Nopeusrajoitusnavustimen jälkiasennus
Nopeusrajoitusnavustimen jälkiasennus
Huollon yhteydessä tuli asennettua nopeusrajoitusavustin autooni. Koska autossa löytyi jo Command Online ja kaistavahti+ILS valot niin kaikki tarvittavat laitteet (kamera tuulilasissa ja navigaattori nopeusrajoitin tiedoilla) oli jo olemassa. Tämän jälkeen tarvittiin pieni softapäivitys. Minulle tuo tuli maksamaan tuo 290 €. Maksut tuntuvat vaihtelevan aika paljon.
Nyt mittaristossa näkyy kameran havainnoiva nopeusrajoitus ja navissa kameran näkemä tai kartalta otettu nopeusrajoitus. Itse käytän moodia jossa normaalisti mittaristossa näkyy tämänhetkinen nopeus. Tällöin kameran huomaama nopeusrajoitus välähtää muutanman sekunnin näytöllä.
Järjestelmä toimii aika hyvin. Suurimmat ongelmat tulevat tilanteissa, joissa nopeusrajoituskyltti on tiukassa käännöksessä, jolloin se helposti vain vilahtaa kameran näkökentässä eikä laite pysty sitä prosessoimaan. Toinen merkittävä ongelma on nopeusrajoituksen päättymiskyltit, jotka järjestlmä tunnistaa usein ns. vapaan nopeuden kylteiksi. Ilmeisesti järjestelmä ei toimi vielä Suomessa, mutta katsotaan jouluna mitä tuo näyttää kun ajellaan taas sinne lomilla.
Nyt mittaristossa näkyy kameran havainnoiva nopeusrajoitus ja navissa kameran näkemä tai kartalta otettu nopeusrajoitus. Itse käytän moodia jossa normaalisti mittaristossa näkyy tämänhetkinen nopeus. Tällöin kameran huomaama nopeusrajoitus välähtää muutanman sekunnin näytöllä.
Järjestelmä toimii aika hyvin. Suurimmat ongelmat tulevat tilanteissa, joissa nopeusrajoituskyltti on tiukassa käännöksessä, jolloin se helposti vain vilahtaa kameran näkökentässä eikä laite pysty sitä prosessoimaan. Toinen merkittävä ongelma on nopeusrajoituksen päättymiskyltit, jotka järjestlmä tunnistaa usein ns. vapaan nopeuden kylteiksi. Ilmeisesti järjestelmä ei toimi vielä Suomessa, mutta katsotaan jouluna mitä tuo näyttää kun ajellaan taas sinne lomilla.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
S212 350CDI 2011, Volvo XC60 D4 AWD 2015
Re: Nopeusrajoitusnavustimen jälkiasennus
Hieno varuste. Eipä oo W211 kameraa. Olis kiva lisävaruste. Osaako joku sanoa osaako NTG 2.5 nopeusrajoitukset? Saako sen sinne jotenkin näkymään? Tuskimpa vaan..
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
Re: Nopeusrajoitusnavustimen jälkiasennus
Ainaking W/S212 tapauksessa tarvitaan joko APS50 tai Command. Sinänsä tuo nopeusrajoitustieto on kyllä tuossa kartta-aineistossa, joten teoriassa tuo pitäisi olla mahdollista, mutta mistä löytäisi softan joka saisi tuon aikaan.simppa80 kirjoitti:Hieno varuste. Eipä oo W211 kameraa. Olis kiva lisävaruste. Osaako joku sanoa osaako NTG 2.5 nopeusrajoitukset? Saako sen sinne jotenkin näkymään? Tuskimpa vaan..
Jos autossa (yhä W/S212) on kaistavahti niin tarvitaan vain ohjelmistopäivitys. Jos autossa on ei ole kaistavahtia, mutta on kaukovaloavustin niin pitää myös vaihtaa kaapeli kameralta. Jos ei ole kaistavahtia eikä kaukovaloavustinta niin pitää hankkia kamera peilin taakse ja kaapelointi - tuolloin kustannus on jo tuhansia euroja.
Lisää tietoa saksaksi http://www.motor-talk.de/forum/nachrues ... tml?page=1.
S212 350CDI 2011, Volvo XC60 D4 AWD 2015
Re: Nopeusrajoitusnavustimen jälkiasennus
Mielenkiintoista tietoa. Kiitos. Omassa APS50 ja ILS + kaukovaloavustin. Olisi siis ehkä asennettavissa järkevillä
kuluilla.

W213 220d +W242 electric drive
Re: Nopeusrajoitusnavustimen jälkiasennus
Kävimme jouluna Suomessa ja kyseinen varuste toimi lähes koko matkan varsin hyvin. Ruotsin kaksikaistaisilla (suuntaansa) teillä on vasrinkin Skånessa liikennemerkit ainoastaan ulkolaidassa kaukana tien reunasta. Näillä teillä ei kamera kyennyt huomaamaan liikennemerkkejä, jos ajoi vasemmalla kaistalla. Muuten tuo parin tuhannen kilometrin matka meni hyvin ja järjestelmä toimi hyvin. Kun ylitimme Suomen rajan niin systeemi sammui välittömästi. Uskoisin tätän syynä olevan se ettei yksinkertaisesti karttapohjassa olekkaan Suomen nopeusrajoituksia.
