500
Mopo Raisu vm-79
Re: 400 cdi jakoketjun niittaustyökalu
Kyllä, mutta hilppeitä oli vähemmän. Se ymmärtääkseen jäänne ajoilta milloin toimi autokorjaamona. oli kait suunniteltu w124 ketjujen niittaamiseen. Kimpassa aina vara parempi
Re: 400 cdi jakoketjun niittaustyökalu
juu,kiitos vastauksista,päivällä ehdin jo tilata työkalun..Soitin vielä ja varmistin et käy ja sanoi et tämä käy kaikkiin mersun ketjumalleihin.Voi kysellä käyttöön tarvittaessa lähikuntiin,kunhan saan omani ensin vaihdetuksi..
W163 400 cdi
Re: 400 cdi jakoketjun niittaustyökalu
Tuolla niittaustyökalulla onnistuu myös ns vahvistettujen ketjujen niittaus, tavallisen 2 rivisen kanssa noita lisähilppeitä ei tarvitse.
-00 C200CDI AT
-83 300GD A
-83 300GD A
Re: 400 cdi jakoketjun niittaustyökalu
Mä otin suomen tuottajalta,ei noin kattava malli kuin hannus:n ebay malli.vain yksi työkalu.riittää kun saan homman tehdyksi.enkä saanu tolkkuu noista ebayn työkaluista,et käykö varmasti mulle tuohon kopukkaan,tämä käy.. http://fi.mbspecialist.com/mercedes_web ... 100/A1293/" onclick="window.open(this.href);return false;
aika kattava valikoima erikoistyökaluja ja muutakin useisiin mb mallisarjoihin.
mikä tärkeintä,osaa tällane suomijunttikin kysyä,jos ei muuten ymmärrä;)
aika kattava valikoima erikoistyökaluja ja muutakin useisiin mb mallisarjoihin.
mikä tärkeintä,osaa tällane suomijunttikin kysyä,jos ei muuten ymmärrä;)
W163 400 cdi
Re: 400 cdi jakoketjun niittaustyökalu
Sama työkalu näkyy olevan kuin kl-varaosat myy. Todettu toimivaksi.
-00 C200CDI AT
-83 300GD A
-83 300GD A
Re: 400 cdi jakoketjun niittaustyökalu
hyvä kuulla,hieno juttu..kiitos kommentista.
Onko jollella Geestä missään juttua/kuvia?
Onko jollella Geestä missään juttua/kuvia?
W163 400 cdi
Re: 400 cdi jakoketjun niittaustyökalu
Moro HannuS.HannuS kirjoitti:Olisko järkeä hommata yhteinen työkalu, jos on kallis? Oliko moottorikoneistamolla jokin tämännäköinen setti
http://www.ebay.de/itm/Steuerkette-Wech ... 2a3bd206e8" onclick="window.open(this.href);return false;
Sul tämä linkin työ kalu,saatko sä selkoa,passaako tähän mun nelisataseen?Tai kuka vain joka ymmärtää sen varmuudella käyvän..jos ei tää,ni mikä olis sopeva..setin osista käy kyl ilmi,et käy kaks ja yksriviseen ketjuun,mut mut..
Meni mun tilaus puihin,eivät saa enää em.työkalua aiemmalta tuottajalta,eikä osannu sanoo josko millon voisivat saada toimitetuksi ja ei näkyny olevan KL:n listoillakaan enää..kumma et soittivat tilinumeroo multa et voivat maksaa takas suoritukseni..ihmettelin ääneenkin sitä,olinhan tilisiirrolla maksun hoitanu ja siinä näkyy kyl tilinumerot ja muut pensselit,noo...
Toi ebayn sarja näyttää hyvältä,kun on noi väliaikaset liitospalatkin mukana..
Löytyskö jeesii tähän???
W163 400 cdi
Re: 400 cdi jakoketjun niittaustyökalu
entäs toi tooloutletin niittari?vähä kalliimpi ku ebay,mut täs nii jonku kympin jälkeen huutelee..olis kivatsu saada joku tollane soppeli;)
W163 400 cdi
Re: 400 cdi jakoketjun niittaustyökalu
http://www.ebay.com/itm/Mercedes-Origin ... e6&vxp=mtr" onclick="window.open(this.href);return false;
Tuollaisella on niittailtu, käy kaikkiin pikku muutoksin.
