atlas kirjoitti:Vähän ajettuja yli 24 vuotiaita dieseleitä ei ole maailmassa kun muutama kappale.
Ensi vuonna tulee yksi lisää

jos alle 200000 ajettu 200D lasketaan sellaiseksi.
Eilen ajoin noin 50 km 250D -92 jolla ajettu yli 600tkm. Moottorille tehty jossain 500tkm jälkeen kannentiivisteen vaihto, samalla uusittu nostimet ja jossain vaiheessa myös vaihdettu kk-laakerit (tämä tosin tarpeeton remontti mutta kuitenkin). Ajon lopuksi täyskaasukiihdytys n. 10-120 km/h ja sen jälkeen öljynpaine oli joutokäynnillä 1,2.
Isällä ollut 200D -90 piti paineet kuumana öljylaadusta riippuen 0,6 - 0,8 välillä jollaisena sillä ajettiin jotain 500000 -> 600000 kilometrit.
Yleensä ottaen öljynpaineista mielestäni murehditaan turhaan näissä, kun ei ole paineen alhaisuudesta johtuvia vaurioitakaan koskaan ollut.
Sitten kun paine oikeasti laskee alas alkaa nostimet mekkaloida ja sen kyllä kuulee dieselissäkin, näin käy kun kansitiiviste pettää ja öljynpaine karkaa kannelta.
Mitä niitäkin on rempattu niin se on vain uusi tiivistesarja ja pultit ja taas mennään, vaikka on aikansa ehtinyt räpättää niin nokka ym. täysin kunnossa.