MB W124 260E apuja tarttettais.

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
matsq
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 9
Liittynyt: Ke 13.04.2011 22:56

MB W124 260E apuja tarttettais.

Viesti Kirjoittaja matsq »

Terve! elikkäs 260E:n ongelmana on ollu tyhjäkäynti ja se ettei lähde käyntiin pienen ajon jälkeen kun ei mene bensapumppu päälle ja muutenkin saa sahata jonkun aikaa ennen ku käynnistyy, aiemmista topiceista lueskelin että YJ-releessä olis vikaa, vaihdoin uuden releen ja tyhjäkäynti hyppäs +1500 ja kierrokset laskee hitaasti tuohon 1500...
Kysymys olis nyt tällänen että kun tossa oli 1 sulakkeinen YJ rele paikallaan, ja vaihdoin tilalle 2 sulakkeisen releen, niin onko niillä sitten niin paljon eroa et sekottais tuon tyhjäkäynnin sun muun? vai mistä tällänen vois johtua, ennenkin oli tua tyhjäkäynti jonku verran koholla, onnistuuko tyhjäkäynnin säätäminen jostain ruuvista, jos onnistuu niin mistäs semmone ruuvi löytyis ?
Nii ja virranjakajan kansi ja pyörijänki jo uusein ku olivat kulahtaneen näkösiä, ei oikeestaan mitään vaikutusta mihinkää ollu...

Kaikkia muitakin mahdollisia vinkkejä saa heitellä tähän että sais tuon kullanmurun toimimaan lailles! terveisin surullinen mersukuski. :D

Nii ja semmonen vielä kun konepellin alta löytyy siitä kuskinpuolelta semmonen limsapullon korkin kokonen ja näkönen juttu jossa luki joku EZL KAT, joku joskus sanos että sillä saa sytytystä säädettyä, pari kertaa ottanu pois ja pistäny paikkaas ja hetki sitte vasta tajusin että sehän menee moneen eri asentoon siellä, missäs asennossa sen kuuluisi olla ? saman moinen löytyy sieltä akun takaa mutta siinä on sinetti vielä päällä.
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: MB W124 260E apuja tarttettais.

Viesti Kirjoittaja atlas »

2-sulakkeinen yj-on parannettu versio alkuperäisestä mutta se pitää olla katille sopiva jos autosi on sellainen.
Kaasu ei nyt palaudu ihan alkuasentoon eli vivustosta jousia poikki niitä on kaksi.Lisäilma luisti voisit puhdistaa myös.
Voi olla myös että jossakin huohotus letkuissa on imu vuotoa tai ruiskun alla kumikaukalo halkeillut,ei kallis osa.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
matsq
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 9
Liittynyt: Ke 13.04.2011 22:56

Re: MB W124 260E apuja tarttettais.

Viesti Kirjoittaja matsq »

ahaa, mistäs saisin sen selville onko tuo yj-rele sopiva meikäläisen autoon ?
jouset on katottu.
mistäs tämä lisäilma luisti löytyy ?
imuvuotoja ei pitäisi olla, testasin ruiskuttelemalla puhdistus spräytä koneen ympäristöön koneen ollessa käynnissä...
osaatko sanoa mitä se pullonkorkin muotoinen nappeli siellä säätelee ? saa 6 eri asentoon...
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: MB W124 260E apuja tarttettais.

Viesti Kirjoittaja atlas »

Nimimerkki Huikko on perehtynyt tähän säätönappulaan...koetan etsiä sulle topikin.
Sitten katsopa kl-varaosien sivuilta ja merteil niin siellä on lueteltu mikä on mihinkin se rele.
Lisäilmaluisti on imusarjaputkien välissä kaiketi kutosessa siellä 4-6zyl kohdilla alumiinivärinen pötkö ja kaksi huohotusletkua menne ja sähköpistoke.Kokeile hetkellisesti sitä 12voltilla miten toimii ja älä terävällä sitä luistia koske.
Ja tyhjäkäynnin säätää ecu automaattisesti sitä ei voi itse säätää.
ruiskun alla olisi kyllä sellainen hapertuva iso kumi osa että sinnekin pitäis sumutella pilotia tai vaihtelee sen suoraan kun se monesti on alkuperäinen ja se maksaa vain noin 30-35e.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Avatar
tomant
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3982
Liittynyt: Ti 06.06.2006 00:50
Viesti:

Re: MB W124 260E apuja tarttettais.