Tuollaisella on niittailtu, käy kaikkiin pikku muutoksin.
wiimax.fi
Re: 400 cdi jakoketjun niittaustyökalu
Tää on just sellasia "wannabee"tuotteita,joita vois sit harmaahapsena esitellä,edelleen toimivana, vain parhaille kavereille.Takuuvarma ammattityökalu!Kyllä syyhyttäis,mut taidan tyytyä halpaan kopioon tällä kertaa,kiitos vinkistä,mahtanee olla harvoin tarjoolla käytettynä..dealer kirjoitti:http://www.ebay.com/itm/Mercedes-Origin ... e6&vxp=mtr
Tuollaisella on niittailtu, käy kaikkiin pikku muutoksin.
W163 400 cdi
Re: 400 cdi jakoketjun niittaustyökalu
Laitoin vain malliksi, tuota ihan samannäköistä näyttäisi olevan kiinalaisten valmistamana halpana kopiona.
wiimax.fi
Re: 400 cdi jakoketjun niittaustyökalu
Ok.. Tämäpä meni mielenkiintoiseksi,kun on toi tooloutletin laite tilapäisesti lopussa.. onko siihen kiinalaiseen linkkiä laittaa?puistattaa kyl näissä asioissa kiinalaisuus..dealer kirjoitti:Laitoin vain malliksi, tuota ihan samannäköistä näyttäisi olevan kiinalaisten valmistamana halpana kopiona.
Löytäisiksä tuolta ebaystä sellasen tuohon moottoriin sopivan salkkumallin missä olis ne väliaikaset liitospalatkin viel mukana?
mies toi HannuS n ehdotustyökalu?
W163 400 cdi
Re: 400 cdi jakoketjun niittaustyökalu
Minä en tiedä noista muuta kuin sen että linkkaamallani työkalulla onnistuu varmasti. Väliaikaisena liitoksena olen käyttänyt uuden ja vanhan ketjun osien sekoitusta.
Näkyy olevan hinnoissaan ei-orkkiksetkin:
http://www.ebay.com/itm/Mercedes-Timing ... 1597692291" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ebay.com/itm/Mercedes-Timing ... 1295570668" onclick="window.open(this.href);return false;
Näkyy olevan hinnoissaan ei-orkkiksetkin:
http://www.ebay.com/itm/Mercedes-Timing ... 1597692291" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ebay.com/itm/Mercedes-Timing ... 1295570668" onclick="window.open(this.href);return false;
wiimax.fi
Re: 400 cdi jakoketjun niittaustyökalu
Jeps,kiitti vanhan ketjun osien käyttö vinkistä!dealer kirjoitti:Minä en tiedä noista muuta kuin sen että linkkaamallani työkalulla onnistuu varmasti. Väliaikaisena liitoksena olen käyttänyt uuden ja vanhan ketjun osien sekoitusta.
Näkyy olevan hinnoissaan ei-orkkiksetkin:
http://www.ebay.com/itm/Mercedes-Timing ... 1597692291" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ebay.com/itm/Mercedes-Timing ... 1295570668" onclick="window.open(this.href);return false;
Noita linkin niittareita ei kumpaakaan lähetetä suomeen???
W163 400 cdi
Re: 400 cdi jakoketjun niittaustyökalu
Olis jääny loppuhinnaksi 489 taalaa..joku wannabee kärpänen kävi myrkyttään pistimellääns mut,että olin jo pistämässä tilausta...350:n taalan loppuhintaan olis tilaus jo lähteny:/perskutarallaa..dealer kirjoitti:http://www.ebay.com/itm/Mercedes-Origin ... e6&vxp=mtr
Tuollaisella on niittailtu, käy kaikkiin pikku muutoksin.
W163 400 cdi
Re: 400 cdi jakoketjun niittaustyökalu
.........
