CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4762
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
~280/650, normisetti.
Eipä toinna juuri enempää laittaa, ahdin lopuu ja hiukkassuodattimen eropaine kasvaa vikatilarajan ylitse pitkissä vedätyksissä.
Suurempaa ahdinta .... :roll:
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
mccone
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 1
Liittynyt: Ti 19.05.2015 20:04

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja mccone »

Mahtaa olla sama tehon lisäys W221 350 cdi 4 matic? On siis 235 hp vakiona. Varmaan kysytty aiemminkin mutta kun en profiilista löytänyt niin missäs päin ohjelmaa olisi tarjolla?
Avatar
ssuvik
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2782
Liittynyt: Pe 05.08.2011 18:42

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja ssuvik »

Tuikun kans tuossa oli vähän juttua ohjelmoinnista, ja hän kertoi että map-anturi kannattaisi vaihtaa 3bar versioon, ja cooleri myös toisenlaiseen. Anturin jo tilasin, mutta minkälainen cooleri sinne pitäisi vaihtaa? Onko jollakin kertoa joku hyväksi todettu malli?

E: Olinpas nolo. Auto siis E320CDI -04
E350CDI&A180CDI
Avatar
koyama
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1552
Liittynyt: Ma 04.07.2005 22:36
Paikkakunta: rovaniemi

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja koyama »

ssuvik kirjoitti:Tuikun kans tuossa oli vähän juttua ohjelmoinnista, ja hän kertoi että map-anturi kannattaisi vaihtaa 3bar versioon, ja cooleri myös toisenlaiseen. Anturin jo tilasin, mutta minkälainen cooleri sinne pitäisi vaihtaa? Onko jollakin kertoa joku hyväksi todettu malli?

E: Olinpas nolo. Auto siis E320CDI -04
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 10#p962110" onclick="window.open(this.href);return false;
Riittävä ns. normiviritykseen.Ja halapa
Hirrenveistoa pääsääntöisesti pelkkahirrestä

Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Avatar
Jumpstart
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 164
Liittynyt: Ke 07.01.2015 19:21
Paikkakunta: Kuopio

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja Jumpstart »

Voisiko joku liittää mukaan 3bar mapin varaosa numeron. Osaisi hankkia itsekkin sen varastoon odottamaan tuikun luona vierailua...
W219 CLS350 vm.2005
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12749
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja epk »

A006 153 99 28
jussilampi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1558
Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
Paikkakunta: oulu

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja jussilampi »

Jumpstart kirjoitti:Voisiko joku liittää mukaan 3bar mapin varaosa numeron. Osaisi hankkia itsekkin sen varastoon odottamaan tuikun luona vierailua...
Eikö tuo V-6 mee suoraan ilman map-vaihtoa , nuihin suoriin kutosiin niitä ilmeisesti vaihtaneet, vaikka saa kyllä riittävät tehot siihenkin ilman osien vaihtoa,mutta jos ei riitä, on asia erikseen,kiinan kuuleria ym.
S213 220CDI,Sprinter W910 Retkeilyauto, BMW R1200RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4762
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
V6,ssa on kolmen baarin mappi vakiona.

350cdi 224hv,n teho tulee olemaan suunnilleen sama kun vanhemmassakin moottorissa, pakoputken lähtö ahtimelta on parempi, mutta ahdin on pieni => tilannetta ei oikein voi hyödyntää.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Avatar
ssuvik
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2782
Liittynyt: Pe 05.08.2011 18:42

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja ssuvik »

Tuota 3barin mappia ei ilmeisesti kannata vaihtaa, kuin vasta ohjelmointipajalla?
E350CDI&A180CDI
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4762
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
... menee vikatilaan, pitää muuttaa ohjelmaan.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Kumipää
Mersumies
Mersumies
Viestit: 821
Liittynyt: Ti 23.10.2007 13:20
Paikkakunta: Kalajoki

