http://arrc.ebscohost.com/ebsco_static/ ... N_SYST.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Tuos on tollanen lyhennelty versio sen toiminnasta. Noita termejä riittää. EHA = electro hydraulic actuator ja differntial pressure regulator. Itte en oo vielä mittaillu tota.. Piuhat oon repiny kokeeksi irti, ja silloinhan toi vain menee mekaaniseksi, eikä sitä oikeestaan ajossa juuri huomaa. Se ei vaan hienosäädä painetta silloin.
Jos nää ei ole tuttuja vielä, se toinen musta osa etupuolella on potentiometri, eli potikka. Sehän hoitaa ikäänkuin samaa hommaa, kuin nykyruiskujen kaasuläppäanturi (throttle position sensor TPS). CIS-E jetin kaasuläppäanturi taas ei ole mallia lineaarinen potentiometri, vaan siinä on 3 asentoa: tyhjäkäynti (idle speed, throttle closed) keskiasento, ja täyskaasuasento (wide open throttle WOT) Täyskaasuasento tietääkseni tiputtaa mm. lambaadan pois pelistä, koska vanhan malliset lambdat ei pysty mittaamaan seosta täyskaasulla. Itseasiassa eipä tuo EHAkaan taida juuri säädellä kun kaasun runttaa pohjiin.
MB W124 260E apuja tarttettais.
Re: MB W124 260E apuja tarttettais.
77 C-kadett, 79 carina, 75 corolla, 82 corolla, 61 morris minor traveller, 78 leyland mini, 67 renault R10, 89 esco, 92 fiasko, 91 sunny, 84 polo, 84 cherry, 95 softail, 83 xs650, Volvo 242, 245, 81 mazda 626, 88 colt, 92 MB w201.
Re: MB W124 260E apuja tarttettais.
juu,,tosiaan ku paremmin pääs ajeleen ton vaijerin säädön jälkee nii tuntuu et hitusen parantunu tuo vauhdin laskeminen ku päästää kaasun vauhdissa.. ja kun tarkemmin kiekkamittarii katttelin kii aaluks putoo normaalisti siihen 1200-1500 paikkeille ja sitte hitaasti alemmas,, liekö normaalia?
ex W201 200e
ex W202 C200 Kompressor
ex W124 230e
ex W203 C200 Kompressor
exW211 220cdi
käyttis W124 260 manuaali
kesäauto/turboprojekti W124 260 automaatti
ex W202 C200 Kompressor
ex W124 230e
ex W203 C200 Kompressor
exW211 220cdi
käyttis W124 260 manuaali
kesäauto/turboprojekti W124 260 automaatti