Viimeksi muokannut Bomber4, Su 19.03.2017 12:16. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Star
Re: 400 cdi jakoketjun niittaustyökalu
Jeps,asiaa puhut!Bomber4 kirjoitti:Mitäs toi ketjun vaihtotyö maksaa. Meinaan kannattaako tilata kallista työkalua ja ketju + kiristin päälle. Malliauto kangasala tänä keväänä kehu tekevänsä 1000€ osineen, ( en tiedä mitä osineen sana sisältää) tuon työn ja venetmäki kehu alk. 800€ riippuen mitä muuta uusitaan,esim,vesipumppu yms. Molemmissa +8 h tuntia työn osuus
Tää on ihan vain mun korvien välistä toimintaa,eli ei mitään järkeä..Toden sanoakseni,haluan tietää menokistani muutaki ku värinumeron,edellinen 211 320 cdi oli ikävä laite,kun ei tarvinnu sen sielunelämään kajota..tienny mitään koko laitteesta.Sellanen syö luonnetta ku ei ole paljoa käsitystä,mitä tapahtuu ku painaa kaasua:D
Työkalun elämä ei tieten lopu yhteen ketjuun:)ja etenkin jos olis hirvinny laittaa ton alkuperäsen,ni sil olis viel hirvittävä määrä vaihtoja edessä,puhumatikaan siit kuin monet sillä oli jo niitattu:))
W163 400 cdi
Re: 400 cdi jakoketjun niittaustyökalu
........
Viimeksi muokannut Bomber4, Su 19.03.2017 12:17. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Star
Re: 400 cdi jakoketjun niittaustyökalu
Uskon sen..katsotaans kuin äijän käy..viedään sit maanantaina kilvet konttorille ja aletaa plaraamaan toyota myynti ilmotuksia vuosimalliluokkaa +-78 jos oikeen huonosti käyp..pessimisti ei pety;)Bomber4 kirjoitti:Toi ketjunvaihto on kova työ. Wissistä olen vaihtotyötä tutkinut ja siinon aika purkaminen mm. Pakonokat täytyy nostella pois ja niiden esiin saaminen kestää harrasteena jo pitkän päivän,sekä tallin lattian pesun,kun joutuu välijäähdyttäjän ( vesi) putkineen poistamaan. Ei mun käy yhtään kateeksi sitä joka tuon työn tekee. Mulla olis yhteen E koppaan odottamassa vaihtoa,mutta en oo viittinyt edes alottaa,eipä autolla kesäisin ajetakaan.
Kiitos osanottajille niittityökalu löytyi sit lopulta ihan foorumilaiselta..kiitokset!
W163 400 cdi
Re: 400 cdi jakoketjun niittaustyökalu
........
Viimeksi muokannut Bomber4, Su 19.03.2017 12:18. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Star
Re: 400 cdi jakoketjun niittaustyökalu
Ketju on nyt vaihdettu,ihan simppeli hommana,kun näin uittamalla vaihtaa,4-5 tuntia,osat jotain reilun 400e(ketjujen hintaerot oli aika huikeita,mut otin veholaisen ja sen osuus hinnasta oli 250e,kiristin,tiivisteet ja mitä kiluja sit päälle teki loput,mutta mutta..kuten tavallista jotain aina porsii.Yhden suihkun kiinnityspultilla nousi helicoilin kappaleita mukana..että mä tykkään niistä...
Yks suihku oli laitettu vahvemmalla pultilla,kierteen päältä mitattuna 6,8mm.tietääkö joku,onko jokin korjaus sarja ko kohteeseen?onko jossain toises mersus tän kokoiset kiinnityspultit,vaiko jotain muuta??
Pultti oli niin kuiten ku tehty siihen haarukan upotukseen,eli kanta oli pyöristetty sopimaan upotukseen...
Dealerille kiitos vinkeistä,työkalu jonka hommasin(vastaava,ku sulla,mutta kopio),oli simppeli ja helppo käyttää,niittaus jälkikin kuin alkuperäiset.(olisin kai muuten hommannu sellasen "salkkumallin"kiluineen;)
Ja tietysti kiitos myyjälle,laite oli kuin uusi:)
Oli kuitenkin helpotus,että aloin itse toimeen,sillä nyt se olis vasta alkanu maksaan..liekkö uusittaneet kannen mulla,jos olis veholle vieny ja mitä vielä..
noo eipä nuolasta viel..saattaa tuo koiria viel mullaki...
Kuullu ettei olis kannes varaa kovin paksulle suuttimen kiinnityspultille???
Yks suihku oli laitettu vahvemmalla pultilla,kierteen päältä mitattuna 6,8mm.tietääkö joku,onko jokin korjaus sarja ko kohteeseen?onko jossain toises mersus tän kokoiset kiinnityspultit,vaiko jotain muuta??
Pultti oli niin kuiten ku tehty siihen haarukan upotukseen,eli kanta oli pyöristetty sopimaan upotukseen...