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja Kumipää »

ssuvik kirjoitti:Tuota 3barin mappia ei ilmeisesti kannata vaihtaa, kuin vasta ohjelmointipajalla?
Ei, muuten tulee ongelmia, se näyttää alipainetta, ja ohjelma yrittää korjata sitä suuremmaksi.
Mahtavaa suhinaa ja sakkausta.. ai mistäkö tiiän :D

edit: tuikku kerkeskin jo
Star/bittiTuikkaukset Kalajoella.
Avatar
Jumpstart
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 164
Liittynyt: Ke 07.01.2015 19:21
Paikkakunta: Kuopio

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja Jumpstart »

tuikku kirjoitti:.
V6,ssa on kolmen baarin mappi vakiona.
No aina parempi. Tyhjähän tässä on sitten hötkytä tämän asian tiimoilta. Kiitokset.
W219 CLS350 vm.2005
Avatar
harrikka95
Mersumies
Mersumies
Viestit: 643
Liittynyt: Ma 19.11.2007 17:06
Paikkakunta: Pohojanmaa

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja harrikka95 »

Heitän tähän väliin kysymyksen että missä löytyis vaasaa lähin sellainen ammattimies starin kanssa joka poistais EGR:n käytöstä asian mukaisesti?
Auto on E W211 270CDI-03 kiittää ja kumartaa etukäteen :clap:
Mercedes-Benz W212 350CDI -09 Airmatic
Mercedes-Benz W126 300SE -86
Pakko ajaa Mersuilla kun ei muilla pysty..
-------------------------------------------------------------------
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4762
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
Noinkohan staarilla onnistuu.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Avatar
arska10
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7818
Liittynyt: Ti 14.09.2010 17:55
Paikkakunta: Vaasa

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja arska10 »

harrikka95 kirjoitti:Heitän tähän väliin kysymyksen että missä löytyis vaasaa lähin sellainen ammattimies starin kanssa joka poistais EGR:n käytöstä asian mukaisesti?
Auto on E W211 270CDI-03 kiittää ja kumartaa etukäteen :clap:
Juu ei onnistu starilla. Pitää tehdä ohjelmaan muutos.
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin ;)
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Avatar
harrikka95
Mersumies
Mersumies
Viestit: 643
Liittynyt: Ma 19.11.2007 17:06
Paikkakunta: Pohojanmaa

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja harrikka95 »

tuikku kirjoitti:.
Noinkohan staarilla onnistuu.
En minä tiedä millä onnistuu, tuskin kirveellä tai jakarilla ainakaan, oon vaan lukenut jostain että sen saa pois niin ettei aiheuta ongelmia. En kysyisi jos tietäisin.

Niin että onko niitä sellaisia jokka sen homman hallittee miten lähellä Vaasaa??
Mercedes-Benz W212 350CDI -09 Airmatic
Mercedes-Benz W126 300SE -86
Pakko ajaa Mersuilla kun ei muilla pysty..
-------------------------------------------------------------------
jjyks
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 43
Liittynyt: Ma 29.04.2013 21:46

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja jjyks »

Joskus threadia lukiessa tuli vastaan kyseinen tieto, mutta nyt en vain löytänyt.

Eli olisi tarkoituksena hiukan päivittää W124:sta uudempaan, ja pari W210:ä pistänyt silmään. Facelifteissähän on tuo tehokkaampi kone, ja lastuttaessakin tehoa näyttäisi saavan enemmän mutta mitä eroa niissä käytännössä on? Kummatkin taitavat olla om611 tyyppisiä? Saako helposti vaihdettua eroavat osat?
Vanhat:
W124 230TE 88
W124 200 87
Audi 100 95
Audi TT 02

Nykyiset:
Porsche 931 85
Porsche 924 77
W207 200 CGI 10
Avatar
arska10
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7818
Liittynyt: Ti 14.09.2010 17:55
Paikkakunta: Vaasa

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja arska10 »

