Ei mene vaihteet päälle (124)

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
Ju55i
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 357
Liittynyt: Ke 07.04.2004 14:35
Paikkakunta: Pohjanmaa

Ei mene vaihteet päälle (124)

Viesti Kirjoittaja Ju55i »

Missä vika kun ei mene kuin vitonen tai pakki päälle? (Pakilla ei vetoja)
(Toivottakaa onnea: Lahti -Ähtäri väli pelkällä vitosella!)
Avatar
Ju55i
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 357
Liittynyt: Ke 07.04.2004 14:35
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja Ju55i »

Matka meni hyvin piti vaan valita semmoinen reitti ettei ollut montaa risteystä. :lol:
Ja nyt ruuvaamaan laatikkoa irti.
Vinkkejä voi pistää!
hakor
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 6
Liittynyt: To 26.08.2004 09:28

Viesti Kirjoittaja hakor »

Minulla 124 vaihteiden takeltelu johtui siirtovivustosta.
Lääkkeeksi auttoi voitelu: vaihdekepin juuressa oleva kumikaulus ylös ja ohutta öljyä kepin alapuolella olevaan vivustoon.
Vivusto kuivuu, koska voitelu ei kuulu normaaliin huolto-ohjelmaan.
L.Vaara
Avatar
Ju55i
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 357
Liittynyt: Ke 07.04.2004 14:35
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja Ju55i »

Elikkäs kävi näin että vaihteistosta kuului kevyt klink ääni pakille heitettäessä ja sen jälkeen ei toiminut kuin vitos vaihde. (Tottakai reissun päällä) Hinautin lähimmälle huoltamolle ja nosturilla selvis että laatikon sisällä on jotain jumissa kun ei vivut liiku. Mutta kun ei rutinoita laatikosta kuulunut niin no eihän siinä muuta kun velipoika hinas mut Lahden keskustasta ohi liikennevalojen yms risteyksien ja ei muutakun alamäkeen kytkimellä luistellen vitosella liikenteeseen ja päästiin kuin päästiinkin Ähtäriin asti pysähtymättä! (eikä edes koko matkalla haissu apteekille)
Vähän reilu kolme tuntia ja laatikko oli irti ja aamusella täytyy heittää se huoltoon. Nyt vaan täytyy toivoa että siitä sais vielä kalun muuten sitä joutuu ettiskelemään uuden vaihdelaatikon.
Muutenkin oli epäonninen reissu kun mennessä kettu juoksi alle ja lähti just maalatusta puskurista maali halkeileen ja vetolenkin umpinainen läppä meni renkaan ali ja kaikki kiinnikkeet poikki. Että semmosta.

Tähän ei voi muuta sanoa kuin että "Elämä on laiffii"
Avatar
Mogge
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 345
Liittynyt: Ti 22.04.2003 13:42
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Mogge »

Nyt oli käsiseisontajarrusta hyötyä Mersussakin: voisit Ritari Ässä -tyyppisesti kiihdyttää kunnon alkuvauhdit pakilla, ja käkkärillä heittää kiesin vauhdissa ympäri ja iskeä vitosta pesään. Olis siinä porukalla ihmettelemistä :shock:
BMW 320i sedan -04
-----
Ex: Mercedes-Benz W124 200E -91
Avatar
Kaapo
Valvoja
Valvoja
Viestit: 3800
Liittynyt: Ti 11.03.2003 08:38
Paikkakunta: Tampereen talousalue

Re: Ei mene vaihteet päälle (124)

Viesti Kirjoittaja Kaapo »

[quote="[Ju55i V.] (Toivottakaa onnea: Lahti -Ähtäri väli pelkällä vitosella!)[/quote]

Keikka näkyy tulleen jo tehdyksi, joten onnentoivotukset ovat myöhässä. Mutta jutun juoni on se, että Räikkönenhän hänkin joutuu saman pulman eteen vähän väliä - lähtöruudusta ruutulipulle yhdellä vaihteella :shock:
Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E

- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
Avatar
Allu D.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 503
Liittynyt: La 10.07.2004 16:00
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja Allu D. »

Arvaus: Oliko kyseessä laatikon kyjessä olevien vipujen kiinitys pultit?
Omaohtaisesti ollut muutaman kerran... :oops:
Köyhällä ei ole varaa ajaa huonolla!
"some people do, some people talk."
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 18299
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Viesti Kirjoittaja dealer »

" kiihdyttää kunnon alkuvauhdit pakilla, ja käkkärillä heittää kiesin vauhdissa ympäri ja iskeä vitosta pesään"

Ahhahhaa.
Piti oikein kuvitella tuo yritys, ja kyllä siinä pensasaitaa meni pitkästi nurin, vaan ei kääntynyt kiesi muuta kuin kyljelleen... :D
wiimax.fi
Avatar
AM
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 3179
Liittynyt: To 03.04.2003 01:30
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

joo,aika mielenkiintoinen "käännös" voisi tulla....etupyöriin vaikuttava käsijarru voisi olla käytännöllisempi...Tosin eihän tuossa käsijarrua tarvita,normaalilla käyttöjarrulla pyörähtää ihan hyvin!
Avatar
Ju55i
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 357
Liittynyt: Ke 07.04.2004 14:35
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja Ju55i »

Vaihdelaatikko on korjattu ja nyt tuli pulma et mitä öljyä ja paljonko pistetään?
Avatar
jarski
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2157
Liittynyt: Su 23.03.2003 20:15
Paikkakunta: Karstula

..

Viesti Kirjoittaja jarski »

Automaattilaatikkoöljyähän sinne laitetaan reilu litra :arrow: niin paljon kun alkaa valua sieltä laatikon kyljessä olevasta täyttöreiästä..

Mikä laatikossa muuten oli?
w115,123,124,126,140, 210 yms.
Avatar
PM
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4204
Liittynyt: Ma 10.03.2003 22:34
Paikkakunta: Tre

Viesti Kirjoittaja PM »

4-vaihteiseen 1.3 litraa ja 5-vaihteiseen 1.5.
[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Avatar
Ju55i
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 357
Liittynyt: Ke 07.04.2004 14:35
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja Ju55i »

Siis ihan perus atfää?
Laatikosta oli menny joku haarukka poikki (joku vissiin runnonut turhan lujaa pykäliä päälle :oops: Ei pitäis jättää mersua mahasta kiinni näillä hermoilla.)
Avatar
jarski
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2157
Liittynyt: Su 23.03.2003 20:15
Paikkakunta: Karstula

..

Viesti Kirjoittaja jarski »

Joo, ATF:ää laatikkoon vaan...
w115,123,124,126,140, 210 yms.
Vastaa Viestiin