Viesti Kirjoittaja tomant »

matsq kirjoitti:...osaatko sanoa mitä se pullonkorkin muotoinen nappeli siellä säätelee ? saa 6 eri asentoon...
Laita oktaanivalitsin asentoon S, jos käsikirjassa ei neuvota muuta.

tomant
Kiihdytin 190E 201.024 Kuva1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C240 203.061, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edelliset C180 203.035 ja C200 202.020
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: MB W124 260E apuja tarttettais.

Viesti Kirjoittaja atlas »

http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 81#p817681" onclick="window.open(this.href);return false;
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
usremenar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 159
Liittynyt: Su 11.03.2012 16:15
Paikkakunta: Kitee

Re: MB W124 260E apuja tarttettais.

Viesti Kirjoittaja usremenar »

matsq kirjoitti:Terve! elikkäs 260E:n ongelmana on ollu tyhjäkäynti ja se ettei lähde käyntiin pienen ajon jälkeen kun ei mene bensapumppu päälle ja muutenkin saa sahata jonkun aikaa ennen ku käynnistyy
Onko vauhtipyörällä oleva (onko se nyt kampiakselin asentoanturi vai mikä) anturi kunnossa?
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: MB W124 260E apuja tarttettais.

Viesti Kirjoittaja atlas »

Bensapumpun rele tinukseen myös.siinä lukee 6zyl ja kierros max määrä.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
matsq
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 9
Liittynyt: Ke 13.04.2011 22:56

Re: MB W124 260E apuja tarttettais.

Viesti Kirjoittaja matsq »

jahas. tarttee viikolopun aikana katsella nuo kohteet lävitse.
tänään kävin säädättämässä seokset kohilles, parani hieman... kiitoksia vastanneille, ilmottelen miten käy. :)
matsq
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 9
Liittynyt: Ke 13.04.2011 22:56

Re: MB W124 260E apuja tarttettais.

Viesti Kirjoittaja matsq »

Noniiin.
Kävin säädättämässä mersun seokset kohilles, ja ottamas päästölapun.
toimii jo paremmin, mutta nyt on uudenlaista vikaa...

Kylmänä kun käynnistää nii kierrokset hyppää 2tonniin ja vasta kun on ajanut koneen lämpimäksi ja sammuttaa ja käynnistää uudestaan nii tilanne normalisoituu... voisiko tämä johtua jostain koneen lämpöanturista tms ?

ja toiseksi, ajelee normaalisti niin kierrokset jää roikkumaan, vasta kaasua napauttamalla tipahtavat alas, olen tarkkaillut kaasuvivustoa ja pitäis kaikki jousetki olla paikallas ja muutenkin palautuu ihan normaalisti, silti jää kierrokset roikkumaan. ideoita tähän ?

Niin ja bensapumpun releen tinailin tänään, yks juotos oli halkeillu. saa nähdä miten vaikuttaa, jos vaikuttaa mihinkään.
matsq
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 9
Liittynyt: Ke 13.04.2011 22:56

Re: MB W124 260E apuja tarttettais.

Viesti Kirjoittaja matsq »

Niii ja vielä ois epäselvää että missä se lisäilmaluisti sijaitsee ? en löytänyt noilla ohjeilla vastaavaa kikkaretta omasta mersusta enkä ole löytäny mitään kuvaa foorumilta mikä selventäis asiaa... auttakaa tyhmää mäessä:)
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: MB W124 260E apuja tarttettais.

Viesti Kirjoittaja atlas »

Tossa oli just samanlainen vika ja kaasu ei palautunut alku asentoon niin tutkipa vielä vivusto ja ruiskun alla oleva jousi onko ehjä koska siellä kaasuläpällä ruiskun alla on se kytkin joka nyt polkimen lipsautuksella menee tyhjäkäynti asentoo tai siis antaa tiedon eculle jolloin tyhjäkäynti asetukset menee päälle.
Voi myös olla että se läpällä oleva kolmijohtoinen ,kolmivaihe on-off kytkin on jotenkin rikki ja sen sisällä ei kaikki jekkaa eli tällöin olisi etsittävä käytetty.Uusi myydään läpän kanssa ja on kallis.
Mutta mittailepa sitä ensin yleismittarilla jos et saa pelaamaan autoa kaasuvivuston/kaasuvaijerin löysäyksellä.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
matsq
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 9
Liittynyt: Ke 13.04.2011 22:56

Re: MB W124 260E apuja tarttettais.

