MB W201 300 24v turpodiesel

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Vastaa Viestiin
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12611
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

oho, oisko spinneristä ollu ?

mitäs tuumas kyydeistä 8)
oopee
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 18
Liittynyt: Pe 07.11.2003 23:36
Paikkakunta: Stuttgartin kupeessa...

Viesti Kirjoittaja oopee »

Tuohan näyttää lupaavalta, G-techin ei pitäisi hullummin valehdellaakkaan. Ens kesänä kytkin pitäväksi, niin eikähän sitä olla jo 10:n ajoissa.
Avatar
Ahti
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1078
Liittynyt: Ke 12.11.2003 21:10
Paikkakunta: Riksu

Viesti Kirjoittaja Ahti »

Kymppiin taitaa olla vielä aika pitkä matka. Mitenkään vähättelemättä mustaa.
ex. Mersut:
E280T (S124) -95
S420L -95
C250T Turbodiesel -96/97 Digituned
E300D -93 PP D
300TD -89
200D -85 (W123)
280SE -71 (W108)

Skoda Fabia 1.9 TDI farkku -08
Chevy pikkari 6.5TD 4x4 -97
BMW 530D Touring -99 emännän
kesälelu Falcon Futura 408W -68 10,9/203
projektina nyt Buick Century Riviera 4D HT -55

www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Avatar
Vil_Ma
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 76
Liittynyt: La 27.12.2003 15:53
Paikkakunta: Pohojanmaan seutu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vil_Ma »

epk kirjoitti:oho, oisko spinneristä ollu ?

mitäs tuumas kyydeistä 8)

Spinneristä hyvinkin. Innostui tullessaan pajalle penkityksen jälkeen... Se tuntui kovasti olevan innoissaan että voiko dieseli tosiaan olla tämmöinen! :lol: Ja onko tästä koskaan tehty juttua mihinkään lehteen. Mutta tietenkin, "ei se turbovoima voita ison vapaastihengittävän voimaa...."
Oli päätoimittajastakin tuntunut että ainakin kahden aukeaman juttu pitää tulla.

Ahti, ei sitä kannatakaan aliarvioida mustaa. Haasteet on tehty voitettaviksi! :roll:
-pensalla pestään pensselit-
Avatar
Ahti
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1078
Liittynyt: Ke 12.11.2003 21:10
Paikkakunta: Riksu

Viesti Kirjoittaja Ahti »

Vil_Ma kirjoitti: Ahti, ei sitä kannatakaan aliarvioida mustaa. Haasteet on tehty voitettaviksi! :roll:
Niinpä. Kymppi on tosi kova veto ja sillon on loppunopeuttakin jo parinsadan verran.
Falconilla ei tarvi edes haaveilla sellasista, tolla mun kääpiömoottorilla realismia on 13 aika :( .
Toivon mukaan kaikki saa vehkeet kovaan iskuun kevääksi, niin sitten voidaan todeta kulku käytännössä stripillä :wink: .
ex. Mersut:
E280T (S124) -95
S420L -95
C250T Turbodiesel -96/97 Digituned
E300D -93 PP D
300TD -89
200D -85 (W123)
280SE -71 (W108)

Skoda Fabia 1.9 TDI farkku -08
Chevy pikkari 6.5TD 4x4 -97
BMW 530D Touring -99 emännän
kesälelu Falcon Futura 408W -68 10,9/203
projektina nyt Buick Century Riviera 4D HT -55

www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
JuhaK
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 498
Liittynyt: Su 29.06.2003 22:28
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja JuhaK »

Vil_Ma kirjoitti: Spinneristä hyvinkin. Innostui tullessaan pajalle penkityksen jälkeen... Se tuntui kovasti olevan innoissaan että voiko dieseli tosiaan olla tämmöinen! :lol: Ja onko tästä koskaan tehty juttua mihinkään lehteen. Mutta tietenkin, "ei se turbovoima voita ison vapaastihengittävän voimaa...."
Oli päätoimittajastakin tuntunut että ainakin kahden aukeaman juttu pitää tulla.