Vuosimallit mitä olet katsellut olisi hyvä ilmoittaa jos on yli -00 niin onnistuu softalla jos on alle niin moni ei halua noita tehdä. Koska niissä on kerta poltoiset prommit jotka vaatii tinamaasti ja erillisen prommin poltto laitteen.
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin ;)
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
jjyks
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 43
Liittynyt: Ma 29.04.2013 21:46

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja jjyks »

Faceliftihän tuli juuri tuossa 00, eli siitä eteenpäin tarkoitin noilla "tehokkaammilla". Hyvä tietää, että jättää nuo pre-faceliftit huomiotta. Onko noissa 00-02 väykyissä joitakin eroavaisuuksia keskenään?
Vanhat:
W124 230TE 88
W124 200 87
Audi 100 95
Audi TT 02

Nykyiset:
Porsche 931 85
Porsche 924 77
W207 200 CGI 10
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5494
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja S202 »

Ainakin -99 mallin ceehen meni portin kautta ohjelma, se oli sitä ensimmäistä mallia cdi hukkaporttiahtimella.
S124 300TE
W124 300D
xr
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1225
Liittynyt: Ti 06.07.2004 01:08
Paikkakunta: Eteläpohjanmaa

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja xr »

jjyks kirjoitti:Joskus threadia lukiessa tuli vastaan kyseinen tieto, mutta nyt en vain löytänyt.

Eli olisi tarkoituksena hiukan päivittää W124:sta uudempaan, ja pari W210:ä pistänyt silmään. Facelifteissähän on tuo tehokkaampi kone, ja lastuttaessakin tehoa näyttäisi saavan enemmän mutta mitä eroa niissä käytännössä on? Kummatkin taitavat olla om611 tyyppisiä? Saako helposti vaihdettua eroavat osat?
kunhan väykky on CDI koneella niin on silloin helposti lastutettava myös C mallit 202/203
200/220 cdi 1998 ja 1999 oli hukkaportti ahtimella uudemmassa on vnt ahdin kulkevuuden kannalta ei ole mitään merkitystä
Viimeksi muokannut xr, Pe 29.05.2015 21:38. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
xr
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1225
Liittynyt: Ti 06.07.2004 01:08
Paikkakunta: Eteläpohjanmaa

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja xr »

...
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4762
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
Kaikki alkupäänkin autot menee kaapelilla, kunhan on vaan cdi.

Nelipyttyiset alkupään cdi,t:

100/125 heppaiset hukkaportillisella ahtimella => ahdin + pienet suuttimet näissä määrää, että max ulos saatava teho luokkaa 150-160, riippuu tekniikan kunnosta.
116/143 heppaiset vnt-ahtimella, ovat vähän uudempia, kun edelliset. Ahdin toimii alipaineella ja käytännössä pienien suuttimien kanssa rajaa max tehon johonkin 180 luokaan.
122/150 heppaiset sähkötoimisella vnt ahtimella, ruiskutuspaine noussut 1600baariin, paaaaaljon erilaisia suutinvariaatioita, niistä riippuen tehoa tulee välille 190-200.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
jjyks
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 43
Liittynyt: Ma 29.04.2013 21:46

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja jjyks »

Ok, kiva kuulla kavereilta jotka ainakin tietävät asiasta. Automaatilla olevia pre facelift väykkyjä vain löytyy omasta hintaluokasta paljon siistimpiä, eli noita voisi sitten pikkuhiljaa rahatilanteen mukaan päivitellä isommalla ahtimella ja suuttimilla. Onko noissa pre-facelifteissä kuitenkin kaikki tarvittava, että saa VNT ahtimen toimimaan?
Vanhat:
W124 230TE 88
W124 200 87
Audi 100 95
Audi TT 02

Nykyiset:
Porsche 931 85
Porsche 924 77
W207 200 CGI 10
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4762
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
Kyllä
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Eetyzk
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 383
Liittynyt: Ti 15.04.2008 16:16

Viesti Kirjoittaja Eetyzk »

-
Viimeksi muokannut Eetyzk, Ti 21.02.2017 23:17. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
rubE
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 46
Liittynyt: Su 09.11.2014 22:37

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja rubE »

Terve, en viitsi alkaa selaamaan 62 sivua joten kysyn tässä suoraan.

