W124 etujarrumäntä vuotaa

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Klapaucius
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 99
Liittynyt: Ke 06.04.2011 23:22
Paikkakunta: Naantali

W124 etujarrumäntä vuotaa

Viesti Kirjoittaja Klapaucius »

Eli katsurin toivomuksesta laitan jarruja jiiriin. Nyt ikävästi ruiskautti nesteitä ulos mäntiä herkistellessä. Mahtaako tähän olla kuinka mahdollista elvytellä tiivisteitä? Satula irtoa näppärästi joten olisi hyvä sauma saada vekotin toimimaan!

Reittiä:
Riivin tosiaan irti satulat, ja sainpa irti jarrumännätkin. Alta löytyi yksi gummitiiviste. Eli näkyisi olevan vain tämä tiiviste suojakumin lisäksi... Korjausopas meinaa että olisi haasteellinen projekti vuotojen tukkiminen, mutta onko tässä nyt oikeasti mitään kummempaa kuin uudet tiivisteet ja ei muuta kuin kovaa ajoa?!?

Raissiosta kun näkyisi löytyvän jopa KL nykymain.
Yksi marsu mallia W124 300TD vm.88
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: W124 etujarrumäntä vuotaa

Viesti Kirjoittaja atlas »

Siis toi tiivistehän ei yleensä mene miksikään mutta ruoste tekee tuhoaan..eli männän oltava ruosteeton...niitäkin saa irrallaan....tai sitten suoraan vaihto satula.
Kuitenkin sylinteristä ja männästä ruosteet pois ja uusi ulkotiivistekin...halvat on huonoja ja partempi on sen 25e eli kannattaako sitten rempata itse ja mikä on korjatun hinta joka ei ruostu heti ja kaikki tiivisteet uutta.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Avatar
Maastis
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1545
Liittynyt: Ma 04.04.2011 23:18
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: W124 etujarrumäntä vuotaa

Viesti Kirjoittaja Maastis »

Jos sylinterin sisäpinnassa ei ole syöpymiä, niin varmasti saa kuntoon tiivisteiden vaihdolla. No toki mäntäkään ei saa olla mikään rotansyömä, että ei pääse suolalillinki ulkopuolelta sylinterin ja männän väliin. Ei muutakuin männät ulos puhdistaa ja tutkia sylinterit. Kevyesti voi ensin sisäpinnasta puleerata ruosteita pois räpäskällä (6mm puikkorauta päästä rautasahalla halki, porakoneeseen tai paineilmavinkuun kiinni ja hiomakankaan pätkä halkioon). Jos ei näy syöpymiä puhdistuksen ja puleerauksen jälkeen niin ok. Jos on käytettävissä hooni, niin sitäkin voi näyttää ruosteiden poiston jälkeen.
**********
Tesla Y LR
X164 V8
W123 300CD
Niva 1.9TD 4x4
W242 B250e -ex
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
Vastaa Viestiin