Ahti, ei sitä kannatakaan aliarvioida mustaa. Haasteet on tehty voitettaviksi! :roll:

Olen tässä ihmetellykkin, eikö lehdistöä nämä rommelit kiinnosta, vaikka poijaat on niitä aika ahkeraan eri tapahtumissa esitelly. Saapa nährä koska ruotsalaiset näistä kuulee.

Puhukos muuten ilmestymis ajankohdasta mitään?

Ja mustaa mitenkään aliarvioimatta, tulen nostamaan teille hattua ja pitkään jos 10:pin ajatte. Sekuntihan ei ole paljon missään muualla kuin varttimaililla.
Ei muutako kovaa ajoa!
Avatar
Esko R
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 422
Liittynyt: Ti 18.11.2003 23:02
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja Esko R »

oopee kirjoitti:Tuohan näyttää lupaavalta, G-techin ei pitäisi hullummin valehdellaakkaan. Ens kesänä kytkin pitäväksi, niin eikähän sitä olla jo 10:n ajoissa.
Kyllä nämä SuperT:t kulkee niin että tavallista tallaajaa hirvittää.
Kävin tuossa viikolla ottamassa W123:sen diiselin kyytiä ja vaikka tehoja ei olekkaan ku vähä yli 200 heppaa, täytyy sanoa että oli tosi vakuuttavaa menoa, ei olis uskonut miten tuollainen vanhus lähtee.
Mutta jos joku ajais kymppejä "katudiiseleillä" voisinpa tehdä vaikka "Rantalaiset", mitä sekään kyllä ei tehnyt.
Kyllä Mersu on aina Mersu

W212 220CDI (FL)
Exät:
S212 300CDI
C219 320CDI
S211 270CDI
S203 200CDI
S210 300TDT (Mynä-D)
W124 300D -24V (PP-D)
S124 250D (PP-D)
W210 E220D
W124 200D (HP-D)
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14031
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Esko R kirjoitti:... voisinpa tehdä vaikka "Rantalaiset", mitä sekään kyllä ei tehnyt.
No mitäs se meinasi tehdä? :?:
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
Sivonen
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2344
Liittynyt: Pe 21.05.2004 08:26

Viesti Kirjoittaja Sivonen »

Timo L. kirjoitti:
Esko R kirjoitti:... voisinpa tehdä vaikka "Rantalaiset", mitä sekään kyllä ei tehnyt.
No mitäs se meinasi tehdä? :?:
Jos joku tekee jotakin :roll: (Joku jantteri piti kiikuttaa suomeen?), niin lupasi syödä hatullisen neekerinpaskaa. Ei syönyt, vaikka "joku teki jotakin".
[url=http://koti.mbnet.fi/arbiter/hotrod.jpg]Mese[/url]
juudas
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 75
Liittynyt: Ma 19.04.2004 13:34
Paikkakunta: Turun seutu

Viesti Kirjoittaja juudas »

Vil_Ma lla on varmaankin tietoa nuista turpoista. Millä pakopesällä ootta nuita isoja holsettaja (hx40) käyttäneet nuissa pienemmissä koneissa( 200 ja 250). Niin ja paljonko ne vaati kierroksia, että heräävät henkiin :?:
Avatar
SledgeHammer
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 360
Liittynyt: Pe 13.02.2004 20:34
Paikkakunta: Ritis

Viesti Kirjoittaja SledgeHammer »

Vil_Ma kirjoitti:
epk kirjoitti:oho, oisko spinneristä ollu ?

mitäs tuumas kyydeistä 8)

Spinneristä hyvinkin. Innostui tullessaan pajalle penkityksen jälkeen... Se tuntui kovasti olevan innoissaan että voiko dieseli tosiaan olla tämmöinen! :lol: Ja onko tästä koskaan tehty juttua mihinkään lehteen. Mutta tietenkin, "ei se turbovoima voita ison vapaastihengittävän voimaa...."
Oli päätoimittajastakin tuntunut että ainakin kahden aukeaman juttu pitää tulla.

