Nopeusrajoitusnavustimen jälkiasennus

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
D-MB
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 257
Liittynyt: La 03.12.2011 19:41

Nopeusrajoitusnavustimen jälkiasennus

Viesti Kirjoittaja D-MB »

Huollon yhteydessä tuli asennettua nopeusrajoitusavustin autooni. Koska autossa löytyi jo Command Online ja kaistavahti+ILS valot niin kaikki tarvittavat laitteet (kamera tuulilasissa ja navigaattori nopeusrajoitin tiedoilla) oli jo olemassa. Tämän jälkeen tarvittiin pieni softapäivitys. Minulle tuo tuli maksamaan tuo 290 €. Maksut tuntuvat vaihtelevan aika paljon.

Nyt mittaristossa näkyy kameran havainnoiva nopeusrajoitus ja navissa kameran näkemä tai kartalta otettu nopeusrajoitus. Itse käytän moodia jossa normaalisti mittaristossa näkyy tämänhetkinen nopeus. Tällöin kameran huomaama nopeusrajoitus välähtää muutanman sekunnin näytöllä.

Järjestelmä toimii aika hyvin. Suurimmat ongelmat tulevat tilanteissa, joissa nopeusrajoituskyltti on tiukassa käännöksessä, jolloin se helposti vain vilahtaa kameran näkökentässä eikä laite pysty sitä prosessoimaan. Toinen merkittävä ongelma on nopeusrajoituksen päättymiskyltit, jotka järjestlmä tunnistaa usein ns. vapaan nopeuden kylteiksi. Ilmeisesti järjestelmä ei toimi vielä Suomessa, mutta katsotaan jouluna mitä tuo näyttää kun ajellaan taas sinne lomilla.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
S212 350CDI 2011, Volvo XC60 D4 AWD 2015
simppa80
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3003
Liittynyt: Su 27.04.2008 20:24
Paikkakunta: Pohjois Pohjanmaa

Re: Nopeusrajoitusnavustimen jälkiasennus

Viesti Kirjoittaja simppa80 »

Hieno varuste. Eipä oo W211 kameraa. Olis kiva lisävaruste. Osaako joku sanoa osaako NTG 2.5 nopeusrajoitukset? Saako sen sinne jotenkin näkymään? Tuskimpa vaan..
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
D-MB
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 257
Liittynyt: La 03.12.2011 19:41

Re: Nopeusrajoitusnavustimen jälkiasennus

Viesti Kirjoittaja D-MB »

simppa80 kirjoitti:Hieno varuste. Eipä oo W211 kameraa. Olis kiva lisävaruste. Osaako joku sanoa osaako NTG 2.5 nopeusrajoitukset? Saako sen sinne jotenkin näkymään? Tuskimpa vaan..
Ainaking W/S212 tapauksessa tarvitaan joko APS50 tai Command. Sinänsä tuo nopeusrajoitustieto on kyllä tuossa kartta-aineistossa, joten teoriassa tuo pitäisi olla mahdollista, mutta mistä löytäisi softan joka saisi tuon aikaan.

Jos autossa (yhä W/S212) on kaistavahti niin tarvitaan vain ohjelmistopäivitys. Jos autossa on ei ole kaistavahtia, mutta on kaukovaloavustin niin pitää myös vaihtaa kaapeli kameralta. Jos ei ole kaistavahtia eikä kaukovaloavustinta niin pitää hankkia kamera peilin taakse ja kaapelointi - tuolloin kustannus on jo tuhansia euroja.

Lisää tietoa saksaksi http://www.motor-talk.de/forum/nachrues ... tml?page=1.
S212 350CDI 2011, Volvo XC60 D4 AWD 2015
Avatar
markoala
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2766
Liittynyt: Ma 11.04.2005 12:21
Paikkakunta: Mäntsälä Anttila

Re: Nopeusrajoitusnavustimen jälkiasennus

Viesti Kirjoittaja markoala »

Mielenkiintoista tietoa. Kiitos. Omassa APS50 ja ILS + kaukovaloavustin. Olisi siis ehkä asennettavissa järkevillä :?: kuluilla.
W213 220d +W242 electric drive
D-MB
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 257
Liittynyt: La 03.12.2011 19:41

Re: Nopeusrajoitusnavustimen jälkiasennus

Viesti Kirjoittaja D-MB »

Kävimme jouluna Suomessa ja kyseinen varuste toimi lähes koko matkan varsin hyvin. Ruotsin kaksikaistaisilla (suuntaansa) teillä on vasrinkin Skånessa liikennemerkit ainoastaan ulkolaidassa kaukana tien reunasta. Näillä teillä ei kamera kyennyt huomaamaan liikennemerkkejä, jos ajoi vasemmalla kaistalla. Muuten tuo parin tuhannen kilometrin matka meni hyvin ja järjestelmä toimi hyvin. Kun ylitimme Suomen rajan niin systeemi sammui välittömästi. Uskoisin tätän syynä olevan se ettei yksinkertaisesti karttapohjassa olekkaan Suomen nopeusrajoituksia.
S212 350CDI 2011, Volvo XC60 D4 AWD 2015
Jussiboy
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 360
Liittynyt: Pe 08.02.2008 20:23

