GL X164 420 cdi kiihtyvyys

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
SakariSumu
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 7
Liittynyt: Ke 03.06.2015 10:40

GL X164 420 cdi kiihtyvyys

Viesti Kirjoittaja SakariSumu »

Miten muilla kokemukset vastaavilla? Oma lastutettu nanitecin kautta ja lähtee paikaltaan kuin hauki rannasta, mutta se tärkein eli ohituskiihtyvyys 80-120kmh on omasta mielestä pettymys.
Kun polkaisee kaasun pohjaan, auto miettii hetken vaihtaa pykälän alaspäin, miettii hetken ja pudottaa vielä uudestaan pykälän alaspäin, mutta silti kiihtyvyys ei ole mielestäni kovin rivakkaa.
Kysyin tästä lastuttajalta joka sanoi että he eivät puutu ohjelmoitaessa tähän vaan auton oma alkuperäinen ohjelma hoitaa tätä. Onko muilla vastaavia tai tästä poikkeavia kokemuksia? Vaikuttaako tähän millään lailla oma ajotapa eli oppiiko laatikko ajan oloon miten sitä halutaan käskyttää?
Avatar
markoala
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2763
Liittynyt: Ma 11.04.2005 12:21
Paikkakunta: Mäntsälä Anttila

Re: GL X164 420 cdi kiihtyvyys

Viesti Kirjoittaja markoala »

Tuikulta löytynee apu. Kysy siis Kari Tuikkalalta.
W213 220d +W242 electric drive
Kumipää
Mersumies
Mersumies
Viestit: 821
Liittynyt: Ti 23.10.2007 13:20
Paikkakunta: Kalajoki

Re: GL X164 420 cdi kiihtyvyys

Viesti Kirjoittaja Kumipää »

Joo.. ei minulla ainakaan noin käyttäytynyt, kyllä sillä oli kauhee pyrkimys vaan mennä kaikista ohi :D
Star/bittiTuikkaukset Kalajoella.
Avatar
G280E
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 550
Liittynyt: Ti 23.12.2003 11:36
Paikkakunta: oulu

Re: GL X164 420 cdi kiihtyvyys

Viesti Kirjoittaja G280E »

SakariSumu kirjoitti:Miten muilla kokemukset vastaavilla? Oma lastutettu nanitecin kautta ja lähtee paikaltaan kuin hauki rannasta, mutta se tärkein eli ohituskiihtyvyys 80-120kmh on omasta mielestä pettymys.
Kun polkaisee kaasun pohjaan, auto miettii hetken vaihtaa pykälän alaspäin, miettii hetken ja pudottaa vielä uudestaan pykälän alaspäin, mutta silti kiihtyvyys ei ole mielestäni kovin rivakkaa.
Kysyin tästä lastuttajalta joka sanoi että he eivät puutu ohjelmoitaessa tähän vaan auton oma alkuperäinen ohjelma hoitaa tätä. Onko muilla vastaavia tai tästä poikkeavia kokemuksia? Vaikuttaako tähän millään lailla oma ajotapa eli oppiiko laatikko ajan oloon miten sitä halutaan käskyttää?
Ei se itsekseen opi,mun käsitys on et optimointitilanteessa tarviis laatikkokin optimoida toimimaan uusilla tehoilla..
siis mun käsitys...
Mul on toi vanha nelisatanen vitos laatikolla ja mielestäni käyttää hyvin moottorin parhaita vääntö alueita.211 320 cdi:n jälkeen iso positiivinen yllätys,kun tuol satkun vauhdissakin alkaa kuormittaan kunnolla..211:sta oli siinä suhteessa iso pettymys,samoin teki et lappo useamman pykälän peräjälkeen pienemmälle,minkä jälkeen kierrokset oli jo niin tapissa ettei riittäny enää väännölle aluetta..
Oletko kokeillu niin ettet polkaise aivan pohjaan kaasua,ettei pääsis ihan sinne ns kickdawn arealle?

On kyllä harmi,kun tietää et laitteessa on voimaa on ku pienes pitäjäs,mut laatikon sössimisen takia ajoitus menee pieleen,eikä pääse näin ollen antaan parastansa sinne selkänojalle asti...
W163 400 cdi
SakariSumu
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 7
Liittynyt: Ke 03.06.2015 10:40

Re: GL X164 420 cdi kiihtyvyys

Viesti Kirjoittaja SakariSumu »

Kumipää kirjoitti:Joo.. ei minulla ainakaan noin käyttäytynyt, kyllä sillä oli kauhee pyrkimys vaan mennä kaikista ohi :D
Asustelen itse Oulussa, olisikohan meillä joskus mahdollista vertailla vehkeitä? :)
SakariSumu
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 7
Liittynyt: Ke 03.06.2015 10:40

Re: GL X164 420 cdi kiihtyvyys

Viesti Kirjoittaja SakariSumu »

Päivitystä omalta osalta tähän, opetettiin starin avulla vaihteiston toiminta uusiksi ja johan alkoi tapahtumaan. Ilmeisesti ei ollut jotenkin oppinut minun käyttämääni hieman vaativampaa ajotyyliä vielä. Nyt osaa käyttää hyödyksi moottorin vääntöä eikä mieti ja tiputtele alaspäin ihan tolkuttomasti.
On vaan niin painava auto että jokunen lisähevonen maistuisi silti vielä :)
Vastaa Viestiin