Ahti, ei sitä kannatakaan aliarvioida mustaa. Haasteet on tehty voitettaviksi! :roll:
Tuleeko se juttu marraskuun numeroon?
Avatar
Mikko K
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 1556
Liittynyt: Ma 27.10.2003 18:10
Paikkakunta: Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja Mikko K »

Kyllä Swizeri 250 herää heti 2000rpm jälkeen
TURBO INTERCOOLER DIESEL POWER
juudas
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 75
Liittynyt: Ma 19.04.2004 13:34
Paikkakunta: Turun seutu

Viesti Kirjoittaja juudas »

Kaurmi kirjoitti:Kyllä Swizeri 250 herää heti 2000rpm jälkeen
millä pakopesällä se on?
On kai nuita Schwitzereitäkin useamman kokoisella pakopesällä.
Avatar
Mika_M
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 215
Liittynyt: Ke 04.02.2004 21:31

Viesti Kirjoittaja Mika_M »

Piti oikein alkaa katteleen, että millasella vakio mersulla ajetaan 10s aikoja...

Tämä varmaan on lähimpänä tavoitetta, mutta 400m aikaa ei löydy mistään.
Mercedes-Benz SLR McLaren 460 kW / 626 PS, 780 Nm / 3250 rpm

Vastaavan tehoisella ja kokoisella
Vector W8 460 kW / 625 PS, 874 / 4900 rpm
(400 m) 12 s

Mutta eri asiahan on jos tuollainenkin vehje viilataan 1/4mailin säätöihin, voisi sekunti lähtee ajasta... Todella hienoja saavutuksia näillä nokivasaroille ootte saaneet. 500hv ja 800nm odotellessa :wink:

ps:Kai sitä pitäis noihin MBrieseleihin siirtyä, kun noista kilpailevista saksalaisista ei näytä olevan vastusta...
Avatar
Vil_Ma
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 76
Liittynyt: La 27.12.2003 15:53
Paikkakunta: Pohojanmaan seutu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vil_Ma »

juudas kirjoitti:Vil_Ma lla on varmaankin tietoa nuista turpoista. Millä pakopesällä ootta nuita isoja holsettaja (hx40) käyttäneet nuissa pienemmissä koneissa( 200 ja 250). Niin ja paljonko ne vaati kierroksia, että heräävät henkiin :?:
Ei tuota HX40 ole käytetty ku vasta näissä kuusmukisissa. Parisatasessa oli aluksi pikkunen modifioitu garrettilainen T03 ja sittemmin holsetti 65pako/60imu kokemuksesta viisastuneena. Sama holsetti oli haagertissa ja kävi siinä schwitzeri 65/54.
Siellä ne kahen ja puolen tonnin nurkilla alako pellaan. Parisatasessa vaju kolomesa tonnisa.
-pensalla pestään pensselit-
MJK
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 166
Liittynyt: Ke 26.05.2004 19:46
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja MJK »

hmm, heräsipä mieleeni kysymys. joka nyt ei tänne edes kuuluisi, mutta kuuluukos moottori verotuksen piiriin ? pitäisi motti hakea saksanmaalta.
oopee
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 18
Liittynyt: Pe 07.11.2003 23:36
Paikkakunta: Stuttgartin kupeessa...