S212 350CDI 2011, Volvo XC60 D4 AWD 2015
Re: Nopeusrajoitusnavustimen jälkiasennus
Kaikki kiva loppuu kieltolan rajalla... Systeemi pimeni myös mulla ja ruutuun tuli ilmoitus, ettei kyseinen toiminto ole tässä maassa käytössä. Voiskohan sen koodata näkymään pelkästään kameraa käyttävänä ilman karttapohjan tietoja? Toimii muuten vapaassa-Euroopassa todella hyvin.
Re: Nopeusrajoitusnavustimen jälkiasennus
Nopeusnäyttö toimii kaikkialla paitsi Suomessa
. Löytyykö Pirkanmaalta STAR-gurua, joka voisi maksua vastaan tutkia voiko Suomen laittaa sallittujen maiden kategoriaan? Veholla eivät luonnollisesti suostuneet moiseen operaatioon...

Re: Nopeusrajoitusnavustimen jälkiasennus
Oletko Jussiboy saanut koodauksen omaasi kuntoon? Oulun Veholla sanottiin mulle että koodaus pitää suorittaa että alkaa suomen liikennemerkit toimia. Oli kyllä niin kiva varuste joka toimi Saksassa, Tanskassa ja Ruotsissa että pakko tuo on saada Suomessakin toimimaan.. Xentry ei itselläni toimi niin en saanut itse vielä koodattua. Osaako kukaan sanoa minkä ohjainlaitteen alta tuo assistentti löytyy?
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
Re: Nopeusrajoitusnavustimen jälkiasennus
OT. Faceliftissä varmempi kuin junan vessa. Ja vain 350 egeä. Ei liene maakohtaisia rajoituksiakaan. Ecall on toinen myös Suomessa toimiva uutus.
MB S500e 5/2015 (työmatka-auto)
Opel Vivaro L2H1 107 kW 9/2017 (mökkiauto)
Opel Vivaro L2H1 107 kW 9/2017 (mökkiauto)
Re: Nopeusrajoitusnavustimen jälkiasennus
Toimiiko tää kellään W204:ssa suomessa?
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
Re: Nopeusrajoitusnavustimen jälkiasennus
Ei toimi ei...simppa80 kirjoitti:Oletko Jussiboy saanut koodauksen omaasi kuntoon?
Re: Nopeusrajoitusnavustimen jälkiasennus
Onko sulla uusin karttapäivitys Comandissa ja kenties uusin firmware?Jussiboy kirjoitti:Ei toimi ei...simppa80 kirjoitti:Oletko Jussiboy saanut koodauksen omaasi kuntoon?
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
Re: Nopeusrajoitusnavustimen jälkiasennus
Nopeusrajoitusavustin ei tule toimintaan, ennenkuin Iso-Bertta Stutgartissa päättää niin (eli ei koskaan). Virallisen huhun mukaan syynä on Suomessa käytettävä 60km:n nopeusrajoitusmerkki, joka on malliltaan liian lähellä 80:n rajoitusta. Liikennemerkkien malli on kuulemma yhteisesti päätetty Sveitsissä vuonna miekka ja kilpi, mutta pölhölässä muutettiin 60 km:n merkkiä ihan ite. Uudemmissa malleissa on stereokamera joka tunnistaa merkit paremmin. Omasta mielestä todellinen syy on talvinopeusrajoitukset joita ei ole viitsitty koodata Comandin muistiin.
Ainoa ilo Comandista on parempi näyttö verrattuna audio 20 + Becker navi yhdistelmään.
Hintaansa nähden (4000€) aivan paskalaite: nopeusrajoitusavustin ei toimi Kieltolassa, ennen kuin pääset nettiin katsomaan määränpään säätietoja olet jo perillä ja tämäkin onnistuu vain jos olet lainannut mummon vanhaa puhelinta missä on DUN. Audio 20 näyttö taas on tehty tahallaan niin kököksi, että ihmiset jotka eivät halua punaisia kieroja silmiä joutuvat laittamaan Mersun oman navigaattorin. Ai niin soittaminen Beckerin POI pisteisiin ei onnistu vaikka puhelinnumero löytyy tietokannasta, onkohan ominaisuus unohtunut vai onko sekin tahallaan huononnettu? Nopeusrajoitusavustin toimii Beckerissa, tosin ilman kameraa ja kameratolppa hälytyksenkin voi ostaa 25€:lla. Nautin muuten suunnattomasti viimeisen Saksan tuliaisen kanssa reissaamisesta koska Beckeri mongersi tankero-Suomea ja Ruåtsin kartta ei ollut esiasennuttana laitteessa Suomi taas oli (kerrankin näin päin).
