Kumit takana 2:t, joten pelkästään niitä vaihtamalla perästä ei saa vielä edes hyväksyttävää. Eli ei auta kun laikka-daikka-duu
Progressiiviset jouset. Kummasta päästä laikataan?
Progressiiviset jouset. Kummasta päästä laikataan?
Kävi jo TOISEN kerran Eibachien kanssa näin, että stanssi aivan mitä sattuu. Eli keula laski ja persaus pysyi vakio sport jousien kanssa samalla tasolla, ellei jopa noussut 
Kumit takana 2:t, joten pelkästään niitä vaihtamalla perästä ei saa vielä edes hyväksyttävää. Eli ei auta kun laikka-daikka-duu
Mutta kummasta päästä? Käsittääkseni jousista tulee jäykemmät jos pätkäisee progressiivisest päästä, kun että pätkäisisi lineaarisesta päästä?
Kumit takana 2:t, joten pelkästään niitä vaihtamalla perästä ei saa vielä edes hyväksyttävää. Eli ei auta kun laikka-daikka-duu
S212 E350 CDi -10
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
Re: Progressiiviset jouset. Kummasta päästä laikataan?
Kyllä ne takajouset näyttää ihan samanlaiset olevan molemmista päistä. Otin just h&r takajousista neljäsosakierroksen pois, en uskaltanut ottaa enempää. Ongelma sama, etupää laski sen ~3 senttiä mutta takapää vaan sentin ja kakkosen kumit. No kuitenkin, laski sen sentin, ehkä vähän vajaan.
S124 300TE
W124 300D
W124 300D
Re: Progressiiviset jouset. Kummasta päästä laikataan?
ainakin 60/40 h&r takajousissa on toisessa päässä harvempi kierre (alkupäässä tiheämpi kierre vähän matkaa), näin ainakin muistelisin, netistä poimittua
''kun puhutaan progressiivisesta madallusjousesta itse asiassa usein on kyseessä ns. kaksivaihe lineaarinen jousi, jossa on 2 eri "kierteen nousua", kun tiuha pää osuu yhteen, lakkaa se toimimasta ja vain harva pää jää toimimaan = jousi jäykistyy''
itse ainakin laikkaisin sieltä harvempi kierteestä.
Pitääpä käydä kurkistamassa että minkälainen jousi siellä on kun on auto tallissakin sopivasti
e. eli katkaiset lineearisesta päästä, eli tiheä kierrettä ei saisi laikata kun muuten menee progressiivinen jousi pilalle
e2. ainakin minulla on 3 ensimmäistä kierettä tiheämpi yläpäässä
''kun puhutaan progressiivisesta madallusjousesta itse asiassa usein on kyseessä ns. kaksivaihe lineaarinen jousi, jossa on 2 eri "kierteen nousua", kun tiuha pää osuu yhteen, lakkaa se toimimasta ja vain harva pää jää toimimaan = jousi jäykistyy''
itse ainakin laikkaisin sieltä harvempi kierteestä.
Pitääpä käydä kurkistamassa että minkälainen jousi siellä on kun on auto tallissakin sopivasti
e. eli katkaiset lineearisesta päästä, eli tiheä kierrettä ei saisi laikata kun muuten menee progressiivinen jousi pilalle
e2. ainakin minulla on 3 ensimmäistä kierettä tiheämpi yläpäässä
autoja ei ole kuin kahdenlaisia! uusia mersuja ja vanhoja mersuja
Re: Progressiiviset jouset. Kummasta päästä laikataan?
Kyllä näissa Eibacheissa oli noin 1/3 tiuhempaa kierrettä yläpäässä. Oli hivenen hankaluuksia puristaa kasaankin kun ei mahtunut puristimien lautanen tuonne tiuhempaan kierteeseen, eikä jaksanut raottaa alatukivartta.
Mitä laski 1/4 pätkäisyllä? Itse meinasin 1/2 kierrosta pätkäistä kun on 2,5cm kaaren ja renkaan kulutuspinnan välissä ilmaa, mikä pitäisi ainakin saada pois.
Mitä laski 1/4 pätkäisyllä? Itse meinasin 1/2 kierrosta pätkäistä kun on 2,5cm kaaren ja renkaan kulutuspinnan välissä ilmaa, mikä pitäisi ainakin saada pois.
S212 E350 CDi -10
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
Re: Progressiiviset jouset. Kummasta päästä laikataan?
Näin ajattelin itsekkinjesuu kirjoitti: e. eli katkaiset lineearisesta päästä, eli tiheä kierrettä ei saisi laikata kun muuten menee progressiivinen jousi pilalle![]()
S212 E350 CDi -10
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
Re: Progressiiviset jouset. Kummasta päästä laikataan?
niin, mutta toimii paremmin kun katkaistaan lineaarisesta päästä 
autoja ei ole kuin kahdenlaisia! uusia mersuja ja vanhoja mersuja
Re: Progressiiviset jouset. Kummasta päästä laikataan?
5-10mm välillä laski. Varmaan sen puoli kierrosta uskaltaa ottaa pois. Jousikumilla laskee sen vajaan sentin per nystyrä. Pitää varmaan omaan vaihtaa vielä noi ykkösen kumit taakse niin saa takapään samalle korkeudelle etupään kanssa.sonikki kirjoitti:Kyllä näissa Eibacheissa oli noin 1/3 tiuhempaa kierrettä yläpäässä. Oli hivenen hankaluuksia puristaa kasaankin kun ei mahtunut puristimien lautanen tuonne tiuhempaan kierteeseen, eikä jaksanut raottaa alatukivartta.
Mitä laski 1/4 pätkäisyllä? Itse meinasin 1/2 kierrosta pätkäistä kun on 2,5cm kaaren ja renkaan kulutuspinnan välissä ilmaa, mikä pitäisi ainakin saada pois.
S124 300TE
W124 300D
W124 300D
Re: Progressiiviset jouset. Kummasta päästä laikataan?
Tasan puoli kierrosta raapaisin ja laski aika tarkalleen tuon 2,5cm, eli tuli muy bueno
Auto nyt aivan vaaterissa, joten eteen vielä pykälää pienemmät kumit että saa minimaalisen etukenon 
S212 E350 CDi -10
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89




