Minulla 124 vaihteiden takeltelu johtui siirtovivustosta.
Lääkkeeksi auttoi voitelu: vaihdekepin juuressa oleva kumikaulus ylös ja ohutta öljyä kepin alapuolella olevaan vivustoon.
Vivusto kuivuu, koska voitelu ei kuulu normaaliin huolto-ohjelmaan.
Elikkäs kävi näin että vaihteistosta kuului kevyt klink ääni pakille heitettäessä ja sen jälkeen ei toiminut kuin vitos vaihde. (Tottakai reissun päällä) Hinautin lähimmälle huoltamolle ja nosturilla selvis että laatikon sisällä on jotain jumissa kun ei vivut liiku. Mutta kun ei rutinoita laatikosta kuulunut niin no eihän siinä muuta kun velipoika hinas mut Lahden keskustasta ohi liikennevalojen yms risteyksien ja ei muutakun alamäkeen kytkimellä luistellen vitosella liikenteeseen ja päästiin kuin päästiinkin Ähtäriin asti pysähtymättä! (eikä edes koko matkalla haissu apteekille)
Vähän reilu kolme tuntia ja laatikko oli irti ja aamusella täytyy heittää se huoltoon. Nyt vaan täytyy toivoa että siitä sais vielä kalun muuten sitä joutuu ettiskelemään uuden vaihdelaatikon.
Muutenkin oli epäonninen reissu kun mennessä kettu juoksi alle ja lähti just maalatusta puskurista maali halkeileen ja vetolenkin umpinainen läppä meni renkaan ali ja kaikki kiinnikkeet poikki. Että semmosta.
Tähän ei voi muuta sanoa kuin että "Elämä on laiffii"
Nyt oli käsiseisontajarrusta hyötyä Mersussakin: voisit Ritari Ässä -tyyppisesti kiihdyttää kunnon alkuvauhdit pakilla, ja käkkärillä heittää kiesin vauhdissa ympäri ja iskeä vitosta pesään. Olis siinä porukalla ihmettelemistä
BMW 320i sedan -04
-----
Ex: Mercedes-Benz W124 200E -91
[quote="[Ju55i V.] (Toivottakaa onnea: Lahti -Ähtäri väli pelkällä vitosella!)[/quote]
Keikka näkyy tulleen jo tehdyksi, joten onnentoivotukset ovat myöhässä. Mutta jutun juoni on se, että Räikkönenhän hänkin joutuu saman pulman eteen vähän väliä - lähtöruudusta ruutulipulle yhdellä vaihteella
Siis ihan perus atfää?
Laatikosta oli menny joku haarukka poikki (joku vissiin runnonut turhan lujaa pykäliä päälle Ei pitäis jättää mersua mahasta kiinni näillä hermoilla.)