Ainoa ilo Comandista on parempi näyttö verrattuna audio 20 + Becker navi yhdistelmään.
Hintaansa nähden (4000€) aivan paskalaite: nopeusrajoitusavustin ei toimi Kieltolassa, ennen kuin pääset nettiin katsomaan määränpään säätietoja olet jo perillä ja tämäkin onnistuu vain jos olet lainannut mummon vanhaa puhelinta missä on DUN. Audio 20 näyttö taas on tehty tahallaan niin kököksi, että ihmiset jotka eivät halua punaisia kieroja silmiä joutuvat laittamaan Mersun oman navigaattorin. Ai niin soittaminen Beckerin POI pisteisiin ei onnistu vaikka puhelinnumero löytyy tietokannasta, onkohan ominaisuus unohtunut vai onko sekin tahallaan huononnettu? Nopeusrajoitusavustin toimii Beckerissa, tosin ilman kameraa ja kameratolppa hälytyksenkin voi ostaa 25€:lla. Nautin muuten suunnattomasti viimeisen Saksan tuliaisen kanssa reissaamisesta koska Beckeri mongersi tankero-Suomea ja Ruåtsin kartta ei ollut esiasennuttana laitteessa Suomi taas oli (kerrankin näin päin).
Re: Nopeusrajoitusnavustimen jälkiasennus
Saako koodattua liikennemerkkien tunnistustoimintoa auton mittaristoon?
Auto MB S 350 CDI vm 2010 W221, autossa on kaukovaloassistentti ja navigaattori Comand APS.
Veholta tulee asiaan aivan mitä sattuun vastauksia...
Auto MB S 350 CDI vm 2010 W221, autossa on kaukovaloassistentti ja navigaattori Comand APS.
Veholta tulee asiaan aivan mitä sattuun vastauksia...
Re: Nopeusrajoitusnavustimen jälkiasennus
Tähän ei löydy tietoa?mva kirjoitti:Saako koodattua liikennemerkkien tunnistustoimintoa auton mittaristoon?
Auto MB S 350 CDI vm 2010 W221, autossa on kaukovaloassistentti ja navigaattori Comand APS.
Veholta tulee asiaan aivan mitä sattuun vastauksia...
Re: Nopeusrajoitusnavustimen jälkiasennus
On siinä sekin ilo että comandissä dvd soitin, Video/tv mahdollisuus, Peruutuskamera liitäntä, sekä paremmat musiikki toisto / tallennus mahdollisuudet. Ja kyllä sillä voi soittaa poi numeroihin suoraan..Jussiboy kirjoitti:Nopeusrajoitusavustin ei tule toimintaan, ennenkuin Iso-Bertta Stutgartissa päättää niin (eli ei koskaan). Virallisen huhun mukaan syynä on Suomessa käytettävä 60km:n nopeusrajoitusmerkki, joka on malliltaan liian lähellä 80:n rajoitusta. Liikennemerkkien malli on kuulemma yhteisesti päätetty Sveitsissä vuonna miekka ja kilpi, mutta pölhölässä muutettiin 60 km:n merkkiä ihan ite. Uudemmissa malleissa on stereokamera joka tunnistaa merkit paremmin. Omasta mielestä todellinen syy on talvinopeusrajoitukset joita ei ole viitsitty koodata Comandin muistiin.
Ainoa ilo Comandista on parempi näyttö verrattuna audio 20 + Becker navi yhdistelmään.
Hintaansa nähden (4000€) aivan paskalaite: nopeusrajoitusavustin ei toimi Kieltolassa, ennen kuin pääset nettiin katsomaan määränpään säätietoja olet jo perillä ja tämäkin onnistuu vain jos olet lainannut mummon vanhaa puhelinta missä on DUN. Audio 20 näyttö taas on tehty tahallaan niin kököksi, että ihmiset jotka eivät halua punaisia kieroja silmiä joutuvat laittamaan Mersun oman navigaattorin. Ai niin soittaminen Beckerin POI pisteisiin ei onnistu vaikka puhelinnumero löytyy tietokannasta, onkohan ominaisuus unohtunut vai onko sekin tahallaan huononnettu? Nopeusrajoitusavustin toimii Beckerissa, tosin ilman kameraa ja kameratolppa hälytyksenkin voi ostaa 25€:lla. Nautin muuten suunnattomasti viimeisen Saksan tuliaisen kanssa reissaamisesta koska Beckeri mongersi tankero-Suomea ja Ruåtsin kartta ei ollut esiasennuttana laitteessa Suomi taas oli (kerrankin näin päin).
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
Re: Nopeusrajoitusnavustimen jälkiasennus
EDIT: Ei taida S 2010 tukea nopeusrajoitus assistenttia. Ainakan lisämoduli myyjän mukaan.. Osta multa moduli ja kokeile. Tuolla sivulla on tekstiä että 2009 tullut S-Malliin..
http://www.emercedesbenz.com/Nov08/12_0 ... ssist.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.emercedesbenz.com/Nov08/12_0 ... ssist.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03