Miten muilla kokemukset vastaavilla? Oma lastutettu nanitecin kautta ja lähtee paikaltaan kuin hauki rannasta, mutta se tärkein eli ohituskiihtyvyys 80-120kmh on omasta mielestä pettymys.
Kun polkaisee kaasun pohjaan, auto miettii hetken vaihtaa pykälän alaspäin, miettii hetken ja pudottaa vielä uudestaan pykälän alaspäin, mutta silti kiihtyvyys ei ole mielestäni kovin rivakkaa.
Kysyin tästä lastuttajalta joka sanoi että he eivät puutu ohjelmoitaessa tähän vaan auton oma alkuperäinen ohjelma hoitaa tätä. Onko muilla vastaavia tai tästä poikkeavia kokemuksia? Vaikuttaako tähän millään lailla oma ajotapa eli oppiiko laatikko ajan oloon miten sitä halutaan käskyttää?
GL X164 420 cdi kiihtyvyys
Re: GL X164 420 cdi kiihtyvyys
Tuikulta löytynee apu. Kysy siis Kari Tuikkalalta.
W213 220d +W242 electric drive
Re: GL X164 420 cdi kiihtyvyys
Joo.. ei minulla ainakaan noin käyttäytynyt, kyllä sillä oli kauhee pyrkimys vaan mennä kaikista ohi 

Star/bittiTuikkaukset Kalajoella.
Re: GL X164 420 cdi kiihtyvyys
Ei se itsekseen opi,mun käsitys on et optimointitilanteessa tarviis laatikkokin optimoida toimimaan uusilla tehoilla..SakariSumu kirjoitti:Miten muilla kokemukset vastaavilla? Oma lastutettu nanitecin kautta ja lähtee paikaltaan kuin hauki rannasta, mutta se tärkein eli ohituskiihtyvyys 80-120kmh on omasta mielestä pettymys.
Kun polkaisee kaasun pohjaan, auto miettii hetken vaihtaa pykälän alaspäin, miettii hetken ja pudottaa vielä uudestaan pykälän alaspäin, mutta silti kiihtyvyys ei ole mielestäni kovin rivakkaa.
Kysyin tästä lastuttajalta joka sanoi että he eivät puutu ohjelmoitaessa tähän vaan auton oma alkuperäinen ohjelma hoitaa tätä. Onko muilla vastaavia tai tästä poikkeavia kokemuksia? Vaikuttaako tähän millään lailla oma ajotapa eli oppiiko laatikko ajan oloon miten sitä halutaan käskyttää?
siis mun käsitys...
Mul on toi vanha nelisatanen vitos laatikolla ja mielestäni käyttää hyvin moottorin parhaita vääntö alueita.211 320 cdi:n jälkeen iso positiivinen yllätys,kun tuol satkun vauhdissakin alkaa kuormittaan kunnolla..211:sta oli siinä suhteessa iso pettymys,samoin teki et lappo useamman pykälän peräjälkeen pienemmälle,minkä jälkeen kierrokset oli jo niin tapissa ettei riittäny enää väännölle aluetta..
Oletko kokeillu niin ettet polkaise aivan pohjaan kaasua,ettei pääsis ihan sinne ns kickdawn arealle?
On kyllä harmi,kun tietää et laitteessa on voimaa on ku pienes pitäjäs,mut laatikon sössimisen takia ajoitus menee pieleen,eikä pääse näin ollen antaan parastansa sinne selkänojalle asti...
W163 400 cdi
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 7
- Liittynyt: Ke 03.06.2015 10:40
Re: GL X164 420 cdi kiihtyvyys
Asustelen itse Oulussa, olisikohan meillä joskus mahdollista vertailla vehkeitä?Kumipää kirjoitti:Joo.. ei minulla ainakaan noin käyttäytynyt, kyllä sillä oli kauhee pyrkimys vaan mennä kaikista ohi

-
- Sisäänajossa
- Viestit: 7
- Liittynyt: Ke 03.06.2015 10:40
Re: GL X164 420 cdi kiihtyvyys
Päivitystä omalta osalta tähän, opetettiin starin avulla vaihteiston toiminta uusiksi ja johan alkoi tapahtumaan. Ilmeisesti ei ollut jotenkin oppinut minun käyttämääni hieman vaativampaa ajotyyliä vielä. Nyt osaa käyttää hyödyksi moottorin vääntöä eikä mieti ja tiputtele alaspäin ihan tolkuttomasti.
On vaan niin painava auto että jokunen lisähevonen maistuisi silti vielä
On vaan niin painava auto että jokunen lisähevonen maistuisi silti vielä