Dealerille kiitos vinkeistä,työkalu jonka hommasin(vastaava,ku sulla,mutta kopio),oli simppeli ja helppo käyttää,niittaus jälkikin kuin alkuperäiset.(olisin kai muuten hommannu sellasen "salkkumallin"kiluineen;)
Ja tietysti kiitos myyjälle,laite oli kuin uusi:)
Oli kuitenkin helpotus,että aloin itse toimeen,sillä nyt se olis vasta alkanu maksaan..liekkö uusittaneet kannen mulla,jos olis veholle vieny ja mitä vielä..
noo eipä nuolasta viel..saattaa tuo koiria viel mullaki...
Kuullu ettei olis kannes varaa kovin paksulle suuttimen kiinnityspultille???
W163 400 cdi
Re: 400 cdi jakoketjun niittaustyökalu
Sulla on G280 jotenkin samanlainen korvien väli kuin minulla. Mullakin tulee hankittua paljon työkaluja yhden kerran hommaa varten juuri samasta syystä.G280E kirjoitti:Jeps,asiaa puhut!Bomber4 kirjoitti:Mitäs toi ketjun vaihtotyö maksaa. Meinaan kannattaako tilata kallista työkalua ja ketju + kiristin päälle. Malliauto kangasala tänä keväänä kehu tekevänsä 1000€ osineen, ( en tiedä mitä osineen sana sisältää) tuon työn ja venetmäki kehu alk. 800€ riippuen mitä muuta uusitaan,esim,vesipumppu yms. Molemmissa +8 h tuntia työn osuus
Tää on ihan vain mun korvien välistä toimintaa,eli ei mitään järkeä..Toden sanoakseni,haluan tietää menokistani muutaki ku värinumeron,edellinen 211 320 cdi oli ikävä laite,kun ei tarvinnu sen sielunelämään kajota..tienny mitään koko laitteesta.Sellanen syö luonnetta ku ei ole paljoa käsitystä,mitä tapahtuu ku painaa kaasua:D
Työkalun elämä ei tieten lopu yhteen ketjuun:)ja etenkin jos olis hirvinny laittaa ton alkuperäsen,ni sil olis viel hirvittävä määrä vaihtoja edessä,puhumatikaan siit kuin monet sillä oli jo niitattu:))

Miksi muuten suuttimet piti irroittaa? Oliko VEHO:n kettinki valmiiksi poikki vai pitikö sinun katkaista sekin? Tuolla varaosakettinkikaupoissa pikaisella katsomisella nätti myytävän vain suljettuja kettinkejä.
Kun venakoppa aukaistaan, pitää ilmeisesti olla jokin erikoinen väliaikais pukki jolla pidetään pakonokkaa paikoillaan, jotta konetta voi pyörittää?
Kummalta puolen suoritit ketjun sisään rullauksen. Kuskin vai hanttarin puolelta?
[youtube]https://www.youtube.com/channel/UCj1rxABTU4X40X-ZFgwD0YA[/youtube]Autot:
S211 V6 OM642.920 6-v MANUAL, Dodge Dakota 3,9 4WD -89
Audi Avanti A4 1.6 Bensa
Traktorit
Volvo BM400, Volvo BM500
Mopo Raisu vm-79
S211 V6 OM642.920 6-v MANUAL, Dodge Dakota 3,9 4WD -89
Audi Avanti A4 1.6 Bensa
Traktorit
Volvo BM400, Volvo BM500
Mopo Raisu vm-79
Re: 400 cdi jakoketjun niittaustyökalu
[/quote]
Sulla on G280 jotenkin samanlainen korvien väli kuin minulla. Mullakin tulee hankittua paljon työkaluja yhden kerran hommaa varten juuri samasta syystä.
Miksi muuten suuttimet piti irroittaa? Oliko VEHO:n kettinki valmiiksi poikki vai pitikö sinun katkaista sekin? Tuolla varaosakettinkikaupoissa pikaisella katsomisella nätti myytävän vain suljettuja kettinkejä.
Kun venakoppa aukaistaan, pitää ilmeisesti olla jokin erikoinen väliaikais pukki jolla pidetään pakonokkaa paikoillaan, jotta konetta voi pyörittää?
