Tässä 4 kuvaa jotka vakuutusyhtiö vaati:
Havainot. Perjantaina alkoi hieman pätsähtelemään ja käynti on puputtavaa, ei käytetty ihan kuumaksi kun haettiin auto trailerilla.
Eilen
Käytin kuumaksi, ei mitää pauketta ym prötäämistä ja käyntikin aika tasaista mutta kovilla kierroksilla käy yli tonnia. Ilmaruuvi on/oli täysin kiinni.
Kylmäkäyntiventtiili vetää ilmaa kovasti läpi, tulppasin sen ja vaikka ilmaruuvi on täysin kiinni niin se vetää vähän ilmaa siitäkin. Jos sen aukon sulkee sormella niin kone meinaa sammua. Putsasin ilmaruuvin pallokartion, oli noessa, ei vaikutusta.
Bräkleenillä en löytänyt mitään alipainevuotoja.
Sumupulloilla bensaa sumuttamalla en löytänyt mitään vuotoja.
Mutta, kun lorautin bensaa pullosta sinne imusarjan keskialueelle sylinteriryhmien väliin, läppärungon sivuitse,
eteen tai taakse niin käynti vaipuu. Luulisi käynnin kiihtyvän jos on ilmavuoto siellä.
Samoin kun suhauttaa bensaa sinne kylmäkäyntiventtiilin aukkoon niin käynti vaipuu, ei kiihdy.
Pakokaasu haisee rikkaalle.
Ajoin autolla kylmäkäyntiventtiili tulpattuna, ihan hyvin pelaa, ei mitään ongelmia, tyhjäkäynti vaan sen 1000 rpm kuumanakin, vaihde vapaalla.
Unohdin etsiä muualta alipainevuotoa, tarttee tutkia uudestaan.
Tänään
Käytin kuumaksi, lähti kohtuu hyvin ja jäi käyntiin vaikka kylmäkäyntiventtiili tulpattu. Alkoi aika nopeasti pätsähtelemään, paukkumaan ja prötäämään. Ei oikein voinut ajaa, puutuu ja meinaa sammua. Kun kaadoin bensaa pullosta sinne imusarjan keskelle niin käynti hörähti kovemmaksi. Eli vuoto siellä, varmaan imusarjan puoliskoiden väliset o-renkaat. Muualta en löytänyt vuotoja, testasin kaikkia näkyvissä olevia alipaineletkuja/liitoksia.
Sain illalla vihiä että 2004 olisi kylmäkäyntiventtiili vaihdettu mutta silti kävi liian kovaa jolloin letkuun laitettu tukos. Pitää tutkia missä se tukos on...