Viesti Kirjoittaja matsq »

Selvä homma, pistän tutkailen viikonlopun aikana.
piru vaan kun pitää kiirettä, mersu käyttöautona tällähetkellä ja ei toimi lailles ja tallissa seisoo subaru projekti mikä tarttis saada talveks ajoon...
ja vielä ku työnteko haittaa harrastustoimintaa oikee perkeleesti :D
mutta joo ilmottelen tänne taas kuhan kerkiän selvittämään asioita. danke shöö nii sanotusti !
matsq
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 9
Liittynyt: Ke 13.04.2011 22:56

Re: MB W124 260E apuja tarttettais.

Viesti Kirjoittaja matsq »

nonnii, kaasuläpän asentoantura o testailu ja tuntui toimivan, imuvuotoja ei vieläkään ole löytynyt... Vaihdoin uuden 2 sulakkeisen YJ releen takasin vanhaan nii tyhjäkäynti rauhottu normaaliksi, ja tyhjäkäynti jää välillä hiema roikkumaa mut korjaantuu kaasua näpäyttämäl...
Oliskohan sit vaa ollu vääränlaine tua YJ rele kun sen vaihto nii alko toimia paljoltiki paremmi ?
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: MB W124 260E apuja tarttettais.

Viesti Kirjoittaja atlas »

epäilen yj-relettä että siinä uudessa olisi vika mutta voithan kokeilla tinata uudelleen sen vanhan ja kokeilla sitä myös.
sitten katso myös kun imusarjan alta lähtee kaiketi kolme pientä alipaineletkua syttyboxiin yksi kanteen yhteen anturiin ja jonnekin muualle niin onko ne paikallaan ja ehjät.
Voit myös vilkaista ecun sisään miltä näyttää,sen voi ruuvata normisti irti ja samalla voit katsoa pistokkeen kunnon.
Pitää vielä pähkäillä lisää mitä siinä olisi muuta joka tällaista aiheuttaa.

Vaikka muuten kuullostaa naurettavalta niin mersun huolto ohje käskee voidella kaasuvivuston että se liikkuu hyvin ja ehkä just näiden vipu härdellien takia jotka sitten tekee kaikkea kivaa.
jos ei löydy vikaa niin sitten voisi ottaa potikan pois ja putsata sen ja säätää lämpimänä tyhjäkäynnilla 0.70v.
Pistoketta vähän ulos ja siitä keskimmäisen ja laitimmaisen välistä ja sama kummalta puolen.
Paskamainen vaan säätää kun ruuvien kiristäminen vaikutaa lukemaan heti.
Eli määränjakajan etupuolella 4 torx ruuvia ja pistoke 3johtoinen.Voi olla sinetin alla mutta sinetti rikki ja siellä alla on ruuvit.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
matsq
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 9
Liittynyt: Ke 13.04.2011 22:56

Re: MB W124 260E apuja tarttettais.

Viesti Kirjoittaja matsq »

jahasjahas...
Itseä epäilyttää tua YJ-rele kun vanhan pisti takasin nii abs-valo alkoi taas palaa sillontällön ja satunnaisesti hieman nykii (sillon ku abs valo syttyy/sammuu)...
Tarvitsee nuo seuraavat ehdotukset käydä läpi... alkaa usko loppumaan pikkuhiljaa...
No mutta palailen tänne sitten taas kunhan kerkiän tutkimaan ja hutkimaan.
Kiitoksia jälleen!
Avatar
ttuppu`
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 312
Liittynyt: To 16.02.2012 11:15
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Re: MB W124 260E apuja tarttettais.

Viesti Kirjoittaja ttuppu` »

heps.. ittellä kans 260e automaatis jotain häikkää... ihan normisti toimii ja kierrokset laskee mutta ajossa kun kaasun päästää nii vauhti laskee todella hitaasti, ihan ku jäis kaasua vähän päälle vaikka kierrokset on jo alhaalla.. voisko olla jotain ilmavuotoja tai häikkää kaasuvivustossa, johon en kyllä oikein usko ku tyhjäkäynnillä kaasutellessakaa ei jää kierrokset korkeelle vaan putoovat heti normiin..?
ex W201 200e
ex W202 C200 Kompressor
ex W124 230e
ex W203 C200 Kompressor
exW211 220cdi

käyttis W124 260 manuaali
kesäauto/turboprojekti W124 260 automaatti
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: MB W124 260E apuja tarttettais.

Viesti Kirjoittaja atlas »

Katso että on molemmat jouset ehjät kaasun palautuksessa...toinen on että syötön katkaisu ei pelaa.mikrokytkin tai ehalle ei tule moottori jarrutus käsky virtaa sulkea syöttö.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Avatar
ttuppu`
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 312
Liittynyt: To 16.02.2012 11:15
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Re: MB W124 260E apuja tarttettais.