Viesti Kirjoittaja oopee »

Ei kuulu, jos et rupea tekemään kauppaa osilla (edes harrastemaista josta ilkeä naapuri käräyttää :-)) eli varaosiahan saa tuoda omaan käyttöön vaikka autokaupalla.
Verottajan mukaan häilyvä raja tuontiautojen myynnissä menee jossakin 5 kipaleen tuntumassa /Ukko/Vuosi...
luuucas
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 48
Liittynyt: La 27.12.2003 19:26
Paikkakunta: p-pohjammaa

Viesti Kirjoittaja luuucas »

Joko Agippi rupes asentaan superturpo osia lisää? 8)
kyllähän mersuki hyvä auto on,mutta parhaat moottorit tehään saarella...
Aki P
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4140
Liittynyt: Pe 23.01.2004 19:32

Viesti Kirjoittaja Aki P »

luuucas kirjoitti:Joko Agippi rupes asentaan superturpo osia lisää? 8)
No tuota.....
on se pakosarja jo ruuvipenkissä ja solmu vieressä 8)
Pittää ootella tuo sesonki ja rueta sitten hommiin...

Mustan kyydit oli ihan kivat!! (housut on jo vaihdettu) :lol:
Joku mersupurkaamo??
Avatar
enska
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 1976
Liittynyt: Ti 17.06.2003 23:21
Paikkakunta: stadi ja sisäkehä

Viesti Kirjoittaja enska »

Aki P kirjoitti:
luuucas kirjoitti:Joko Agippi rupes asentaan superturpo osia lisää? 8)
No tuota.....
on se pakosarja jo ruuvipenkissä ja solmu vieressä 8)
Pittää ootella tuo sesonki ja rueta sitten hommiin...

Mustan kyydit oli ihan kivat!! (housut on jo vaihdettu) :lol:
Lähti sitten sullakin mopo käsistä 8)
No ei ihme jos tuommoisen kyytiin menee, itse en menisi siinä meinaan kevenee lompakko :lol:
Käytössä: W204 220CDI ja satunnainen pösö...
Aki P
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4140
Liittynyt: Pe 23.01.2004 19:32

Viesti Kirjoittaja Aki P »

Enhän minä mutta ku vaimo meinas, että pitäis päästä rekan ohi :oops:
Sehän sillä ajelee 70km päivässä.

Eikä tuosta saa kun "miditurbon" tällä kokoonpanolla.
Mutta silti mulla luistaa kytkin enempi ku luucaksella, kummalla lie enempi voimaa :shock:
Joku mersupurkaamo??
Avatar
petska
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1138
Liittynyt: Ti 11.11.2003 19:33
Paikkakunta: pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja petska »

Vaihda nyt se kytkinkin kun ei se ole kuin puolen tunnin homma... ja kun se on vielä valmiina odottelemassa....
Avatar
Agentti74
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 1812
Liittynyt: La 14.02.2004 16:38
Paikkakunta: valkeakoski

Viesti Kirjoittaja Agentti74 »

sori jos puutun muitten asioihin,mutta älkää nyt antako minkään lehden tehdä juttua yli 400hv superturbosta voi leimailu olla aika vaikeeta tulevaisuudessa kun joku inssi lukee jutun.
ps. jos oon ymmärtäny väärin niin oikastakaa joku,elikkä ei millään pahalla
Juha E
Mersumies
Mersumies
Viestit: 543
Liittynyt: Su 11.05.2003 19:51

Viesti Kirjoittaja Juha E »

agentti74 kirjoitti:sori jos puutun muitten asioihin,mutta älkää nyt antako minkään lehden tehdä juttua yli 400hv superturbosta voi leimailu olla aika vaikeeta tulevaisuudessa kun joku inssi lukee jutun.
ps. jos oon ymmärtäny väärin niin oikastakaa joku,elikkä ei millään pahalla
luuletko ettei joku inssi ole eksynyt näille sivuille tai jollekin muulle jossa juttua näistä :lol:
Avatar
Esko R
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 422
Liittynyt: Ti 18.11.2003 23:02
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja Esko R »

JuhaE kirjoitti:
agentti74 kirjoitti:sori jos puutun muitten asioihin,mutta älkää nyt antako minkään lehden tehdä juttua yli 400hv superturbosta voi leimailu olla aika vaikeeta tulevaisuudessa kun joku inssi lukee jutun.
ps. jos oon ymmärtäny väärin niin oikastakaa joku,elikkä ei millään pahalla
luuletko ettei joku inssi ole eksynyt näille sivuille tai jollekin muulle jossa juttua näistä :lol:
Onhan näitä VOIMAKONEITA katsastettu katukäyttöön jo kymmeniä vuosia
ja niistä tehty juttuja lehtiin, ainakin ameriikkalaisista autoista.