Mitenkä oot ottanu tehoa irti w202 200cdi:stä pelkällä ohjelmalla? n 150hp?
Miten manuaalissa on kestäny kytkin sen lisääntyvän väännön?
Kuinka tuo 50hp/n 100nm lisäyksen huomaa käytännössä? Eli paljonko on about 0-100kmh? Jos vakiona noin 11-12sk?
Kuka laittaa täällä lapissapäin, oulu-tornio-rovaniemi alueella hyviä ohjelmia joille kehtaa auton viedä edes? :D :crazy:
Missä hintaluokassa ohjelmointi liikkuu?

Ja mites tuikku jos sinä sen laitat niin mihin hintaluokkaan se sijoittuu ja missä päin asustelet? :eh: :roll:
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4762
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja tuikku »

Eetyzk kirjoitti:Itteeki kiinnostais tuo ohjelman räppääminen.

Tarviiko siihen muutakun ohjelmointilaitteet (Esim. MPPS?) ja siihen kaveriksi vaikka WinOLS?
Pääseekö näillä lataan ohjelman pihalle EDC15:sta ja tuolla WinOLS:llä muokaan softaa?
Ei tarvi muuta? Launc Diaguni löytyy testausvaiheen kaveriksi.

Se on sitte eri juttu mitä taikoja siel softas tehdään, mutta tuos ois pihas just auto siihen hommaan johon vois harjottella. :think:

EDIT: Tilasin sitte MPPS V16 kiinasta, saa nähä saadaanko sitä muuta aikaseksi ku rikkinäisiä ecuja. :clap:
No, eipä oikeastaan, alkuun pääsee.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4762
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja tuikku »

rubE kirjoitti:Terve, en viitsi alkaa selaamaan 62 sivua joten kysyn tässä suoraan.

Mitenkä oot ottanu tehoa irti w202 200cdi:stä pelkällä ohjelmalla? n 150hp?
Miten manuaalissa on kestäny kytkin sen lisääntyvän väännön?
Kuinka tuo 50hp/n 100nm lisäyksen huomaa käytännössä? Eli paljonko on about 0-100kmh? Jos vakiona noin 11-12sk?
Kuka laittaa täällä lapissapäin, oulu-tornio-rovaniemi alueella hyviä ohjelmia joille kehtaa auton viedä edes? :D :crazy:
Missä hintaluokassa ohjelmointi liikkuu?

Ja mites tuikku jos sinä sen laitat niin mihin hintaluokkaan se sijoittuu ja missä päin asustelet? :eh: :roll:
Joo, suunnilleen.
Kunnossa oleva kytkin kestää, kunhan jättää suutinkartat rauhaan.
Käyttäjät mahtais olla parempia tähän vastaamaan, ei siitä kuitenkaan kuurakettia tule, ennenminkin mukavuuspäivitys.

No, halpahan se on, Kajaanissa asun.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5494
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja S202 »

rubE kirjoitti:Terve, en viitsi alkaa selaamaan 62 sivua joten kysyn tässä suoraan.

Mitenkä oot ottanu tehoa irti w202 200cdi:stä pelkällä ohjelmalla? n 150hp?
Miten manuaalissa on kestäny kytkin sen lisääntyvän väännön?
Kuinka tuo 50hp/n 100nm lisäyksen huomaa käytännössä? Eli paljonko on about 0-100kmh? Jos vakiona noin 11-12sk?
Kuka laittaa täällä lapissapäin, oulu-tornio-rovaniemi alueella hyviä ohjelmia joille kehtaa auton viedä edes? :D :crazy:
Missä hintaluokassa ohjelmointi liikkuu?

Ja mites tuikku jos sinä sen laitat niin mihin hintaluokkaan se sijoittuu ja missä päin asustelet? :eh: :roll:
9s pintaan. Katalysaattorit vielä tyhjäksi.
S124 300TE
W124 300D
Vastaa Viestiin