Viesti Kirjoittaja ttuppu` »

atlas kirjoitti:Katso että on molemmat jouset ehjät kaasun palautuksessa...toinen on että syötön katkaisu ei pelaa.mikrokytkin tai ehalle ei tule moottori jarrutus käsky virtaa sulkea syöttö.
heps.. joo, mistäs tuon mikrokytkimen toimivuuden vois todeta, taikka tuon ehan?
ex W201 200e
ex W202 C200 Kompressor
ex W124 230e
ex W203 C200 Kompressor
exW211 220cdi

käyttis W124 260 manuaali
kesäauto/turboprojekti W124 260 automaatti
Avatar
jarssep
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 380
Liittynyt: Ma 07.07.2014 08:34

Re: MB W124 260E apuja tarttettais.

Viesti Kirjoittaja jarssep »

Mikrokytkintä kun kytkee sormin, se vaikuttaa tyhjäkäyntinopeuteen hieman. Mulla nostaa abaut 100-150 kiekkaa kun sitä räplää pois päältä.

Viimeksi kun mulla jäi tyhjäkäyntiluisti jumppaaseen (teki sitä jarruttaessa)kesken matkaa, naputtelin sitä rukarilla ja vasaralla. Kierrokset laski takasin normaaliksi. Otin sen luistin liittimen irti. Kesäkeleillä sen luistin ei ilmeisesti ole aivan pakko olla toiminnassa. Vähän joutuu kaasuttelee, ennenkuin kone on lämmenny. Eli jos ei haluu olla jalankulkijoitten ihmeteltävänä suojatien edessä kun auto kaasuttelee itsekseen, ihan hyvin voi olla se luistin piuha irti niin pitkään kun niitä vikoja siitä paikallistaa ym.

Viallinen yj rele polttaa abs valoo... ja nyittää. Romikselta vaan hakeen. Releitä ja luisteja varuiksi takaronkkaan. Ei pitäis olla kauhean kalliita kun ostaa röntässä.
77 C-kadett, 79 carina, 75 corolla, 82 corolla, 61 morris minor traveller, 78 leyland mini, 67 renault R10, 89 esco, 92 fiasko, 91 sunny, 84 polo, 84 cherry, 95 softail, 83 xs650, Volvo 242, 245, 81 mazda 626, 88 colt, 92 MB w201.
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: MB W124 260E apuja tarttettais.

Viesti Kirjoittaja atlas »

mikrokytkimentoimivuutta ei huomaa tyhjiksellä vaan sen toiminta perustuu isoilla kierroksilla.
Amppeeri mittarilla kun laittaa ehan johdon väliin ja kuumana kierrättää ja päästää kaasun pitää mittari laskea johonkin -50,60 Ma tienoille..muutenhan se tasakasulla on siellä -,+ 15Ma tienoilla.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Avatar
ttuppu`
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 312
Liittynyt: To 16.02.2012 11:15
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Re: MB W124 260E apuja tarttettais.

Viesti Kirjoittaja ttuppu` »

selvä.. voikos tämä mahd. rikkinäinen mikrokytkin sitten tehdä kyseisestä ongelmaa, ettei vauhti laske vaikka kierrokset jo onkin alhaalla?
ex W201 200e
ex W202 C200 Kompressor
ex W124 230e
ex W203 C200 Kompressor
exW211 220cdi

käyttis W124 260 manuaali
kesäauto/turboprojekti W124 260 automaatti
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: MB W124 260E apuja tarttettais.

Viesti Kirjoittaja atlas »

No kokeile mittarilla että se toimii eli katkaisee ja kytkee virran läpi...monesti tuon malliset kytkimet kuulee naksunnasta että toimii mutta varmista.
Eli rikkonaisena se syötön katkaisu,moottori jarru ei ole toiminnassa ja varmaan tällöin myös putkessa paukuttelee.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Avatar
ttuppu`
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 312
Liittynyt: To 16.02.2012 11:15
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Re: MB W124 260E apuja tarttettais.

Viesti Kirjoittaja ttuppu` »

ymmärsinkö ny oikein, eli kierrokset ylös ja kaasun päästämisen jälkeen lukema on sen 50-60 Ma? tasakaasulla kiekat ylhäällä sen +- 15Ma? entäs tyhjäkäynnillä? täytyykö mittarin näyttää missään välissä sitten nollaa, kun sanoit että katkasee ja kytkee virran?
ex W201 200e
ex W202 C200 Kompressor
ex W124 230e
ex W203 C200 Kompressor
exW211 220cdi

käyttis W124 260 manuaali
kesäauto/turboprojekti W124 260 automaatti
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: MB W124 260E apuja tarttettais.