Re: Nopeusrajoitusnavustimen jälkiasennus

Viesti Kirjoittaja Jussiboy »

Kaikki kiva loppuu kieltolan rajalla... Systeemi pimeni myös mulla ja ruutuun tuli ilmoitus, ettei kyseinen toiminto ole tässä maassa käytössä. Voiskohan sen koodata näkymään pelkästään kameraa käyttävänä ilman karttapohjan tietoja? Toimii muuten vapaassa-Euroopassa todella hyvin.
Jussiboy
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 360
Liittynyt: Pe 08.02.2008 20:23

Re: Nopeusrajoitusnavustimen jälkiasennus

Viesti Kirjoittaja Jussiboy »

Nopeusnäyttö toimii kaikkialla paitsi Suomessa :evil:. Löytyykö Pirkanmaalta STAR-gurua, joka voisi maksua vastaan tutkia voiko Suomen laittaa sallittujen maiden kategoriaan? Veholla eivät luonnollisesti suostuneet moiseen operaatioon...
simppa80
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3003
Liittynyt: Su 27.04.2008 20:24
Paikkakunta: Pohjois Pohjanmaa

Re: Nopeusrajoitusnavustimen jälkiasennus

Viesti Kirjoittaja simppa80 »

Oletko Jussiboy saanut koodauksen omaasi kuntoon? Oulun Veholla sanottiin mulle että koodaus pitää suorittaa että alkaa suomen liikennemerkit toimia. Oli kyllä niin kiva varuste joka toimi Saksassa, Tanskassa ja Ruotsissa että pakko tuo on saada Suomessakin toimimaan.. Xentry ei itselläni toimi niin en saanut itse vielä koodattua. Osaako kukaan sanoa minkä ohjainlaitteen alta tuo assistentti löytyy?
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
TTL
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 186
Liittynyt: Pe 06.03.2009 20:50

Re: Nopeusrajoitusnavustimen jälkiasennus

Viesti Kirjoittaja TTL »

OT. Faceliftissä varmempi kuin junan vessa. Ja vain 350 egeä. Ei liene maakohtaisia rajoituksiakaan. Ecall on toinen myös Suomessa toimiva uutus.
MB S500e 5/2015 (työmatka-auto)
Opel Vivaro L2H1 107 kW 9/2017 (mökkiauto)
simppa80
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3003
Liittynyt: Su 27.04.2008 20:24
Paikkakunta: Pohjois Pohjanmaa

Re: Nopeusrajoitusnavustimen jälkiasennus

Viesti Kirjoittaja simppa80 »

Toimiiko tää kellään W204:ssa suomessa?
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
Jussiboy
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 360
Liittynyt: Pe 08.02.2008 20:23

Re: Nopeusrajoitusnavustimen jälkiasennus

Viesti Kirjoittaja Jussiboy »

simppa80 kirjoitti:Oletko Jussiboy saanut koodauksen omaasi kuntoon?
Ei toimi ei...
simppa80
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3003
Liittynyt: Su 27.04.2008 20:24
Paikkakunta: Pohjois Pohjanmaa

Re: Nopeusrajoitusnavustimen jälkiasennus

Viesti Kirjoittaja simppa80 »

Jussiboy kirjoitti:
simppa80 kirjoitti:Oletko Jussiboy saanut koodauksen omaasi kuntoon?
Ei toimi ei...
Onko sulla uusin karttapäivitys Comandissa ja kenties uusin firmware?
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
Jussiboy
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 360
Liittynyt: Pe 08.02.2008 20:23

Re: Nopeusrajoitusnavustimen jälkiasennus

Viesti Kirjoittaja Jussiboy »

Nopeusrajoitusavustin ei tule toimintaan, ennenkuin Iso-Bertta Stutgartissa päättää niin (eli ei koskaan). Virallisen huhun mukaan syynä on Suomessa käytettävä 60km:n nopeusrajoitusmerkki, joka on malliltaan liian lähellä 80:n rajoitusta. Liikennemerkkien malli on kuulemma yhteisesti päätetty Sveitsissä vuonna miekka ja kilpi, mutta pölhölässä muutettiin 60 km:n merkkiä ihan ite. Uudemmissa malleissa on stereokamera joka tunnistaa merkit paremmin. Omasta mielestä todellinen syy on talvinopeusrajoitukset joita ei ole viitsitty koodata Comandin muistiin.
Ainoa ilo Comandista on parempi näyttö verrattuna audio 20 + Becker navi yhdistelmään.
Hintaansa nähden (4000€) aivan paskalaite: nopeusrajoitusavustin ei toimi Kieltolassa, ennen kuin pääset nettiin katsomaan määränpään säätietoja olet jo perillä ja tämäkin onnistuu vain jos olet lainannut mummon vanhaa puhelinta missä on DUN. Audio 20 näyttö taas on tehty tahallaan niin kököksi, että ihmiset jotka eivät halua punaisia kieroja silmiä joutuvat laittamaan Mersun oman navigaattorin. Ai niin soittaminen Beckerin POI pisteisiin ei onnistu vaikka puhelinnumero löytyy tietokannasta, onkohan ominaisuus unohtunut vai onko sekin tahallaan huononnettu? Nopeusrajoitusavustin toimii Beckerissa, tosin ilman kameraa ja kameratolppa hälytyksenkin voi ostaa 25€:lla. Nautin muuten suunnattomasti viimeisen Saksan tuliaisen kanssa reissaamisesta koska Beckeri mongersi tankero-Suomea ja Ruåtsin kartta ei ollut esiasennuttana laitteessa Suomi taas oli (kerrankin näin päin).
mva
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 5
Liittynyt: Su 05.04.2015 21:39

