jvk210cdi kirjoitti:aziz kirjoitti:Mitenköhän tuo Mocalin lauhdutin lopulta soveltuu sitten tähän tarkoitukseen? Ennen asennusta kokeilin puhaltaa ilmaa läpi ja tuntu olevan ihan tukossa. Paineilma taas meni suhisten läpi, eli vastusta toi kyllä aiheuttaa. Ihmiset on vaan noita ilmeisesti aika paljon laittanu autoihin, eikös Dealerinkin lauhdutinsetissä ollu Mocal, ainakin samannäköinen. Mä laitoin muovilevyn mihin porasin muutaman reiän lauhduttimen eteen ja lämmöt sain matka-ajossa sinne 70-80 hujakoille näillä keleillä.
Kyselin tuolla aiemmin toisessa osiossa tuosta turbiinin adoptoinnista, mutta sinne ei tullu vastausta. Kokeillaan uudestaan. Eli pitääkö tuo nollata ennen adaptaatiota jostain? Mistään en löytäny kohtaa, jossa sen olisi voinut tehdä.
Mocal valmistaa myös vesi-ilma lauhdutinta, josta en ainakaan googlella löytänyt tapauksia, että olisi vuotanut.
Ilmaa puhaltamalla ei varmaankaan saa totuutta virtausvastuksesta, sillä öljyn viskositeetti on paksumpaa.
Mocalin ilmajäähdytin ei varmaankaa aiheuta vastusta... ainoastaan liian tehokasta jäähdytystä. Toimiva termostaatti varmaan korjaisi sen
Turbiinin opettaminen kannattaa ja pitää tehdä *:n kanssa, koska siinä on kohtia, joissa momentti pitää pitää tietyn kokoisena ja *:han sen näyttää ajossa.
*:lla opettaminen menee jotakuinkin seuraavasti:
- Auto kylmänä käyntiin ja annetaan laatikon öljyjen lämmetä noin 20c D-vaihde päällä.
- Sen jälkeen lähtee ajamaan (pienellä momentilla = kaasulla) niin pitkän matkan, että moottorin (Huom. MOOTTORIN) lämpö nousee 10c ja auto parkkiin seisontajarrulle D-vaihde päällä noin 25sekuntia.
- Ja uudelleen ajoa niin, että moottorin lämpö nousee 10c. Ja taas parkkiin D- päälle n. 25s.
JNE... niin monta kertaa 10c välein, että moottorin lämpö on normi noin 80c.
Seuraavaksi turbiinin lukon kytkeytymistä opetetaan ajamalla vaihtelevalla ajolla (kuitenkaan kaahaamatta) noin 50-60km/h niin kauan, kuin jaksaa. Näin oppii turbiinin luistorajan.
Sen jälkeen * haluaa ajattaa autoa tietyllä momentilla 4sekunnin jaksoissa neljään kertaan 3. 4. ja 5. vaihteilla.
Lopuksi 3. 4. tai 5. vaihteella tempastaan (ei kuitenkaan lusikkaa pohjaan) vauhtia niin, että moottorin kierrokset nousee noin 4000 1/min (suosittelen pakko 3. vaihdetta, ettei kauheesti ylinopeutta tarvitse mennä) ja jalka pois kaasulta... annetaan nopeuden hidastua niin, että 1. vaihde kytkeytyy joutokäynnillä kiinni...
JA AVOT!
Turbiinin lukon opetus on valmis. Osaa myös moottorijarrutuksen.
Turbiinin opettamisen jälkeen olen vasta opettanut itse vaihteiden adaptoinnin... Öljytkin ovat taatusti lämmenneet.
Kaikkeen tähän tarvii vain rauhallisen kantatien pätkän ja vajaat kaksi tuntia aikaa, jos yksin tekee.