Viesti Kirjoittaja atlas »

Tasakierroksilla esim.2500 se on 15ma välissä + tai miinus etumerkillä.
Ja kun kierroksilla lasket kaasun pois niin tulee se 50-70Ma näyttöön..tyhjäkäynnillä on mykkä ehan lukema.
Katkaisin vain antaa ehalle on -off tietoa onko se tyhjäkäynnillä vai kierroksilla ja kierrosnopeus tieto antaa sen älytä milloin moottori jarruttaa...
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Avatar
ttuppu`
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 312
Liittynyt: To 16.02.2012 11:15
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Re: MB W124 260E apuja tarttettais.

Viesti Kirjoittaja ttuppu` »

ahaa aivan joo.. siiis nämä luvut 15ma ja 50-70ma ovat periaatteessa on-off.. mutta siiskun kaasun päästää niin ei kuitenkaa saa päästää tyhjäkäynnille asti, sillonhan sitä 50-70ma lukemaa ei saada, vai kuinka se on? vai onko se 50-70 ma vain hetkellisesti, juuri silloin ku kaasun on päästänyt? sielä kaasuvivustossahan on vaijeri jota säätämällähän saa kaasua löysemmälle/kireämmälle(mitä kireämmällä, myös tyhjäkäyntiki nousee), onko vaijerin säädöllä merkitystä? mietin ku joskus oon siihen koskenu mutta ihan normilta tuo kaasupoljin kyllä tuntuu.. voisko olla että se on silti vähä kireällä tms.. tyhjäkäynti kierrokset on siinä 500-600.. eli ei pitäs olla turhan kireällä..
ex W201 200e
ex W202 C200 Kompressor
ex W124 230e
ex W203 C200 Kompressor
exW211 220cdi

käyttis W124 260 manuaali
kesäauto/turboprojekti W124 260 automaatti
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: MB W124 260E apuja tarttettais.

Viesti Kirjoittaja atlas »

Vaijerissa saa olla löysää että se hakeutuu herkemmin tyhjäkäynnille...siksi oltava molemmat jouset myös ehjät
Nyt kutakuinkin hoksasit eha jutun...
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Avatar
ttuppu`
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 312
Liittynyt: To 16.02.2012 11:15
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Re: MB W124 260E apuja tarttettais.

Viesti Kirjoittaja ttuppu` »

oolrait.. muistaakseni ku sillon piti siihen vaijeriin koskea niin syynä oli se, kun ei meinannut millään ottaa kickdownia kun oli niin löysällä, kiristämällä parani, mutta kuinka paljon on riittävän löysä, jos sitä vähän löysäisi ?
ex W201 200e
ex W202 C200 Kompressor
ex W124 230e
ex W203 C200 Kompressor
exW211 220cdi

käyttis W124 260 manuaali
kesäauto/turboprojekti W124 260 automaatti
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: MB W124 260E apuja tarttettais.

Viesti Kirjoittaja atlas »

Ei sitä kick downia kannata kaasuvaijerista säätää vaan sillä on omansa vaijeri ja säätö nuppi siinä kaasuvivustossa.
Etsit hyvän säätö kohdan vain itsellesi automaatin suhteen
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Avatar
ttuppu`
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 312
Liittynyt: To 16.02.2012 11:15
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Re: MB W124 260E apuja tarttettais.

Viesti Kirjoittaja ttuppu` »

hep niin.. eilen tuos vähä ihmettelin, vivuston rasvasin ja vaijeria löysäsin.. mikrokytkimen toimintaaki yritin mittailla, mutta mitää lukemaa ei mittariin tullu vaikka kuinka vaihtelin mittarin asetuksia.. mittasinkohan ny oikeesta paikkaa ja oikealla tavalla ollenkaa? jos oikein oon ymmärtäny niin eha on kiinni määriksessä, pieni musta mötikkä, määriksen takapuolella ku eestä päin kattoo? joten tämäki asia pitää mulle rautalangasta vääntää et kuinka kuuluu mittailla, ku ei tuntunu onnistuvan, vai onko mikrokytkin sitte vaan rikki? ainaki ku ehan liittimen otti irti nii tyhjäkäynti oli jotenki hitusen röpöttävää tms ja laiito takas kiinni nii muuttu jotenki "selkeemmäks" , ajossa en ny hirveetä eroa havaannu..
ex W201 200e
ex W202 C200 Kompressor
ex W124 230e
ex W203 C200 Kompressor
exW211 220cdi

käyttis W124 260 manuaali
kesäauto/turboprojekti W124 260 automaatti
Vastaa Viestiin