Re: Nopeusrajoitusnavustimen jälkiasennus

Viesti Kirjoittaja mva »

Saako koodattua liikennemerkkien tunnistustoimintoa auton mittaristoon?

Auto MB S 350 CDI vm 2010 W221, autossa on kaukovaloassistentti ja navigaattori Comand APS.

Veholta tulee asiaan aivan mitä sattuun vastauksia...
mva
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 5
Liittynyt: Su 05.04.2015 21:39

Re: Nopeusrajoitusnavustimen jälkiasennus

Viesti Kirjoittaja mva »

mva kirjoitti:Saako koodattua liikennemerkkien tunnistustoimintoa auton mittaristoon?

Auto MB S 350 CDI vm 2010 W221, autossa on kaukovaloassistentti ja navigaattori Comand APS.

Veholta tulee asiaan aivan mitä sattuun vastauksia...
Tähän ei löydy tietoa?
simppa80
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3003
Liittynyt: Su 27.04.2008 20:24
Paikkakunta: Pohjois Pohjanmaa

Re: Nopeusrajoitusnavustimen jälkiasennus

Viesti Kirjoittaja simppa80 »

Jussiboy kirjoitti:Nopeusrajoitusavustin ei tule toimintaan, ennenkuin Iso-Bertta Stutgartissa päättää niin (eli ei koskaan). Virallisen huhun mukaan syynä on Suomessa käytettävä 60km:n nopeusrajoitusmerkki, joka on malliltaan liian lähellä 80:n rajoitusta. Liikennemerkkien malli on kuulemma yhteisesti päätetty Sveitsissä vuonna miekka ja kilpi, mutta pölhölässä muutettiin 60 km:n merkkiä ihan ite. Uudemmissa malleissa on stereokamera joka tunnistaa merkit paremmin. Omasta mielestä todellinen syy on talvinopeusrajoitukset joita ei ole viitsitty koodata Comandin muistiin.
Ainoa ilo Comandista on parempi näyttö verrattuna audio 20 + Becker navi yhdistelmään.
Hintaansa nähden (4000€) aivan paskalaite: nopeusrajoitusavustin ei toimi Kieltolassa, ennen kuin pääset nettiin katsomaan määränpään säätietoja olet jo perillä ja tämäkin onnistuu vain jos olet lainannut mummon vanhaa puhelinta missä on DUN. Audio 20 näyttö taas on tehty tahallaan niin kököksi, että ihmiset jotka eivät halua punaisia kieroja silmiä joutuvat laittamaan Mersun oman navigaattorin. Ai niin soittaminen Beckerin POI pisteisiin ei onnistu vaikka puhelinnumero löytyy tietokannasta, onkohan ominaisuus unohtunut vai onko sekin tahallaan huononnettu? Nopeusrajoitusavustin toimii Beckerissa, tosin ilman kameraa ja kameratolppa hälytyksenkin voi ostaa 25€:lla. Nautin muuten suunnattomasti viimeisen Saksan tuliaisen kanssa reissaamisesta koska Beckeri mongersi tankero-Suomea ja Ruåtsin kartta ei ollut esiasennuttana laitteessa Suomi taas oli (kerrankin näin päin).
On siinä sekin ilo että comandissä dvd soitin, Video/tv mahdollisuus, Peruutuskamera liitäntä, sekä paremmat musiikki toisto / tallennus mahdollisuudet. Ja kyllä sillä voi soittaa poi numeroihin suoraan..
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
simppa80
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3003
Liittynyt: Su 27.04.2008 20:24
Paikkakunta: Pohjois Pohjanmaa

Re: Nopeusrajoitusnavustimen jälkiasennus

Viesti Kirjoittaja simppa80 »

EDIT: Ei taida S 2010 tukea nopeusrajoitus assistenttia. Ainakan lisämoduli myyjän mukaan.. Osta multa moduli ja kokeile. Tuolla sivulla on tekstiä että 2009 tullut S-Malliin..
http://www.emercedesbenz.com/Nov08/12_0 ... ssist.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
Vastaa Viestiin