Kummalta puolen suoritit ketjun sisään rullauksen. Kuskin vai hanttarin puolelta?[/quote]
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Heh,aina ollu sama tauti päällänsä,hieman rajoittaa nyky tilan puute tuota välineharrastusta;)
suuttimet irrottaa niinpä..tiekkö ku mä vain tilailin osia,tyyliin,et soitin vara osa liikkeesessn ja kerron et jakoketju tarvii täs vaihtaa,kato mitä siihen tarvii ja kerro millon voin hakea..en suunnitellu yhtään,moottorin muovisuojaakaan en nostanu..niinpä yllätyksenä tuli mullekkin,et suuttimet menee venttiilikopan läpi kanteen..ajattelin vain et ketjun ku ketjun vaihto.eikä hoksannu se varaosamyyjäkään,ku olis muutoin tarjonnu niit suuttimien kiinnityspultteja ja pohjaprikkoja varmaan...
Ei tässä ole nokat mitenkään sidonnaisia venttiilikoppaan??nokkapukit on ihan oma juttunsa..onko jossain mersus sit niin??
Otin tietoisesti kuskin puolelta,ku oli selkeet jäljet et oli aiemmin käytetty auki ,mustaa siliconia tursusi reippaastikopan välistä ja halusin todeta et siel on kaikki ok..
Kyl ketju oli aika lailla sinkunu,ihan luomella ajatellen ku kampuran päästä käänsi edestakaisin,ni arviolta sellasen ehkä kymmenkunta astetta oli tyhjä väli ennenku nokalla oli liikettä..
Vehon ketju on ainaki aukinainen irrallisella liitospalalla..
Tänne on aika vaikee tällase "nörtin" yht äkkii säätää kuvia näkysälle,mut urakoin hetken ja koitan saada pienennettyy pari kuvaa
editt..perseelleenhä tää män..keskosiks jäi,mut jotain suuntaa..
Sulla on G280 jotenkin samanlainen korvien väli kuin minulla. Mullakin tulee hankittua paljon työkaluja yhden kerran hommaa varten juuri samasta syystä.

Miksi muuten suuttimet piti irroittaa? Oliko VEHO:n kettinki valmiiksi poikki vai pitikö sinun katkaista sekin? Tuolla varaosakettinkikaupoissa pikaisella katsomisella nätti myytävän vain suljettuja kettinkejä.
Kun venakoppa aukaistaan, pitää ilmeisesti olla jokin erikoinen väliaikais pukki jolla pidetään pakonokkaa paikoillaan, jotta konetta voi pyörittää?
Kummalta puolen suoritit ketjun sisään rullauksen. Kuskin vai hanttarin puolelta?[/quote]
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Heh,aina ollu sama tauti päällänsä,hieman rajoittaa nyky tilan puute tuota välineharrastusta;)
suuttimet irrottaa niinpä..tiekkö ku mä vain tilailin osia,tyyliin,et soitin vara osa liikkeesessn ja kerron et jakoketju tarvii täs vaihtaa,kato mitä siihen tarvii ja kerro millon voin hakea..en suunnitellu yhtään,moottorin muovisuojaakaan en nostanu..niinpä yllätyksenä tuli mullekkin,et suuttimet menee venttiilikopan läpi kanteen..ajattelin vain et ketjun ku ketjun vaihto.eikä hoksannu se varaosamyyjäkään,ku olis muutoin tarjonnu niit suuttimien kiinnityspultteja ja pohjaprikkoja varmaan...
Ei tässä ole nokat mitenkään sidonnaisia venttiilikoppaan??nokkapukit on ihan oma juttunsa..onko jossain mersus sit niin??
Otin tietoisesti kuskin puolelta,ku oli selkeet jäljet et oli aiemmin käytetty auki ,mustaa siliconia tursusi reippaastikopan välistä ja halusin todeta et siel on kaikki ok..
Kyl ketju oli aika lailla sinkunu,ihan luomella ajatellen ku kampuran päästä käänsi edestakaisin,ni arviolta sellasen ehkä kymmenkunta astetta oli tyhjä väli ennenku nokalla oli liikettä..
Vehon ketju on ainaki aukinainen irrallisella liitospalalla..
Tänne on aika vaikee tällase "nörtin" yht äkkii säätää kuvia näkysälle,mut urakoin hetken ja koitan saada pienennettyy pari kuvaa
editt..perseelleenhä tää män..keskosiks jäi,mut jotain suuntaa..
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
W163 400 cdi
Re: 400 cdi jakoketjun niittaustyökalu
kerran kokeilu viel..