Nämä autothan yleensä on sellaisten hemmojen käsissä jotka osaa niillä ajaa, ja tietävät miten niitä käsitellään ja ovat kasvaneet auton tehoihin auton rakentelun mukana, ei niitä pidä luovuttaa kellekkään tavalliselle hondamiehelle.
Tämmösessä hengessä niitä on käsittääkseni katsasteltu, ainakin ameriikkalaisia.
Kyllä Mersu on aina Mersu

W212 220CDI (FL)
Exät:
S212 300CDI
C219 320CDI
S211 270CDI
S203 200CDI
S210 300TDT (Mynä-D)
W124 300D -24V (PP-D)
S124 250D (PP-D)
W210 E220D
W124 200D (HP-D)
Juha E
Mersumies
Mersumies
Viestit: 543
Liittynyt: Su 11.05.2003 19:51

Viesti Kirjoittaja Juha E »

kielsivät aikoinaan hupikaasun käytön tieliikenteessä kun joku törttöili pahasti liikenteessä, tais olla jenkkipeli(en muista tarkkaan)
Millonkahan joku viisas saa päähänsä kieltää kaikenlaisen auton virittelyn, onhan tuo tehty uusiin autoihin jo aika vaikeaksi.
Avatar
Heavy
Mersumies
Mersumies
Viestit: 982
Liittynyt: Ke 19.05.2004 00:41

Viesti Kirjoittaja Heavy »

JuhaE kirjoitti:kielsivät aikoinaan hupikaasun käytön tieliikenteessä kun joku törttöili pahasti liikenteessä, tais olla jenkkipeli(en muista tarkkaan)
Millonkahan joku viisas saa päähänsä kieltää kaikenlaisen auton virittelyn, onhan tuo tehty uusiin autoihin jo aika vaikeaksi.
Ei muuten ollut jenkkipeli. Oli muistaakseni sierra jonka kuski ajeli humalassa Kemissä 1985. Voin tuon tarkistaa lehdestä, mutta jenkki se ei ollut.
V123 & W123

V123 langin osia saa tarjota!
Avatar
Pasi H.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1349
Liittynyt: Ma 12.07.2004 21:24
Paikkakunta: Ulvila

Viesti Kirjoittaja Pasi H. »

Aika järjetöntä.... ei kai se hupikaasujen syy ollut jos joku saatanan voorttimies ajelee kännissä sierrallaan....? Mitäs seuraavaks? Kielletään autojen käyttö kokonaan..
Passat Variant 1.9TDI 2001
Avatar
W140
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 435
Liittynyt: Ma 07.04.2003 18:37

Viesti Kirjoittaja W140 »

Pasi H. kirjoitti:Aika järjetöntä.... ei kai se hupikaasujen syy ollut jos joku saatanan voorttimies ajelee kännissä sierrallaan....? Mitäs seuraavaks? Kielletään autojen käyttö kokonaan..
Saanen muistuttaa, että me elämme Suomessa, oikeudenmukaisuuden kehdossa, automiehen paratiisissa...
Mercedes-Benz - Mitä muuta terve mies voi tarvita?
Avatar
Agentti74
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 1812
Liittynyt: La 14.02.2004 16:38
Paikkakunta: valkeakoski

Viesti Kirjoittaja Agentti74 »

elikkä sori vaan jos puutuin asiaan.ei muuta kun superturbo GTI lehden kanteen.
Vastaa Viestiin