Juu. Itse tilasin tosiaan suurinpiirtein edullisimpia mitä Ebaysta löyty. Jos oli suurinpiirtein samanhintainen toisen kanssa, niin valitsin sitten Saksalaisen merkin osan. Vaihtamani osat ovat ainakin yhden vuoden kestäneet. Keväällä katsastukseen ei tarvinnut vaihtaa mitään eikä ole alkanut kuulua vielä kolinoita.Metusalem kirjoitti:Obnoxio kirjoitti:Vaikka Ebaysta: http://www.ebay.de/itm/2x-TRAGGELENK-VO ... 5d461e2630" onclick="window.open(this.href);return false;
Kiitos tästä. Taidanpa tilata omaankin kaikki hilut eturipustuksiin ja laittaa sen "uusiin puihin".
Eemelin ehostusta W211
Re: Eemelin ehostusta W211
Re: Eemelin ehostusta W211
Harrastin taas pientä DIY:tä. Lisäjarruvalo alkoi olla jo aika väsynyt, ja ledeistäkin paloi enää 7/20. Näihin on saatavilla piirilevyjä myös erikseen, jolloin ei tarvitse ostaa koko yli 100 € valoa. Pelkästä piirilevystä maksoin n. 33 €.


Etualalla uusi piirilevy.



Etualalla uusi piirilevy.

Re: Eemelin ehostusta W211
Ehostus jatkuu. Päätin tehdä jotakin takapuskurin törmäyslistassa pitkään ärsyttäneille naarmuille, jotka muuten naarmuttomassa autossa pistivät inhottavasti silmään.
Varmaan peruutettu liian lähelle seinää tai käytetty lastaustukena:

Naarmut on niin syviä, että suuri osa yltää maaliin asti, eli ei voi myllyttää. Maalipinta on kuitenkin suurimmaksi osaksi ehjä:

Syvin kohta, josta maalin pala irronnut:

Koko lista 800p-hiomapaperilla karhennettuna. joistain kohti hiottu lakka puhki:

Maaliton kohta paikattiin Mercedeksen omalla "kynsilakalla" ja karhennettiin paikka:

Tässä uunituoreena uudella lakalla. Kromilista jo kiinnitetty:


Pahin kohta uudella lakalla:

Pahin kohta normaalivalossa:



Auton väri on 185 Melanitschwarz. Normaalissa valossa aina musta, mutta kirkkaalla valolla näkyy pieni vivahde vihreää. Ei tummanvihreä.
Varmaan peruutettu liian lähelle seinää tai käytetty lastaustukena:

Naarmut on niin syviä, että suuri osa yltää maaliin asti, eli ei voi myllyttää. Maalipinta on kuitenkin suurimmaksi osaksi ehjä:

Syvin kohta, josta maalin pala irronnut:

Koko lista 800p-hiomapaperilla karhennettuna. joistain kohti hiottu lakka puhki:

Maaliton kohta paikattiin Mercedeksen omalla "kynsilakalla" ja karhennettiin paikka:

Tässä uunituoreena uudella lakalla. Kromilista jo kiinnitetty:


Pahin kohta uudella lakalla:

Pahin kohta normaalivalossa:



Auton väri on 185 Melanitschwarz. Normaalissa valossa aina musta, mutta kirkkaalla valolla näkyy pieni vivahde vihreää. Ei tummanvihreä.
Re: Eemelin ehostusta W211
Tässä kireiden pakkasten aikaan pikkuakku alkoi ilmoitella itsestään. Käytin sisällä latauksessa, mutta eipä tuo tuntunut oikein vastaanottavan virtaa. Kelluntajännitettäkään ei saanut oikein 12 V yläpuolella, vaikka kuinka latasi. Pikkuakun latauspuolikin näytti starin perusteella olevan kunnossa, joten vika näytti olevan pelkästään akussa.
Koska pikkuakku näytti olevan mennyttä kalua, ajattelin kokeilla vielä elvyttää sitä, kun ei se yrittäminen mitään maksakaan. Vaikka AGM-akut ovatkin huoltovapaita, pystyy kennoja täyttämään siitä huolimatta. Itseasiassa ainakin osa AGM-akuista toimitetaan tyhjänä, jolloin asiakkaan tulee täyttää akku hapolla. Täytin kaikki kennot akkunesteellä, kunnes imeytysmatot näyttivät selvästi kosteilta (AGM-akun ei kuulu tulvia kuten perinteisen akun). Sitten aloitin AGM-akun ekvivalisointilatauksen (equalization charge), jossa AGM-akkua keitetään n. työpäivän verran yli 15 V jännitteellä. Ekvivalisointilatauksen jälkeen kelluntajännite asettui 12,3 V, joka ehjän akun kohdalla vastaisi n. 50 % varausta.
Muutaman päivän kerkesin ajella autolla vielä kireiden pakkasten aikaan, mutta nyt on ollut lauhempaa. Joka tapauksessa akkuvaroituksia ei tullut edes kireiden pakkasten aikana, joten akku on nyt näyttänyt paremmalta auton mielestä. Pitää seurailla joko akkuvaroitukset jatkuvat seuraavien pakkasten aikaan ja vieläkö kelluntajännite tuosta paranee. Mitään suuria kapasiteetin muutoksia en väitä tehneeni, koska en ole niitä mitannutkaan.
Huomiona vielä, että tälle AGM-akulle tuskin suositellaan ekvivalisointikikkailuja. Leikkimiset suoritettiin suojalasit päässä
Koska pikkuakku näytti olevan mennyttä kalua, ajattelin kokeilla vielä elvyttää sitä, kun ei se yrittäminen mitään maksakaan. Vaikka AGM-akut ovatkin huoltovapaita, pystyy kennoja täyttämään siitä huolimatta. Itseasiassa ainakin osa AGM-akuista toimitetaan tyhjänä, jolloin asiakkaan tulee täyttää akku hapolla. Täytin kaikki kennot akkunesteellä, kunnes imeytysmatot näyttivät selvästi kosteilta (AGM-akun ei kuulu tulvia kuten perinteisen akun). Sitten aloitin AGM-akun ekvivalisointilatauksen (equalization charge), jossa AGM-akkua keitetään n. työpäivän verran yli 15 V jännitteellä. Ekvivalisointilatauksen jälkeen kelluntajännite asettui 12,3 V, joka ehjän akun kohdalla vastaisi n. 50 % varausta.
Muutaman päivän kerkesin ajella autolla vielä kireiden pakkasten aikaan, mutta nyt on ollut lauhempaa. Joka tapauksessa akkuvaroituksia ei tullut edes kireiden pakkasten aikana, joten akku on nyt näyttänyt paremmalta auton mielestä. Pitää seurailla joko akkuvaroitukset jatkuvat seuraavien pakkasten aikaan ja vieläkö kelluntajännite tuosta paranee. Mitään suuria kapasiteetin muutoksia en väitä tehneeni, koska en ole niitä mitannutkaan.
Huomiona vielä, että tälle AGM-akulle tuskin suositellaan ekvivalisointikikkailuja. Leikkimiset suoritettiin suojalasit päässä

Re: Eemelin ehostusta W211
Seuraavana ehostuksen kohteena on kuskin penkki. Penkki on ihan hyvässä ryhdissä, mutta nahkan maali on paikoitellen kulunut puhki. Sisustan koodi on 835A eli Kieselbeige (Pepple beige)-väristä kyse. Ostin uudelleenvärjäykseen maalit ja lakan Volico.de:stä.
Lähtötilanne:

Huonoimmassa kunnossa on tuo oven puoleinen alasivutuki. Nahka on mennyt siitä ikävästi ruttuun, ja ruttujen kohdalta tummunut. Istuinosa on menettänyt väriään kauttaaltaan.

Selkänoja:

Lähikuvaa selkänojan ulkosyrjästä:

Karhensin nahkan kauttaaltaan kasisatasella vesihiontana. Ehjistä kohdista pyyhkäsin vain muutaman kerran. Rutut ja maalittomat kohdat hioin tasaisemmaksi.
Tässä samat kohdat hionnan jälkeen:




Ja vielä kerran samat kohdat maalattuna:




Ps. Täytetty pikkuakku ei ole herjaillut vielä mitään.
Lähtötilanne:

Huonoimmassa kunnossa on tuo oven puoleinen alasivutuki. Nahka on mennyt siitä ikävästi ruttuun, ja ruttujen kohdalta tummunut. Istuinosa on menettänyt väriään kauttaaltaan.

Selkänoja:

Lähikuvaa selkänojan ulkosyrjästä:

Karhensin nahkan kauttaaltaan kasisatasella vesihiontana. Ehjistä kohdista pyyhkäsin vain muutaman kerran. Rutut ja maalittomat kohdat hioin tasaisemmaksi.
Tässä samat kohdat hionnan jälkeen:




Ja vielä kerran samat kohdat maalattuna:




Ps. Täytetty pikkuakku ei ole herjaillut vielä mitään.