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
W163 400 cdi
Re: 400 cdi jakoketjun niittaustyökalu
No nyt vasta älysin että sulalhan onkin kasikone. Tuo nimimerkki sai minut ajattelemaan että remppaat V-kutvosta. OM642:sta. Sulla onkin aivan eri moottori. Olisko siis OM628?
OM642:ssa venttiilikoppa toimii nokka-akselin pukkien yläosana. Siinä ei kuiteskaan suuttimia tarvinne irroittaa.
Tuo ohjain rulla painike ratkaisu on hyvä. Onko se itse rulla metallia vai jotain kovaa muovia?
Hyvät kuvat remontista
OM642:ssa venttiilikoppa toimii nokka-akselin pukkien yläosana. Siinä ei kuiteskaan suuttimia tarvinne irroittaa.
Tuo ohjain rulla painike ratkaisu on hyvä. Onko se itse rulla metallia vai jotain kovaa muovia?
Hyvät kuvat remontista
[youtube]https://www.youtube.com/channel/UCj1rxABTU4X40X-ZFgwD0YA[/youtube]Autot:
S211 V6 OM642.920 6-v MANUAL, Dodge Dakota 3,9 4WD -89
Audi Avanti A4 1.6 Bensa
Traktorit
Volvo BM400, Volvo BM500
Mopo Raisu vm-79
S211 V6 OM642.920 6-v MANUAL, Dodge Dakota 3,9 4WD -89
Audi Avanti A4 1.6 Bensa
Traktorit
Volvo BM400, Volvo BM500
Mopo Raisu vm-79
Re: 400 cdi jakoketjun niittaustyökalu
Mä noista pakonokista viel,ku jo toine joka on nostanu pakonokat esille...oonko mä käsittäny jotai väärin/tehny väärin...tai paljosta purkamisesta..Bomber4 kirjoitti:Toi ketjunvaihto on kova työ. Wissistä olen vaihtotyötä tutkinut ja siinon aika purkaminen mm. Pakonokat täytyy nostella pois ja niiden esiin saaminen kestää harrasteena jo pitkän päivän,sekä tallin lattian pesun,kun joutuu välijäähdyttäjän ( vesi) putkineen poistamaan. Ei mun käy yhtään kateeksi sitä joka tuon työn tekee. Mulla olis yhteen E koppaan odottamassa vaihtoa,mutta en oo viittinyt edes alottaa,eipä autolla kesäisin ajetakaan.
Sä varmaan ajattelit et en vaihda uittamalla??eihän se tilanne mitenkään eroa normaali käyntipyörityksestä kun ketju viedään toisella sisään..miks pitää pakonokat purkaa tms?
W163 400 cdi
Re: 400 cdi jakoketjun niittaustyökalu
just just..HannuS kirjoitti:No nyt vasta älysin että sulalhan onkin kasikone. Tuo nimimerkki sai minut ajattelemaan että remppaat V-kutvosta. OM642:sta. Sulla onkin aivan eri moottori. Olisko siis OM628?
OM642:ssa venttiilikoppa toimii nokka-akselin pukkien yläosana. Siinä ei kuiteskaan suuttimia tarvinne irroittaa.
Tuo ohjain rulla painike ratkaisu on hyvä. Onko se itse rulla metallia vai jotain kovaa muovia?
Hyvät kuvat remontista
no huh..ku mä jo ehdin ajatteleen piruja norjaks,et jotain radikaalia jääny hoksaamatta,tutkinu noita ottamiani kuviaki suurennuksil ja sillai...ok:D
Juu 628 kyllä:)
toi rulla on sitkeänkovaa muovia,itse asiassa se on sellasten vaijerivetoisten väliseinä pressujen rullastoa..nauhakonees vain madalsin vaijeri uraa..ruuvipenkis pikkasen taitoin kulmaa ja hahloreijän tein et saatoin tiukata kunnolla venttiilikopan pultilla,oli huolettoman tuntuista räikätä sisälle,keltasen nylon kiilaluistin suuntaan..
pirskale ku alko mennä säikähdysest äijä jo iha kananlihaksille,et hittojako on jääny huomiomati,jaot sekasi ja sitä rataa:D
son toi nicci ajalta ku mulla oli viel Maasturi;)
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Viimeksi muokannut G280E, Ma 15.06.2015 22:43. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
W163 400 cdi